On Monday 27 May 2002 17:30, you wrote:
> [...]

zna4i namerih malko vreme da check-na tozi font i se okaza, 4e mozhesh da
zapodozresh i problem v script-a update-fonts-alias (koito e v package-a
xutils). Tozi update-fonts-alias, bi trqbvalo da se startira ot postinstall
scriptovete v package-a, sled kato si install-nal tvoq font vga.pcf.gz ot
dadeniq package. Mozhesh da go startirash i ry4no razbira se, kato mu
zadavash otnositelen path, a ne absoluten path do direktoriqta s dadenite
fonts. Sled kato instalirah xfonts-dosemu, i pri men "xfd -fn vga" mi dade
greshka kato tvoqta, qvno fonts.alias v tozi dir ne e bil pravilno
regeneriran ot update-fonts-alias script-a, ry4noto izpylnenie na kojto systo
ne pomogna. Sledvashta stypka e da se proveri dali problema ne e v
update-fonts-alias ot package-a xutils. Pri men beshe ot testing, i
naj-lesnoto beshe da go upgrade do:
apt-get install xutils/unstable
sled koeto:
dpkg-reconfigure xfonts-dosemu
(za da se namesi noviq update-fonts-alias)
ili more paranoic:
apt-get --purge remove xfonts-dosemu
apt-get install xfonts-dosemu
(pri men po default apt-get instalira ot testing, osven ako ne mu ukazhe
izri4no drugo)

sega ve4e noviq update-fonts-alias trqbva da si e svyrshil rabotata, zastoto
xdf  -fn vga proraboti, t.e. pokaza mi dzhama s symbols
xdf  -fn vga11x19  si raboteshe i predi, zastoto e instaliran i alias-nat
predi tozi broken update-fonts-alias, vypreki 4e v changeloga mu nqmashe info
za podoben fix, no mozhe bi e propusnat.
Qvno ima i razlika mezhru xfd i xlsfonts, stoto poslednata utilka ne
break-vashe.

Eto ti i edna utilka za get-vane na debian package bugs:
wget http://elemag.virtualave.net/files/debian/getbugs.pl
./getbugs.pl -p xutils ; editor xutils
ina4e bugs.debian.org si go znaesh ;-)

P.S. Osven tova mozhe da poglednesh i /etc/X11/fonts/misc/xfonts-dosemu.alias
(no ne editvaj alias files, stoto mozhe da dopysnesh greshka,  samo
update-vash v script-a). Tam e alias-a "vga" kojto so4i kym tova grozno i
dylgo unix fontname, koeto pyk ot svoq strana e zakompilirano v vga.pcf.gz
(gunzip i vizh s editor ;-)

Hope that helps.
--
Greets,