Moment... znachi principnata postanovka na vyprosa e pogreshna.

Algorityma za poluchavane na checksum mozhe da byde osyshtestven
SAMO za masiv ot danni. Realizaciata na instrumenta md5sum e predvidena
SAMO i SAMO za izchisliavane na cheksum na file.Ne mozhesh naprimer da
pravish checksum na directoria. Po princip methoda e takyv i realizaciata mu
v md5sum instrumenta e takava. procheti info stranicata na md5sum:

info md5sum

Za poveche podrobnosti otnosno samia algoritym se obyrni kym documentaciata
opisana v RFC 1321. Edna primerna vryzka kym vyprosnia document e:

http://www.faqs.org/rfcs/rfc1321.html

Ako iskash da napravish checksum na CD-ROM ili disketa napravi ISO-
image. Vyrhu poluchenia fail mozhesh da izpylnish md5sum i da poluchish
rezultata (t.nar. otpechatyk ili "fingerprint").

Po princip s izpylnenie na slednia comanden red mozhesh da poluchish
chekcsum-i na failovete, koito se namirat v /dev/cdrom:

md5sum /dev/cdrom/*

no ako v /dev/cdrom ima poddirectorii shte se nalozhi da izpulnish gornata
komanda za vsiaka edna ot directoriite i posle da syhranish informaciata za
vsichki failove vyrhu fail.

No pak povtariam... ne mozhesh directno da napravish md5sum na failovata
sistema v /dev/cdrom, /dev/fd0 i t.n... s instrumenta md5sum. Toi ne e za
tova. Syshtestvuvat mnogo doskazatelstva, ot matematicheska i tehnicheska
gledna tochka, koito ne pozvoliavat md5 ili sha napraimer da za ipolzvat za
svaliane na otpechatyci ot failovi sistemi... prosto ne stava.

Moga da ti predlozha i edin rezerven variant... Napravi edin tar-archiv na
celia CD-ROM:

tar -cf ~/cdrom.tar /dev/cdrom/*

i posle svali checksumata mu:

md5sum ~/test.tar