On Saturday 27 July 2002 14:04, Yanko Kaneti wrote:

> Hum?
>

> /dev/fd0 ili /dev/cdrom -> /dev/neshto_si  sa sushto tolkova fail
> kolkoto i vseki drug, tova si e koncepciya v UNIX  - vsichko e fail (s
> tovite dumi - masiv ot danni).

Absolutno sum suglasen s tova. Ne bi tryabvalo teoreticno da ima razlika mezdu
/dev/cdrom i /dev/fd0.

> Kakato Viktor veche otbelyaza nyama nikakuv problem da napravish md5sum
> na /dev/fd0 ili /dev/hda  naprimer.

Naistina, s disketi stava, ako ne stane, znaci e razvalena disketata.

> [...]
> ustriostva/failove pod /dev) ne e bash kato pri flopitata i diskovete
> zashtoto po tehnologichni prichini (s koito ne sum nayasno) cd-to kato
> media ne e perfektnoto blockovo ustroistvo - naprimer, kakuvto e i
> problema na Viktor, opredeleni sektori (obiknoveno poslednite) ne mogat
> da se prochetat bez greshka. Zashto e tochno taka ne znam i suotvetno
> nyamam otgovor na originalniya vupros na razgovora.
>

> Ot lichen opit moga da kaja che
> cp /dev/cdrom > fail
> izkarva validen isoimage fail. vupreki che dava I/O error nakraya.

Znaci napravih nyakolko opita. Purvo pusnah md5sum na razlicni CD-ta. Probvah
5-6: ot MSOffice do RH 7.2 Doc, vse systata rabota:

[KeuH@wh11-411 temp]$ md5sum /dev/cdrom
md5sum: /dev/cdrom: Input/output error

Probvah i sys cat /dev/cdrom | md5sum, no pak dade I/O error. Togava probvah:

cat /dev/cdrom > test.iso  (tuka dade I/O error, kakto mozheshe da se ocakva,
no puk sysdade VALIDEN file!!!)
mount -o loop test.iso mountdir
cd mountdir

Ucudvaneto mi beshe golyamo, kogato se okaza, ce moga spokoino da si browswam
iz fileovata struktura. Ne moga da dam 100% garancii, ce e 1 kym 1 s tova,
koeto e na CD-to, no ne namerih razliki.

> Ne
> sum probval dali procesa vinagi ima ednakuv rezultat povtoren na
> sushtoto cd-rom ustroistvo  ili na drug cd-rom na druga mashina i dali
> failovete koito se poluchavat sa ednakvi.

Ami tova spored men zasluzhava da se opita. No purvo iskam da si izyasnya
vuprosa, dali pri nyakogo vuobste sa uspeli operacii ot roda:

cat /dev/cdrom > <file_name>
md5sum /dev/cdrom <file_name>
dd if=/dev/cdrom .......
cp /dev/cdrom .....

i t.n. George Danchev spomena, ce ne bi tryabvalo da ima problem i eventualno
ima pri mene problem s kabela/drivera i t.n., no yavno ne sym edinstven.
Drugoto, koeto prodylzava da me muci e kak mozhe da se proveri dali dannite
na edno CD ne sa povredeni? No na tozi vupros yavno ne mozhe da se dade
otgovor predi da se utocni dali moze da se cete ot /dev/cdrom bez greshka.

Pozdravi,
Victor

  • ... Victor Senderov
    • ... George Danchev