On Friday 14 February 2003 14:09, George Danchev wrote:

> С две думи информацията която си дал е недостатъчна и непрецизна за да ти
> се даде точен отговор (трябват версии на сорсове на програмата, ако е от
> cvs кой таг и т.н., заглавните файлове които включва и т.н., понякога и
> компил+линкер версиите са важни).

Ок, ясно.  Просто не исках да затрупвам групата с премного инфо, защото съм
почти сигурен, че кода не може да се компилира, а не че съм объркал заглавни
файлове и т.н.  Имам някакъв минимален опит с програмирането и тия неща са ми
ясни, макар че не твърдя, че разбирам какво "точно" правят ./configure, make
install и др. подобни.

Системата: RedHat 7.3, ъпдейтнат със всичко, дето е излязло от RedHat за 7.3 и
с некой rpm-ове (ябълки и круши), дето не са от RedHat, но пък се
install-наха без проблем (напр. KDE 3.1 от ASPLinux) и почти нищо не съм
качвал от не-rpm (може би само bglinux на Антон Зиновиев и mozilla 1.2.1).
Ядро 2.4.18-3, ама това едва ли има значение.  Xine версия:

This is xine (X11 gui) - a free video player v0.9.13
(c) 2000-2002 by G. Bartsch and the xine project team.
Built with xine library 0.9.13 [Sun 04 Aug 2002 22:39:58]-[gcc version 2.96
20000731 (Red Hat Linux 7.3 2.96-112)]-[Linux 2.4.18-5 i686].
Found xine library version: 0.9.13 (0.9.13).
XServer Vendor: The XFree86 Project, Inc. Release: 40200000,
        Protocol Version: 11, Revision: 0,
        Available Screen(s): 1, using 0
        Depth: 24.

На уеб-страницата (http://rambo.its.tudelft.nl/~ewald/xine/) има описание за
две версии на artsplugin: едната за версии на xine 0.9.9...0.9.13, другата за
1.0.0.  Тази за 1.0.0 се тегли директно, а за 0.9.13 (моята версия) се тегли
от KDE cvs, cvs co multimedia, което и направих.  Имам и правилните header
files:

xine-libs-devel-0.9.13-fr2
xine-libs-0.9.13-fr2

и съответно всичките tool-ве, които ми трябват от сорта на autoconf 1.6 и т.н.

> [...]
> сам как да процедираш в твоита ситуация. Значи доста хора си мислят, че
> изпълнявайки магическата поредица от configure, make, make install всичко е
> ОК или трябва да бъде ОК;-) .... Докато не се определят точно горните
> работи дето ти изписах дори и да няма програмни грешки в кода няма да
> компилираш и свържеш нищо, щото да кажем например някъде в сорса се включва
> някой си .h файл, да обаче в твоята система той го няма или не е в точната
> версия която се очаква да се включи от сорса, сещаш се каква боза става...

Ясно.  За това и изтеглих всичко, каквото "мисля", че е правилно.  Проблемът
е, че няма никаква документация за този plugin.  Не мога да се "закълна", че
има грешки в кода, но просто компилирането е много замотано и затова ми
трябва компилирана версия на тоя plugin (по желание статично свързана).  Ако
и тя не тръгне: лошо няма, ще чакам xine да пуснат новата версия 1.0.0 без
бъгове и ще си гледам филми с нея: дотогава winboze.

> (сам може би можеш да се сетиш за други compile/linkage failed примери) ...
>   Ако да кажем го имаш отнякъде компилирано и свързано динамично то пак
> няма гаранция че ще си намери точно в твойта система коректните .so, .lа и
> т.н. библиотеки при стартирането и динамичното свързване... Значи остава
> или някой да ти го прати свързано статично или ти да си го компилираш при
> теб (след като разрешиш горните условия, разглеждайки сорса или
> документацията, ако я има) и свържеш както намериш за добре (най-вероятно
> динамично)...

Всичко ясно и точно.

> Това са т.н. (run)-depends и build-depends (има и conflicts)
> и в Debian например са "must" -
> потребителите са обучени и знаят за какво иде реч при build-ване и
> run-ване. Единственото което мога да заключа с 99% сигурност е, че target
> system не е Debian, иначе нямаше да имаш такива терзания или поне не в този
> страшен вид.

Не е.

> P.S. нядявам се доста хора да разберат понятията компилиране и свързване и
> необходимото за тяхния успех, другото е религия и плитко гледане на нещата.

ОК.  Благодаря за изчерпателния отговор.  Ще се помъча да го компилирам още
известно време.

--
Поздрави,
Виктор

---

RedHat likes living on the bleeding edge,
but leaves the bleeding up to you. --
Author Unknown