On Thu, Sep 30, 2004 at 12:44:26PM +0300, George Danchev wrote:

> Да и KMail също може да бъде инструктиран да запази кодирането на изпращача
> (само когато е възможно както си го описал) на писмото, когато му се отговаря
> или препраща: Settings | Configure Kmail | Composer | Charset |
> [x] Keep original charset when replying or forwarding ( if possible )

А реално погледнато, дори няма никаква нужда от това - просто трябва
самият клиент да може да работи правилно.  Под правилна работа в случая
имам предвид това, което прави mutt - независимо от това в каква кодова
таблица е оригиналното писмо, независимо от това в каква кодова таблица
*аз* съм избрал да изпращам, mutt се опитва да *конвертира* това, което
цитирам от оригинала, към кодовата таблица, в която пиша аз.  Идеален
пример е точно това мое съобщение - Георги е написал неговото в UTF-8,
аз съм обяснил на mutt, че предпочитам да изпращам с windows-1251,
затова mutt послушно конвертира текста на Георги в windows-1251.

Поне на мен такова поведение на клиента ми се струва съвсем нормално,
дори съвсем естествено - да може да приеме каквото иска и да го
преобразува така, че да може да изпрати каквото съм му казал (въх, това
започна да звучи като знаменития принцип на John Postel).  Искате да
кажете, че наистина има клиенти, които не правят това автоматично? :(
Това е... много странно...

Поздрави,
Петър

--
Peter Pentchev  [EMAIL PROTECTED]    [EMAIL PROTECTED]    [EMAIL PROTECTED]
PGP key:        http://people.FreeBSD.org/~roam/roam.key.asc