Здравей,

On Thu, 25 Nov 2004 12:42:15 +0200
Andrei Boyanov wrote:

> Благодаря на всички за отговорите. Изводът е ясен - 3ware.
>
> Обаче се оказа, че компютърът, за който става дума си има на дъното SATA
> RAID  контролер.
>
> Въпросното дъно е DFI *KM400-MLV
> (http://www.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=1960&CATEGORY_TYPE=MB&SITE=NA).*

> Сега въпросът ми е някой дали знае мога ли да подкарам SATA контролера
> на тази дънна платка под линукс или няма да е лесно. Някакви референции
> за качеството на дънната платка и на самия контролер ще са също добре дошли.

За качеството на дънната платка не мога да ти кажа нищо - нито съм я ползвал,
нито съм компетентен.

Аз лично не бих ползвал такъв RAID поради няколко причини:
1) не е истински хардуерен RAID и разчита на затворени драйвери.
Това и Огнян Кулев ти го прати, не без причина.
http://linux.yyz.us/sata/faq-sata-raid.html

2) заради (1) поддръжката за най-новите ядра я няма или куца сериозно
http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=28&threadid=55977&enterthread=y

3) по-бавен е от софтуерния RAID на Линукс
http://spamaps.org/raidtests.php
http://forums.viaarena.com/messageview.cfm?catid=28&threadid=59695&enterthread=y

4) при проблем с дъното не можеш да пренесеш дисковете на компютър с различно
дъно, тъй като формата на RAID-а е различен за различните производители на
чипове.

5) Някои от тези контролери имат сериозни проблеми със стабилността при
използване
в RAID режим.

Моята препоръка: не ползвай софтуерни RAID контролери, пълни боклуци са! От
тях има смисъл, само ако ползваш затворена система с прозорци, която трябва да
работи със същия RAID масив.. Ако ще ползваш софтуерен RAID ползвай вградения
в Линукс и ще си спестиш бая главоболия.

--
Best Regards,
Hristo Erinin