On 04/12/2010 05:27 PM, Andrés Becerra Sandoval wrote:
2010/4/12 José Miguel Canino<jmcan...@gmail.com>:
Hola.
Estoy usando Lyx para redactar mi tesis en la que aparecen bastantes
dibujos.

Con  cierta frecuencia el espacio entre párrafo y parrafo se expande  y
quedan espacios en blanco que no consigo eliminar.

Aunque he estudiado un poco las distintas opciones para colocar las figuras
así como las posibles maneras de saltar de página no logro incluir en una
página los párrafos que en teoría deberían caber en la misma si no fuera por
los espacios que deja en blanco.

Alguien me podría indicar una manera de hacerlo?
Gracias
Jose M.

Jose M,

You should really try to write in english, in spanish only few people
can help you!

And, no offense intended, the language of this list is English. There's a French list, and of course others can always be started. The English doesn't have to be great, just readable.

If I understand, and my Spanish is terrible, was the problem that the space between paragraphs varies? If so, then of course LaTeX does that on purpose, and if there are a lot of floats, you can see this kind of thing quite often.

Richard