Bon dia, jo m'acab d'incorporar al vostre col·lectiu i ni tan sols he tengut encara l'oportunitat de presentar-me personalment. Per tant, no em sent gens autoritzada per opinar sobre quin n'ha de ser el funcionament. Dit això, crec que qualsevol causa justa i aquesta que ens afecta ara, l'intent de defensar la llengua catalana a les Illes Balears de l'extermini programat a què la sotmet el PP ho és,ha de poder ser debatuda i coneguda. Personalment pens que qualsevol llista de contactes de què poguem disposar per difondre missatges s'ha d'utilitzar, sens que això llevi protagonisme ni ens faci perdre de vista el referent principal del col·lectiu. Recordau que nosaltres no tenim gaire mitjans per comunicar-nos ni per crear estats d'opinió favorables i que els nostres enemics tenen molt de poder.

Finalment, pensau que tots som ben lliures de difondre qualsevol missatge que arribi al nostre correu o be d'eliminar-lo. Crec que a molts de nosaltres ens uneixen altres interessos a part de l'històric i seria una llàstima perdre l'oportunitat de posar en comú altres temes i matèries.

Coincidesc amb en Bartomeu Mestre que l'onada de neofranquisme que patim ja comença a deixar massa víctimes pel camí.

Neus Picó

From: [EMAIL PROTECTED]
To: [EMAIL PROTECTED]
CC: Memòria Històrica de Mallorca <[EMAIL PROTECTED]>, [EMAIL PROTECTED]
Subject: Re: Un punt de la reunió de 24/1/2004
Date: Sun, 25 Jan 2004 10:38:17 +0100

Jaume, ja  t'ho vaig dir una vegada. No puc entendre aquesta obsessió
limitativa a la "guerra civil". La "Comissió de la Dignitat" (inicialment
sorgida per recobrar l'espoli cultural que representen els documents de
Salamanca i de la qual també faig part), no té tantes de manies! Com és
possible que no vegis que ARA TAMBÉ hi ha guerra civil? Com no veus que
limitar-nos a mirar el passat ens fa perdre mecanismes de defensa contra
l'agressió que patim? Mentre els franquistes d'ara tupen la llengua, la
cultura i el territori, nosaltres només hem de "recordar"? Això equival a
abandar la lluita per les llibertats democràtiques que practicaren
aquelles persones a qui pretenem honorar. Quina indecència! Ens tiren
bombes, però com que són d'ara mateix no hem de cridar en aquesta
finestra! Quina vergonya i quin contrasentit!

La Memòria Històrica (aquest és el nom i no "memòria de la guerra civil")
no té data de caducitat. De fet, l'intent de sembrar de sal la nostra
història s'ha de situar molt abans, el 1715 i no el 1936. També t'ho vaig
dir quan et vaig enviar al teu correu particular l'original sense corregir
de LA IDENTITAT REEIXIDA que, justament, va d'això. A la presentació ja
parla de l'agrafia (incapacitat d'escriure), de l'afasia (de parlar) i de
l'alexia (de llegir), les tres potes del taburet de l'amnèsia. I que, com
va escriure Àngel Guimerà, LA LLENGUA I LA HISTÒRIA SÓN ELS DOS BOTINS MÉS
PREUATS PER SOTMETRE UN POBLE. Hem de recordar, evidentment (els pobles
que obliden el seu passat estan condemnats a repetir la història), però a
més de recordar hem de LLUITAR contra aquest neofranquisme.

En aquest moment, mentre escric això, un grup de persones, professors de
català represaliats i destituïts per no haver-se plegat a les normes del
Partit Popular, són a la UIB distribuïnt un manifest. Està molt bé que
aquí parlem dels mestres i professors represaliats pel franquisme, però
hem d'abandonar la defensa dels que pateixen avui? No me'n sé advenir! No
hi puc donar passada! Hem pedut el seny?

Per censures, ja n'hi ha amb el DM i EL MUNDO. Crec que s'escau una
votació i, si cal, un debat previ. Si, com indiques en el teu correu, es
conclou limitar el concepte de Memòria Històrica a la Guerra (in)Civil
espanyola (la mateixa CRUZADA NACIONAL CONTRA EL SEPARATISMO que patim
ara) i restringir l'ús d'aquest espai per parlar exclusivament d'un
període històric que, al meu entendre, no ha acabat, evidentment jo
canviaré de tramvia. Però no em serveix que interpretis una discusió
d'ahir (així ho dius, vagament) amb una resolució tan tancada.

Crec important que hi diguem la nostra. Pens que tots i totes som prou
grandets per, diferències a banda, tenir prou clar allò que és "d'interès
general" per a les persones que ens hem fet presents en aquest foro. Si hi
ha un moviment de recollida de signatures per rebutjar una condemna a mort
a Nigèria, deixarem d'usar el foro perquè no afecta la guerra civil? Els
exemples no acabarien mai. Per això, en concret,

SOL·LICIT a totes les persones d'aquest foro que diguin si estan d'acord o
no amb la proposta d'en Jaume: no fer servir la llista de Memòria
Històrica per enviar missatges aliens a les qüestions relacionades amb la
Guerra Civil i la repressió franquista

Dale rienda suelta a tu tiempo libre. Encuentra mil ideas para exprimir tu ocio con MSN Entretenimiento. http://entretenimiento.msn.es/

Respondre per correu electrònic a