Como soy un poco pesado y quería que me quedase claro le pregunte a alguien
[1] que está en la W3C.
Esta fue su respuesta:

Hello Andrés,

> Hello, I read your article and was wondering if there is any way to
disable
> the header and footer to not be printed. With CSS2?

Not with CSS2, this is CSS level 3.

But you have to distinguish two kinds of headers and footers. A program
such as Prince uses nothing but CSS to control the headers and footers.
Omitting the headers and footers is thus as simple as omitting the
corresponding lines from the style sheet, or changing them to include
'content: normal'.

But several browsers have a separate method for controlling headers and
footers, independent of CSS. To remove the headers and footers there you
have to go into the print dialog of the browser and change the
corresponding settings. There is no way to control that from within the
Web page or the style sheet.

Hopefully one day those browsers will also support the CSS-based method.

Total. Que se quiere poder hacer en el futuro, pero de momento con CSS no se
puede. Yo de momento aparco el tema. No quiero ni imprimir a PDF, ni tocar
Active X ni nada...a mi me vale con lo que tengo. Pero siempre es bueno
saber lo que se puede hacer.

Un saludo

[1] http://www.w3.org/People/Bos/

--
Experiencia es lo que obtienes, cuando no obtienes lo que quieres.