Pan Mankowski do Kasi :

>  System klamstwa czy zniewolenia zwykle znajduje swoich zarliwych
>  wspolpracownikow. [...]
>  Pani powinna to swietnie rozumiec bo chociaz stalinizmu juz nie ma
>  ma Pani (i inni Pani podobni) wspolczesna namiastke. Kto wie, moze
>  wylegajacy sie w bolach Nowy Porzadek Swiatowy, Pania sowicie
>  kiedys wynagrodzi. O takich ludziach jak Pani, Orwell pisal w swoich
>  esejach, i Simone Weil i Solzenicyn.

O rety ! Cos podobnego ! A to dopiero ...

Moze mi Pan to przyblizyc ? We wtorek pisze mature z polskiego.
Jest pewna szansa na wolny temat zwiazany z "prawami czlowieka",
a Orwell i Solzenicyn sa bardzo modni. Przeczytalam juz to i owo,
ale nie przyszlo mi do glowy, ze to chodzi o nasza Kasie...

Moze mi sie to przyda we wtorek.

Ludzie, poza tym jezeli ktos czyta jakas gazete, to nie przesadza o
niczym, nawet o jego prywatnych pogladach. Ja przegladam, jak mam
czas, 6-7 dziennikow dziennie i 5-6 tygodnikow w kazdy weekend. Nie
kupujemy nigdy wlasciwie tylko jednego, ktory odbiega poziomem od
reszty.

To, ze czasem czytam cos z "Trybuny", albo "Przegladu Tygodniowego"
nie znaczy, ze biore sobie to do serca. Raczej ziewam z nudow, albo
pekam ze smiechu.

Glowe trzeba miec otwarta, a nie zasklepiac sie we wlasnym sosie.
Zapoznawanie sie ze sposobem argumentacji oponentow jest zawsze
pozadane.

Myslenie naprawde nie boli.

Malgorzata

P.S.  "schizofrenia polityczna" - to termin powszechnie uzywany
      w dyskusjach swiatopogladowych i politycznych. Nie ma o co
      sie obrazac.

Odpowiedź listem elektroniczym