Malgorzata Zajac wrote:

> Pan Jacek zaluje :

> Wprawdzie Kasia znowu napisze, ze malpuje, ale musze co nieco
> wyjasnic. Mamy nagrany niedzielny wywiad premiera Buzka, ktory
> mowil dokladnie o przeslankach swojej decyzji sprzed tygodnia.
> Sprawa nie wyglada tak pieknie dla Unii Wolnosci jak utrzymuje
> pan Jacek.
>
> Premier Buzek czekal z wprowadzeniem komisarza dosc dlugo.
> Oprocz przyczyn merytorycznych (pat organizacyjny, balagan,
> ciemne interesy) byly istotne przyczyny prawne, tak ze musial
> sie z decyzja pospieszyc.

Pat organizacyjny polegal przede wszystkim na tym, ze radni AWS
sie obrazili i przestali przychodzic na posiedzenia, a vice
przewodniczacy z AWS udawal, ze jest chory. Wiec moze trzeba bylo
zaczac od zdyscyplinownia ludzi swojej partii? Ale mniejsza z tym.

> Aktualnie obowiazujaca ustawa warszawska mowi, ze do polnocy
> owego dnia decyzja premiera mogla polegac na zawieszeniu
> organow samorzadowych. Od polnocy nie mozna juz bylo tych
> organow zawiesic, a jedynie rozwiazac. Rozwiazanie wiazalo
> sie z automatycznym przeprowadzeniem nowych wyborow przy
> istniejacej chorej organizacji samorzadowych wladz. A wiec
> byloby zupelnie beznadziejnym pociagnieciem przedluzajacym
> stan choroby i anarchii.

Dodatkowym jednak czynnikiem bylo to, ze przy rozwiazaniu
stan "niewazkosci", a wiec dzialalnosc komisarza mogla by trwac
jedynie 2 miesiace, a potem nowe wybory, ktorych AWS zdecydowanie
sie boi. Zawieszenie natomiast rady przed polnoca i zarzad
komisaryczny moga trwac natomiast 2 lata (co skolei jest zupelnym
dziwolagiem prawnym) i tyle czasu mozna miec konfitury. Tak wiec
motywacje sa raczej jasne i sprawa zdecydowanie cuchnie zwlaszcza,
ze juz ponadplanowo i wbrew prawu zaczeto wymieniac wladze dzielnicowe,
ktorych sprawa nie dotyczyla. I zgadnijcie jamniczki moje kto
przychodzil na nowe stanowiska? Sami funkcjonariusze AWSu.

> Zawieszenie samorzadu umozliwia jednoczesne opanowanie balaganu
> i zmiane prawa polegajaca na przyjeciu jakiejs nowej sensownej
> ustawy, czy ustaw. Jezeli UW jest taka dobra, to pewnie pier-
> wsze wybory pod dzialaniem nowego prawa wygra. Dlaczego wiec
> tak jeczy i jazgocze ?

Ze ustawe trzeba zmienic jest calkie jasne i wcale nie jest powiedziane,
kto wybory wygra. Najrozsadniejszym by bylo zrobienie - zgodnie
z ogolna organizacja - Warszawe powiatem i dzielnice gminami, ale mozna
by tez z Warszawy zrobic jedna wielka gmine, a dzielnice zmienic w
jednostki organizacyjne, a nie polityczne.

> Trzeba byc fanatykiem partyjnym, zeby nie przyjmowac logicznych
> argumentow.

Wlasnie droga Malgorzatko - przyslowie o oku, belce i zdzble sie klania!

Jacek A.

> Malgorzata

Odpowiedź listem elektroniczym