W piatek, 13 X Anno Domini MM, Pan Stefan Buchholz napisal :

...[ciach]

> Tym pytanie mnie Pan troche zaskoczyl. Nigdy prawde piszac glebiej sie nad
> tym nie zastanawialem. Analizujac nasza historie to trzeba przyznac, ze
> ostatni kroj nam sie niezbyt udal, jezeli tak to mozna okreslic. Sa rozne
> monarchie.
> Ostatecznie moglbym zaakceptowac monarchie elekcyjna, konstytucyjna lub
> parlamentarna. Jest cos w monarchi co mi sie podoba to to, ze nikt
> niepowolany, nieznany z zewnatrz moze byc glowa panstwa.

Panie Stefanie!

Pytanie dotyczace monarchii postanowilem Panu dlatego, ze deklarowal
sie Pan jako katolik. Wiedz dziwia mnie Panskie republikanskie
poglady. Jak Pan wie krol jest jeden a nazywa sie Iesus Rex.
Bynajmniej nie jest on krolem elekcyjnym. Calkiem serio, monarchia
jest, moim skromnym zdaniem, wzorowana na stosunkan "niebianskich".
Ladnie to opisal X. Piotr Skarga w, bodajze, kazaniu szostym. Jesli
Pan tekstu "Kazan Sejmowych" nie posiada, chetnie wstukam i Panu
przesle.

> Moze ja teraz Panu zadam pytanie: czy widzi Pan w Polsce odrodzenie sie
> ustroju monarszego? Jezeli TAK to w jakiej formie i kto bylby na jego czele?

Jak Panu wiadomo, bolszewicy do pary z nazistami wymordowali cala
nasza elite polityczna i intelektualna, wiec jakos nie widze szans dla
odrodzenia monarchii, chociaz w Polsce istnieja ugrupowania
propagujace idee monarchii.

> Tak, socjalizmu tez. System kapitalistyczny ma w sobiej swoj "socjalizm",
> ktory w zupelnosci wystarcza azeby spoleczenstwo moglo dobrze prosperowac.
> Te dodatki socjalne nie maja nic wspolnego z sozjalizmem i niech tak
> pozostanie.

To mnie cieszy. Znaczy sie, ze zwolennikiem n.p. AWS nie powinnien Pan
byc.

Nie. Nawet o tym poecie nie slyszalem.

Pozdrawiam
Grzegorz Rumatowski
--
"I love work; it fascinates me; I can sit and watch it for hours."
Grzegorz Rumatowski ([EMAIL PROTECTED])

Odpowiedź listem elektroniczym