Tym razem poszlo o 'drobiazg' - patentowalnosc programow i
algorytmow...

Srodowisko informatyczne jest przeciwne patentowaniu programow
gdyz praktycznie ograniczylo by to rynek tylko do duzych firm
(czytaj - M$). Oczywiscie srodowiska 'bussinessu' sa raczej za
patentowaniem (wyzsze koszta produktow i wieksze zyski).

Polska po inkorporacji do Unii moze teoretycznie wywierac wplyw
na dzialanie UE i na powstajace dyrektywy. W sumie po to Polska
ma 8 glosow... No albo ich nie ma - podczas glosowania nad
dyrektywa o patentowalnosci oprogramowania nie policzono
Polskich glosow chociaz (jesli przedstawiciel zaglosowal by tak
jak w poprzednich glosowaniach i jak glosil oficjalnie Polski
rzad) to Polskie glosy mogly by przewazyc losy glosowania.
Dla przewodniczacego komisii unijnej wystarczylo jedynie aby
poznac stanowisko Niemiec i w oparciu o nie uznal ze wszystko
sie juz uzodnilo po mysli i oglosil o wynikach glosowania nie
dopuszczajac do glosowania przedstawiciela Polski...

Takich jak to nawet w PRLu nie bylo...

WD
P.S. Wiecej mozna znalesc w
http://biznes.linux.pl/?id=news&show=1009&kom=1
P.S.S. Jeszcze komentarze z innej listy:

Odpowiedź listem elektroniczym