POLONIA URMĂRESTE UN CRIMINAL DE RĂZBOI EVREU

Polonia acuză un evreu de 86 de ani că ar fi ucis germani „din
răzbunare"

Inigo Gilmore si Michael Leidig, The Telegraph (4 ianuarie 2005)

[http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml%3Bsessionid%
3DHJVRSJNCAFNVVQFIQMGSM5WAVCBQWJVC?
xml=/news/2005/01/02/wpole02.xml&secureRefresh=true&_requestid=72190]

IERUSALIM – Polonia solicită extrădarea din Israel a unui bătrân
acuzat de omorârea a sute de germani într-un lagăr de detentie
postbelic.

Solomon Morel, în vârstă de 86 de ani, este acuzat de „crime
împotriva umanitătii" pentru uciderea a peste 1.500 de detinuti într-
un lagăr din sudul Poloniei, dintre care multi au murit în
circumstante „barbare".

Investigatia este prima din Polonia în care un evreu este acuzat de
răzbunare împotriva germanilor si implică anumite aspecte delicate
privind atitudinea Israelului fată de cei implicati în crime de
răzbunare. Oficialii israelieni au respins o cerere anterioară de
extrădare făcută în urmă cu sase ani, existând atunci bănuiala că
există motivatii politice în actiunea juridică.

Morel, care a fugit din Polonia în Israel în 1994 si se ascunde acum
în Tel Aviv, a fost detinut la Auschwitz. El a afirmat că peste 30
de membri ai familiei sale au fost omorâti de nazisti.

În noiembrie 1945, după ce a început ocuparea Poloniei de către
sovietici, el a fost unul dintre numerosii evrei numiti de Stalin
pentru a supraveghea barbarele lagăre de "de-nazificare", unde se
crede că au murit aproximativ 80.000 de etnici germani ca urmare a
torturilor, înfometării si tifosului.

Stalin a ales în mod deliberat evrei pentru administrarea acestor
lagăre, stiind că acestia vor manifesta putină milă pentru detinuti.

Potrivit lui John Sack, autorul cărtii An Eye for An Eye: The Untold
Story of Jewish Revenge Against Germans in 1945,* Morel si-a
exprimat dorinta de răzbunare chiar din ziua deschiderii lagărului
de la Swietochlowice.

Într-un interviu luat cu putin timp înaintea decesului său la
începutul acestui an, Sack a afirmat: „În prima seară la
Swietochlowice, când a sosit primul transport de germani, pe la 10
seara, el a intrat într-una din barăcile germanilor si le-a
spus: 'Numele meu este Morel. Sunt evreu. Mama si tatăl meu, familia
mea, cred că sunt morti cu totii, si mi-am jurat că dacă voi
supravietui, voi pune mâna pe voi, nazistilor. Acum veti plăti
pentru ce ati făcut.'"

Sack, el însusi un evreu, descrie în detaliu presupusele [sic]
atrocităti comise în lagăr: „Gardienii îi băgau pe germani într-o
cuscă de câine si îi băteau dacă nu lătrau precum câinii. Îi obligau
să se bată între ei, să sară în spinarea altora si să-si spargă
nasurile. Îi băteau în asa hal încât i-au scos unuia dintre ei
ochiul de sticlă."

De asemenea, gardienii le violau pe femeile germane si îsi antrenau
câinii pentru a-i musca pe germani de organele genitale, a afirmat
el.

Se pare că Morel si-a schimbat numele, desi datele lui personale par
a fi cunoscute de către autoritătile israeliene.

O cerere anterioară de extrădare adresată de Polonia în 1998 a fost
respinsă de Israel pe considerentul că infractiunea se prescrisese.
Procurorii au afirmat că au instrumentat mai bine cazul, pe baza
unor mărturii recente ale supravietuitorilor din Polonia si
Germania, si că au actualizat acuzatiile de crime împotriva
umanitătii, cărora nu li se aplică limite de timp.

Procurorul polon care conduce ancheta, Eva Kok, a insistat că desi
Morel este un om în vârstă, acuzatiile nu pot fi „ascunse sub pres".
Ea a adăugat: „israelienii sunt foarte eficienti în urmărirea celor
acuzati de asemenea crime, si trebuie să accepte că si alte state
doresc să facă acelasi lucru."

Dna Kok a afirmat că insinuările că acest caz ar fi motivat politic
sunt o insultă. „Procurorii nu sunt motivati politic si actionează
în interesul legii, indiferent cine este la putere," a adăugat ea.

Ministrul israelian de justitie a declarat că cererea de extrădare
este „în curs de examinare".

Bogdan Mateciuc
http://ro.altermedia.info

http://us.click.yahoo.com/O.5XsA/8WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM