--- "Codruta" <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Deduc de aici ca exista orase
> "privilegiate" si altele unde
> apar "peraoane inferioare".

Nu era vorba despre persoane
inferioare. Era vorba despre aparitia
frustatilor, invidiosilor, cei care
se uita la vecin si se bucura cand
il vede cu necaz. Targurile moldovenesti,
in perioada interbelica, erau jalnice.
Nu incerc sa explic de ce. Cert este
ca aveau aspectul a ceea ce se numeste
ghetou. Ghetoul oriunde pe glob este
un fenomen ce genereaza: betivi,
bolnavi mintali, fanatism, etc. etc.
(adica scursuri).

> Presupun ca in mintea D-lui Schiau tot ce-i nascut in Scheii
> Brasovului este :persoana superioara" - inclusiv dobitocu' care
> umbla mai mereu beat pleazna si care, de ciuda ca n-a reusit sa
> violeze o puicutza in Refugiul Diana, i-a
> dat foc acum multi, multi ani!

de unde ai scos-o chestia asta cu "un scheian a dat
foc unui refugiu"?

Scheienii dintotdeauna au dat cei mai buni sportivi ai
Romaniei. Pana cand comunistii au schimbat demografia Romaniei,
Scheiul era format in majoritate din romani, cu traditii stravechi
in acele locuri. Majoritatea erau sportivi, fiind campioni in
sporturi precum alpinismul, schiul, saritura la trambulina,
tir, calarie, atletism, handbal, baschet, tenis (Tiriac de exemplu),
fotbal (samd).

Sasii Brasovului (disparuti dupa anii '70) erau celebri pentru
marcarea traseurilor prin Carpati, prin construirea cabanelor
din Postavar (in fiecare duminica fiecare sas ducea cate o
caramida in rucksac), sau din Babarunca, Rentea samd. Sasii
Brasovului au fost cei care au initiat plaja de nudisti in 1925 la
Costinesti (Costinestiul era initial un sat format din colonisti
germani). In general brasovenii au traditii stravechi in a proteja
natura. Imi aduc aminte cum organizam saptamanal o excursie pe
munte iar profesorii ne invatau sa nu aruncam mizeria in padure,
ba chiar, eram obligati sa strangem mizeria care o gaseam pe drum.

Faptul ca Ceausescu a schimbat demografia Brasovului,
datorita angajarii moldovenilor in interprinderile brasovene,
iar sasii au emigrat (precum multi scheieni) a avut initial un
efect dezastruos asupra mediului, cladirilor, etc. Zone
intregi au decazut, devenind un fel de ghetou (cum s-a intamplat
in targurile moldovenesti in perioada interbelica).

Numai ca, civilizatia locului isi spune cuvantul, moldovenii
colonisti au invatat intre timp in Brasov cum sa se comporte,
au invatat civilizatie, ceea ce se observa in ultimul timp
tot mai mult, Brasovul fiind astazi una din perlele Romaniei.

http://us.click.yahoo.com/O.5XsA/8WnJAA/E2hLAA/DXOolB/TM