1.
In a doua zi de Paste, din cauza ca duminica vazusem prea frumos cum se
reflecta Soarele-n
apus pe zapada de pe Bucegi si din cauza ca am avut ceva mai mult timp decat
prevazusem, ma
hotarasc sa bat coclaurile pe deasupra orasului Sinaia, prin locuri pe unde nu
mai umblasem de
ceva vreme si de care mi se facuse dor :)

Las geanta de voiaj in gara, la bagaje de mana (sa nu mai umblu dupa ea la
intoarcere) si o
iau pe cararile mele secrete (nici macar carari, de altfel ;).

CE credeti ca mi se intampla?
Pe la 9 seara merg sa iau geanta - si dau in gara peste un intuneric, de sa-ti
bagi degetele
in ochi!
(Fosta) frumoasa gara a "Perlei Vaii Prahovei" era sinistru scufundata in bezna!
Aflu, nici mai mult nici mai putin, decat ca este taiat curentul prin toate
garile de pe V.
Prahovei, pentru ca nu si-au platit datoriile!
Turism la greu, mai, frate!
Altfel, celebrul Minister al nu mai putin celebrului Mitrea a reusit sa bage
niste miliarde
BUNE intr-un restaurantzoi la suptsol, nu doar de nefolosit - dar chiar si
ne-vandabil! Sunt
curioasa daca este cineva sub ancheta pentru folosirea in mod iresponsabil a
bugetului acestui
minister!

2.
Incercati sa mergeti seara la acvariul ala de langa Primaria Sinaia, de-i zice
"Centru de
Informare pentru Turism" sau kam ashaaaaa..... rezultatul unui proiect P(a)HARE
:-ppp.
Celebrul Centru este inchis in cea mai mare parte a timpului - dar mai ales
noaptea, adica FIX
cand un turist "picat" in oras ar avea nevoie sa afle aia-aia..... Desigur,
prin peretii de
sticla se pot vedea niste pliante leshinate.
Eu chiar sunt curioasa la ce folosesc astfel de "centre"
???
Altfel, acu' vreun an, cand am vrut sa merg la Internet Café-ul de la
International, numa' ce
vad, cu jumatate de ora inainte de cea afisata pentru inchiderea cofetariei,
scaunele pe masa!
Dau sa intru - si imi zic niste tzatze acre: "nu vedeti cat e ceasul?"

3.
Multe din fostele Supermagazine de pe vremea lu Ceausescu au fost preluate,
"modernizate"
samd. de WallMart - iar la parter de multe ori este cate o cafenea sau
FastFootz. Sa NU
incercati sa beti cafea in cel de la Braila, pentru ca vi se va da peste nas
kum ka "nu dam
cafea fara mancare". Sigur! de fiecare data eu spun ca nu vad afisat nicaieri
asa ceva si ca,
in fond, este vorba despre "vanzare conditionata". La drept vorbind, mi-e si
mila de
vanzatoarele alea care nici de mine n-au cum sa scape, nici de mitocanul lor de
"patron" n-au
cum sa se apere! "Protectia Consumatorului"?, eh... nah........ :-ppp

4.
S-a dus zapada! au inflorit, colorate, eternele mormane de gunoaie de-a lungul
cailor ferate!
Discutam azi (ieri? adica duminica) la o cafea cu cineva din MMGA despre
"educatie pentru
reciclarea deseurilor" (persoana respectiva foarte bine-intentionata, de
altfel). I-am ras in
nas: "Si Dvs. credeti ca ajung eu sa-l educ pe marlanul care arunca cutia goala
de bere sau
PETul sau chiar sticla pe geam, din viteza gipanului? :)))"
CUM sa-i ceri omului de pe strada sa "se educe" cand are exemplul celor "care
au ajuns bine"?
;)))
Pe copiii marlani ai respectabililor "oameni de afaceri" (sau "politicieni")
nu-i mai educi
decat, vorba unui vechi membru al ARIN, cu un "toolkit special pentru educatie
non-formala" -
ala la care se gandea si Vadim....

5.
Mergeti in orasele turistice "cu traditie" - sa vedeti adunatura de chelneri
"stil Ceausescu"
(se misca incet, dau peste nas turistului, cu un aer de "eu-stiu-tot", nu se
pricep sa aseze
un set de tacamuri si pahare sau prin ce parte sa ia si sa puna farfuria samd.)
MAI rau! incercati sa gasiti pe undeva un meniu "vegetarian" - haha! Veti avea
de ales intre
cartofi fara gust si orez cu miros de vase spalate ba mai rau! va vor tranti in
farfurie oua,
branza samd.... iar daca le spui ca branza nu-i DE FEL planta, se vor uita la
Dvs. ca la felu
paishpe!
Sau chiar mai rau! or sa va aduca o "ciorba de legume" din care veti constata
ca s-a scos, de
fapt, carnea - iar daca veti face observatii, se vor uita la Dvs. cu niste
moace foaaaarte
ofensate... ma rog! asta in cazul in care nu va vor da de inteles direct ca
sunteti prost!
Personalul "tanar" din turism? pai, chiar MAI rau! au ajuns acolo "pe pilele"
lu taticu si
mamica, chelneri veeechi... asa ca vor avea - dar "la a treia mana" - tipul de
"educatie
pentru client" de la parintii lor! si, in plus, mentalitatea "omului cu pile".

In Sinaia am gasit un singur loc'shor unde sa ma simt bine - fosta "Cabana a
Schiorilor", unde
poti sa ceri chiar si feluri in-existente pe lista-meniu, oamenii sunt amabili
si se dau peste
cap sa improvizeze ceva sa-ti placa - dar acolo e "shef" un fost cabanier de
sus, din
Platou...

6.
Ca am revenit la Sinaia - nu stiu cum de a ajuns fosta Stana Regala in posesia
unui
"particular", poate o fi stiind saracul Rege sa spuna cand a vandut-o! Dar pe
langa frumoasa
cabana veche si placut integrata in peisaj sunt in curs de aparitie niste
cotroboantze care
strica ambientul. In fine! ca peste tot locul unde vezi masini scumpe, bubuie
manelele si
locul e "inflorit" de gunoaie.
Problema, insa, e alta! Cum ajunsăi eu acolo, venind de pe coclaurile pe care
le batusem, CE
vad? Padurea inca nu e inverzita bine - asa ca se vad lucruri pe care vara
speri ca ea sa le
ascunda....
Marlanu' de apropitar al fostei, frumoasei, Stane Regale a aruncat un morman de
gunoaie catre
Valea Pelesului, pe-acolo, pe langa cabana, inainte de Chei!
De UNDE se vede ca gunoaiele sunt ale marlanului de apropitar? pai, din
"compozitia" lor
(deseuri de constructii, plastic, saltele uzate) - plus ca nici dracu' nu-i asa
tampit sa faca
10 km cu masina (si sa dea banii pe benzina) ca sa arunce gunoaiele acolo in
loc sa le dea la
o firma de salubritate!

Sper ca pe eu_list sa fie vreun cunoscut al marlanului de apropitar de la
Poiana Stanii si
sa-i "raporteze" ce am scris eu aici! ca, adica, eu il consider un nesimtzit!

Si-uite-asa cu mic cu mare
Mergem toti spre Integrare
'n pas vioi de defilare
Lasand in urma o