Stimate domnule primar Ontanu,

Nu va aduc nimic la cunostinta nimic aici. Cunoasteti cazul, si de ani de
zile ii dati o rezolvare doar pe interesul camarilei dvs. (nu-i spun mafie
din politetze).  Dar tzin sa expun si pe aceasta cale, opiniei publice,
problema mea si nu doar a mea (cum minimalizeaza shmecherii).
La mijlocul mandatului trecut, cind anumite forte politice pareau batute in
cuie, primaria sectorului 2 nu gaseste deplasat sa atribuie terenul public
(cu acest statut de aproape o jumatate de veac) din fata complexului
InterMacedonia, din Piata Iancului, patronului respectivului stabiliment. Se
spune (cine mi-ar oferi actele reale spre consult?) ca prin concesiune. Nu
ar fi nimic ciudat aici, daca intreprinzatorul cu pricina nu s-ar fi
comportat in terenul acaparat precum in terre conquise. A desfiintat alei
publice, a retezat mesteceni venerabili, si-a pus stigla si stindardele la
vedere si, finalmente, a amenajat o gardina a berariei sale. Cu alte
cuvinte, o circiuma pe un spatiu public.
Ciudatenia gestului nu stiu ce sume va fi miscat catre excesiv de amabilii
angatati ai primariei sectorului 2, cert este ca patronul si-a manifestat
multumirea impanindu-si vitrinele cu candidatii partidului primarului
Ontanu, la seria de alegeri din 2004 – gest dupa stiinta mea fara egal in
zonele cit de cit civilizate din sector.
Cum japca nu putea ramine fara ecou (a se citi cetateni nemultumiti),
smecherii au marshat diferit. Patronul s-a declarat proprietar, calitate in
care pasamite ar putea face ce doreste in spatiul cu pricina (declaratie
facuta mie). Cei din primarie au incercat si ei intr-o prima faza sistemul
tupeului. Taman ca in Arendasul roman al lui Caragiale, au trimis
reclamatiile spre rezolvare celui ce aprobase proiectul, arhitectul Parvanu.
Ultimul nu era si nu este nebun pentru a recunoaste ca a facut o nedreptate
in folosul unui privat, respectiv in dauna spatiului public, asa ca a pornit
ceea ce s-ar putea numi flashnetele. Ca vai ce bine prinde cetatenilor
amenajarea locului. Or in locul cu pricina mai patrund doar vreo 0,1% din
locuitorii sectorului, frecventatori ai bodegii (fie ea cu staif).
In paralel, arhitectul cit si primarele au afcut mare caz de aprobarile ce
ar fi insotit toate gesturile trupei. De parca acestea nu se dau de ei si
intre ei (ma refer la Inspectoratul pentru Constructii al Capitalei)…
Cind se intimpla sa fie prinsi la strimtoare, minciuna ishi intra din plin
in rol. Pasamite slujbasii primariei, brusc racitzi in relatiile cu patronul
Intermacedoniei, au venit de citeva ori la 4 dimineata, pentru a  redeschide
cu aparatul de sudura aleea blocata de intreprinzator…

Finalmente, o precizare de care nu am a ma teme. Nemultumit de atitudinea
Primariei (altminteri am toata intelegerea, nu era nebuna sa-si taie craca
singura, sa spuna ca a actionat nedrept, basca investitiile facute pe-acolo
de patron…), m-am adresat in dreapta si in stinga. Raspunsuri: respecta
legile cutare si cutare.
Am scris primarului general Basescu. Ce mi-a raspuns ca stie cazul, si ca
indata ce va avea un primar la sectorul doi, va purcede la remedierea
problemei. Dna Boagiu a cazut insa cu brio la sufragiu, doi trei consilieri
ai Aliantei ajunse la putere au sarit in barca “albastra” si, uite-asa, la
Sectorul 2 a ramas spiritul Ontanu. Prin urmare, am scris la Cotroceni.
Surpriza, aici trona acelasi consilier ca pe vremea Iliescu. Raspunsul,
idem: “amenajarea respecta legile cutare si cutare”. Am revenit, explicind
ca nici o lege din lume nu poate sustine instrainarea unui spatiu public (ba
chiar transformarea in circiuma si anexa a acesteia). La o adica, se fac
acum 16 ani de cind un dictator, cu legea in mina, a poposit in balta de
singe linga un zid din Tirgoviste). Finalmente, suplica a ajuns la
Ministerul de Interne, de unde m-au convocat la locul doi faptei doi
gradati. Pareau, inclusiv in prezenta arhitectului Parvanu (omul se ferea ca
dracul sa ma priveasca in ochi, iar asta spune multe…), sa priceapa abuzul,
redeschiderea aleii desfiintate fiind ca si hotarita, dar dupa doua
saptamini am primit un text-raspuns impanat cu aceeasi legi seci.

Domnule Basescu, domnilor cu responsabilitati care cititi acest text!
Dincolo de nedreptatea cu terenul atribuit patronului InterMacedoniei
(atentie, acest tip uman lasa greu din colti ce a inshfacat, vezi soarta
unui alt loc public cindva din preajma, unde respectivul a ridicat o
monstrozitate de constructie – si ea in interesul cetatenilor, si ea cu
toate aprobarile!), vegheati ca oamenii administratiei sa judece si cu
mintea, si cu sufletul - nu doar cu texte de lege, pe care smecherii le
joaca cum doresc, aici la portile Orientului…

Mircea Marian Ordean

FREE pop-up blocking with the new MSN Toolbar - get it now!
http://toolbar.msn.click-url.com/go/onm00200415ave/direct/01/

Clean water saves lives.  Help make water safe for our children.
http://us.click.yahoo.com/YNG3nB/VREMAA/E2hLAA/DXOolB/TM