Bine v-am gasit, dragi to'arasi si preteni! ;)

Ieri fiind o zi superba iar eu neavand prea multe de facut (in afara
de a "dezvolta idei", lucru pe care il fac MULT mai bine in padure)
ce-mi trece mie prin cap? Hai sa dau o raita pe niste culmi (din
Apuseni, evident ;)

Plec, trag cu ochiu' si constat ca zapada e frumoasa, destul de mare
dar "uda". Lenevoasa fiind oarecum, si vazand ca spre loc'shoarele
unde voiam sa merg nu este "partie", nu-mi vine sa intru in zapada
pan' la p...atrunjel (stiti bancu', nuuu? ;) asa ca decid: "IA hai
(imi zic eu) sa dau o raita pe la Vartop, sa vad ce mai este, cum se
mai schiaza, ce face Salvamontul samd....

Fratilor! ce-mi vad ochii???

De-a lungul soselei NATIONALE, singurul drum care traverseaza Apusenii
si singura legatura intre satele motzesti (cu o singura banda pe sens
si cu zapada mare de o parte si de alta)... pe cca 3 km in fiecare
parte... masini parcate!!!

Coada de masini!!!

Soseaua - blocata!

Autobuzele motesti au avut fiecare cel putin juma de ora intarziere,
ca sa treaca de blocaje!!!

In rest... inghesuiala, viloaie aruncate ca din tomberon (adica fara
un "stil" sau preocupare pentru "integrarea in peisaj" - dar astea le
mai vazusem si in vara, si in toamna si in ianuarie), nu tu vreo alee
pe care sa se treaca dintr-o parte in alta, inghesuiala la maximum de
schiori care plecau si veneau (tot pe sosea) samd....

Deasupra vechii "partii mici" de schi (poreclita acum muuuulti ani
"Codruta") cateva hectare defrisate pentru a se mai face INCA o partie
luuunga de schi (cica "program SuperSchi!!!)!!!

Asta in conditiile in care in zona NU EXISTA NICI O PARCARE!!!
Precizez: numarul de schiori probabil se va dubla la anul, fara ca la
Vartop sa existe nici macar o SINGURA parcare!!!

Bineinteles, nici nu se mai PUNE problema de PUZ sau alte maruntisuri
pe baza carora sa se construiasca acolo!!!
Si asta pt ca... la o "dezbatere" pt. PUZ ar reiesi CLAR ca NU exista
suficienta apa in zona, pt. a asigura "standarde europene" de
"salubritate" la toate acele asa-zise "cabane" (ma rog! multe mai
"maneliste", ashaaaaa... apropo: am auzit ca Gabriel Resources si-a
tras si "firma de turism" chiar cu ceva "cabana" prin zona, cica sa
faca "turism ecologic", presupun ca cabana cea mai manelista e a lor
:-ppp)

In fine: merg, vad, ma ingretosez si... intreb un politist (Politie
acolo - la greu): "dar de CE nu le dati amenzi ca ocupa o banda de
circulatie a soselei NATIONALE???"!!!

Se uita politistu' la mine... "pai, daca ii amendez nu mai vin"
"Si daca nu mai vin - CE??? nu vedeti ca nici nu AU unde sa "vina"???"
"Pai, daca nu mai vin le merge mai rau la astia de la cablu"
"Si Dvs. sunteti agenteconomic al astora de la cablu? sau trebuie sa
aveti grija de o circulatie in bune conditii???"
Se uita politistu' la mine ca la felu' 14 si imi serveste in final
geniala replica: "aaaaa...."
Peste vreo juma de ora vad pe unu (care voia sa-si scoata masina din
parcare) ca se certa cu alt politist: "dumneata sa ii optresti pe
astia, ca eu n-am loc sa ies" (de parca l-ar fi obligat cineva sa=si
parcheze masina pe unica banda de circulatie!!!).
Dau eu sa-i vin in ajutor politistului si pun aceeasi intrebare, ref.
la amenda - la care imi vine al doilea raspuns genial: "pai, ar trebui
sa tai vreo 1000 de amenzi, de unde sa sdcriu eu atatea amenzi?"

Ma rog! inteleg ca scrisul e treaba grea pt un politist!!! ;)))

Astfel incat, fratilor! daca vreti sa faceti schi si daca "iubiti"
muntele, sfatul meu este: EVITATI asa-zisa "statiune Vartop"!
Luati-va, fratilor, schiurile la spinare si faceti o treaba frumoasa:
treceti la schi de tura! :)

Culmile neatinse si Padurea va asteapta! :)

Iar cu "Programul SuperSchi"... ATENTIE! ca astia de la Ministerul
Turismului cred eu ca iau (unii) niste salarii degeaba!!! Totul se
"programeaza" in conditiile lipsei de infrastructura, de "spatii
publice" samd... adica intr-o mitocanie MAXIMA fatza de
"utilizator"!!!