Buna Ziua/Buna Seara,

  Ca sa raspund unei intrebari a dlui Ciuca si partila Dlui Cristea,
"dialogurile" , daca ne referim la semantica cuvintului si la contextul  de
ceea ce eu sunt aproape sigura ca Dl.Popescu a vrut (nu stiu de ce  nu a vrut
sa fie mai clar./.si l-as ruga sa fie) adica "dialoguri  romanesti" (iar daca
Dl.Popescu vrea sa dea acest titlu mai clar noi,  ca organizatii si eu
personal, ne adaugam activitatii de mentinere a  lui/lor..)

  ... trebuie (sau sustinem noi cu tarie ca ar trebui si ca asa e normal  si
implicit) ,  sa ramina deschise dialogului de interes general  romanesc/
patriotic dar nu putem limita asta doar la crestini declarati  (dar sunt atitia
care fars a fie membri ai vreunei biserici sunt  crestini pirn nastere/botez,
sarbatorile relgioase care sunt si  nationale/sociale/culturale/de familie,
etc.si, by the way,   dvoastra nu sunteti botezat crestin?)

   caci, ar fi complet nerealist sa excludem atei care tin la  valorile
romanesti cultura, arta, etc.dar nu cred in Dzeu; desigur ,  daca sunt cu
adevarat oameni de cultura, umanisti rezonabili, de bun  simt nu vor respinge
nu numai "dreptul" altora sa creada, sa arate  acest lucru si sa trateze
subiectle din acest unghi sau cu o  incarcatura subtantiala in aceasta
directie, dar

  1.  vor admite si respecta valorile esentiale romanesti, ale  neamului
inclusiv  FAPTUL,  CA RELIGIA ORTODOXA ESTE   PARTE INTEGRANTA A ESENTEI
SPIRITUALE, MORALE, SOCIALE, CULTURALE SI  ESTETICE  ROMANESTI, parte
integranta a vietii noastre ca romani  (chiar si ateii si alte natii sunt
obisnuiti cu sarbatorile crestine si  in majoritate le impartasesc, oamenii se
viziteaza, etc. iar sub  comunims diferentele nu au fost reale probleme,
spritul de toleranta  religioasa si etnica era parte din viata noastra;
dimpotriva, la un mod  paradoxal sau care ar parea multira de neinteles ,
acum..)

  2. si ca tema religie - politica- stat tine de o componenta a  variabilelor
mai mult sau mai putin in conflict si ca cere tratare mult  mai serioasa si
aprofundata precum si realista si adecvata timpului si  contextului societatii
respective decit incearca aceasta grupare fals  numita societate civica
ROMANEASCA  sa produca fortat, artificial  si, ceea ce eu vad, pt unii,  ca
motiv de joaca cinica pt. a irita  poporul roman de ale carui sentimente, la un
mod obraznic (lacking  basic common sense) nu -i pasa...si arata acest lucru
sfidator,  profitind de toleranta specifica romaneasca si slaba participare
civica  actuala (pe care, intr-un fel sau altul, mai mult sau mai putin, de
fapt au subminat-o si  o submineaza..A propos de asta, aici e  marea problema
spre care imi indrept eu atentia si as vrea sa o putem  trata mai bine..)

  In plus, in acest context de "roman/neamul romanesc/valorile specifice
romanesti"  este normal sa vorbim si  despre etnicii romani -  TRANSILVANIA
niici nu poate fi definita fara maghiari si germani si  tocmai combinatia
aceasta da valoare si farmecul deosebit al ei - si sa  vedem daca, cu aceasta
miscare noua din Romania - a unui grup  minoritar  opus valorilor romanesti
traditionale si generale  -  e vorba de un GRUP ETNIC  care actioneaza mai mult
sau mai  putin IMPOTRIVA  valorilor romanesti si intereselor nationale de  baza
si/sau prioritare acestei perioade si care este identificabil caci  isi declara
la un mod onorabil. cetatenesc deschis etnia si doleantele  etnice sau un GRUP
FARA IDENTITATE ETNICA sau care SI ASCUNDE  APARTENENTA ETNICA  , la un mod
las, pervers si tendentios   ca sa induca lumea in eroare , sa creeze confuzie
, cind de fapt  majoritatea membrilor lui sunt de o anumita etnice si
actioneaza  concertat impotriva valorilor romanesti situindu-se in
 afara lor..

  Sau e vorba de un grup civic de componenta nativa romaneasca care se
razvrateste impotriva unor rele politice/sociale/administrative si vrea  sa le
indrepte si in care participa proportional sau mai mult sau mai  putin
reprezentativ  toate sau multe din categoriile nationale  romanesti ?

  Sau e vorba de un grup mai mult ca o secta in care sunt lasati sa  participe
numai unii si evident au o agenda a lor separata si in mare  opozitie cu
majoritatea crestina romaneasca..

  Sau si mai grav este vorba de o secta care ataca la radacina fiinta
romaneasca prin a-i distruge /slabi cultura si a "fura" de la statul si  neamul
roman fondurile pt.cultura prin manipulari pe care eu una le  consider ilegale
..si care sunt sigura ca marcheaza o situatie UNICA in  istoria Romaniei si
cred ca si a altor tari - manipulari directionate  catre un grup restrins si
care in mod invers decit proportional  reprezinta o majoritate etnica din acea
grupare care isi ascunde etnica  tocmai ca sa pacaleasca statul roman si
populatia..si reusind acest  lucru neasteptat de mult (de ex.Institutul
Cultural Roman a ajunsa  detina nici mai mult niic mai putin MONOPOL pe
fondurile de promovare  culturala si sa nu dea nimanui socoteala cum le
foloseste si nic macars  a indeplineasca cele mai elementare obligatii fat de
cetateni sa  raspunda la cererile de informatii despre cum este organziat, cine
sunt  factoriid e decizie si pregatirea lor, cums e iau hotaririle, cum se
 anunta ele public, cum se evalueaza acordarile de fonduri, cum se  evalueaza
rezultatele, etc.)  tocmai pt.ca statul roman e slab,  majoritatea
politicienilor slabi sau corupti sau ocupati cu parvenirea  proprie (sau toate
la un loc in variante diferite) si societatea civica  care actioneaza
pt.interesele tarii este si ea slaba iar presa  nu  o incurajeaza caci MEDIA,
dorindu-si sa fie a 4-a putere in stat,   SE PUNE DEASUPRA SOCIETATII CIVICE
PATRIOTICE ROMANESTI , este  politicizata sau partizana la maximum..si  de
mediocritate, nu  atit la talent verbal/scriitura cit la celalte componente de
fond

  Dl.Becali? Vadim Tudor? Dupa ce criterii and statistici nationale sunt  ei
nocivi romanilor?????? SI dupa ce statistiti ce faceti dvoastra,  Solidaritatea
pentru Libertatea Constiintei sunteti benefici  romanilor????? Si dupa ce
criterii profesionale si de valoare sociala  va puneti inaintea sau deasupra
lor (cum este clar ca va puneti, adica  va simtiti sau incercati sa va
puneti..CEA CE tine de OPINIE este un  act SUBIECTIV SI PERSOANAL SAU DE  MIC
GRUP si nu o evaluare  la scara sociala nationala... si de pe ce postament de
realizari  intelepciune personaliatati romenesti recunoscute va permiteti sa ii
 ironizati si, mai grav insultati??? Mai ales ca este clar ca niic macar  nu
pareti sa aveti educatia umanista si sociala sa intelegeti actiunile  lor si
niic macar luarile de pozitii si ca dac cumav pe unele le vedeti  ca deplasate
sau extreme AU CAUZE..Iar legat de cauze mai bine v-ati  uita daca nu cumva
aveti o MARE SI DIRECTA LEGATURA CU ELE..Puteti sa  incercati
 sa va uitati prin ceata in care noua ni se pare ca traiti ca  sa va intelegeti
pe dvoastra in context si cine sunetti si cine sunt ei  si de ce ..care sunt
cauzele si radacinile cauzelor????

  Altfel, cu toate asa zisele defecte ale lor, numai mediocri nu pot fi  numiti
decum nocivi...Nociva este mediocritatea in care este mentinut  poporul roman
de catre unii reporteri si ziaristi care isi bat joc de  el sau vor sa-l
slabeasca

  Dar mediocritatea nu este cea mai periculos factor psiho/social in sine  ci
cind, prin metode cu totul altele decit de merit  se impune  categoriilor
educate si capabile si  cind este factor masiv  manipulat si manipulabil..sau
invata sa manipuleze si blocheze  /limiteze restul societatii, majoritatea dupa
limitele ei..lasind drum  liber celor care stau in spatele manipualrii sa
profite..

  Discutie despre civism nu e cazul sa facem acum si nu am timp de asa
ceva..Cum am mai spus celor de la Solidaritatea ..e de datoria lor, dac  se iau
cit de cit in serios pe ei..ca restul societatii e clar ca nu-l  iau in
serios..si nic respecta -  sa invete sa faca rezumate  corecte ale raportarlor
si stattisticilor publice cind le difuzeaza sau  comenteaza si, evidient,  este
impotriva binelui public sa faca  invers, cum au facut..si cum eu, o umnaista
de buna credinta, om civic  pina in maduva oaselor si om de cultura la fel si
care tine la valroile  civice si culturale nu numai romanesti dar in general si
nu numai ca  tine le mentine si isi aduce contributii INTERNATIONALE la ele,
chiar  ma asteptam ca vor avea bun simt sa-si ceara scuze si sa corecteze
public.(.incepind cu gruprurile unde au lansat prima versiune  manipulata
sever..pina la a comite defaimarea Dept.de Stat al SUA...)

  Este aceasta organizatie civica sau dorind  drepturi egale  ?????Sau e civica
doar la modul ca hotaraste singura ce e bine  pt.societatea intreaga , fara un
referendum sau statistici si incepe sa  loveasca in ea sub acoperisul unor
concepte RELATIVE si pe care nici  macar nu incearacs a le defineasca in
actiunile sale decum sa  intocmeasca studii obiective, profesioniste de valoare
pt.societate..  Sau ca o grupare care poate sa-si aleaga orice motiv de
respingere a  majoritatii din unghiul mofturilor sau placerilor sau atractiilor
 spirituale ale unui grup mic...sau pur si simplu a dreptului de fi  diferit

  Acest drept i-l acorda constitutia si legile dar numai civica ea nu s
enumeste dac nu stie si actioneaza ca si  cum nici nu vrea sa  invete ADEVARATA
SI COMPLETA DEFINITIE A LIBERTATII  ...care prea  multi o folosesc nu ai cu
prima parte a ei, si eliminind cu rea  credinta, deci tendentios, si cu
ADEVARAT NOCIV a doua parte a  definitiei CARE  LIMITEAZA oamenii LA A NU
DERANJA LIBERTATEA  ALTORA...

  Altfel, revenind la "dialogul" trunchiat dintre Dl.Cristea si  Dl.Ciuca..  nu
as vrea sa mai fie cineva care sa respinga pe  nimeni pe acest forum caci am
inteles ca numai Dl.Popescu hotaraste si  REGULILE PUBLICE SAU cele  PRIVATE
dac sunt  STABILITE in  prealabil si daca sunt CONSTITUTIONALE si
Cf.Declaratiilor Universale  ale Drepturilor Omului.

  Dialogurile trebuie sa fie de principii, idei, schimburi de opinii,  actiune
pt.o cazua majora sau alta, etc.dar cind apar sentimentele  nationale si
antinationale desigur e greu sa se pastreze totul in  calmitate si neutralitate
sau chiar imposibil..Si atunci, dac dialgoul  aluneca la lucruri grave si
jigniri trebuie sistat; ori , din nu, sunt  sigura ca Dl.Popescu stie mai bine
cum sa faca asta..si ca dac dansul  caruia eu ii reprosam chiar o anumita
rigiditate nu a facut-o, nu cred  potrivit ca dvoasrtra sa o faceti..si
dimpotriva , cred ca este RAU..

  Principiul dupa care eu ma conduc este ca DIALOGUL SOCIAL NU TREBUIE
INTRERUPT,  mai ales din partea celor c care ne-am declarat  persoane civice
si/sau de cultura..NU stiu ce credeti ca sunteit  dvoastar si ce sunteti..dar
in cazul meu sunt o  profesoara/educatoare convinsa..care nu am voie sa -mi
contrazic  obligatia sa tin cont si de elevii ramasi in urma si rai ...

  Doar ca daca ei rapesc prea mult din timpul clasei si al meu si fac
debandada sigur ca trebuie folosite si alte metode ..dar NUMAI DUPA CE  ORICE
INCERCARI DE DIALOG, INTELEGERE, MEDIERE, EXERCITII de  CONTROL/vointa si
PEDEPSE  AU DAT ESEC..si vorbim de simptome  patologice sau de situatii sociale
speciale..al carui context este  extrascolar..se apeleaza si la alte cai...

  Ori acum, desigur este vorba de o asemenea situatie si chiar asta este
esenta ei..in cazul icoanelor din scoli..(legat de care s-au spus atit  de
multe lucruri si sunt sigura ca nu as avea ce adauga..decit sa reoet  ca dupa
cite stiu eu nu sunt puse in toate clasele sau in majoritatea  lor ci in clase
sau locuri speciale si ca depinde de proprtia elevilor  care tind e alte religi
au voies a aibe reprezentanti din relgia  lor..Ateism este deja f.mult, deci nu
va problema acuta acum..decit  NEVOIA ACUTA CA ROMANII SA COLABOREZE SI SA SE
INTAREASCA IN JURUL  VALORILOR LOR NATIONALE caci in lumea eurpoenizarii si a
globalixairi  tara si tarile mici pierd prea mult..pierd oameni care se educa
pe  banul tarii dar pt.ca ajung sa pretuiesca numai profesiile lor si banii
pleaca in afar si nu dau tarii mam mai nimic..(ca doar nu poate spune  cibeva
ca acei bani trimis in tara echivaleaza cu pierderea tarii de a  nu i se
returna profesionistii si persoanele din diapsora, in
 general  cu experienta mai bogata democratica si de business dar si mult mai
mult de corectitudine..dar asta e alta tema vasta, complexa si nu  vreauis a
simplific aici cadeja am simplificzat destul ca sa "make a  point")

  A propos de principii de dialog, cei interpelati de mine inca nu au  fost
capabili sa raspunda intrebarilor cheie..si degeaba i-am rugat sa  reciteasca
si raspunda..Deci as cum am banuit nu sunt in stare sa  sustina un dialog bazat
pe  fapte si statistici..cind vin cu  "argumente" care sfideaza ceea ce noi
stim bine si ei stiu ESTE  MAJORITATEA POPULATIEI, ori altfel CEEA CE SUSTIN
DANSII NU ARE  RELEVANTA NATIONALA.. Astfel dialogul este intrerupt..de ei..nu
de noi..

  Ori, Dle Ciuca, cu riscul ca ma repet..(si incheind aceasta iarasi  lunga si
incarcata scrisoare pt.care iar imi cer scuze ca nu o voi  edita..ca trebuie sa
dau telefoane pina nu se termina ziua de lucru  aici)

  ....cei care tinem la Romania si valorile ei nu avem voie sa ne coborim  la
nivelul acestor "sectanti civici " si  ESTE CA DIALOGUL NU  TREBUIE INTRERUPT
SI CUM SPUN AMERICANII (cu care sunt f . mult in  dezacord acum, dar nu la ceea
ce sunt calitatilele lor clare) KEEP THE  COMMUNICATION OPEN.. pt.a ma ghida in
situatia asta noua  cind eu  insami ma simt mai pasionala decit de obicei si
atinsa in fiinta mea  nationala mult mai mult decit in alte momente
"istorico/politice" din  tara sau din exil/diaspora (cind unele tendinte de
dreapta sau ale unor  mediocri care se voiau importanti erau extremiste si
distructive asupra  culturii romane si colaborarii in comunitati si vedeam clar
si simteam  pe viu cit de mult au stricat...asa cum altii apoi au stricat in
tara  si din tara si chiar din sanul a ceea ce se numea societatea civica in
anii ESENTIALI 91-92 )

  Rodica Perciali
  www.romanianculture.us

VIRGIL CIUCA <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
   Cred  ca nu stiti despre cine vorbiti! Un raspuns pertinent si la obiect ati
 primit de la Domnul Mircea Popescu! eu cred ca era tare bine daca ati  fi
elimnata acea aparare "aiuritoare" pentru cel care considera poporul  roman o
fecala si cere "internationalist" sa ne renegam si trecutul si  cultura si
personalitatile ! apoi cu afirmatia cu dacii care aduc  prejudicii latinilor
cred ca chiar ati depasit limitele!
 Mai  reflectati si reveniti desi este clar ca interventia dumneavoastra pe
dialoguri are puternica tenta antiromaneasca! ca si filozofia celui pe  care-l
aparati!
  Este prezenta dumneavoastra pe dialoguri o incercare de diversiune? ca  de
denigrat nu mai incape indoiala ca denigrati Romania si chiar  dovediti si
tendinte de ura!

  Prezenta dumneavostra este cred asteptata si dorita pe alte forumuri si  nu
pe dialoguri unde se cere si decenta dar si respect fata de poporul  roman si
Romania.

    Virgil Ciuca

  Alin Cristea <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

            Domnule Virgil Ciuca,

  Este aiuritoare mentionarea numelui directorului Institutului Cultural  Roman
linga Asociatia de solidaritate pentru libertate de constiinta.

  Dar este aiuritoare si mentionarea numelui sau in contextul discutiei.

  Cit despre activitati nocive, nu poate fi vorba de cele ale dumnealui, atita
timp cit ii avem pe Gigi Becali si pe CVT.

  VIRGIL CIUCA <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
  Cum putem opri sau diminua ativitatile nocive ale unor astfel de  societati
cum este Asociatia de solidaritate pentru libertate de  Constiinta" sau
persoane ca Patapievici ! care au sustinere la nivele  inalte si politice si
financiare fie din tara fie de peste hotare?

  Avem nevoie de mai multa unitate si de ceva ceva mai mult curaj!

  Virgil Ciuca

  Mircea POPESCU <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
  --- In [EMAIL PROTECTED], Alin Cristea <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

  > Doamna Rodica Perciali,
  >
  > Gasesc in mesajul dvs. conceptul de ura impotriva neamului
  romanesc.

  > (culmea, nu total ascunsa..ci in LIBERTATEA REALA DIN ROMANIA,
  manifestata prin vorbe directe de ura cum s-a intimplat si se intimpla
  in multe din articolele din Revista 22 sau Dilema..si chiar si in unele
  publicatii cotidiene..URA IMPOTRIVA NEAMULUI ROMANESC SI VALORILOR
  LUI ..URA - si nu numai..asa...ceva "sfidare intelectuala" si ceva "
  insulte metaforice"- la adresa unui popor intreg..
  ===================

  Nu numai metaforic vorbind, atacarea uneia dintre valorile de baza ale
  poporului roman, crestinismul, inseamna atacarea bazelor morale ale
  acestui popor si prin incercarile de distrugere ale acestui nucleu
  spiritual concomitent cu atacurile asupra principiului nationalismului
  romanesc care a stat la baza creeri statului unitar roman, se
  procedeaza programat la anularea legaturilor care realizeaza coeziunea
  nationala.

  In esenta, da, este vorba de manifestarea unui sentiment, constient sau
  inconstient, de ura impotriva poporului roman INDUS din afara si
  preluat din varii motive de persoane lipsite de discernamant
  inregimentate in organizatii gen Asociatia Solidaritatea pentru
  Libertatea de Constiinta cu o agenda unica si clara de atacare a
  valorilor fundamentale, nu numai romanesti: familia, credinta, natiunea.

  Sponsorizarea acestei asociatii de catre Fundatia Soros care are scopul
  exprimat al unei asa zise "societati deschise", in care valorile ultra
  liberal-decadente promovate de Soros constituie fundamentul pe care se
  cladesc politicile se alterare ale valorilor nationale (nu numai in
  Romania), este elocventa in demonstrarea scopurilor Asociatiei lui
  Gabriel Andreescu care, acum, prefera sa stea in umbra trimitandu-si la
  atac avangarda formata din pionii Remus Cernea si Emil Moise.

  Mircea Popescu