Doamna Rodica Perciali,

  Am citit doar in mare lunga dvs. misiva. La un moment dat faceti urmatoare
interpelare: dupa "Dupa ce statistiti ce faceti dvoastra, Solidaritatea pentru
Libertatea Constiintei sunteti benefici romanilor???"

  Mesajul dvs. nu este unul care initiaza un anumit subiect, ci e un Reply.

  Am verificat si sint urmatorii care au scris pina acum: Virgil Ciuca, Alin
Cristea, Mircea Popescu.

  In ceea ce ma priveste, nu am nici o legatura cu Asociatia asta de
solidaritate, iar din cite am inteles nici Virgil Ciuca si Mircea Popescu.

  Asadar, adresati doar retoric aceasta intrebare? Inteleg ca va farmeca
capacitatea americanilor de a dialoga. Dvs. cu cine doriti sa dialogati?

  De asemenea, mi-ar prinde prinde sa stiu daca am nimenit pe o lista
[dialoguri] unde s-au adunat doar oameni cu anumite idei bine stabilite, si
deci nu are rost sa ne pierdem energiile tot ciondanindu-ne. Nu mi-am propus sa
fiu un provocator pe vreo lista de discutii. Sint abonat la vreo 30-40, asa ca
am unde sa ma desfasor. Dar de fapt sint foarte ocupat, de 5 ani, cu editarea
unor newslettere saptaminale (si lunare) pe care le distribui la mii de
abonati. Asadar, sint foarte serios cind intreb daca are vreun rost sa ramin
pe-acilea.

  Mi-au placut ultimele subiecte, dar nu mi-au placut anumite concepte care par
artificiale!

  Traiasca si infloreasca patria noastra iubita!

  Alin Cristea

rodica perciali <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
          Buna Ziua/Buna Seara,

Ca sa raspund unei intrebari a dlui Ciuca si partila Dlui Cristea,
"dialogurile" , daca ne referim la semantica cuvintului si la contextul de ceea
ce eu sunt aproape sigura ca Dl.Popescu a vrut (nu stiu de ce nu a vrut sa fie
mai clar./.si l-as ruga sa fie) adica "dialoguri romanesti" (iar daca
Dl.Popescu vrea sa dea acest titlu mai clar noi, ca organizatii si eu personal,
ne adaugam activitatii de mentinere a lui/lor..)

... trebuie (sau sustinem noi cu tarie ca ar trebui si ca asa e normal si
implicit) , sa ramina deschise dialogului de interes general romanesc/
patriotic dar nu putem limita asta doar la crestini declarati (dar sunt atitia
care fars a fie membri ai vreunei biserici sunt crestini pirn nastere/botez,
sarbatorile relgioase care sunt si nationale/sociale/culturale/de familie,
etc.si, by the way, dvoastra nu sunteti botezat crestin?)

caci, ar fi complet nerealist sa excludem atei care tin la valorile romanesti
cultura, arta, etc.dar nu cred in Dzeu; desigur , daca sunt cu adevarat oameni
de cultura, umanisti rezonabili, de bun simt nu vor respinge nu numai "dreptul"
altora sa creada, sa arate acest lucru si sa trateze subiectle din acest unghi
sau cu o incarcatura subtantiala in aceasta directie, dar

1. vor admite si respecta valorile esentiale romanesti, ale neamului inclusiv
FAPTUL, CA RELIGIA ORTODOXA ESTE PARTE INTEGRANTA A ESENTEI SPIRITUALE, MORALE,
SOCIALE, CULTURALE SI ESTETICE ROMANESTI, parte integranta a vietii noastre ca
romani (chiar si ateii si alte natii sunt obisnuiti cu sarbatorile crestine si
in majoritate le impartasesc, oamenii se viziteaza, etc. iar sub comunims
diferentele nu au fost reale probleme, spritul de toleranta religioasa si
etnica era parte din viata noastra; dimpotriva, la un mod paradoxal sau care ar
parea multira de neinteles , acum..)

2. si ca tema religie - politica- stat tine de o componenta a variabilelor mai
mult sau mai putin in conflict si ca cere tratare mult mai serioasa si
aprofundata precum si realista si adecvata timpului si contextului societatii
respective decit incearca aceasta grupare fals numita societate civica
ROMANEASCA sa produca fortat, artificial si, ceea ce eu vad, pt unii, ca motiv
de joaca cinica pt. a irita poporul roman de ale carui sentimente, la un mod
obraznic (lacking basic common sense) nu -i pasa...si arata acest lucru
sfidator, profitind de toleranta specifica romaneasca si slaba participare
civica actuala (pe care, intr-un fel sau altul, mai mult sau mai putin, de fapt
au subminat-o si o submineaza..A propos de asta, aici e marea problema spre
care imi indrept eu atentia si as vrea sa o putem trata mai bine..)

In plus, in acest context de "roman/neamul romanesc/valorile specifice
romanesti" este normal sa vorbim si despre etnicii romani - TRANSILVANIA niici
nu poate fi definita fara maghiari si germani si tocmai combinatia aceasta da
valoare si farmecul deosebit al ei - si sa vedem daca, cu aceasta miscare noua
din Romania - a unui grup minoritar opus valorilor romanesti traditionale si
generale - e vorba de un GRUP ETNIC care actioneaza mai mult sau mai putin
IMPOTRIVA valorilor romanesti si intereselor nationale de baza si/sau
prioritare acestei perioade si care este identificabil caci isi declara la un
mod onorabil. cetatenesc deschis etnia si doleantele etnice sau un GRUP FARA
IDENTITATE ETNICA sau care SI ASCUNDE APARTENENTA ETNICA , la un mod las,
pervers si tendentios ca sa induca lumea in eroare , sa creeze confuzie , cind
de fapt majoritatea membrilor lui sunt de o anumita etnice si actioneaza
concertat impotriva valorilor romanesti situindu-se in
afara lor..

Sau e vorba de un grup civic de componenta nativa romaneasca care se
razvrateste impotriva unor rele politice/sociale/administrative si vrea sa le
indrepte si in care participa proportional sau mai mult sau mai putin
reprezentativ toate sau multe din categoriile nationale romanesti ?

Sau e vorba de un grup mai mult ca o secta in care sunt lasati sa participe
numai unii si evident au o agenda a lor separata si in mare opozitie cu
majoritatea crestina romaneasca..

Sau si mai grav este vorba de o secta care ataca la radacina fiinta romaneasca
prin a-i distruge /slabi cultura si a "fura" de la statul si neamul roman
fondurile pt.cultura prin manipulari pe care eu una le consider ilegale ..si
care sunt sigura ca marcheaza o situatie UNICA in istoria Romaniei si cred ca
si a altor tari - manipulari directionate catre un grup restrins si care in mod
invers decit proportional reprezinta o majoritate etnica din acea grupare care
isi ascunde etnica tocmai ca sa pacaleasca statul roman si populatia..si
reusind acest lucru neasteptat de mult (de ex.Institutul Cultural Roman a
ajunsa detina nici mai mult niic mai putin MONOPOL pe fondurile de promovare
culturala si sa nu dea nimanui socoteala cum le foloseste si nic macars a
indeplineasca cele mai elementare obligatii fat de cetateni sa raspunda la
cererile de informatii despre cum este organziat, cine sunt factoriid e decizie
si pregatirea lor, cums e iau hotaririle, cum se
anunta ele public, cum se evalueaza acordarile de fonduri, cum se evalueaza
rezultatele, etc.) tocmai pt.ca statul roman e slab, majoritatea politicienilor
slabi sau corupti sau ocupati cu parvenirea proprie (sau toate la un loc in
variante diferite) si societatea civica care actioneaza pt.interesele tarii
este si ea slaba iar presa nu o incurajeaza caci MEDIA, dorindu-si sa fie a 4-a
putere in stat, SE PUNE DEASUPRA SOCIETATII CIVICE PATRIOTICE ROMANESTI , este
politicizata sau partizana la maximum..si de mediocritate, nu atit la talent
verbal/scriitura cit la celalte componente de fond

Dl.Becali? Vadim Tudor? Dupa ce criterii and statistici nationale sunt ei
nocivi romanilor?????? SI dupa ce statistiti ce faceti dvoastra, Solidaritatea
pentru Libertatea Constiintei sunteti benefici romanilor????? Si dupa ce
criterii profesionale si de valoare sociala va puneti inaintea sau deasupra lor
(cum este clar ca va puneti, adica va simtiti sau incercati sa va puneti..CEA
CE tine de OPINIE este un act SUBIECTIV SI PERSOANAL SAU DE MIC GRUP si nu o
evaluare la scara sociala nationala... si de pe ce postament de realizari
intelepciune personaliatati romenesti recunoscute va permiteti sa ii ironizati
si, mai grav insultati??? Mai ales ca este clar ca niic macar nu pareti sa
aveti educatia umanista si sociala sa intelegeti actiunile lor si niic macar
luarile de pozitii si ca dac cumav pe unele le vedeti ca deplasate sau extreme
AU CAUZE..Iar legat de cauze mai bine v-ati uita daca nu cumva aveti o MARE SI
DIRECTA LEGATURA CU ELE..Puteti sa incercati
sa va uitati prin ceata in care noua ni se pare ca traiti ca sa va intelegeti
pe dvoastra in context si cine sunetti si cine sunt ei si de ce ..care sunt
cauzele si radacinile cauzelor????

Altfel, cu toate asa zisele defecte ale lor, numai mediocri nu pot fi numiti
decum nocivi...Nociva este mediocritatea in care este mentinut poporul roman de
catre unii reporteri si ziaristi care isi bat joc de el sau vor sa-l slabeasca

Dar mediocritatea nu este cea mai periculos factor psiho/social in sine ci
cind, prin metode cu totul altele decit de merit se impune categoriilor educate
si capabile si cind este factor masiv manipulat si manipulabil..sau invata sa
manipuleze si blocheze /limiteze restul societatii, majoritatea dupa limitele
ei..lasind drum liber celor care stau in spatele manipualrii sa profite..

Discutie despre civism nu e cazul sa facem acum si nu am timp de asa ceva..Cum
am mai spus celor de la Solidaritatea ..e de datoria lor, dac se iau cit de cit
in serios pe ei..ca restul societatii e clar ca nu-l iau in serios..si nic
respecta - sa invete sa faca rezumate corecte ale raportarlor si stattisticilor
publice cind le difuzeaza sau comenteaza si, evidient, este impotriva binelui
public sa faca invers, cum au facut..si cum eu, o umnaista de buna credinta, om
civic pina in maduva oaselor si om de cultura la fel si care tine la valroile
civice si culturale nu numai romanesti dar in general si nu numai ca tine le
mentine si isi aduce contributii INTERNATIONALE la ele, chiar ma asteptam ca
vor avea bun simt sa-si ceara scuze si sa corecteze public.(.incepind cu
gruprurile unde au lansat prima versiune manipulata sever..pina la a comite
defaimarea Dept.de Stat al SUA...)

Este aceasta organizatie civica sau dorind drepturi egale ?????Sau e civica
doar la modul ca hotaraste singura ce e bine pt.societatea intreaga , fara un
referendum sau statistici si incepe sa loveasca in ea sub acoperisul unor
concepte RELATIVE si pe care nici macar nu incearacs a le defineasca in
actiunile sale decum sa intocmeasca studii obiective, profesioniste de valoare
pt.societate.. Sau ca o grupare care poate sa-si aleaga orice motiv de
respingere a majoritatii din unghiul mofturilor sau placerilor sau atractiilor
spirituale ale unui grup mic...sau pur si simplu a dreptului de fi diferit

Acest drept i-l acorda constitutia si legile dar numai civica ea nu s enumeste
dac nu stie si actioneaza ca si cum nici nu vrea sa invete ADEVARATA SI
COMPLETA DEFINITIE A LIBERTATII ...care prea multi o folosesc nu ai cu prima
parte a ei, si eliminind cu rea credinta, deci tendentios, si cu ADEVARAT NOCIV
a doua parte a definitiei CARE LIMITEAZA oamenii LA A NU DERANJA LIBERTATEA
ALTORA...

Altfel, revenind la "dialogul" trunchiat dintre Dl.Cristea si Dl.Ciuca.. nu as
vrea sa mai fie cineva care sa respinga pe nimeni pe acest forum caci am
inteles ca numai Dl.Popescu hotaraste si REGULILE PUBLICE SAU cele PRIVATE dac
sunt STABILITE in prealabil si daca sunt CONSTITUTIONALE si Cf.Declaratiilor
Universale ale Drepturilor Omului.

Dialogurile trebuie sa fie de principii, idei, schimburi de opinii, actiune
pt.o cazua majora sau alta, etc.dar cind apar sentimentele nationale si
antinationale desigur e greu sa se pastreze totul in calmitate si neutralitate
sau chiar imposibil..Si atunci, dac dialgoul aluneca la lucruri grave si
jigniri trebuie sistat; ori , din nu, sunt sigura ca Dl.Popescu stie mai bine
cum sa faca asta..si ca dac dansul caruia eu ii reprosam chiar o anumita
rigiditate nu a facut-o, nu cred potrivit ca dvoasrtra sa o faceti..si
dimpotriva , cred ca este RAU..

Principiul dupa care eu ma conduc este ca DIALOGUL SOCIAL NU TREBUIE INTRERUPT,
mai ales din partea celor c care ne-am declarat persoane civice si/sau de
cultura..NU stiu ce credeti ca sunteit dvoastar si ce sunteti..dar in cazul meu
sunt o profesoara/educatoare convinsa..care nu am voie sa -mi contrazic
obligatia sa tin cont si de elevii ramasi in urma si rai ...

Doar ca daca ei rapesc prea mult din timpul clasei si al meu si fac debandada
sigur ca trebuie folosite si alte metode ..dar NUMAI DUPA CE ORICE INCERCARI DE
DIALOG, INTELEGERE, MEDIERE, EXERCITII de CONTROL/vointa si PEDEPSE AU DAT
ESEC..si vorbim de simptome patologice sau de situatii sociale speciale..al
carui context este extrascolar..se apeleaza si la alte cai...

Ori acum, desigur este vorba de o asemenea situatie si chiar asta este esenta
ei..in cazul icoanelor din scoli..(legat de care s-au spus atit de multe
lucruri si sunt sigura ca nu as avea ce adauga..decit sa reoet ca dupa cite
stiu eu nu sunt puse in toate clasele sau in majoritatea lor ci in clase sau
locuri speciale si ca depinde de proprtia elevilor care tind e alte religi au
voies a aibe reprezentanti din relgia lor..Ateism este deja f.mult, deci nu va
problema acuta acum..decit NEVOIA ACUTA CA ROMANII SA COLABOREZE SI SA SE
INTAREASCA IN JURUL VALORILOR LOR NATIONALE caci in lumea eurpoenizarii si a
globalixairi tara si tarile mici pierd prea mult..pierd oameni care se educa pe
banul tarii dar pt.ca ajung sa pretuiesca numai profesiile lor si banii pleaca
in afar si nu dau tarii mam mai nimic..(ca doar nu poate spune cibeva ca acei
bani trimis in tara echivaleaza cu pierderea tarii de a nu i se returna
profesionistii si persoanele din diapsora, in
general cu experienta mai bogata democratica si de business dar si mult mai
mult de corectitudine..dar asta e alta tema vasta, complexa si nu vreauis a
simplific aici cadeja am simplificzat destul ca sa "make a point")

A propos de principii de dialog, cei interpelati de mine inca nu au fost
capabili sa raspunda intrebarilor cheie..si degeaba i-am rugat sa reciteasca si
raspunda..Deci as cum am banuit nu sunt in stare sa sustina un dialog bazat pe
fapte si statistici..cind vin cu "argumente" care sfideaza ceea ce noi stim
bine si ei stiu ESTE MAJORITATEA POPULATIEI, ori altfel CEEA CE SUSTIN DANSII
NU ARE RELEVANTA NATIONALA.. Astfel dialogul este intrerupt..de ei..nu de noi..

Ori, Dle Ciuca, cu riscul ca ma repet..(si incheind aceasta iarasi lunga si
incarcata scrisoare pt.care iar imi cer scuze ca nu o voi edita..ca trebuie sa
dau telefoane pina nu se termina ziua de lucru aici)

....cei care tinem la Romania si valorile ei nu avem voie sa ne coborim la
nivelul acestor "sectanti civici " si ESTE CA DIALOGUL NU TREBUIE INTRERUPT SI
CUM SPUN AMERICANII (cu care sunt f . mult in dezacord acum, dar nu la ceea ce
sunt calitatilele lor clare) KEEP THE COMMUNICATION OPEN.. pt.a ma ghida in
situatia asta noua cind eu insami ma simt mai pasionala decit de obicei si
atinsa in fiinta mea nationala mult mai mult decit in alte momente
"istorico/politice" din tara sau din exil/diaspora (cind unele tendinte de
dreapta sau ale unor mediocri care se voiau importanti erau extremiste si
distructive asupra culturii romane si colaborarii in comunitati si vedeam clar
si simteam pe viu cit de mult au stricat...asa cum altii apoi au stricat in
tara si din tara si chiar din sanul a ceea ce se numea societatea civica in
anii ESENTIALI 91-92 )

Rodica Perciali
www.romanianculture.us

VIRGIL CIUCA <[EMAIL PROTECTED]> wrote: Cred ca nu stiti despre cine vorbiti!
Un raspuns pertinent si la obiect ati primit de la Domnul Mircea Popescu! eu
cred ca era tare bine daca ati fi elimnata acea aparare "aiuritoare" pentru cel
care considera poporul roman o fecala si cere "internationalist" sa ne renegam
si trecutul si cultura si personalitatile ! apoi cu afirmatia cu dacii care
aduc prejudicii latinilor cred ca chiar ati depasit limitele!
Mai reflectati si reveniti desi este clar ca interventia dumneavoastra pe
dialoguri are puternica tenta antiromaneasca! ca si filozofia celui pe care-l
aparati!
Este prezenta dumneavoastra pe dialoguri o incercare de diversiune? ca de
denigrat nu mai incape indoiala ca denigrati Romania si chiar dovediti si
tendinte de ura!

Prezenta dumneavostra este cred asteptata si dorita pe alte forumuri si nu pe
dialoguri unde se cere si decenta dar si respect fata de poporul roman si
Romania.

Virgil Ciuca

Alin Cristea <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

Domnule Virgil Ciuca,

Este aiuritoare mentionarea numelui directorului Institutului Cultural Roman
linga Asociatia de solidaritate pentru libertate de constiinta.

Dar este aiuritoare si mentionarea numelui sau in contextul discutiei.

Cit despre activitati nocive, nu poate fi vorba de cele ale dumnealui, atita
timp cit ii avem pe Gigi Becali si pe CVT.

VIRGIL CIUCA <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Cum putem opri sau diminua ativitatile nocive ale unor astfel de societati cum
este Asociatia de solidaritate pentru libertate de Constiinta" sau persoane ca
Patapievici ! care au sustinere la nivele inalte si politice si financiare fie
din tara fie de peste hotare?

Avem nevoie de mai multa unitate si de ceva ceva mai mult curaj!

Virgil Ciuca

Mircea POPESCU <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
--- In [EMAIL PROTECTED], Alin Cristea <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Doamna Rodica Perciali,
>
> Gasesc in mesajul dvs. conceptul de ura impotriva neamului
romanesc.

> (culmea, nu total ascunsa..ci in LIBERTATEA REALA DIN ROMANIA,
manifestata prin vorbe directe de ura cum s-a intimplat si se intimpla
in multe din articolele din Revista 22 sau Dilema..si chiar si in unele
publicatii cotidiene..URA IMPOTRIVA NEAMULUI ROMANESC SI VALORILOR
LUI ..URA - si nu numai..asa...ceva "sfidare intelectuala" si ceva "
insulte metaforice"- la adresa unui popor intreg..
===================

Nu numai metaforic vorbind, atacarea uneia dintre valorile de baza ale
poporului roman, crestinismul, inseamna atacarea bazelor morale ale
acestui popor si prin incercarile de distrugere ale acestui nucleu
spiritual concomitent cu atacurile asupra principiului nationalismului
romanesc care a stat la baza creeri statului unitar roman, se
procedeaza programat la anularea legaturilor care realizeaza coeziunea
nationala.

In esenta, da, este vorba de manifestarea unui sentiment, constient sau
inconstient, de ura impotriva poporului roman INDUS din afara si
preluat din varii motive de persoane lipsite de discernamant
inregimentate in organizatii gen Asociatia Solidaritatea pentru
Libertatea de Constiinta cu o agenda unica si clara de atacare a
valorilor fundamentale, nu numai romanesti: familia, credinta, natiunea.

Sponsorizarea acestei asociatii de catre Fundatia Soros care are scopul
exprimat al unei asa zise "societati deschise", in care valorile ultra
liberal-decadente promovate de Soros constituie fundamentul pe care se
cladesc politicile se alterare ale valorilor nationale (nu numai in
Romania), este elocventa in demonstrarea scopurilor Asociatiei lui
Gabriel Andreescu care, acum, prefera sa stea in umbra trimitandu-si la
atac avangarda formata din pionii Remus Cernea si Emil Moise.

Mircea Popescu