Domnule Cristea, chiar ca va si vad cum vi se inchid ochii si vorbiti  prin
somn..Adica intrebarea rea cu "va pasa de patrie,, retorica..cum  era" chiar
ati adresat-o Muzeului Roman si sustinatoarei lui si a  Romaniei de o viata???
  si sa cred oare ca vorbind in somn a iesit ceva ascuns din fiinta
dvoastra..sau dintr-un subconstient reprirmat si asta era dragoste si  grija de
patrie..???? si durerea ca eu ..Rodica Perciali...care va  scrisesem de flori
si alte lucruri inteligente dar din pacate,  neironice destul, si frumos
mirositoare (atitd e tare incit v-au  adormit la miezul noptii) ..nu va
intelegeam si nu sufeream alaturi de  dvoastra si nu va dau mina sa facem hora
florilor frumoase  pt.infrumsetat patria???

  Deci, din nou, la care patrie va refereati???Ca sa fim clari..sau sa  inteleg
eu dac nu cumva tot ce facem noi pt.Romania nu e pt.patria  noastra ca nu mai
ajunge la ea din cauza ca ea a devenit prea mult  patria dvoastra si ati puis
stapinire si ne exilati a doua oara..

  Sper ca macar in sinea dvoastra, dimineata,  veti stii mai clar cine da sau
nu mana si cine face si cine desface

  Si cine stie,poate ca mai nou societatea civica speciala din Romania  naste
nu monstri ci, dulci vise curate..si frumos mirositoare cu care  sa plantam
gradina tarii sa fie model alora nationalisti care numai  urla lozinci  "ca
nebunii"
  ..si ne veti dovedi dimineata..

  Cu sperante, somn usor,

  Rodica Perciali
  www.romanianculture.us

Alin Cristea <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
   Ne pierdem energiile asa...

    Patria nu cistiga nimic din astfel de dueluri verbale...

    Parca va pasa de patrie...

    Alin Cristea

  rodica perciali <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
            Cred ca Dlui Cristea i s-a facut somn rau de tot daca nu cumva si-a
epuizat pe neasteptat solda de ironii inteligente....Dar  poate ne va surprinde
cu energia creatroare si o va tine pe tema  asta..caci, cu mirosul florilor
natural/mirositoare la fereastra  propriului apartament (probabil de bloc, dar
ce conteaza) se trezeste  dimineaat mai fertil..

  Si ce i se mai poate intimpla este ca i se mai goleste si din sacul de
ura..ceva..macar pe la gauri sau printre petice..ca din ura nu faci  flori
natural mirositoare oricita iventivitate crede dansul si altii ca  el ca pot
avea in Tara Romaneasca..

  Dar, din nou, ne ramine dator sa ni le prezinte..dimineata..trezit  de
parfumul lor si generos sa ni-l transfere si noua..Pt.noi va fi o  nou lumina
care ne vine de la rasarit..(de la cine deci?)

  Noapte buna...

  Rodica Perciali
  www.romanianculture.us

  Alin Cristea <[EMAIL PROTECTED]> wrote: Pai daca habar n-aveti, atunci cum de
v-ati trezit sa discutati despre ce nu aveti habar?

  Mircea POPESCU <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
  --- In [EMAIL PROTECTED], Alin Cristea <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

  > Ba nu e deloc clar ca dovedesc tendinte de ura!

  Daca a distruge nu este ura, atunci este inconstienta. Iar cand
  un "inconstient" persista in incercarea demolatoare cu toate
  semnalele primite ca majoritatea nu-i de acord, atunci este vorba de
  nebunie si respectivul ar trebui sa-si gaseasca locul la ospiciu, sau
  de ura distructiva si singura solutie este riposta.

  > Decit daca discutam din punct de vedere metafizic, sau cel putin
  meditativ, despre cum fiinta umana e capabila de ura.

  Din pacate lucrurile sunt foarte "materiale", actiunile capatand
  caracter agresiv in spatiul public.

  > Dar (buna dimineata, domnule, treziti-va din moleseala
  rationala!) discutia nu era despre... mine! Nici macar despre alta
  persoana! Ci despre ACTIVITATI NOCIVE!

  Desigur ca nu-i vorba Alin Cristea sau Mircea Popescu, ci de
  activitati nocove.
  Iar in cazul lui Patapievici sunt extrem de nocive deorece de la
  inaltimea unei functii publice in care este pus pentru promovarea
  valorilor culturale nationale, se face exponentul atacarii acestor
  valori. Mai mult decat atata, ca sef al unei institutii publice
  devine agent electoral politic.
  In momentul in care te gasesti intr-o asemenea pozitie, nu mai poti
  sa te ascunzi in spatele "declaratiilor in nume personal", dfeoarece
  deja nu mai esti o persoana privata.

  > Sau, daca mergem si mai la radacina, despre conceptul de ura fata
  de neamul romanesc!
  > Nu am fost convins de modul in care a fost folosit acest concept.

  Semanand dezbinare intre diferitele segmente ale unui popor, daca n-o
  faci din inconstienta, atunci o faci din ura, practic pentru a
  distruge coeziunea si a-l lichida.

  > Pai tot la fel putem vorbi si despre conceptul de ura fata de
  neamul maghiar! Sau fata de neamul bulgaresc! Sau fata de neamul
  chinezesc (daca exista asa ceva)! Etc.

  Nu inteleg ce analogie vreti sa faceti. Discutam de incercarile de
  dezbinare la nivelul poporului roman.

  > Poftim, eu va intreb: cu ce am depasit limita amintind de daci si
  latini?

  Habar n-am si asa cum subliniati, nu dumneavoastra sunteti subiectul
  intregii discutii. In fond, nici nu inteleg prea bine ce vreti sa
  sustineti. Ca o parere personala exprimata in afara contextului, am
  vazut ca va deranjeaza afirmatia conform careia atacurile publice la
  adresa valorilor romanesti sunt manifestari, zic si eu pana la proba
  contrarie, de ura sau in cel mai bun caz de dispret.

  Mircea Popescu