Doamna Rodica Perciali,

  Am impresia ca va necajiti prea mult din pricina mea. Eu zic ca nu merit(a).

  Daca ati adus vorba de exilare, cred ca e un bun prilej sa consideram
adevarata patrie ca fiind limba romana, din care nimeni nu poate fi exilat,
decit daca asa vrea.

  Sper sa nu considerati nimic din cele de mai sus a fi ofensator. Astazi am
fost destul de incisiv / ironic in interventii. Imi propun ca dimineata sa ma
trezesc cu mai multa rabdare si bunavointa.

  Cele bune,

  Alin Cristea

rodica perciali <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
          Domnule Cristea, chiar ca va si vad cum vi se inchid ochii si vorbiti
prin somn..Adica intrebarea rea cu "va pasa de patrie,, retorica..cum era"
chiar ati adresat-o Muzeului Roman si sustinatoarei lui si a Romaniei de o
viata???
si sa cred oare ca vorbind in somn a iesit ceva ascuns din fiinta dvoastra..sau
dintr-un subconstient reprirmat si asta era dragoste si grija de patrie..????
si durerea ca eu ..Rodica Perciali...care va scrisesem de flori si alte lucruri
inteligente dar din pacate, neironice destul, si frumos mirositoare (atitd e
tare incit v-au adormit la miezul noptii) ..nu va intelegeam si nu sufeream
alaturi de dvoastra si nu va dau mina sa facem hora florilor frumoase
pt.infrumsetat patria???

Deci, din nou, la care patrie va refereati???Ca sa fim clari..sau sa inteleg eu
dac nu cumva tot ce facem noi pt.Romania nu e pt.patria noastra ca nu mai
ajunge la ea din cauza ca ea a devenit prea mult patria dvoastra si ati puis
stapinire si ne exilati a doua oara..

Sper ca macar in sinea dvoastra, dimineata, veti stii mai clar cine da sau nu
mana si cine face si cine desface

Si cine stie,poate ca mai nou societatea civica speciala din Romania naste nu
monstri ci, dulci vise curate..si frumos mirositoare cu care sa plantam gradina
tarii sa fie model alora nationalisti care numai urla lozinci "ca nebunii"
..si ne veti dovedi dimineata..

Cu sperante, somn usor,

Rodica Perciali
www.romanianculture.us

Alin Cristea <[EMAIL PROTECTED]> wrote: Ne pierdem energiile asa...

Patria nu cistiga nimic din astfel de dueluri verbale...

Parca va pasa de patrie...

Alin Cristea

rodica perciali <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
Cred ca Dlui Cristea i s-a facut somn rau de tot daca nu cumva si-a epuizat pe
neasteptat solda de ironii inteligente....Dar poate ne va surprinde cu energia
creatroare si o va tine pe tema asta..caci, cu mirosul florilor
natural/mirositoare la fereastra propriului apartament (probabil de bloc, dar
ce conteaza) se trezeste dimineaat mai fertil..

Si ce i se mai poate intimpla este ca i se mai goleste si din sacul de
ura..ceva..macar pe la gauri sau printre petice..ca din ura nu faci flori
natural mirositoare oricita iventivitate crede dansul si altii ca el ca pot
avea in Tara Romaneasca..

Dar, din nou, ne ramine dator sa ni le prezinte..dimineata..trezit de parfumul
lor si generos sa ni-l transfere si noua..Pt.noi va fi o nou lumina care ne
vine de la rasarit..(de la cine deci?)

Noapte buna...

Rodica Perciali
www.romanianculture.us

Alin Cristea <[EMAIL PROTECTED]> wrote: Pai daca habar n-aveti, atunci cum de
v-ati trezit sa discutati despre ce nu aveti habar?

Mircea POPESCU <[EMAIL PROTECTED]> wrote:
--- In [EMAIL PROTECTED], Alin Cristea <[EMAIL PROTECTED]> wrote:

> Ba nu e deloc clar ca dovedesc tendinte de ura!

Daca a distruge nu este ura, atunci este inconstienta. Iar cand
un "inconstient" persista in incercarea demolatoare cu toate
semnalele primite ca majoritatea nu-i de acord, atunci este vorba de
nebunie si respectivul ar trebui sa-si gaseasca locul la ospiciu, sau
de ura distructiva si singura solutie este riposta.

> Decit daca discutam din punct de vedere metafizic, sau cel putin
meditativ, despre cum fiinta umana e capabila de ura.

Din pacate lucrurile sunt foarte "materiale", actiunile capatand
caracter agresiv in spatiul public.

> Dar (buna dimineata, domnule, treziti-va din moleseala
rationala!) discutia nu era despre... mine! Nici macar despre alta
persoana! Ci despre ACTIVITATI NOCIVE!

Desigur ca nu-i vorba Alin Cristea sau Mircea Popescu, ci de
activitati nocove.
Iar in cazul lui Patapievici sunt extrem de nocive deorece de la
inaltimea unei functii publice in care este pus pentru promovarea
valorilor culturale nationale, se face exponentul atacarii acestor
valori. Mai mult decat atata, ca sef al unei institutii publice
devine agent electoral politic.
In momentul in care te gasesti intr-o asemenea pozitie, nu mai poti
sa te ascunzi in spatele "declaratiilor in nume personal", dfeoarece
deja nu mai esti o persoana privata.

> Sau, daca mergem si mai la radacina, despre conceptul de ura fata
de neamul romanesc!
> Nu am fost convins de modul in care a fost folosit acest concept.

Semanand dezbinare intre diferitele segmente ale unui popor, daca n-o
faci din inconstienta, atunci o faci din ura, practic pentru a
distruge coeziunea si a-l lichida.

> Pai tot la fel putem vorbi si despre conceptul de ura fata de
neamul maghiar! Sau fata de neamul bulgaresc! Sau fata de neamul
chinezesc (daca exista asa ceva)! Etc.

Nu inteleg ce analogie vreti sa faceti. Discutam de incercarile de
dezbinare la nivelul poporului roman.

> Poftim, eu va intreb: cu ce am depasit limita amintind de daci si
latini?

Habar n-am si asa cum subliniati, nu dumneavoastra sunteti subiectul
intregii discutii. In fond, nici nu inteleg prea bine ce vreti sa
sustineti. Ca o parere personala exprimata in afara contextului, am
vazut ca va deranjeaza afirmatia conform careia atacurile publice la
adresa valorilor romanesti sunt manifestari, zic si eu pana la proba
contrarie, de ura sau in cel mai bun caz de dispret.

Mircea Popescu