cred ca in realitate sunt MAI MULTE minciuni sfruntate!

nu stiam ca iazul va fi “mai mare ca lacul de la Vidraru”, dar da , este <<mica
diferenta>> ca la Vidraru barajul este DIN BETON!

SI nu oricum, este unbaraj de presiune, nu de greutate, arcul dublu al
barajului are convexitatea spre lac, la coronament are doar 8 m latime, iar la
baza este considerabil mai gros, rezista napraznic, si desigur a fost calculat
si pt inundatii si pt cutremure majore, pentru ca era destinat sa functioneze
100 de ani.

Iazurile de decantare pt steril nu au baraj de beton, sunt mult mai
vulnerabile, iar cele de pamant se bazeaza numai pe greutatea pamantului ca sa
tina lacul in spate, dar desigur trebuie etansate, si ramane problema erodarii.

si infliltratiile?

in Valea Argesului sunt roci solide, s-au facut studii geologice pentru
amplasarea optima a barajului, dar la Rosia Montana?

A doua minicuna se refera la “siguranta de 1000 de ori mai mare ca majoritatea
iazurilor de decantare existente”, repectiv la camacitatea de “doua
precipitatii maxim probabile” care ii asigura o probabilitate de defectare de
... “1 la 100 de milioane de ani”!!!!

Hai sa fim seriosi, la Esmeralda Gold de ce a cedat iazul?!

Si ce sens are exagerarea grotesca cu 100 milioane de ani?
Daca spunea “o data la o suta de ani” nu stiu daca este real, dar era POSIBIL.
Dar milioane?
Clima se schimba, este un non-sens sa zici “cea mai puternica ploaie”sau “ca
mai mare seceta”din ultimii 65 de milioane de ani!