De la 8, 4 si nu la 6 sau la 9 ?
Pentru ca nu trebuie uitat ca scara Richter este LOGARITMICA !
http://www.sdgs.usd.edu/publications/maps/earthquakes/rscale.htm
Adica diferenta intre 6 si 8 pe scara, este de la 10^6 la 10^8 :)))

Intrebarea dvs. imi aduce aminte de o replica dintr-un film de prin anii
1965.
In 1933, un evreu si un caporal neamt trebuiau sa imparta o cuseta pe un
vapor.
Caporalul o tot tinea langa-danga, ca evreii sunt vinovati pentru prabusirea
economica a Germaniei.
In cele din urma evreul se declara de acord.
-Da, de prabusirea economica a Germaniei sunt de vina evreii si biciclistii.
- Da de ce biciclistii, intreaba caporalul.
- Da de ce evreii vine, replica !

Cam asa si cu acest 8,4 (pe scara Richter) al dumneavoastra.
De ce ?
Pentru ca peste tot in lume exista norme de proiectare, zonari seismice,
structuri geologice si anomali locale.

Personal, nu cunosc particularitatile LOCALE  si SPECIALE de la Rosia
Montana dar ...
http://inforisx.incerc2004.ro/cauzele.htm
1. Intreaga zona a muntilior Apuseni este incadrata in zona de risc seismic
6 (SASE) !
2. Toate guvernele din lume, in toate sistemele sociale, au luat/iau in
considerare "PIERDERILE COLATERALE".
3. In consecinta TOATE normele de proiectare din lume sunt concepute plecand
de la ideea, ca o data la X ani, societatea poate accepta moartea a Y
oameni, in dezastrul Z !!!

Bun...., hai sa zicem ca la Rosia Montana are loc un cutremur mare, de
adancime, de 8 si fix 4 !
Ca rezultat, se rupe barajul si se polueaza zona !
Si ? Si cui ii mai pasa, in conditiile in care de peste 100 de ani in
Transilvania nici o casa nu a fost proiectata sau construita ca sa reziste
la gradul 7 (SAPTE) seismic !!!
Cu cateva milioane de oameni facuti chiftelute sub daramaturile caselor,
blocurilor, podurilor, etc.... unii vor fi fericiti ca cianura a dezinfectat
o anumita zona. :)))

Pentru ca nu te supara, la un cutremur de 8,4 pe Richter, CHIAR o sa ne
bucuram aia care o sa scapam, la BUCURESTI, ca din zona aceea si pana in
Ungaria, n-o sa ne vina molime.
Domnule, la 8,4 pe scara Richter poate ca iti rezista barajul, dar ce te
faci daca pleaca la vale muntele de langa baraj ?

Si ca s-o scurtam, ULTIMA problema a STATULUI este ce se intampla la un
cutremur de 8,4 !
Domnia ta, te poti iluziona ca peste 4 ani votezi "contra" si schimbi
guvernul.
Dar in nici un caz nu o sa schimbi interesele econommice transpartinice,
transfrontaliere, transetnice, etc.
Hai sa spunem merci  :)))), ca nu ne impusca pentru subminarea economiei
nationale, ca pe vrema lui Ceausescu,
si putem discuta liber despre orice subiect.
ACUM.
Ca nici asta nu o sa dureze prea mult.