  From: Remus Cernea
  To: undisclosed-recipients:
  Sent: Wednesday, February 22, 2012 3:52 PM
  Subject: [protest-ro] Un proces cu miza pentru improspatarea clasei politice
din Romania prin aparitia unui nou partid

  Textul comunicatului poate fi gasit si la acest link
  http://miscareaverzilor.eu/?q=node/134

  Un proces cu miză

  pentru împrospătarea clasei politice din România

  prin apariţia unui nou partid

              Joi, 23 februarie 2012, ora 9.00, la Curtea de Apel Bucureşti
(camera P 134 - Constantin Hamangiu), s3-completul nr.5, se va judeca recursul
pentru înregistrarea partidului MIŞCAREA VERZILOR - DEMOCRAŢI AGRARIENI, în
dosarul 56839/3/2011 (312/2012).

              S-a vorbit mult despre necesitatea unei împrospătări a mediului
politic din România. Dar, pentru a finaliza procedurile de înregistrare a
partidului, am avut de trecut printr-un adevărat infern. Procedurile sunt
greoaie, restrictive, în defavoarea iniţiatorilor unui nou partid şi lasă o
cale deschisă pentru blocaje şi amânări îndelungate. Acest proces al MV-DA are
drept miză fundamentală democraţia din România şi drepturile noastre
fundamentale, precum cele politice prevăzute de Constituţie la Art. 37, 38 şi
40.

              Reamintim că partidul nostru a câştigat, pe data de 3 noiembrie
2011, procesul la Tribunalul Bucureşti. Dar am avut de înfruntat practici care
cad sub incidenţa legii penale (cereri de intervenţie în proces pe baza unor
semnături şi ştampile falsificate) şi o coaliţie a unor partide pretins
ecologiste, dar, în realitate, ostile valorilor democratice (PER, UER şi PV)
care au apelat la stratageme incredibile pentru a amâna cât mai mult
înregistrarea partidului nostru, cu scopul evident de a ne împiedica să
participăm la alegerile din acest an.

              De exemplu, au fost depuse cereri de intervenţie "fantomă", în
numele unor persoane care nu au nici o legătură cu partidul nostru,
precizându-se adrese false, CNP-uri false şi pretinzându-se faptul că aceste
persoane ar avea funcţii de vicepreşedinţi. Instanţa obligată de procedură, a
trebuit să îi citeze înainte de a intra în orice discuţie pe fondul cauzei.
Numai din procedură, s-a reuşit astfel amânarea cu o lună a procesului. Apoi au
venit cererile de intervenţie ale partidelor, depuse, fiecare, cu câte doar o
zi înainte de termen. Instanţa a fost obligată să amâne din nou şi din nou
cauza. Abia la cel de-al şaselea termen am reuşit să ne judecăm pe fond, unde
nu existau nici un fel de motive serioase de contestaţie şi să câştigăm
procesul. Dar şi la acest din urmă termen, Partidul Verde a cerut instanţei,
spre stupefacţia şi amuzamentul tuturor, un nou termen "pentru a se verifica
dacă el, Partidul Verde, figurează sau nu în Registrul Partidelor Politice"!

              Avem convingerea că judecătorii Curţii de Apel vor respinge
astfel de stratageme, iar MV-DA va obţine cât de curând decizia definitivă şi
irevocabilă de înregistrare în Registrul Partidelor Politice.

              Mişcarea Verzilor - Democraţi Agrarieni va milita pentru
înlăturarea prevederilor excesiv de restrictive din legea partidelor şi din
legile electorale, inclusiv prin reducerea semnificativă a semnăturilor
necesare pentru înfiinţarea unui partid (care acum sunt 25.000, de departe cel
mai mare număr din Uniunea Europeană, unde media este la doar câteva sute de
membri fondatori), prin simplificarea procedurilor de înregistrare a
partidelor, prin reducerea masivă a taxei de participare de 375.000 de euro
pentru ca un partid sau o alianţă să participe la alegerile parlamentare şamd.
Şansa de reformare a clasei politice depinde în mare măsură şi de competiţia
politică pluralistă şi liberă. Condiţiile mult prea restrictive lovesc în
democraţie. Grila autentică de selecţie între partide trebuie să fie votul
cetăţenilor, nu condiţiile prealabile extreme de dificil de îndeplinit de
înscriere a partidelor şi/sau candidaţilor.

  PS: În 2010, în calitate de candidat independent, am produs o schimbare
importantă a legii electorale când am câştigat un process la Curtea
Constituţională, obţinând dreptul pentru independenţi de a candida la alegerile
parţiale, drept refuzat iniţial de către legea electorală.

  Remus Cernea

  Co-preşedinte

  Mişcarea Verzilor - Democraţi Agrarieni

  http://www.facebook.com/MiscareaVerzilor.EU