Eu aínda non sei moi ben como funciona, pero polo que estiven investigando:
"A gran vantaxe deste aplicativo respecto a outros similares é que non
precisa importar previamente os datos dunha base de datos, senón que se pode
conectar directamente á base de datos, e a todas as táboas que a compoñen.
Simplemente hai que darlle a SOFA os datos de acceso á base de datos e
listo. De feito pódense manipular os datos da mesma dende SOFA."

E tamén permite traballar con varias bases de datos a vez.

http://www.mancomun.org/no_cache/actualidade/detalledenova/nova/crea-e-analiza-estatisticas-con-sofa-statistics/