Angku Zubir, Mamak Bandaro, jo Uda Z, dan kawan-kawan.

Ambo pernah mambaco buku soal iko, tapi lah lamo bana. Ada beberapa versi.
Nan ciek bilang, kebudayaan itu muncul karena sedikitnya lelaki Minang (baco
Piaman) nan "jadi urang". Sementara di pihak perempuan, banyak nan kayo,
karano kaungtuangan manggaleh. Nah, sebagai upaya untuk manggabuangkan
kakuatan, kakuatan ekonomi (perempuan) dan status sosial (laki-laki), mako
diberlakukanlah uang hilang nantun. Mukasuiknyo elok, jan sampai pihak
laki-laki saenake dewe karano punyo status sosial tinggi (bagala).

Apokah bertentangan jo Islam? Nah, iko nan jadi masalah. Sabatuenyo, sudah
ribuan sarjana Minang, juo ulama, nan manantang adaik ko, tapi nan namonyo
adaik, susah baubah. Manuruik ambo, tingga dicarikan sajo sato sapakaik,
dengan indak matantangan jo Islam.

Manuruik Ambo , "uang ilang" nangko bahubuangan erat jo hak warih padusi.
Karano padusi punyo hak warih labiah banyak dari laki-laki, malah kasadonyo,
mako untuak maaliahkannyo (dari pengelolaan Mamak), dipakailah untuk "uang
ilang" nantun. Kan "uang ilang" nantun painyo ka pihak padusi juo, karano
katiko menikah, hak pengelolaan atas pitih ado di tangan padusi.

Ambo iyo tagarak untuak manulih soal iko, tapi alun ado wakatu lai. Insya
Allah, ambo alah manulih "Minang, Demokrasi dan Globalisasi", tapi alun bisa
ambo fw ka palanta ko lai, sabab alun dimuek di media massa nan ambo kirim.
Etikanyo kan baitu. Kalau alah dimuek, ambo kirimkan.

Salam,

Indra