Oleh kerana bapak orang lama dalam RN maka lebeh mengetahui bagaimana pengisian
RN selama ini. Sekiranya apa yang bapak nyatakan ini yakni merosotnya mutu
perbincangan dan pertukaran pemikiran ini benar, sesungguhnya membuat hati saya
sedeh. Diharapkan merosotnya mutu perbincangan dan pertukaran pemikiran ini
hanya satu penomena seketika sahaja/ aberration. Sekiranya penomena ini satu
petanda yang lebeh besar yang berkait dengan masyarakat Minang, sesungguhnya
ini satu yang cukup malang yang menimpa masyarakat Minang.

Saperti bapak, saya banyak belajar dan memahami keMinangan melalui pasar cyber
RN ini. Walaupun baharu sahaja jadi ahli RN, pengetahuan saya tentang hal
Minang setanding membaca buku dan online articles. Pertukaran fikiran dari ahli
RN yang mempunyai berbagai latar belakang ilmu, kepandaian dan pekerjaan tidak
menjemu saya. Kini, sedikit demi sedikit saya sudah mulai mengerti perbincangan
yang ditulis dalam loghat Minang. Saya betul betul berterima kasih ke Palanta
RN.

Saya berharap sangat mutu perbincangan yang bernilai tinggi dan ilmiyyah dalam
RN ini dijaga baik. Adab berkhilaf semestinya ditunjukkan dalam penulisan.
Kepada ynag menjaga tertib berhujjah dan adab berkhilaf saya mengucapkan ribuan
terima kasih daun keladi, kalau boleh menulis lagi tiada hentinya.

Waal Llah hu 'Alam.

Ronal Chandra <[EMAIL PROTECTED]> wrote: BismillahirrahmanNirrahim,..

Looking for last minute shopping deals?  Find them fast with Yahoo! Search.
Website: http://www.rantaunet.org
UNTUK SELALU DIPERHATIKAN:
- Selalu mematuhi Peraturan Palanta RantauNet lihat di
http://groups.google.com/group/RantauNet/web/peraturan-palanta-rantaunet
jalur pribadi.