Pak Mochtar Naim yth.
Kalau anjuran bapak kito wujudkan, mako bantuak negeri awak adolah Daerah
Istimewa atau berotonomi khusus.
Memang hal iko taraso ukatu ambo menyelenggarakan peradilan adat tempo hari.
Ado surang Hakim Tinggi nan datang manyaksikan acaro itu, dan mangatokan kalau
bantuak paradilan macam itu indak diakui oleh Negara. Itu labiah tapek sabagai
perdamaian adat nan hasilnyo akan menjadi pertimbangan oleh Hakim PN.
Salamo perjalanan ambo banyak maota tentang dasar dan sendi peradilan adat itu.
Katiko ditanyokan aa dasar peradilan adat itu, ambo jawek yo undang-undang.
Undang-undang maa? Yo undang-undang duopuluah. Banyak lai, tamasuak ambo
sabuikkan bilo keputusan peradilan adat sabalunnyo alah diakui oleh PN Solok
berkekuatan tetap, dsb. Beliau menambahkan bahwa Negara dapat mengakui
keberadaan masyarakat adat salamo masyarakat itu masih berjalan dengan aturan
adat.
Di akhir perjalanan beliau memahami dan memberikan pandangan untuk mengubah UU
Kekuasaan Kehakiman 1970, dan ambo raso perlu ado inisiatif pemangku adat untuk
manyampaikan hal iko ka MK.
Baitu tokok tambah disampaikan pak.

Wassalam,
-datuk endang