Seingat saya beberapa tahun yang lalu UBH Padang sudah mempunyai Jurusan
Kelautan. Wakatu itu saya lihat ada aktivitas researcher yang ikut juga
ahli-ahli dari Jerman menelidiki pulau-pulau kecil di pantai Padang Pariaman.
Masih ingat saya peta-peta dan laporannya. Bagaimana perkembangan Jurusan (atau
mungkin program) itu sekarang. Mungkinkah sudah tiada lagi?

Kalau memang tidak ada lagi, sementara kita di Lapau bermimpi-mimpi untuk
inventing the wheel ke arah itu, barangkali Institute di Malaysia ini dapat
kita hargai dengan mengirimkan tenaga-tenaga muda kita untuk belajar
sungguh-sungguh ke sana. Untuk pertama kali kirimlah anak kemenakan kita
mengikuti Program BAnya yangbari itu.

Kalau kita lihat UniKL MIMET ini tampaknya lebih muda dari Jurusan di UBH itu.
Dalam beberapa tahun mereka sudah begitu gesit dengan programmnya. Lihatlah
dari Link yang diberika Angku Idris Ismail Talu ini.

Universiti Kuala Lumpur Malaysian Institute of Marine Engineering Technology
(UniKL MIMET) a MARA Technical Institute of Higher Learning was establish in
2004. The main function of this institute is to offer a number of industry
specific courses to produce higly competent professionals for the maritime
industry. Its permanent campus is strategically located in Lumut, Perak,
popularly known as the home base of the Royal Malaysian Navy and one of the
centres for maritime industry in Malaysia. The Programmes offered by UniKL
MIMET have been developed to produce human capital demanded by the above
industry.   [...More]

Date: 2009-09-28 10:24:37

Bachelor of Maritime Operations (Hons) Programme

Bachelor of Maritime Operations (Hons) Programme (Full Time and Part Time)

This new programme will be launched in January 2010. It covers five sub-areas
namely Maritime Transport Management, Seaport Operations, Maritime Law
Enforcement, Business management and Maritime Technology & Ocean Sciences.
Please CLICK HERE for further details. Prospective students may apply through
the normal channel. For further inquiries please contact Mr. Aminuddin at
05-6909021 and 013-6721480 or email to aminud...@mimet.unikl.edu.my.

Salam,
--MakNgah
Sjamsir Sjarif