Assalamu'alaikum WW.

Dunsanak Palanta nan budiman,

Datuak didalam suku, Pangulu didalam kaum, Niniak mamak dalam nagari mempunyoi
tugas nan alah jaleh manuruik sapanjang adaik dalam warih nan bajawek pusako
nan
batolong di dalam Alam Minang Kabau.

1. Sebagai Datuak inyo harus mempunyoi dan manjago babarapo sipaik nanlah
disyaratkan, mentaati kode etik seorang Datuak nan alah diukua jo dijangko
didalam barih jo balabeh manuruik alua mungkin jo patuik sasuai syari'at Islam.

2. Sebagai Pangulu inyo harus menunaikan tugas-tugas nyo kapado anak
kamanakannyo : disenteang nan kamambilai tibo dikurang kamanukuak, pai tampek
batanyo pulang katampek babarito, dikusuik nan kamanyalasai tibo dikaruah
mampajaniah, kok sasek mamaklah nan kamanyapo kok hanyuik mamaklah nan
kamaminteh tadorong mamaklah kamanyintak.

3. Sebagai Niniak mamak (andiko) dalam nagari inyo harus ikuik sato dalam
manyusun berbagai perencanaan dan mengawasi pelaksanaan pemerintahan nagari
oleh
wali nagari supayo indak malenceng dari Adaik Basandi Syarak, Syarak Basandi
Kitabllah untuak kemaslahatan masyarakaik dalam nagari.

Niniak mamak dalam kesatuan KAN harus salalu barapek dibalai adat untuak
membahas berbagai masalah kehidupan anak nagari, tamasuak untuak mambuek atau
marubah peraturan Adat nan Diadatkan jo Adat Istiadat nan disesuaikan jo
perkembangan zaman jo situasi nan tajadi namu indak kalua dari Adat nan sabana
adat jo adat nan teradat, sarato indak melanggar ajaran agamo dan indak
bertentangan dengan undang-undang negara nan balaku.

Nah dunsanak sadonyo, sapanjang tugas-tugasko bisa dilaksanakan oleh seorang
Datauk baiak nan iduik di ranah maupun nan tingga dirantau tantu tidak ado
maslah, namun kalau tidak bisa untuak apo jadi datuak ???,......  labiah elok
bukak saluak latakkan gala cari nan lain kapangganti.

Gala Datuak bukanlah gala kehormatan untuak kamerek atau kagaya, namun adolah
gala tugas dan tanggung jawab, (barek io bapikua, ringan buliah bajinjiang).
Gala datuak bukanlah gala bangsawan samacam raden di pulau jawa, namun gala
datuak adolah gala kepercayaan anak kamanakan nan penuh amanah.

Terima kasih

Afrijon Ponggok
Katik Basa Batuah
44,L,Pisang,Batipuah Baruah, Luahak Nan Tuo, Pekanbaru