----- Original Message ----- From: "Alex" <[EMAIL PROTECTED]>
To: "Romanian Linux Users Group" <rlug@lists.lug.ro>
Sent: Wednesday, June 20, 2007 5:20 PM
Subject: [rlug] postfix send mail to all users

Hello all,

Am un postfix in care totul e virtualizat in mysql.

Caut o metoda prin care sa pot trimite un mesaj la toata lumea, fara a mai fi nevoit sa creez structuri paralele de grupuri in afara celor din sql. Nu prea
as dori sa ma mai leg de /etc/aliases din motivul de mai sus.

Acum treaba merge cam asa. In /etc/aliases am o linie de forma:
all: [EMAIL PROTECTED],[EMAIL PROTECTED],...,[EMAIL PROTECTED]

Deci:
- Dezavantaj:
a) tb sa editez /etc/aliases de fiecare data cind se modifica baza de date
sql.
b) structura paralela de adrese de email in afara sql (si pe deasupra in alt
format decit sql)
- Avantaj: permite sa trimit un mesaj la adresa [EMAIL PROTECTED] (formatat asa cum vreau eu: subiect, body, cu ce attach vreau eu, etc) si de restul se
ocupa postfixul.

Cum pot sa scap de acest /etc/aliases si sa ramin numai la SQL?

Sal,

Prin howto-ul ala de postfix cu mysql exista si o referire la virtual_alias_maps.

Pui in main.cf:

virtual_alias_maps = mysql:/etc/postfix/mysql/mysql-virtual_forwardings.cf mysql:/etc/postfix/mysql/mysql-virtual_email2email.cf

Configul il iei tot din howto de pe acolo.

Dupa asta bagi in tabela `forwardings' ceva de genul:

insert into forwardings values ('[EMAIL PROTECTED]', 'aici bagi lista de emailuri separate cu virgula');

La mine merge chestia asta....

Cristian