> OK, mă bucur că ai înțeles din prima ce am avut de zis, din răspunsul
> tău anterior nu mi-am dat seama. Și, pentru că ai formulat mai exact
> problema cu găsitul echivalentului mksysb, cred că îți pot explica și
> de ce nu vei găsi așa ceva în Linux. Pentru backup-uri din astea de OS
> la nivel de fișiere noi folosim de regulă rsync, care face ceva ce
> mksysb/backup din AIX deocamdată doar visează: backup incremental.

rsync se poate instala pe toate unix-urile (inclusiv in AIX) , i didn't get
the point.

> [...]
> backup? Folosește vgcfgbackup și vgcfgrestore din LVM-ul de Linux. Și
> poți face asta pentru orice VG, nu doar pentru rootvg, ca mksysb. Sau
> poți să folosești LVM snapshots pentru a face backup la un sistem live
> în fracțiuni de secundă (spre deosebire de mksysb, unde îți zice în
> manual că e indicat să nu folosești sistemul când îi faci backup). Ori
> folosește ZFS, de există resurse pentru așa ceva și n-ai ceva personal
> cu cei de la Oracle… :)
>
> man, comparatii intre LVM-uri poti face atunci cind ai lucrat cu amindoua,
ceea ce in cazul tau  nu este valid. Spre deosebire de tine eu pot face
comparatiile astea, fara atitudine de Linux sau AIX fan boy. In primul
rind, faci o greseala fundamentala comparind o colectie de tool-uri de
back-up (mksysb-ul) , care ruleaza peste LVM, cu LVM-ul insusi. Daca ai fi
fost mai putin ignorant ai fi stiut ca AIX-ul se instaleaza numai peste LVM
- nu este posibil altfel - deci LVM-ul este unul din punctele lui forte ,
asta cind Linux-ul nu auzise de LVM (cam cu 10 ani inainte !). Daca ai fi
fost mai putin ignorant, ai fi stiut ca vgcfgbackup and vgcfgrestore au
echivalente in AIX (savevg, restvg). Daca ai fi fost mai putin ignorant, ai
fi stiut ca in AIX nu este musai nevoie sa ai configuratia volume
group-ului  salvata  separat, pentru ca este in VGDA, pe disk. Deci poti
importa un volume group in orice alta masina extrem de simplu. readvgda
direct de pe disc si apoi importvg  !Cu alte cuvinte, daca ai fi avut habar
de LVM-ul din AIX  nu ai fi pornit comparatia asta inutila. Asa, pentru
cultura ta generala , sa stii ca versiunile principale de LVM (AIX, HP-UX,
Veritas,Linux) sunt comparabile , cu plusuri si cu minusuri probabil de o
parte sau alta, dar cu riscul de a fi subiectiv si a imi pune comunitate in
cap, LVM-ul din AIX mi se pare cel mai robust si intuitiv. Am exclus
Solaris , pentru ca si lipsa LVM-ului (au realizat si ei pe la Solaris 10
parca de necesitatea LVM-ului, mult prea tirziu) a fost una din cauzele
care i-au cam pus capac.

În ce privește NIM server și alte scule, cred că tre' să detaliezi mai
> [...]
> tot dat sugestii. Nu știu de mai avem pe aici și alți oameni ce au
> folosit AIX ca să-ți citească gândurile. Se poate să pornești un sistem
> curat din rețea, să-i torni ultimul backup și să repornești sistemul
> din acel backup, nu-i mare brânză. Dar tu ai insistat că vrei ceva ce
> funcționează ca mksysb în AIX… Ei bine, sigur n-o să găsești, pentru că
> avem rsync, avem LVM snapshots, avem ZFS șamd. De ce ne-am scărpina
> atunci în urechea dreaptă cu degetul mare de la piciorul stâng?!?
>
> Pentru ca mi se pare extrem de simplu sa aloc resursele de pe nim server
(aproximativ 1 minut) iar apoi sa scriu o comanda in HMC (sau eventual
introduc parametrii ip in open firmware)   in care precizez ip address
remote, bootp, etc (la fel 1 minut) si dupa ce m-am intors de la cafea
(aprox. 10 minute) sa am sistemul de operare instalat cu toate
configurarile facute. Acum multiplica x10 , x100  si ai sa vezi avantajele
. Daca tot le _aveti_ , nu e frumos sa fie integrate in loc sa le folositi
separat ?E ceva rau in asta ? Dar asta deja cred ca am deviat de la topic
si nu cred ca e cineva interesat.

P.S1 Am spus ca e mare brinza ?
P.S2 S-a dedus cumva din conversatia de pina acuma ca as avea ceva
impotriva Linux-ului ?  Daca da , e gresit.