În 2017-11-28 11:03, Adrian Popa a scris:
Salutare,

Am (ca și toată lumea) probleme când montez un share NFS prin autofs și din
varii motive serverul NFS își ia un reboot. E normal să ramână
mountpoint-ul montat și să se plângă că e stale NFS handle, dar n-am găsit momentan un mecanism în autofs care să detecteze că share-ul NFS e stale și
să-l demonteze și să-l remonteze... De regulă un restart la autofs pe
client e suficient, dar nu prea e user friendly...

Aveți ceva sugestii cum să abordez problema asta într-un mod care să nu-l
implice pe user?

Am 3 clienți care montează share-urile prin autofs și aș vrea să își revină
automat.

O varianta ar fi sa pui monit la clienti, si ca test ca NFS-ul e ok sa "dresezi" monit ca sa verifice daca exista un fisier(test.txt de exemplu) in share-ul NFS. Daca nu vede acel fiser, atunci da un restart la autofs. Eu folosesc ceva in genul asta si merge bine mersi(clientul foloseste un NFS client, si nu autofs, dar nu cred ca conteaza). Suplimentar mai poti testa si daca(tot cu monit) clientul are retea, daca are ping la NFS share(monit suporta multe constructii in genul IF/THEN/ELSE).

O idee ar fi când serverul și-a luat restart să am un script la boot care să facă ssh cu cheie pe clienți și să le dea restart la autofs, dar nu mi
se pare prea elegant.

Sunt sigur că și alții au avut problema asta - ceva idei mai bune?

Numai bine!

- nu trimiteti date personale (CNP, copii dupa acte de identitate etc).

O lista completa cu reguli de utilizare exista la:

http://gw.casbv.ro/forum_smf/index.php?topic=2000.msg3106#msg3106

C.A.S.J. Brasov - B-dul Mihail Kogalniceanu, nr. 11,Brasov
[web-site]: http://www.casbv.ro
[forum]: http://gw.casbv.ro/forum_smf/index.php