Stai că probabil ai dat tu cumva mailul că am dat reply pe adresa ta personală.

Deci problema mea nu e că e configul static ori dinamic, exemplul ăla din bsd l-am dat din răutate, problema e că nu știu precis cum ia datele networkd de la netplan dar dacă nu merge netplanul placa de rețea nu se ridică. Iar netplan depinde de python3.  Acum sigur că o dată ce știi asta nu o să o mai pățești a doua oară dar mi se pare o idee bună ca scripturile de init să fie cât mai simple și de preferință statice. Așa sigur că putem supraviețui dar asta e ca pe vremea părinților noștri cu "merge și-așa". Da systemd rezolvă și el unele probleme (majoritatea sunt probleme pe care nu le aveam, ce mișto bootează laptopul meu în 2 secunde o dată la două săptămâni când îl pornesc) și da, e mișto să ai python și să faci tot felul de vrăjitorii cu el, dar chiar trebuie să depindă pornirea plăcii de rețea de el?

Așa putem să stăm și cu 3 versiuni de python în sistem, cum stăm și cu 3 versiuni de .net sau de java, dar chiar e stupid :)