De vreo doua săptămâni mă lupt cu o placa de rețea Intel 2xSFP+. Placa este DELL Intel X520-DA2 si încerc sa o instalez într-un HP Elitedesk 800 G5 SFF La început sistemul a dat eroare de POST trei beepuri lungi si doua scurte adica hardware configuration timeout . După ce am plimbat-o in alt slot sistemul a pornit , am pus pe el proxmox , am vazut toate interfețele , am mai pus un mesaj pe lista rlug,  cu proxmox care a dublat interfețele când le-am plimbat intre slot-uri lucru care pare a fi o problema a PXMX. AM pus doua NVMe in sistem in pool ZFS pentru siguranță si am vrut sa închid cutia la sistem.  De aici s-a terminat povestea. Orice am făcut aceleași trei beep-uri lungi si doua scurte. Scoasă placa sistemul merge.  Am încercat totul , setări BIOs, update de BIOS , reset de BIOS . Nimic nu a mers.  Am schimbat placa cu una identică schimbată de furnizor si totul a rămas la fel. Orice am făcut nimic nu a ajutat. Incompatibilitatea intre placa si sistem a mai fost observată si de alții si notificata pe forum pfSense, Autorul post-ului a pus si pe forum HP dar fără rezultat.  Astăzi insa într-o discuție cu furnizorul plăcii  mi s-a dat un link la un clip YTB cu o placa asemănătoare in care a izolat pinii B5,B6 (SMBus) de pe edge connector PCI . Am încercat si eu si sistemul a pornit , placa se vede la lspci , interfețele pe ea se vad si totul pare ok .  Furnizorul insa mi-a spus ca au mai găsit o placa cu branding HP si ar putea sa mi-o schimbe. Alte date despre placa HP nu am nici daca e cu Intel sau Broadcom .
Vreau si eu sa schimb o părere, ce sa fac:
1. Sa merg cu placa aceasta cu pinii de SMBus izolați știind ca SMBus e folosit doar la inițializare sistem , unde avea probleme cu host si ca placa apare corect la lspci?
2. Sa schimb placa cu cea HP si sa sper ca va merge implicit ?

Multumesc

Paul