Re: [OT] Feedback (era Re: Algú vol col·laborar en aquest projecte?)

2021-01-29 Conversa cubells
El 30/1/21 a les 2:08, ores...@riseup.net ha escrit:
> A 2021-01-20 07:37, cubells escrigué:
>> El 20/1/21 a les 7:33, Joan ha escrit:
>>> Retroalimentació?
>>>
>>>>>
>>>>> Per cert, com es tradueix feedbck al català?
>>>>>
>>>>>
>>
>> El millor és mirar com ho tenim traduït als projectes:
>>
>> https://www.softcatala.org/recursos/memories/?source=feedback=
> 
> Ui, això pot ser molt confús. Precisament aquest terme cadascú el
> tradueix com li dóna la gana, fins i tot dins de cada projecte concret.


Això és orientatiu solament. Però és una bona cullerada de per on van
les coses. Si està traduït és perquè algú ja s'ha plantejat quina és la
millor traducció i fins i tot pot haver-se discutit a les llistes de
terminologia que tenim i fins i tot haver fet alguna consulta al termcat.

I això de que cadascú tradueix com li dóna la gana és cert fins a cert
punt. Des de softcatalà fem una tasca immensa per aconseguir que sigui
el mateix en tots els projectes. Per això els enllaços a la part dreta
de l'informe de qualitat.

Evidentment, no podem abastar-ho tot, però com dic al principi, és
orientatiu.

-- 
Atentament, cubells.
--



Re: [OT] Feedback (era Re: Algú vol col·laborar en aquest projecte?)

2021-01-19 Conversa cubells
El 20/1/21 a les 7:33, Joan ha escrit:
> Retroalimentació?
> 
>>>
>>> Per cert, com es tradueix feedbck al català?
>>>
>>>  

El millor és mirar com ho tenim traduït als projectes:

https://www.softcatala.org/recursos/memories/?source=feedback=


-- 
Atentament, cubells.
--



Re: Píndoles de DebianCat

2021-01-14 Conversa cubells
El 14/1/21 a les 12:38, Alex Muntada ha escrit:

> 
> Crec que per afegir noves píndoles és més pràctic que us doneu
> d'alta al salsa i ens indiqueu en aquesta llista el vostre nom
> d'usuari per tal que us puguem afegir com a membres del
> debiancat-team.
> 
> D'aquesta manera ja tindreu permisos per crear noves píndoles
> o fer millores a les existents des del propi salsa amb el botó
> del «Web IDE» o des del vostre ordinador, si ho preferiu.

@cubells


-- 
Atentament, cubells.
--



Re: Píndoles de DebianCat

2021-01-12 Conversa cubells
El 12/1/21 a les 19:34, Joan ha escrit:
...

> Ara el que estic és expectant per quan comparteixis això que estàs
> barrinant!

jo també ;)


-- 
Atentament, cubells.
--



Re: OT: Odoo

2019-07-08 Conversa cubells
El 6/7/19 a les 14:18, Joan ha escrit:
> El Sat, 06 Jul 2019 13:29:40 +0200
> cubells  va escriure:
> 
>> 
>> Joan, si et dic que odoo és programari lliure, com pots dir que odoo
>> té limitacions?
> 
> Tot te limitacions... Fins i tot el teu temps :-p Però em refereixo a
> limitacions en el moment actual. Si la versió Community te o no
> limitacions versus la Enterprise  A DIA D'AVUI (no parlo de si tens
> ganes i fas molts mòduls per salvar-les, que això està per veure) es
> pot veure a la llista de features de la Community. I pel que enllaces i
> expliques sembla que hi ha una comunitat molt activa treballant, o
> sigui que dono per bo que no hi siguin.
> 


Anem a veure Joan, encara no entens l'ecosistema odoo.

Odoo no té cap limitació. Des del primer moment, tu tens un odoo 100%
funcional amb tots els mòduls necessaris per funcionar:

https://github.com/OCA/OCB/tree/12.0/addons

Amb això hauries de tenir prou per fel el que vulgues.

Ara bé: si la teva empresa necessita el model 303 ja el tens a la 12.0:
https://github.com/OCA/l10n-spain

però si la teva empresa té exportacions dua tens 3 opcions, doncs com
qualsevol programari lliure,
- o bé fas tu el mòdul,
- o bé instal·les aquest pr : https://github.com/OCA/l10n-spain/pull/1078
- o bé el proves el pr, l'aproves i formarà part d'odoo



> Per cert, tots els enllaços de la portada de communiti als diferents
> sectors donen error 404:
> 
> https://odoo-community.org/project/20
> 
> Veig deficiència en, per exemple, el Backport Team. T'enlñlacen a un
> repo de githum i ala, dedueix tu com funciona, etc. Podria posar altres
> exemples a on la usabilitat de la web, la comunicació em sembla molt
> millorable. Però son projectes de soft lliure, i els recursos
> (voluntaris son els que son).


Si perquè la pàgina tingui errors dedueixes alguna cosa, malament anem.

L'ajuda és la mateix que té odoo:

https://www.odoo.com/documentation/12.0/

I cada mòdul té el seu howto a github com molts projectes lliures.


> 
> Veig també que les traduccions s'estructuren per països. Això no te
> cap sentit en l'àmbit lingüístic (suposo que el te, i per això es fa,
> en l'àmbit comptable i altres especificacions dels països: sistemes de
> pagament, monedes, adreces...). D'altra banda també donen error 404 els
> enllaços. No dona una sensació gaire robusta, tot plegat :-)

Cada localització s'encarrega que el programari estiga adequat a la
legislació del país.

per exemple: https://github.com/OCA/l10n-spain/tree/12.0/l10n_es_aeat_sii


> 
>> Per exemple, la comunitat espanyola d'odoo
>> fa que odoo community sigui 100% funcional pel que respecta al tema
>> comptable  i la pàgina aquesta diu que la community no és full
>> acounting.Per exemple aquesta pàgina diu que la enterprise té un
>> tauler per planificar el mrp. El mateix tens a la community amb
>> vistes. I si no t'agrada, m'ho dius, faig jo un mòdul lliure i ja
>> forna part de la comunitat.El problema és que no coneixeu odoo.
> 
> 
> Bueno, per això ho parlem... Com et deia abans, la comunicació no és el
> fort de la web de la Community. Això descomptant que l'enllaç que
> trobes primer és el de la versió enterprise, el .com 

Em sorprèn que facis afirmacions d'aquest tipus per justificar la teva
animadversió per un projecte que no coneixes. Però bé.

El mateix pots pensar de mi, que sóc massa radical.

> Tot i això, a partir d'ara tindré em compte Odoo... Potser algun dia la
> provo en algun projecte a veure!


Això espero.

La meva idea quan vaig contestar al Papapep era: desmentir el mites que
hi ha al voltant d'odoo/tryton sobre tot que no és lliure.

Informar-vos de les possibilitats que té (tpv,web, etc), amb un
creixement increïble els darrers anys perquè ÉS PROGRAMARI LLIURE.

Informar-vos que té una comunitat molt activa a diferència d'altres
projectes de programari lliure.

I després que cadascú triï el que millor li convingui.

-- 
Atentament, cubells.
--



Re: Recomaneu alguna eina ERP/CRM en català?

2019-07-08 Conversa cubells
El 6/7/19 a les 11:33, Joan ha escrit:

> A mi el que no m'agrada és usar una versió amb limitacions:
> 
> https://www.odoo.com/page/editions

Odoo community (o el que jo dic simplement odoo, no té limitacions, com
t'he explicat en un altre missatge.


> No s'actualitza (no sé si publiquen actualitzacions o, com el cas de
> vTiger, no per la versió community), el que a priori el fa vulnerable.

Fals.

A ca odoo, el fabricant, tenen cura de les vulnerabilitats d'odoo.

El core d'odoo, que és lliure
(https://github.com/odoo/odoo/blob/12.0/LICENSE) se sincronitza amb
diàriament amb el core de la community (https://github.com/oca/ocb)

Pet tant no és més res un de l'altre.

> I no sé si, en cas de necessitar alguna de les funcionalitats de
> pagament, has de passar tot la teva instància a pagament, que veig que
> te preus considerables (per petites i mitjanes empreses o
> organitzacions). Parlo sense saber perquè em donis el teu parer,
> cubells.
> 

El meu parer: no necessites res de pagament d'odoo. Perquè pagar si tens
el mateix a la community?

> Jo, si puc, m'estimo més triar soft. sense aquesta dualitat
> (community/enterprise), per això trio drupal en comptes de wordpress,
> moodle, civicrm, ispconfig en comptes de webmin, riot/matrix en
> comptes d'slack. Prefereixo posar el meu esforç en alternatives el
> màxim lliures possible.

Ja, jo també. El problema és que odoo és una passada de complet. El
recomano 100%


-- 
Atentament, cubells.
--



Re: Recomaneu alguna eina ERP/CRM en català?

2019-07-08 Conversa cubells
El 5/7/19 a les 17:25, papapep ha escrit:
> Bones,
> 
> La versió lliure d'Odoo (Tryton) és una molt bona eina, sòlida i
> fàcilment extensible (Python pawa), amb molta documentació i bastanta
> comunitat d'usuaris.

Tryton i odoo són coses diferents. No tenen res a veure un amb l'altre.
Tryton és un fork d'odoo que ha pres el seu propi camí.


-- 
Atentament, cubells.
--



Re: Recomaneu alguna eina ERP/CRM en català?

2019-07-05 Conversa cubells


Perdoneu que contesti des del mòbil però no puc estar d'acord papapep.Com a 
professional d'odoo des de la versió 6 amb projectes fins i tot de la 5, quan 
el client gtk encara no es va separar d'odoo per fer tryton he de dir:Odoo és 
lliure. Té la versió enterprise i la community això sí. Jo sempre implanto la 
community. L' odoo mono és l'enterprise però él el community amb flors.Té una 
comunitat impressionant de desenvolupadors  actius que supera però com del cel 
a la terra els de tryton. Mireu github.com/ocaPer això mateix, les millores que 
té odoo són inpressionants comparades amb tryton. De fet en té molts més mòduls 
que tryton.Sincerament no conec cap erp que el pugui superar. Evidentment, hi 
haurà algun que el superi en coses puntuals, però en llibertat, escalabilitat i 
possibitats, me la jugue.I moltes més coses que us podria contar. Qualsevol 
pregunta, ja sabeu. El que passa que estic vora platja a dénia.Aneu a 
odoo.com/apps i cerqueu "cubells" i veureu que el conec a fons.Enviat des del 
meu dispositiu Samsung

 Missatge original De: papapep  Data: 5/7/19  
17:25  (GMT+01:00) A: debian-user-catalan@lists.debian.org Assumpte: Re: 
Recomaneu alguna eina ERP/CRM en català? Bones,La versió lliure d'Odoo (Tryton) 
és una molt bona eina, sòlida i fàcilment extensible (Python pawa), amb molta 
documentació i bastanta comunitat d'usuaris.Tant d'ERP, com de CRM (com de 
moltes altres coses, per la seva modularitat) pot fer molt bona feina.Odoo és 
molt més "mono", però l'han pervertit.

Re: No arrenca sense HDMI

2018-12-12 Conversa cubells
El 12/12/18 a les 19:36, Iker Bilbao Aresté ha escrit:
> Bones,
> 
> Tinc un dispositiu (MiniX Z-64) que no arrenca si no troba monitor HDMI
> connectat.
> Abans duia una altre distribució i arrencava sense HDMI però no m'havia
> trobat mai amb això (m'ha costat adonar-me que passava) i no sé qué
> tenia d'especial.
> 
> He estat llegint i provant opcions amb el GRUB però no me'n surto.
> 
> Algú s'ha trobat abans? Cap recomanació?

A un company de treball li passava quelcom semblant: si en una sessió
endollava un monitor a l'entrada rgb de l'ordinador, modificava les
opcions de les pantalles per poder treballar amb el monitor connectat a
aquesta entrada, i quan acabava, no recordava tornar a reconfigurar les
pantalles per funcionar amb l'entrada hdmi, no li arrencava l'ordinador.

Ell simplement va connectar l'altre monitor i va tornar a configurar el
monitor hdmi.

De totes formes hi ha molta info al respecte:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-ab=grub+bug+hdmi

La que he vist interessant i recent és aquesta:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/1768139

Amb 2 workarounds:

- mantenir el monitor desconnectat fins que arrenca debian i el tornes a
connectar.

- suprimir splash de la línia del nucli que arrenques al fitxer de
configuració del grub

Sort.

-- 
Atentament, cubells.
--



Re: ajuda reportar bug letsencrypt (systemd) - [Off-topic]

2018-12-06 Conversa cubells
El 5/12/18 a les 16:37, Alex Muntada ha escrit:

...

> 
> * [0] https://bugs.debian.org/810216
> * [1] https://bugs.debian.org/902620

Àlex:

ja estàs completament dins de Matrix, comptes ja basat en zero[1]

:

* [1]:
https://en.wikipedia.org/wiki/Zero-based_numbering#In_computer_programming


-- 
Atentament, cubells.
--



signature.asc
Description: OpenPGP digital signature


Re: Deshabilitar la cortina de GDM

2018-10-22 Conversa cubells
El 22/10/18 a les 12:00, cubells ha escrit:
> El 22/10/18 a les 11:55, Narcis Garcia ha escrit:
> 
> ...
> 
>> Els «paràmetres del sistema» són tots a nivell d'usuari només amb la
>> salvedat d'allà on demana permisos (per exemple, afegir una impressora)
>> Igualment ho he provat i no té efecte a nivell de sistema.
>>
>> Hi hauria d'haver alguna cosa a fer sense ni tan sols haver d'iniciar
>> sessió d'escriptori.
>>
> 
> 
> Clar, no conec el teu sistema, per això.
> 
> https://wiki.debian.org/Suspend#Disable_suspend_and_hibernation
> 
> 


Oops! tu no gastes systemd no?

-- 
Atentament, cubells.
--



Re: Deshabilitar la cortina de GDM

2018-10-22 Conversa cubells
El 22/10/18 a les 11:55, Narcis Garcia ha escrit:

...

> Els «paràmetres del sistema» són tots a nivell d'usuari només amb la
> salvedat d'allà on demana permisos (per exemple, afegir una impressora)
> Igualment ho he provat i no té efecte a nivell de sistema.
> 
> Hi hauria d'haver alguna cosa a fer sense ni tan sols haver d'iniciar
> sessió d'escriptori.
> 


Clar, no conec el teu sistema, per això.

https://wiki.debian.org/Suspend#Disable_suspend_and_hibernation


-- 
Atentament, cubells.
--



Re: Deshabilitar la cortina de GDM

2018-10-22 Conversa cubells
El 22/10/18 a les 9:32, Narcis Garcia ha escrit:

...

> Com puc deshabilitar tota gestió energètica a nivell de sistema?

Als paràmetres del sistema no tens l'apartat Energia?


-- 
Atentament, cubells.
--



Re: Deshabilitar la cortina de GDM

2018-05-07 Conversa cubells
El 7/5/18 a les 17:17, Narcis Garcia ha escrit:

> 
> La meva pregunta és: Com?
> 

Això està a paràmetres del sistema, a britness and lock crec recordar.



-- 
Atentament, cubells.
--



Re: Deshabilitar la cortina de GDM

2018-05-07 Conversa cubells
El 7/5/18 a les 16:27, Narcis Garcia ha escrit:
> 
> __
> 
> Engego l'ordinador únicament polsant el botó de la carcassa.
> El sistema arriba fins a la pantalla d'inicis de sessió (GDM). No faig res.
> Després d'una estona, el monitor s'apaga (per l'estalvi d'energia,
> entenc). No faig res.
> Després d'una estona, moc el ratolí, es desperta la pantalla i veig la
> cortina. Arrossegant la cortina cap amunt, torno a veure la pantalla
> d'inicis de sessió (GDM).
> 
> També passa si s'ha utilitzat un dels usuaris, després de tancar la
> sessió d'escriptori.


Correcte, has de desactivar les dues coses: el blocat de pantalla i la
suspensió automàtica.


-- 
Atentament, cubells.
--



Re: Deshabilitar la cortina de GDM

2018-05-07 Conversa cubells
El 7/5/18 a les 13:47, Narcis Garcia ha escrit:
> Havent instal·lat uns quants ordinadors amb Debian 9 +Gnome amb
> múltiples usuaris d'escriptori, ara m'adono que, quan passa l'estona a
> la pantalla d'inicis de sessió (GDM), apart de l'estalvi de pantalla
> s'activa la famosa «cortina».
> Això vol dir que, en moure el ratolí encara que es «desperti» la
> pantalla no es veuen els usuaris per iniciar, sinó que cal apartar la
> ditxosa (i poc útil) cortina.
> 
> Algú té idea de com deshabilitar això, independentment de la
> configuració que tingui cadascú al seu perfil personal d'escriptori?


Aquesta cortina que dius tu és la pantalla de blocat de sessió quan tens
molt de temps inactiu el teu ordinador. No és res del gdm. Hauràs de
desactivar la pantalla de blocat o instal·lar-te'n un paquet que el
substitueixi.

-- 
Atentament, cubells.
--



Re: impressora+scanner amb controladors lliures

2018-03-16 Conversa cubells
El 14/03/18 a les 21:28, Narcis Garcia ha escrit:
> M'ha arribat aquesta petició que fa un tal Daniel Gnoutcheff sobre quina
> impressora laser multifunció podria comprar, que pugui funcionar amb un
> ordinador completament de programari lliure.
> 
> Comenta la trampa de Hewlett Packard (HP) amb els seus controladors
> aparentment lliures que durant la instal·lació introdueixen «firmware»
> privatiu.

Els drivers de brother són gpl: https://tinyurl.com/y7e2bpws

-- 
Atentament, cubells.
--



Re: Polemica amb la UOC sobre el programari lliure

2016-05-12 Conversa cubells

El 12/05/16 a les 09:00, Eloi ha escrit:

El 11/05/16 a les 22:28, Narcis Garcia ha escrit:

A la llista del GiLUG es va comentar un article que assenyala el
programari lliure a diferència de la resta:
www.uoc.edu/portal/ca/uoc-news/actualitat/2016/088-software-lliure.html

I un membre de la UOC s'ha subscrit a la llista del GiLUG per defensar-se:
http://llista.gilug.org/mailman/listinfo/usuaris


Vagi per endavant que no m'entusiasma gaire la idea de "crossposting"
entre llistes de correu, sabent com solien acabar als grups de
notícies... i amb algun disgust que aquí ja hem tingut.

Dita la qual cosa i llegit l'article resum de l'estudi, no només no ho
veig com un "atac" (per fer servir la mateixa paraula contundent que a
l'altra llista) sinó que personalment crec que té raó en el que diu. Ara
bé, també crec que l'enfocament és limitat.

Deixant de banda la fama de tirà d'en Torvalds, que podria fer córrer
rius de tinta^Wbits, tenim un exemple prou recent i d'envergadura de
democràcia que no funciona: l'escissió d'OpenOffice a LibreOffice. En el
si d'Oracle (que també quins uns), els desenvolupadors no tenien gens
clar com podien exercir la direcció del projecte i van marxar en massa a
un fork, que ha esdevingut de facto en la branca mestra. Personalment,
en aquest sentit no em sorprendria que en el futur passés quelcom
similar amb VirtualBox, que algun soroll de sabre s'ha sentit ja.

Si entenem com a "projecte democràtic" l'existència d'una constitució
com sembla apuntar l'estudi, com la que té Debian, docs molts projectes
de programari lliure no en tenen, sigui per una "direcció gurú" com la
del nucli de Linux, sigui perquè la seva dimensió relativament reduïda
no ho justifiqui, sigui perquè simplement mai s'han trobat amb la
necessitat.

Cas ben diferent, gairebé m'atreviria a dir que excepció dins la norma,
és la organització interna de Debian, amb una constitució clarament
definida i uns processos de discussió i votació. Clar que en aquest cas
estem parlant d'una distribució més que d'un projecte de programari
lliure, on hi ha matisos addicionals que crec s'escapen de l'àmbit de
l'estudi.

Així doncs, estic d'acord amb la conclusió que els projectes de
programari lliure poden ser no democràtics enfocats individualment. Dit
això, però, el mateix ecosistema del programari lliure té mecanismes per
suplir aquesta falta de democràcia en forma de derivació de codi per
tercers. Com en el cas de LibreOffice, si la majoria de desenvolupadors
migren, en certa forma realitzen un exercici de democràcia a l'impulsar
una nova branca que resulti més forta que l'original.


Crec que no poses un bon exemple.

El fork de libreoffice es va fer perquè la compra de l'empresa per 
oracle feia dubtar que el projecte continuara sent lliure.


A l'article es parla, si no ho he entés malament, de què, en el 
desenvolupament dels projectes lliures, la presa de decisions no és 
democràtica. És a dir, cap a on van els projectes no segueix cap regla 
democràtica.


Això que diu l'article, que als projectes del github no s'explica com es 
governa el projecte, ni ho comento, per ximple.


Per la experiència que tinc jo en projectes lliures, aquells que afirmem 
coses d'aquesta mena, són gent que volen prendre decisions als projectes 
però no col·laboren.


El que molta gent, particulars i empreses (sobretot les vingudes del 
sector propietari), no tenen clar, és que si te n'aprofites del 
programari lliure també has d'ajudar: em donen però també dono.


Els projectes lliures _no_ són democràtics, si penses que qualsevol pot 
fer el que vulgui. Però en el fons sí que ho són: si vols canviar les 
coses, penca com el que més i veuràs com et fan cas.


Funcionen per meritocràcia i a mi em sembla bé. El que no pots fer és 
demanar una funcionalitat i, fins i tot, publicar codi i esperar que 
sigui immediatament part del projecte. O si ets una empresa, voler que 
el projecte immediatament tingui unes funcionalitats determinades perquè 
uns clients ho necessiten. Fes un fork si vols.




--
Atentament, cubells.
--



Re: Evitar l'automuntatge

2014-01-25 Conversa cubells

El 23/01/14 09:44, Jordi Mallach ha escrit:



En Debian sid:

/usr/share/polkit-1/actions/org.freedesktop.udisks*.policy

(* perquè jo tinc UDisks i UDisks2 instal·lats en paral·lel; en wheezy
s'emprava UDisks 1).

Veuràs que hi ha una primera acció
org.freedesktop.udisks.filesystem-mount amb:

 defaults
   allow_anyno/allow_any
   allow_inactiveno/allow_inactive
   allow_activeyes/allow_active
 /defaults

Si canvies aquesta secció en un fitxer override en /etc, hauries
d'aconseguir-ho.




That did the trick!!

Thanks a lot.

--
Atentament, cubells.
--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/52e3b0a8.7050...@vcubells.net



Evitar l'automuntatge

2014-01-22 Conversa cubells

Hola:

Volia restringir el muntatge de dispositus usb als usuaris d'una debian 
wheezy i no hi ha manera.


Deu ser fàcil però avui estic espés.

He provat a eliminar els usuaris del grup plugdev i es munten igualment.

He modificat els valors automount i automount-open de la clau 
media-handling i tampoc.


Alguna idea?


--
Atentament, cubells.
--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/52dfa7c7.3090...@vcubells.net



Re: Evitar l'automuntatge

2014-01-22 Conversa cubells

El 22/01/14 12:13, cubells ha escrit:

Hola:

Volia restringir el muntatge de dispositus usb als usuaris d'una debian
wheezy i no hi ha manera.

Deu ser fàcil però avui estic espés.

He provat a eliminar els usuaris del grup plugdev i es munten igualment.

He modificat els valors automount i automount-open de la clau
media-handling i tampoc.

Alguna idea?





he creat una regla udev amb el següent contingut

SUBSYSTEM==usb, ENV{UDISKS_AUTO}=0

i també poden muntar.



--
Atentament, cubells.
--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/52dfab14.6020...@vcubells.net



Re: Evitar l'automuntatge

2014-01-22 Conversa cubells

El 23/01/14 00:11, Francesc Gordillo i Cortínez ha escrit:

Al 22/01/14 12:27, En/na cubells ha escrit:






En principi, només els usuaris al grup plugdev haurien de poder
muntar-los. Però no ho he comprovat.



A la wheezy, amb el gnome-fallback instal·lat no funciona. Ho he provat.

Alguna idea més?


--
Atentament, cubells.
--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/52e09284.6010...@vcubells.net



Problema amb Logcheck

2013-10-19 Conversa cubells

Hola a tots i totes:

Aquesta és per a sysadmins.

Tinc una debian wheezy instal·lada en un servidor amb el logcheck 
funcionant a la perfecció. El tinc configurat perquè m'envie al meu 
correu els avisos.


L'hostname del servidor, per exemple, és carxofa.albanydemaria.info

Tot perfecte.

Ara va i resulta que per raons que no venen al cas, he hagut de canviar 
l'hostname a carxofa.albanydemaria.com


Doncs resulta que el logcheck segueix enviant el correu amb l'hostname 
antic amb extensio .info.


He regirat i corregit tota la configuració del logcheck.
He regirat i corregit tota la configuració del postfix.

$ hostname
carxofa.albanydemaria.com
$ hostname -f
carxofa.albanydemaria.com

Tot sembla correcte, però no hi ha manera.

Se vos acut què em falta regirar perquè el logcheck em faça cas?

--
Atentament, cubells.

Tel: +34 659 06 36 14
web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org
vic...@vcubells.net
i...@obertix.net
--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/52622250.8050...@vcubells.net



Re: Problema amb Logcheck

2013-10-19 Conversa cubells

Hola,

Jo faria una cerca (rgrep albanydemaria.info http://albanydemaria.info
/etc/*)
perquè segurament hi ha alguna configuració (sendmail? postfix?) que cal
actualitzar.




Al final he trobat que em faltava canviar el nom del servidor a 
/etc/mailname


Així de senzill.

Gràcies per la teua ajuda Josep!




Atentament, cubells. Tel: +34 659 06 36 14 web: vcubells.net 
microblogging: identi.ca/cubells xmpp: cube...@jabber.org 
vic...@vcubells.net i...@obertix.net --



--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/5262302d.1020...@vcubells.net



Re: Em podeu recomanar algun hospedatge VPS a espanya o la UE?

2012-02-03 Conversa cubells

 Joan arboc...@calbasi.net:



Hola,

Habitualment treballo amb un hospedador usamericà, però tinc un client
que vol hostatjar algunes webs, de tràfic mitjà, amb drupal per una
banda i CiviCRM per l'altra, i necessita que estigui a Espanya o la UE
(pel rollo de la protecció de dades).

Estic buscant, per tant, un hospedatge que doni servei de VPS (servidors
virtuals privats), administrats (no de l'estil d'ovh). M'interessaria
tenir una bona relació qualitat / preu (a qui si no). I, a ser possible,
que el VPS pogués ser escalable segons necessitats.

Una atenció 24h és casi un requisit, també ;-)

En fi, si en coneixeu d'algun que pogueu recomanar ;-)

Salutacions,




No sé si arribe a temps, però jo estic molt content amb aquestos:
http://www.vps.sologigabit.com

I estan a valència! ;-)

Entre linode, amb els quals també tinc vps contractats i que són una 
passada, i aquestos valencians, últimament m'estic decantant per els 
valencians perquè ofereixen molta més memòria.



--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4f2cd657.3010...@vcubells.net



Re: Fwd: Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

2011-11-23 Conversa cubells

Daniel Elias daniel.el...@gigamail.cat:


jo diria que ho tens tot correcte.

Jo en el teu cas les possibles coses que intentaria fer és:

- comprovar que el draftsight té alguna opció per a treballar sense
accel·leració gràfica i activar-la.
- compilar una versió més moderna encara del driver nouveau/opengl

sort.



De moment, he trobat el LibreCad al Synaptic, l'he instal·lat, i
funciona bastant bé. No té problemes de OpenGL i fa la feina que
necessito, que no és massa complicada.

Quan hagi reposat un temps encararé el tema de la versió ultramoderna
del driver nouveau (he trobat alguna cosa que es diu gallium però pel
sid, i jo tinc wheezy).




Gallium seria l'ideal per fer anar la teua tarja a tope.

Si més endavant aconsegueixes configurar-ho, retorna a la llista un 
howto per tenir clar com fer-ho.



--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4ecde9ec.2010...@vcubells.net



Re: Fwd: Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

2011-11-22 Conversa cubells

Daniel Elias daniel.el...@gigamail.cat:




 i aquesta:

 $ glxinfo | grep OpenGL


daniel@daniel-debian:~$ glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: Nouveau
OpenGL renderer string: Mesa DRI nv17 x86/MMX/SSE2
OpenGL version string: 1.2 Mesa 7.11
OpenGL extensions:




jo diria que ho tens tot correcte.

Jo en el teu cas les possibles coses que intentaria fer és:

- comprovar que el draftsight té alguna opció per a treballar sense 
accel·leració gràfica i activar-la.

- compilar una versió més moderna encara del driver nouveau/opengl

sort.


--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4ecbe484.3060...@vcubells.net



Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

2011-11-21 Conversa cubells

Daniel Elias daniel.el...@gigamail.cat:

daniel@daniel-debian:~$ /opt/dassault-systemes/draftsight/bin/DraftSight

(process:2325): Gtk-WARNING **: Locale not supported by C library.
Using the fallback 'C' locale.
Gtk-Message: Failed to load module pk-gtk-module
QFSFileEngine::open: No file name specified
QFileInfo::absolutePath: Constructed with empty filename
QFileInfo::absolutePath: Constructed with empty filename
QFileInfo::absolutePath: Constructed with empty filename
QFileInfo::absolutePath: Constructed with empty filename
QFSFileEngine::open: No file name specified
DraftSight.bin: nv10_render.c:104: get_hw_format: Assertion `0' failed.
Aborted


Què obtens en executar?

$  aptitude  search  mesa-  |  grep  ^i



--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4eca6029.20...@vcubells.net



Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

2011-11-20 Conversa cubells

Daniel Elias daniel.el...@gigamail.cat:

Ara bé, en el seu dia vaig instal·lar el DraftSight, que funcionava
mitjanament bé però amb el problema de la falta d'acceleració de
gràfics, i ara, a l'instalar aquesta nova llibreria, falla: s'engega
correctament, pots remenar menús i coses d'aquestes, però quan marques
un punt de la pantalla amb el cursor es tanca el programa
instantàniament. Algú s'hi ha trobat?



Si executes el DraftSight des de finestra de comandaments quin error et 
surt quan casca? (per tenir més info)



--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4ec8edc8.6080...@vcubells.net



Re: GNOME 3: com evitar-lo?

2011-11-13 Conversa cubells

Ernest Adrogué eadro...@gmx.net:



Haha... ja veurem d'aquí 10 anys si algú se'n recorda de les tauletes
(no oblidem, un invent d'Apple, els grans venedors de fum). I els
mòbils, ja em diràs qui escriu un document de LaTeX en un mòbil.
Aquests dispositius que dius serveixen principalment per visualtzar
informació, per tant és normal que no necessitin ratolí ni teclat,
però això fa que tinguin una interfície terriblement ineficient a
l'hora de permetre a l'usuar *entrar* informació al dispositiu. Copiar
aquest tipus d'interfícies en un ordinador és un error col·lossal.



A la llista en anglès s'ha obert un fil interessant al respecte:

http://lists.debian.org/debian-user/2011/11/msg00825.html


En resum tens 4 opcions:

1) esperar-te a que millore el gnome
2) aguantar-te tal i com és
3) canviar-te a un altre escriptori
4) fer un forc i tornar a gnome2 perquè és programari lliure

La majoria a la llista opteu sembla per la 3ra. opció.

Jo més bé estic amb Scott:

http://lists.debian.org/debian-user/2011/11/msg00829.html

Criticar als desenvolupadors quan són ells els que programen i gasten el 
seu temps és molt fàcil. I no serveix de res.


Igual que vosaltres demaneu que l'escriptori romangui igual que el gnome 
2 hi ha un munt d'usuaris que demanen que el gnome funcione als seus 
dispositius.


No es pot tenir un escriptori sense canviar i pretendre que funcioni al 
teu telèfon, al teu tablet, i en el maquinari més modern.


Tinc la intuició que és més gent la que demana modernitzar l'escriptori 
que es quedi com està.


La sort és que tenim tanta varietat de programari que podem canviar. 
Altres sistemes no ho poden fer.


--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4ebf8c49.7040...@vcubells.net



Re: GNOME 3: com evitar-lo?

2011-11-13 Conversa cubells

Roger Lino deb...@rogerpueyo.com:

Vaig acabar decantant-me per XFCE, ja que creia que podria fer-lo
assemblar-se al Gnome 2.x. Trobo que és un entorn molt complet, i
*gairebé* l'he aconseguit configurar tal i com tenia l'anterior Gnome,
però per molt que ho he provat no ho he aconseguit al 100% i hi havia
petits detalls que m'impedien treballar còmodament.



Si hi ha algun valent a la llista sembla que hi ha un fork del gnome2:

https://bbs.archlinux.org/viewtopic.php?pid=999792
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=11333073


--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4ec00606.6020...@vcubells.net



Re: GNOME 3: com evitar-lo?

2011-11-09 Conversa cubells

Pere Nubiola Radigales p...@nubiola.cat:






O sigui que només he de trobar la terminal oberta, potencialment
viatjant per diversos escriptoris virtuals, i llavors utilitzar una
combinació de tecles estrafolària... en lloc de clicar una simple
icona al menú. Gran avenç, sí senyor.



Ernest: pots posar-te un enllaç a la barra lateral si tens la necessitat 
imperiosa de fer clic en una icona i és més ràpid que anar a 
AplicacionsAccesoristerminal





Totalment d'acord. No pot ser que tingui que recordar un munt de tecles
arbitràries cada vegada que canvio de escriptori.
El gran avantatge del escriptori gràfic es el us del ratolí. Per
recordar comandes es molt mes còmode el terminal.



La combinació de tecles la tries tu: Propietats del 
sistemaTeclatdreceres, per tant no cal recordar res.



Però la cosa és més senzilla nois: o t'agrada o no t'agrada.

Ara bé qualificar de canvis ridículs, decisions arbitràries dels 
desenvolupadors, etc. em sembla fort.


He intentat explicar per què penso que han fet els canvis els 
desenvolupadors i des de la meua petita experiència amb el gnome puc dir 
que sóc més eficient i ràpid amb el nou gnome que amb l'antic.


I mirant la meua bola de cristall, penso que tots els escriptoris aniran 
poc a poc canviant també, siga ice, flux o xface o la resta de fums, pel 
mateix motiu: eficiència (i per què els nous dispositius no en tenen de 
ratolí), per més que vulguem el contrari.


O siga que read my lips: the mouse is dead, the mouse is dead!!


;-D

--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4ebac9fd.2040...@vcubells.net



Re: GNOME 3: com evitar-lo?

2011-11-09 Conversa cubells

cubells vic...@vcubells.net:




He intentat explicar per què penso que han fet els canvis els
desenvolupadors i des de la meua petita experiència amb el gnome puc dir
que sóc més eficient i ràpid amb el nou gnome que amb l'antic.

I mirant la meua bola de cristall, penso que tots els escriptoris aniran
poc a poc canviant també, siga ice, flux o xface o la resta de fums, pel
mateix motiu: eficiència (i per què els nous dispositius no en tenen de
ratolí), per més que vulguem el contrari.



Aquest article ve al pèl de tot el que estem parlant:

http://www.theregister.co.uk/2011/11/09/xcfe_for_gnome_refugees/


--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4ebb652a.8020...@vcubells.net



Re: GNOME 3: com evitar-lo?

2011-11-08 Conversa cubells




Ernest Adrogué eadro...@gmx.net:



Hola!

Fins ara utilitzava Gnome i més o menys estava satisfet, faig servir
el mode focus-follows-mouse, múltiples escriptoris, etc. Ara amb el
Gnome 3 sembla que han decidit fer una sèrie de canvis ridículs, com
ara eliminar la barra de tasques (de manera que no veus les finestres
minimitzades) i altres coses que no tenen cap mena de sentit.


Doncs sent ser la veu discordant, però jo em quedaré a gnome (for ever).

Tots els escriptores s'estan tornant menys ratolinaries cada dia i més 
teclaire, suposo que pels nous dispositius que van apareixent i que són 
el futur.


Respecte a l'accessibilitat a tots els elements de l'escriptori, al 
principi és una mica estrany, però quan t'acostumes no hi ha res que no 
pugues fer amb tecles.


Que sóc l'únic?


--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4eb929d7.70...@vcubells.net



Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

2011-10-05 Conversa cubells

hubble hub...@telefonica.net:



hubble@niebla:~$ glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: Mesa Project
OpenGL renderer string: Software Rasterizer
OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.11
OpenGL shading language version string: 1.20
OpenGL extensions:


Hauries d'instal·lar-te el nouveau-firmware per tenir acceleració 3d amb 
el driver Gallium 3d [1] i [2], de manera que obtingues quelcom així:


$ glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: nouveau
OpenGL renderer string: Gallium 0.4 on NV98
OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.10
OpenGL shading language version string: 1.20

en lloc del Software Rasterizer que tens ara.

[1]: http://nouveau.freedesktop.org/wiki/MesaDrivers
[2]: http://nouveau.freedesktop.org/wiki/GalliumHowto


--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e8c16a8.9060...@vcubells.net



Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

2011-10-05 Conversa cubells

hubble hub...@telefonica.net:




Buff!

El veig massa complicat això de esborrar directoris a ma que segurament es 
tornaran a crear amb qualsevol actualització i tenir que fer servir git's i 
coses d'aquestes. I no és per lo complicat, sinó que quan peti, ja no 
m'encordaré del que havia fet i tot tornarà a ser un suplici.


No cal compilar. Instal·la el firmware i crec que es carrega el gallium.


--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e8c2660.5080...@vcubells.net



Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

2011-10-05 Conversa cubells

hubble hub...@telefonica.net:



A veure si m'aclaro:


Jo també m'estic liant.


glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: Mesa Project
OpenGL renderer string: Software Rasterizer
OpenGL version string: 1.4 (2.1 Mesa 7.11)
OpenGL extensions:

el gallium no surt per enlloc.

Serà cosa del kernel?



Prova a forçar la càrrega del nouveau al xorg.conf posant-hi quelcom així:

Section Device
   Identifier  Default Device
   Driver  nouveau
   Option  DRI on
   Option  AccelMethod EXA   # EXA should fit most cases.
   Option  EXAVSync on   # EXAVSync is explained above.
   Option  DMAForXv on   # Forced option in order to 
enable Xv overlay.
   Option  ScalerWidth 2048  # That should fix some very 
rare bugs.
   Option  EnablePageFlip on # It will not be enabled on 
R5xx cards.
   Option  RenderAccel on# Optional. It should be 
enabled by default.

   Option  AccelDFS on   #Optional. See the man page.

EndSection

Section Screen
Identifier Default Screen
DefaultDepth 24
Option  ForceGallium True
EndSection

O tal vegada quelcom més senzill, com ara simplement:

Section Device
Identifier Default screen
Option ForceGallium True
EndSection

La sortida que hauries d'obtindre hauria de ser quelcom així­:

$ glxinfo | grep OpenGL
OpenGL vendor string: nouveau
OpenGL renderer string: Gallium 0.4 on NV30
OpenGL version string: 2.1 Mesa 7.10
OpenGL shading language version string: 1.20

i hauries d'arribar a + de 4000 frames.



--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e8cb08d.5060...@vcubells.net



Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

2011-10-05 Conversa cubells

hubble hub...@telefonica.net:




Doncs no. Amb la configuració llarga no arrencquen les X's, dona una errada de 
que el drm no troba el device, acompanyo el log *error-xorg-llarg*.



Elimina la línia

Option  DRI on

que es penja quan intenta carregar-lo i torna a provar.

--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e8ccf20.8040...@vcubells.net



Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

2011-10-04 Conversa cubells

hubble hub...@telefonica.net:




Ara tinc client de correu, navegador web i demés coses ofimàtiques però 
tristament ja no tinc stellarium funcional (sí, arrenca, però funciona molt 
lent 0.4 fps).


Estrany.

$ glxgears
Running synchronized to the vertical refresh.  The framerate should be
approximately the same as the monitor refresh rate.
302 frames in 5.0 seconds = 60.356 FPS
301 frames in 5.0 seconds = 60.128 FPS
301 frames in 5.0 seconds = 60.126 FPS

Tens instal·lat el paquet libgl1-mesa-dri-experimental?? Instal·la-te'l.

I ara què diu ?

$ glxinfo | grep OpenGL


--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e8be2df.1030...@vcubells.net



Re: xorg + nvidia (el no va mes en sadisme)

2011-10-03 Conversa cubells

hub...@telefonica.net hub...@telefonica.net:



Si a algú se li acudeix alguna cosa doncs que m'ho digui si us plau a
veure si aconsegueixo algo, doncs necesito l'acceleració 3D simplement
per fer servir l'stellarium


La impressió subjectiva que tinc jo és que el driver propietari des de 
fa uns mesos peta més que una escopeta de fira.


Jo per exemple tinc una nvidia i no faig servir el driver propietari i 
em va de categoria la tarja gràfica i em funciona perfectament 
l'estellarium.


Per què no proves a purgar nvidia? No perds res.

--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e89f9c8.7070...@vcubells.net



Re: kernel de netinst versió 'testing'

2011-09-30 Conversa cubells

Ernest Adrogué eadro...@gmx.net:



Merci. Aquesta tarda ho provaré. Suposo que et deu deixar triar quin
kernel vols carregar al principi.


Correcte.

Pots triar el nucli a instal·lar la qual cosa també et permet triar 
l'arquitectura.




--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e85ffa8.9010...@vcubells.net



Re: kernel de netinst versió 'testing'

2011-09-29 Conversa cubells

Ernest Adrogué eadro...@gmx.net:



Hola,

Sabeu quina versió del kernel porta el CD netinst de 'testing'?
(http://www.debian.org/devel/debian-installer/)
El problema és que necessito un kernel 3.x ja que els anteriors
no suporten el xip d'ethernet de la placa.



$ cat md5sum.txt | grep -o linux-image.*deb
linux-image-3.0.0-1-486_3.0.0-3_i386.deb
linux-image-3.0.0-1-686-pae_3.0.0-3_i386.deb
linux-image-2.6-486_3.0.0+39_i386.deb
linux-image-2.6-686-pae_3.0.0+39_i386.deb
linux-image-486_3.0.0+39_i386.deb
linux-image-686-pae_3.0.0+39_i386.deb


--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e853d8d.9020...@vcubells.net



Re: xarxa

2011-09-20 Conversa cubells

jordi jor...@catalonia.net:



Sep 18 20:58:04 Imhotep NetworkManager[1690]:info  (eth0): canceled
DHCP trans
action, DHCP client pid 1709
Sep 18 20:58:04 Imhotep NetworkManager[1690]:error
[1316372284.582111] [nm-sy
stem.c:1229] check_one_route(): (eth0): error -34 returned from
rtnl_route_del()
: Netlink Error (errno = Numerical result out of range)




Amb aquesta configuració a interfaces, senzillament desapareix la
interfície eth0. Reiniciant la xarxa i també reiniciant tot l'ordinador.

De tota manera, amb el NetworkManager desinstal·lat ahir ja va funcionar
correctament la xarxa, i no es va aturar en cap moment. Esperaré uns
dies més a veure que passa. Misteris del programari 



No hi ha cap màgia. El gestor de xarxes de Debian és mes estable que el NM.

Jo crec que hi ha un problema amb el NM i la teva targeta de xarxa com 
pots veure el log de dalt.


De fet hi ha un munt de gent amb el teu problema:
http://ves.cat/aSsh

Fins i tot hi ha bugs a Debian
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=598468
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=582574

El que no entenc és per què et passa sempre a la mateixa hora. Almenys 
és curiós.
Per casualitat deixes l'ordinador en marxa i sense tocar a la mateixa 
hora? O et passa mentre estàs fent coses amb ell?


--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e78d51a.9010...@vcubells.net



Re: Busco DD per patrocinar síntesi de veu en català

2011-08-29 Conversa cubells

Al 29/08/11 18:47, En/na Pere Nubiola Radigales ha escrit:

Estic fins els nasos d'inicials. Que es un DD?.


Debian Developer


--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e5bd47a.3070...@vcubells.net



Re: Ventiladors i temperatura del processador !

2011-06-21 Conversa cubells



Al 20/06/11 18:08, En/na Martí Vinyals ha escrit:

Hola,

Sóc nou a la llista...

Us escric perquè en passar de Lenny a Squeeze (i d'Squeeze a Wheezy)
estic tenint problemes per treballar amb normalitat en el meu
portàtil HP Compaq. Hi ha processos, com el visionat de videostreams
a través de plugins Iceweasel o la compilació a través de g++, que
deixen el sistema quasi sense recursos... i el pitjor, el processador
s'escalfa moltíssim i, crec que és degut a això que el sistema
s'atura de cop.


Això em passava a mi i té mala solució.

L'única cosa que podia fer era matar el procés que posava la cpu al 
100%. Si no, en qüestió de minuts l'ordinador se m'aturava.


Pel que vaig esbrinar és un tema de targeta de vídeo.

Procura tenir els drivers de la tarja el més actualitzat possible, fins 
i tot instal·lat els propietaris si cal.


--

cubells

web: vcubells.net
microblogging: identi.ca/cubells
xmpp: cube...@jabber.org

--


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4e00d836.4050...@vcubells.net



Re: Particio sense permisos d'escriptura.

2011-03-04 Conversa cubells


Al 04/03/11 12:33, En/na JManel Grifoll ha escrit:
 Si algú vol opinar o donar informació li agrairé.

Fa un parell de setmanes em va passar això i vaig haver de fer un fsck
de la partició a pèl.

-- 
cubells,
enviat des de Bonrepòs i Mirambell,
al cor del País Valencià.


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4d70d0a2@vcubells.net



Re: Extrany problema amb chroot i scponly

2010-02-15 Conversa cubells



En/na Marc Olive ha escrit:
Doncs després de treure aquestes opcions, segueix fallant com una escopeta de 
fira cada cop que intento connectar per sftp...


La gàbia la vaig montar jo, adjunto un llistat dels arxius que hi han i els 
permisos. 


No has adjuntat res.

--
cubells,
enviat des de Bonrepòs i Mirambell, 


al cor del País Valencià.


--
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org
Archive: http://lists.debian.org/4b79422a.3010...@vcubells.net



Re: Extrany problema amb chroot i scponly

2010-02-10 Conversa Cubells

 Tinc un servidor amb ssh i un entorn chroot per donar accés a clients que
 tenen una shell scpconlyc. Al sshd de fora del chroot només els usuaris
 del
 grup scpuser poden connectar per sftp amb AllowGroups scpuser al
 sshd_config.

Això et serveix?

http://ves.cat/acue

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Crash del kernel

2009-05-28 Conversa Cubells
En/na Leopold Palomo-Avellaneda ha escrit:
 Bones,

 tinc algun problema amb un kernel nou de debian. La màquina es queda fregida 
 de tant en tant. Surt un missatge a la consola. Però, no queda reflectit en 
 cap log ni a cap lloc (que jo sàpiga)
   

Leopold: descriu el significat de fregida per a saber més dels
símptomes del malalt.

Si simplement es queda congelada i no pots fer res més, de manera
aleatòria i fent tasques totalment diferents, jo diria que és un
problema de ram.

Faria un memtest i canviaria/remouria els slots de memòria de la meva
màquina... Això és el que faria jo, de manera que aniria descartant
possibles problemes. La opció del mestre Jordi seria l'última cosa a
provar per a mi...

Però clar, ja et dic, depén del que per a tu siga quedar-se fregida...

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Crash del kernel

2009-05-28 Conversa Cubells


En/na Leopold Palomo Avellaneda ha escrit:
 Si vols veure un missatge similar, mira:
 http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=524571
   

Curiós el bug. A una hora determinada (probablement) i no ets l'únic al
que li passa...

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Crash del kernel

2009-05-26 Conversa Cubells


En/na Jordi Funollet ha escrit:
 Si el tens configurat a 38400 bps i 8N1 t'hauria d'aparèixer el login. Ara 
 em fas dubtar de si el cable ha de ser creuat o no...
   

Si la connexió és màquina-màquina el cable ha de ser creuat.

Salut1


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: L'Ubuntu no es vol connectar al router d'ADSL

2009-04-17 Conversa Cubells


En/na Pere Nubiola Radigales ha escrit:
 L'Ubuntu com tots els Debians i derivats crea dos usuaris el root i
 usuari normal. Aquest ultim mai té privilegis de gestió de xarxa i no
 els te que tenir.
 Ara be, el root del Ubunto es un root amagat. Per accedir-hi
 s'utilitza la comanda sudo. Ubuntaires corregiu-me si m'equivoco. Jo
 so de Debian.
 El que no et funcioni la xarxa pot ser degut a una mala configuració
 de la xarxa. conecta el portatil al modem i Obre una consola i tecleja:
sudo ifconfig eth0 up
sudo dhclient eth0
 et te que sortr quelcom semblant a:
 bound to 192.168.0.100 -- renewal in 40393 seconds.
 La adreça pot der diferent i els segons tambe.
 prova ara a fer un ping a www.google.com http://www.google.com. Lo
 que interesa veure es que es capaç de convertir el nom de domina amb
 una adreça ip. El errors de transmisio no tenen cap importancia. Sitot
 aixó funciona es que tens mal onfigrat el interface.
 fes sudo nano /etc/network/interfaces

 et te que quedar un fitxer com el que segueix:
 auto lo
 iface lo inet loopback

 allow-hotplug eth0
 iface etho inet dhcp

 part de aquest fitxer ja deu coincidir ab el que dic. els
 comentaris començan amb 1 coixinet a la primera columna.

 ara fes :
 sudo ifconfig eth0 down
 sudo /etc/init.d/ifupdown restart
 verifica que tens asignada una adreça ip semblant a la anterior.
 El proces ha funcionat correctament.

 si no et funciona aixo, hi hauria que consultar els log.
 fes:
 sudo grep eth0 /var/log/syslog i envia copia de lo que surti.

+10 Pere

M'ho apunte per si de cas algun dia ho necessite...

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: L'Ubuntu no es vol connectar al router d'ADSL

2009-04-17 Conversa Cubells
En/na pau ha escrit:

  un altre cosa força molesta és que, si fas servir el network-manager, la 
  xarxa no et funciona fins que has iniciat les X-Window.. inexplicable, però 
  el teu usuari ha d'activar el network-manager i després ja pots fer el que 
  vulguis. suposo que la solució passa per o bé tunejar l'applet aquest, o 
  directament desinstal·lar-lo i tirar dels interfaces... 

   

no vull posicionar-me com a un defensor del nm, però això no és cert Pau.

Jo no necessite iniciar les X-window per a tenir xarxa. De fet, un munt
de vegades que se m'han cascat les x (més que res a la versió de
desenvolupament...) ho he pogut solucionar reinstal·lant i reconfigurant
des del terminal pur i dur.

Alguna cosa tens malament al teu Ubuntu.

Salut!



-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: L'Ubuntu no es vol connectar al router d'ADSL

2009-04-15 Conversa Cubells


En/na Pep Nieto ha escrit:
 Jo faig servir el portatil en diferents ubicacions i per connectarme amb
 el network manager tenia alguns problemes (programes com ara l'evolution
 o mozilla  que arrancaven sempre sense connexió i els havies de canviar
 manualment. 
 Des que faig servir Wicd (fa uns dos anys) tot sembla més simple. Encara
 que sigui jo el que ho configuri manualment, es molt més fiable (per a
 mi clar).
   

No si al final l'hauré de provar el wicd aquest, encara que mi em va de
conya el nm...

Gestiona també bé les connexions 3G?? Algú ho ha provat?



-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: --SPAM--::Re: Fwd: Re: Bloqueig de determinats programes

2009-03-26 Conversa Cubells


En/na Daniel ha escrit:
 He revisat el sources.list deixant-lo tal com dius, he fet un apt-get update, 
 després he fet un apt-get upgrade i no m'ha fet cap canvi. Això deu voler dir 
 que estic a lenny, suposo.
   

No.

corregiu-me si m'equivoque, però si tens instal·lats uns paquets de
versions superiors a la de la distribució i fas un update i upgrade no
fas cap downgrade sinó que et quedes com estàs, fins que els paquets que
tingues necessiten actualitzar-se, la qual cosa pot passar a la propera
versió estable.

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: --SPAM--::Re: Fwd: Re: Bloqueig de determinats programes

2009-03-22 Conversa Cubells


En/na Daniel ha escrit:
 Començo a al·lucinar mandarines. Primera: el paquet gconf no el tinc 
 instal·lat. El gconf2 sí, i el gconf-editor també; ara bé, el gconf2 no el 
 puc reinstal·lar, he d'esborrar-lo i tornar-lo a instal·lar, i llavors 
 m'esborra també la tira de programes (que faig servir la majoria, per altra 
 banda). O sigui que no.

 El gconf-editor sí que l'he pogut reinstal·lar.

 Intento instal·lar el gconf, i em va donant errors que m'impideixen 
 instal·lar-lo, i que he anat copiant a fitxers perquè els puguis veure. No sé 
 si és que el gconf i el gconf2 són incompatibles...
   

Hola Daniel:

No sé quina versió de Debian tens, però a la meua no apareix el gconf
solament. A més, mira el que tinc jo:

$  aptitude  search  |  grep  ^i
i   compizconfig-backend-gconf  - Compiz Fusion configuration system
- gconf
i A gconf-editor- An editor for the GConf
configuration syst
i A gconf2  - GNOME configuration database
system (suppo
i A gconf2-common   - GNOME configuration database
system (commo
i A libgconf2-4 - GNOME configuration database
system (share
i A libgconfmm-2.6-1c2  - C++ wrappers for GConf (shared
library)  
i A pulseaudio-module-gconf - GConf module for PulseAudio sound
server 
i A python-gconf- Python bindings for the GConf
configuratio

Jo miraria de reinstal·lar el gconf2. Això almenys és el que faria jo.
Baixa't el paquet deb de la teva Debian (http://packages.debian.org/) i
reinstal·la'l a mà amb un dpkg si cal forçant i tot. Assegura't que és
la versió del teu Debian.

Una altra cosa que provaria seria a crear un nou usuari a veure si els
blocats són del sistema o solament del teu usuari.

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: --SPAM--::Re: Fwd: Re: Bloqueig de determinats programes

2009-03-21 Conversa Cubells


En/na Daniel ha escrit:
 La sortida l'he posat en un fitxer perquè era massa llarga. Apart del fitxer 
 que adjunto, dóna l'error següent:

 el...@daniel-debian:~$ ls -lR $HOME | grep root  sortida_ls
 ls: no s’ha pogut obrir el 
 directori /home/elias/Desktop/Descàrregues/hplip-2.8.9: S'ha denegat el 
 permís
 el...@daniel-debian:~$ 
   

Si reinstal·les els paquets gconf i gconf-editor et segueix passant??

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: --SPAM--::Re: Fwd: Re: Bloqueig de determinats programes

2009-03-19 Conversa Cubells


En/na Daniel ha escrit:
 Adjunto un fitxer amb la sortida de les comandes. 
   

Doncs sembla que no era correcta la meua teoria, perquè encara tens
problemes, veritat?

Anem a veure si és problema de permisos en tallar-se l'actualització
famosa...

$  ls  -lR  $HOME  |  grep  root

Què et dóna això?


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Distro per entorn empresarial

2009-03-17 Conversa Cubells


En/na parra ha escrit:
 finalment a l'empresa on treballo em decidit canviar uns quants
 clients a Linux. Jo fa anys que faig servir Debian i és per això que
 voldria saber quina distribució em recomanarieu doncs personalment
 preferiria una distribució basada en Debian, però si coneixeu alguna
 cosa millor també estic disposat a mirar-m'ho.

Jo no dubtaria: debian stable.

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Recuperar grub/XP

2009-03-16 Conversa Cubells


En/na Pep ha escrit:
 Se m'oblidava dir-vos com ha quedat el meu grub despres de editar (pero
 segueix sense ni tans sols apareixer)
 titleOther operati8ng systems:
 root

 # This entry automatically added
 #on /dev/sda1

 title Microxoft Windows XP
 root   (hd0,4)
   

Millor aquesta línia:

root(hd0,1)

El windows el tens a la segona partició del primer disc, no?

 savedefault 
 makeactive
 chainloader +1
 ###END DEBIAN AUTOMAGIC KERNEL LIST
   

I millor poses les línies per al windows després d'aquesta línia, no abans:

### END DEBIAN AUTOMAGIC KERNELS LIST

Si no ho fas, cada vegada que actualitzes el kernel desapareixerà
l'entrada per al windows...

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Recuperar grub/XP

2009-03-16 Conversa Cubells


En/na Pep ha escrit:
 Provaré de editar-ho amb (hd0,1) encara que no estic molt segur si es
 aquesta.
   
 /dev/sda1- ext3 - /media/disk   7.71  288MB7.42 GIB
 /dev/sda2- ntfs -/media/disk-1 59.67 3.50GB   56.16 GIB   boot

Doncs si no ens menteixes, és aquesta segur, la marcada com arrencable
(boot)... que en la nomenclatura del grub es correspon amb (hd0,1)

 /dev/sda3- extended 7.58--   --
 /dev/sda5- ext3 -  /7.22 2.28 GIB 4.93 GIB
 /dev/sda6- linux-swap 376.49 MB --   --
 no assig- no assig- 4.88--   --
   

Mira a veure això de l'espai no assignat.
Tens un disc dur que no fas ni faràs servir si no ho canvies. Si són
megues no passa res, però si són gigabytes aleshores cal repensar-s'ho i
modificar les particions perquè en 5Gb hi cap un debian sencer...

Salut!







-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: Recuperar grub/XP

2009-03-16 Conversa Cubells


En/na Cubells ha escrit:
 Mira a veure això de l'espai no assignat.
 Tens un disc dur que no fas ni faràs servir si no ho canvies. 

Volia dir un _tros_ de disc dur... que no fas ni faràs servir si no ho
modifiques...

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to debian-user-catalan-requ...@lists.debian.org
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact listmas...@lists.debian.org



Re: missatges a /var/log/messages

2008-10-24 Conversa Cubells



En/na rpb ha escrit:

Des de la darrera actualització del kernel a  2.6.26-8 el
/var/log/messages se m'inunda amb aquest missatge cada pocs segons:

 ACPI: EC: non-query interrupt received, switching to interrupt mode
  


A mi també m'apareix aquest missatge però no se m'inunda...
Apareix una vegada en cada arrencada o reinicida que faig del sistema...

Salut!


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: problemes amb Firefox 3.0b5 a Ubuntu

2008-04-20 Conversa Cubells


En/na Pau Climent i Pérez ha escrit:
 Hola,

 Val, ja sé que firefox 3.0b5 és una beta, però és normal que
 requerisca permisos de super-usuari per connectar-se a la xarxa? 
   

No.

Qué et diu?

$ id


Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Diari ... d'un imbècil

2008-04-19 Conversa Cubells


En/na Pau Climent i Pérez ha escrit:
 Hola,

 Perdoneu pel missatge anterior. 
Oops! no havia llegit aquest encara...

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Recuperar dades d'una targeta de memòria

2008-03-12 Conversa Cubells


En/na Pau Climent i Pérez ha escrit:
 Hola,

 Tinc una amiga que té un problema amb una targeta de memòria d'una
 càmera digital. Resulta que hi té totes les fotos d'un viatge a
 Argentina i ara les dades no li apareixen.

 Si no recorde malament aquestes targetes empren el sistema d'arxius
 FAT32, per la qual cosa, qualsevol problema de recuperació d'unitats
 (o particions) FAT32 hauria de funcionar.

 Coneixeu software de recuperació de discs GPL de qualitat (a ser
 possible apt-get-ejables) ?
   

http://www.cgsecurity.org/wiki/PhotoRec

Em va solucionar un bona...

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Ratolí tossut

2008-01-14 Conversa Cubells


En/na Daniel Elias ha escrit:
 Hola, Vicent:

 Veuràs tu mateix que tant el fitxer abans com el despres són idèntics.
 Ja estic preparant el ciri per Santa Tecla pel que pugui ser.

 (Els fitxers són sense el | grep usb, però tampoc són gaire llargs)
   

Ara un seguit de proves...

1) et passa el mateix si canvies el ratolí de port?
2) et passa el mateix si arrenques l'ordinador solament amb el ratolí
connectat?
3) et passa el mateix si afegeixes al fitxer /etc/modprobe.d/blacklist

ohci_hcd

i reinicies??
4) quina sortida obtens en executar

$ dmesg | grep usb

Salut!



-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Ratolí tossut

2008-01-13 Conversa Cubells


En/na Daniel Elias ha escrit:
 Sense que se'n enteri ningú (e fa vergonya saps?), em podries explicar
 com dimonis puc manipular el sistema si no s'engega el ratolí? I com
 trobo la llista de mòduls en funcionament?

 Gràcies. 
   
No has de tenir vergonya per això, ja que és la manera més ràpida
d'aprendre.

Prems ctrl+Alt+F1 per anar a una finestra de comandaments.

T'identifiques al sistema.

Executes (per exemple):

$ lsmod  abans.txt

mentre el ratolí no funciona.

Re-endolles el ratolí i et funcionarà, no?. Aleshores  tornes a executar
la comanda

$ lsmod  despres.txt

Hi ha alguna diferència entre els dos fitxers??

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Amule

2008-01-13 Conversa Cubells


En/na Daniel Elias ha escrit:
 Adjunto el fitxer resultat del amule -o.
   

Doncs l'has enviat malament, perquè no el puc llegir...

De totes formes, problema solucionat, no?

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Amule

2008-01-12 Conversa Cubells


En/na Daniel Elias ha escrit:
 Hola una altra vegada:

 M'he baixat l'Amule però no sé com arrencar-lo. Hi he posat una llista
 de servers baixada d'Internet, però no se'm conecta.
   
La pregunta és massa genèrica.

Ens ajudaria per exemple que adjuntares la sortida de la comanda

$ amule -o

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Ratolí tossut

2008-01-12 Conversa Cubells


En/na Daniel Elias ha escrit:
 Hola a tothom:

 Des que vaig passar de la Debian stable a la testing, el sistema no em
 reconeix el ratolí (un infra-roig a port USB) quan s'engega: he de
 desendollar-lo i tornar-lo a endollar perquè el trobi. A algú li ha
 passat això? Hi ha alguna sol·lució?
   
Jo quan em passa quelcom semblant el que faig és comparar els mòduls en
una arrancada correcta de l'ordinador (no es detecta el ratolí), i quan
el torne a endollar (es detecta el ratolí).

Si algun mòdul s'ha carregat en endollar-lo, l'afegeixo a /etc/modules
per obligar a carregar-lo.

Si algun mòdul destorba i fa que el que s'ha d'encarregar de gestionar
el ratolí no funcione correctament, aleshores l'afegeixo a aquest que
destorba a /etc/modprobe.d/blacklist i llestos.

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: bash, problema amb les cometes

2007-10-15 Conversa Cubells
 15/10/07 @ 12:11 (+0200), thus spake Jordi Funollet:
 Workaround una mica lletjot:

   $ echo -e ${foo/\`/\0047}
   foo'bar  blabla

 Excel·lent :)

Jo tampoc no ho veig lletjot... :-D

Salut!


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Ocupació paquets instal·lats

2007-09-09 Conversa Cubells
En/na Benjamí Villoslada ha escrit:

  Hi ha qualque ordre per a saber l'ocupació dels diferents paquets 
  instal·lats?
 
  Una mena de 'dpkg -l | grep ^i' però amb una columna 'size' que no trob 
  enlloc %-)

   

[EMAIL PROTECTED]:~$ sudo dpkg -p aptitude | grep Installed-Size
Installed-Size: 8556

Salut!



-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: paquets apartats

2007-07-16 Conversa Cubells



En/na rpb ha escrit:

Darrerament (faig servir testing) l'aptitude em deixa una burrada de
paquets apartats. Sé que ho heu explicat unes 1000 vegades, però
perquè passa això? 


Es queden paquets apartats perquè l'aptitude no pot resoldre les seves 
dependències.


Pot passar, per exemple, perquè hi haja instal·lada una llibreria que és 
incompatible amb la nova versió del paquet i aleshores es deixa el 
paquet amb la versió que hi ha ara disponible, encara que siga una 
versió inferior.
Pot passar que no hi haja encara una versió d'una llibreria necessària 
perquè el paquet funcione...
Pot passar que hi haja instal·lat un paquet que molesta a altres i 
aquells es queden apartats perquè l'aptitude no té prou poder de decisió 
com per a decidir per tu si desinstal·lar el paquet que molesta. En 
aquest cas, has de tenir un poc d'ull i desintal·lar el paquet molest si 
no el necessites...



L'aptitude en aquest aspecte és més tiquismiquis que l'apt.
Jo quan em passa això, solc executar diverses vegades l'apt-get 
dist-upgrade i normalment aquest resol les dependències. Solament he de 
tenir cura que no desinstal·le coses que no vull..


Salut!


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Paquets

2007-02-09 Conversa Cubells
 Instal·lar un paquet que no està en cap repositori.

 Pel que entenc... que segur que no ho he entès bé, si jo mateix
 em_baixo_un_paquet_tipus_deb el millor seria instal·lar-lo amb el aptitude
 ?

Si et baixes el paquet deb solament el pots instal·lar amb el dpkg.

Vull dir, perquè ho entenguis. Si al repositori de debian a un servidor
d'Internet tens un paquet perolo_0.7 i el tens incorporat al teu llistat
de paquets mitjançant sudo aptitude update o similar, encara que et
baixes el paquet perolo_0.7.deb al teu ordinador, quan executes

$ aptitude install perolo_0.7

estaràs instal·lant el que hi ha al repositori, i no pas el que tens al
teu ordinador, el perolo_0.7.deb.

Si vols instal·lar el que tens a l'ordinador, hauràs d'executar
$ sudo dpkg -i perolo_0.7.deb



 El fet de fer-ho amb aptitude, ja generaria tota la informació per
 des-instal·lar-lo quan calgui ?

Sí, l'aptitude és una passada.

 Per cert, fent-ho així (aptitude), apareixeria en algun lloc d'un
 front-end
 com el Synaptics ?

Sí. Com et vaig dir, l'aptitude es podria considerar un frontend del dpkg
i per tant, tot allò que instal·les amb l'aptitude, apt, dpk i dselect
apareixerà al synaptic.

 I sembla molt encertada la idea d'afegir un repositori en alguna carpeta
 del
 propi PC o de la xarxa local i afegir-la com a repositori deb file://
 Entenc que d'aquesta manera podria anar guardant paquets baixats de la
 xarxa
 (o d'on sigui) en aquesta carpeta, i així tot el tema dpkg apt aptitude i
 qualsevol front-end funcionaria de forma totalment transparent.

Jo mai he fet això de crear un propi repositori. Per què?

Tinc una bona adsl i tot el que necessito està dos clics. Per tant sempre
faig sudo aptitude install perolo, sudo aptitude remove perolo, i sudo
aptitude purge perolo.

Però clar, això depén dels gustos de cadascú.

Tampoc és que sigui molt partidari. T'ho explico. Imagina't que tens una
quantitat considerable de paquets. Cada cert temps canvien les versions:
1.01, 1.02...

T'imagines assabentar-te de quina és la versió de cada paquet del teu
repositori?? T'imagines cercar els paquets adequats?? T'imagines haver de
baixar-te'ls??

Tot això ho gestiona l'aptitude, l'apt o el synaptic. Entens com és millor
fer servir aquestos programes??


 Ara mateix he baixa un paquet .deb (un antivirus avast)
 Li he fet un dpgk -i
 No m'ha agradat (no porta cap programa resident)
 I he fet un dpgk -P nom_paquet

 I sembla que ho ha netejat tot !!??

Has de rellegir la puntualització molt encertada que va fer el Jordi. I
veuràs les distintes capacitats dels gestors de paquets.

En aquest cas, no has tingut cap problema. Però imagina't que desintal·les
un paquet del qual depenen un munt de programes. Si ho fas probablement
deixaràs inutilitzat el teu sistema.

El programa aptitude gestiona les desinstal·lacions de manera que
t'assegures que instal·lant o desinstal·lant no vas a deixar trencats
paquets, és a dir, que mantindrà instal·lats els qpaquets perquè tot
funcioni.


Salut!



-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Paquets

2007-02-08 Conversa Cubells


 Però tinc un dubte ...
 Si baixo un paquet via ftp o wget o el que sigui, i l'instal·lo
 directament
 des d'una finestra de terminal... què passa amb la informació del paquet ?
 Hi ha alguna manera que quedi dins de la llista de paquets amb els que
 apt-get o synaptics treballa ?

Si fas servir dpkg per a instal·lar el programa, aquest passa a formar
part dels paquets dintre del synaptic de l'estat local o obsolets.

Cal recordar que tant synaptic com apt-get són un frontend del dpkg.

Una altra cosa és si compiles el programa a partir del codi font.
Aleshores no apareixerà a la llista de paquets instal·lats ni a dpkg, ni a
synaptic, ni a dselect ni a aptitude.

Salut!



-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



[no subject]

2007-02-08 Conversa Cubells
Correcció ben feta, Jordi.

Però cal aclarir.

Quan jo he dit que l'apt, el synaptic i l'aptitude són frontends del dpkg
no he volgut dir que el dpkg=apt i que dpkg=synaptic.

El que voli dir, és que. a l'hora d'instal·lar un paquet, aquests
programes el que fan és, al cap i a la fi, un dpkg -i.

Evidentment, l'apt és molt millor que el dpkg, i tots els que duguem uns
quants anys sabem el que és pegar-se amb el dpkg. L'aptitude és millor que
l'apt perquè resol millor les dependències, i és el que utilitzo jo
normalment.

Potser, algú dels dos ha agafat malament el significat de frontend. Jo
entenc, per exemple, que el klamav és un frontend del clamav, però, Jordi,
el klamav té opcions diferents del clamav, i per aixó no deixa de ser un
frontend.

En aquesta línia, el synaptic el considero un frontend de l'apt-get, però
aquest té altres opcions diferents a l'apt.

Potser no deuria fer servir el terme frontend, que com totes les paraules
angleses són massa genèriques al ser traduïdes...

Salut i gràcies pel teu aclariment!




 No, Vicent, ni de lluny. Aquesta darrera afirmació pot donar lloc a
 malentesos.

 El 'dpkg' instal·la i desinstal·la paquets. I és cert que el sistema APT
 de
 Debian segueix les seves convencions per instal·lar paquets '.deb', però
 no
 l'APT de Fedora, per exemple. Ni tan sols estic segur de
 que 'apt-get', 'synaptic' i família facin servir les mateixes llibreries
 que 'dpkg'. Simplement, tots fan el que fa el 'dpkg' (i més) i tots
 segueixen
 les mateixes normes. Que és molt diferent de ser un frontend.

 Si instales un programa estil me'l baixo jo mateix (per abreujar, suposo
 que
 ja estan compilats):

   1. Et baixes els arxius.
   2. Copies els arxius compilats directament al sistema de fitxers.
   3. Mires les dependències del programa a les instruccions.
   4. Et preocupes d'instal·lar les dependències.
   5. Et preocupes de recordar-les.

 Quan el vols desinstal·lar:

   a. Esborres tots els arxius que vas copiar (si els tens apuntats).
   b. Desinstal·les les dependències (si les vas apuntar).

 Quan fem servir el 'dpkg', ell s'ocupa dels punts 2+a.
 Quan fem servir 'apt-get', també s'ocupa dels punts 1+3+4.
 Quan fem servir 'aptitude', també s'ocupa dels punts 4+5+b.

 (No xerro de 'synaptic' i 'adept', no estic segur de que si equivalen
 a 'apt-get' o a 'aptitude').


 Contestant a la pregunta original de'n Josep: la informació amb què
 treballen 'synaptic' i família no és sols dins el paquet, també és a certs
 arxius dels repositoris. I no hi ha cap altra forma estandaritzada de
 subministrar aquesta informació.

 Si has d'instal·lar a moltes màquines (o molts paquets) et paga la pena
 crear-te un repositori d'estar per casa on hi puguis penjar els teus
 paquets. Llavors si que s'integren amb 'synaptic' i companyia. No costa
 massa
 de muntar ni de mantenir, però per una sola màquina generalment no cal
 esforçar-s'hi tant.


-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Debian en usb

2007-02-08 Conversa Cubells



En/na Carles Pina i Estany ha escrit:

Però no tinc enllaços ni noms a mà, ho sento :-(


Revisant proves que vaig fer al 2004, n'he trobat 2 enllaços:
- la DSL: http://www.damnsmalllinux.org/
- la puppy: http://www.puppyos.com/

Allà mateix posen les aplicacions que tenen...

Salut!


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Linux en disc SATA

2007-02-02 Conversa Cubells
Hola Josep:

Jo n'he fet moltes instal·lacions i no hi ha cap problema.

Hi va haver un nucli que va donar problemes quan tenies alhora un sata i
un ide, però allò ja va passar.

En principi ha de rutllar com la seda...

Ara tinc problemes amb el nucli 2.6.20 (feisty fawn) per fer
instal·lacions en un segon disc sata... Però això no es correspon amb el
teu cas, no?

Salut!



 Bon dia a tothom...

 Sabeu si hi ha algun problema per instal·lar una distribució Linux
 (Debian,
 Ubuntu ... en principi qualsevol) en un disc Serial ATA ?

 Gràcies !!!

 Josep Molero i Puig






-- 
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Mails de la llista

2007-02-02 Conversa Cubells

Hola a tots i totes:

Des de fa una setmana m'arriben a diari diversos mails amb adreça de la 
llista amb diversos fitxers adjunts que tenen el worm.vb-9 incorporat.


Ja sé que no té res a veure, però a algú més li passa?

Salut!


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



[OFF-TOPPIC]: xdm i twm

2007-01-16 Conversa Cubells



En/na Dani ha escrit:


Per casualitat (i perdó pel segrest del fil) algú no sabrà com fer-ho 
amb gnome això ?
Sobre els escriptoris virtuals de la barra inferior si que es pot fer, 
però no des de qualsevol lloc.




Jo jo faig això amb la combinació de tecles ctrl+alt+fletxa dreta o bé 
ctrl+alt+fletxa esquerra...


Amb la rodeta no sé, però podries definir alguna shortcut key, no??

Salut!


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: [OFF-TOPPIC]: xdm i twm

2007-01-16 Conversa Cubells



En/na Cubells ha escrit:


Amb la rodeta no sé, però podries definir alguna shortcut key, no??

Ooops, quina errada!! ;-D


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: ajut amb xarxa casolana

2007-01-15 Conversa Cubells


En/na rpb ha escrit:

Suposo que es deu a que
al tenir el router connectat com un ordinador més al hub, també rep
els paquets de la transferència, com que  és un router, en lloc
d'ignorar-los com fan la resta de les màquines, veu que els paquets
pertanyen a la LAN i els reenvia, el que provoca el caos. Té solució
això, o el fet d'utilitzar un hub en lloc d'un switch te aquests
problemes i m'he de fer f*tr*?



Els hubs tenen aquestos problemes, reenvien a tots els ports tot el que 
els arriba, i per tant, el perill de col·lisió de paquets és molt alt.
Jo compraria un switch que el pots tenir per molt poc preu. El que no sé 
és com comprares un hub, ja quasi no es veuen...


Salut!


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Samsung ML-2010 a Debian Sid

2006-12-24 Conversa Cubells



En/na Benjamí Villoslada ha escrit:

El Dissabte 23 Desembre 2006 20:52, Cubells va escriure:
  

Pertany el teu root al group lp (cat /etc/groups)??



No, tu sí li tens?

  


No!

El que passa que googlejant, davant d'aquest missatge d'error, havia 
trobat dues persones que ho havien solucionat de distintes formes.
Una era fent que root pertanyera al grup lp i l'altra era copiant el 
fitxer aquest al directori /usr/lib/cups/filter...


Jo no puc només que somiar en tenir una impressora com la teva ;-)

$ lpstat -p
printer crea-PDFs is idle.  enabled since dv 08 des 2006 07:18:54 CET
printer Stylus-Color-600 is idle.  enabled since dv 08 des 2006 07:18:45 CET

Salut i Bon Nadal!!


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Samsung ML-2010 a Debian Sid

2006-12-24 Conversa Cubells



En/na Benjamí Villoslada ha escrit:

Vas trobar més coses que jo :) Les tens a l'historial encara?


Un sí, l'altre no l'he trobat: http://www.smop.co.uk/node/95

Salut i bones festes!!


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: configurar router speedtouch 546 v6 a debian

2006-12-23 Conversa Cubells

Hola Carles:


L'aparell és un router i faig la connexió amb ethernet.

  



Si el router el connectes a la tarja ethernet, probablement no serà 
problema de mòduls...


Què n'obtens de sortida en executar:

$ dmesg | grep eth

i

$ ipconfig -a

Salut!


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: configurar router speedtouch 546 v6 a debian

2006-12-23 Conversa Cubells



En/na Manel Martínez de Arcos ha escrit:

Què n'obtens de sortida en executar:

$ dmesg | grep eth

i

$ ipconfig -a



$ sudo ifconfig -a
$ sudo route -n
$cat /etc/resolv.conf
  



Ooops, quina errada!!! Gràcies Manel...


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: configurar router speedtouch 546 v6 a debian

2006-12-23 Conversa Cubells
Pots fer-ho des del menú Administració, Sistema, Treball en Xarxa, la 
pestanya DNS o modifiques a ma el fitxer resolv.conf amb

sudo /etc/resolv.conf...

A ubuntu el router és 192.168.0.1

Que em corregeixen els companys, però sembla que tens tot correctament 
instal·lat, solament et falta solucionar aquest punt i hauries de poder 
navegar...


Salut!

En/na carles ferrando ha escrit:


Hola de nou:
Us envie el resultat de les comandes d'abans executades a debian i a
ubuntu en forma de fitxers de text adjunts.
Si entre amb el firefox i admet l'script  l'adreça 192.168.0.1 puc
veure el menu web amb que ho configurar a windows , però com que ja
funciona amb ubuntu supose que no haig de fer res amb aquesta web interna.

Que faig , escric al debian en /etc/resolv.conf
name server 192.168.0.1
a les braves amb el gedit , o cal fer-ho amb algun script executat des
de la consola ?

Salutacions.
Carles.

- --
Usuari 338386 de GNU Linux Debian  i Ubuntu
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v1.4.2.2 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org

iD8DBQFFjUT6qrDM2T2WGLERAi2+AJ9YkJr1NeHDPacHTIIBRBdE1bWH3QCaAwAp
j1nTx22PSoQNoaVcuuwwseE=
=mPqI
-END PGP SIGNATURE-

  



--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: configurar router speedtouch 546 v6 a debian

2006-12-23 Conversa Cubells



En/na carles ferrando ha escrit:

Hola de nou:
Us envie el resultat de les comandes d'abans executades a debian i a
ubuntu en forma de fitxers de text adjunts.

  


Si tens cap problema, també pots provar a descarregar el mòdul eth1394 
que et crea una interfície eth1 no necessària per navegar (perquè 
solament tens una targeta de xarxa, no?) executant:

$ sudo rmmod eth1394

I després executant
$ sudo /etc/init.d/networking restart


Salut!!



--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Samsung ML-2010 a Debian Sid

2006-12-23 Conversa Cubells



En/na Benjamí Villoslada ha escrit:


5. - Miro el log d'errors:

--
E [23/Dec/2006:18:28:21 +0100] CUPS-Add-Modify-Printer: Unauthorized
E [23/Dec/2006:18:28:21 +0100] Filter rastertosamsungspl for printer 
Samsung_ML-2010_USB_1 not available: No such file or directory

E [23/Dec/2006:18:28:44 +0100] CUPS-Add-Modify-Printer: Unauthorized
E [23/Dec/2006:18:28:44 +0100] Filter rastertosamsungspl for printer 
Samsung_ML-2010_USB_1 not available: No such file or director

--

  


Pertany el teu root al group lp (cat /etc/groups)??


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: configurar router speedtouch 546 v6 a debian

2006-12-22 Conversa Cubells

Hola Carles, una bona ajuda és la comanda $ lsmod

Compara la que et surt a l'Ubuntu que sí detecta el mòdem, amb la que et 
surt al Debian.


Segurament tindràs un mòdul o més que fan que el router funcioni. 
Llavors tan sols has d'executar $ sudo modprobe nom_del_mòdul i provar.


També és important, encara que no ho paregui, saber com està connectat 
el mòdem a l'ordinador: usb, ethernet...


Salut!!

En/na carles ferrando ha escrit:

-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1

Hola a tots:

Tinc un dubte que em té intrigat , he aconseguit que el router
speedtouch 546 v6 funcione amb ubuntu en llegir que primer calia
configurar-lo a windows i que després linux el detectaria de forma
automàtica.  Desprès d'activar-lo i escriure el login , el password ,
i el tipus d'encapsulament a windows ja funciona, per cert quines
penques la ( nula ) informació que donen les companyies per instal·lar
res a Linux. Abans però havia provat amb pppoeconf i res, no detectava
res ni Ubuntu ni Debian Sarge.

Com ho faig per que Debian Sarge el detecte ? No voldria deixar
abandonada aquesta distribució. M'agrada anar comparant com és fan les
coses en una i l'altra.

Salutacions.
Carles.

- --
Usuari 338386 de GNU Linux Debian  i Ubuntu
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v1.4.2.2 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org

iD4DBQFFi++xqrDM2T2WGLERAoUeAKCp1YGZR55+vhfE/8sYVQtefsNofwCXV9yP
whzl2qZx/D8/0tKH0PArYA==
=4J+t
-END PGP SIGNATURE-

  



--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Problemes targeta Wireless

2006-12-19 Conversa Cubells



En/na Eduard Carreras i Nadal ha escrit:

Driver 'ipw2200' needs updating - please use bus_type methods



A mi em sembla que necessites actualitzar el mòdul ipw2200, per això 
aquesta línia.

El com fer-ho ja ho saps:
http://ipw2200.sourceforge.net/downloads.php
http://ipw2200.sourceforge.net/INSTALL

La versió del meu mòdul a la meva Ubuntu Edgy és:
$ modinfo ipw2200 | grep version
version:1.1.2kmprq
srcversion: 21E4CB2BA3BD779BFD7FC01

A la web del projecte tens la versió estable 1.2. Jo provaria...

Segurament, en actualitzar a un mòdul més modern, la tarja serà 
detectada correctament pel sistema, que ja és una gran pas, no per a la 
humanitat però sí per al teu portàtil.

Altra cosa és que vaja... Són coses diferents.

Salut i sort!


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Problemes targeta Wireless

2006-12-18 Conversa Cubells
Crec recordar que cal carregar ipw2200 i ieee80211 alhora... que algú em 
corregisca...

Prova a veure.

També podries fer un
$ sudo update-pciids
per tenir la llista sense els Unknown device...

Salut!


En/na Eduard Carreras i Nadal ha escrit:

Bones,
tinc un BenQ JoyBook 7000, on abans tenia una targeta wireless Intel
2200bg, vaig portar al portàtil a la fàbrica per uns temes de pantalla
i crec que també m'han canviat la placa base :S

Ara no em carrega sol el ipw2200 i si el carrego jo manualment no em
crea el dispositiu eth1.

Fent un lspci em surt:

00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 82855PM Processor to I/O
Controller (rev 21)
00:01.0 PCI bridge: Intel Corporation 82855PM Processor to AGP
Controller (rev 21)
00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM
(ICH4/ICH4-L/ICH4-M) USB UHCI Controller #1 (rev 03)
00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM
(ICH4/ICH4-L/ICH4-M) USB UHCI Controller #2 (rev 03)
00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM
(ICH4/ICH4-L/ICH4-M) USB UHCI Controller #3 (rev 03)
00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801DB/DBM (ICH4/ICH4-M)
USB2 EHCI Controller (rev 03)
00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev 83)
00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801DBM (ICH4-M) LPC Interface
Bridge (rev 03)
00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801DBM (ICH4-M) IDE
Controller (rev 03)
00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM
(ICH4/ICH4-L/ICH4-M) AC'97 Audio Controller (rev 03)
00:1f.6 Modem: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M)
AC'97 Modem Controller (rev 03)
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RV350
[Mobility Radeon 9600 M10]
02:04.0 Network controller: Intel Corporation Unknown device 4200 (rev 
05)

02:07.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd.
RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
02:09.0 CardBus bridge: Texas Instruments PCIxx21/x515 Cardbus Controller
02:09.2 FireWire (IEEE 1394): Texas Instruments OHCI Compliant IEEE
1394 Host Controller
02:09.3 Mass storage controller: Texas Instruments PCIxx21 Integrated
FlashMedia Controller

Tinc instal·lat Debian Etch, he provat també una live d'ubuntu (6.10)
per si m'ho detectava però no :(

Algú sap quin mòdul haig d'utilitzar?

Gràcies!




--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Problemes targeta Wireless

2006-12-18 Conversa Cubells
No puc negar que la idea que la targeta estiga mal connectada se m'havia 
passat pel cap, i efectivament, amb l'ipw2200 t'hauria d'anar sense cap 
problema si fos una intel 2200bg, la qual cosa no podem assegurar, no?


N'obtens més informació amb?
$ sudo lshw

Salut!

En/na Eduard Carreras i Nadal ha escrit:

A ubuntuforums em diuen que si abans de portar-lo a la fàbrica
funcionava i ara no, que pot ser que la targeta no estigui ben
connectada internament. La veritat té sentit, perquè no he trobat cap
línia de lspci igual a la meva pel google :( i també és extrany que
sent un Intel Centrino no porti la targeta típica de 2200bg.


Salut!



--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Problemes targeta Wireless

2006-12-18 Conversa Cubells
Jo si fos tu em baixaria la versió més moderna del mòdul ipw2200 i la 
compilaria al sistema. Potser això resolga el teu problema.

http://ipw2200.sourceforge.net/downloads.php
http://ipw2200.sourceforge.net/INSTALL

Simplement per curiositat i ganes de saber més, quan carregues el mòdul 
amb sudo modprobe ipw2200 què t'apareix sobre aquest mòdul als logs:

/var/log/messages i /var/log/syslog??

Sense cap compromís i si tens temps...

Salut!!

En/na Eduard Carreras i Nadal ha escrit:

2006/12/18, Cubells [EMAIL PROTECTED]:

No puc negar que la idea que la targeta estiga mal connectada se m'havia
passat pel cap, i efectivament, amb l'ipw2200 t'hauria d'anar sense cap
problema si fos una intel 2200bg, la qual cosa no podem assegurar, no?


No ho podem assegurar, però abans de portar-lo a la fàbrica si que ho
era, el que suspito és que m'han canviat la placa base, però és un
Centrino 1,6Mhz hauria de portar una ipw2200bg igual que la que
portava de sèria.

Llistat de lspci -vv:

02:04.0 Network controller: Intel Corporation Unknown device 4200 (rev 
05)

   Subsystem: Intel Corporation Unknown device 2701
   Control: I/O- Mem+ BusMaster+ SpecCycle- MemWINV- VGASnoop-
ParErr- Stepping- SERR- FastB2B-
   Status: Cap+ 66MHz- UDF- FastB2B+ ParErr- DEVSEL=medium

TAbort- TAbort- MAbort- SERR- PERR+

   Latency: 128 (750ns min, 6000ns max)
   Interrupt: pin A routed to IRQ 10
   Region 0: Memory at d000b000 (32-bit, non-prefetchable) [size=4K]
   Capabilities: [dc] Power Management version 2
   Flags: PMEClk- DSI- D1- D2- AuxCurrent=0mA
PME(D0+,D1-,D2-,D3hot+,D3cold+)
   Status: D0 PME-Enable- DSel=0 DScale=1 PME-




N'obtens més informació amb?
$ sudo lshw


Aquí el lshw:

  *-network:0 UNCLAIMED
   description: Network controller
   product: Intel Corporation
   vendor: Intel Corporation
   physical id: 4
   bus info: [EMAIL PROTECTED]:04.0
   version: 05
   width: 32 bits
   clock: 33MHz
   capabilities: bus_master cap_list
   resources: iomemory:d000b000-d000bfff irq:10


Merci per totes les propostes!  :)


Salut!




--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



PDF

2006-12-17 Conversa Cubells

Bon dia:

Es poden complimentar els camps d'un formulari pdf amb algun programa 
lliure?


Recordo haver-ho vist en algun lloc, però no recordo si era una feature 
d'un programa privatiu o lliure...


Salut!


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: PDF

2006-12-17 Conversa Cubells

Efectivament, Pere...
Tot just acabava de fer una última cerca a google amb les paraules fill 
pdf forms in ubuntu i havia trobat el flpsed, però no a aquesta adreça 
en castellà sinó en aquesta:

http://ubuntu.wordpress.com/2005/09/11/editing-pdfs-in-ubuntu/

Ara mateix l'estava provant i et permet omplir els formularis pdf 
perfectament, important-los primer...


Gràcies, una eina més!!


En/na Pere Nubiola Radigales ha escrit:

Mirat aquesta pagina:
http://www.oss.cayey.upr.edu/blogs/tecno4all/?cat=24

2006/12/17, Cubells [EMAIL PROTECTED]:

Bon dia:

Es poden complimentar els camps d'un formulari pdf amb algun programa
lliure?

Recordo haver-ho vist en algun lloc, però no recordo si era una feature
d'un programa privatiu o lliure...

Salut!


--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact 
[EMAIL PROTECTED]









--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: PDF

2006-12-17 Conversa Cubells
El pdfedit va ser el primer programa que vaig provar perquè ja el 
coneixia, però he obert un formulari pdf i no ha pogut ni llegir-lo 
perquè deia que el pde estava encriptat.


En canvi, amb el flpsed i amb el mateix fitxer pdf no he tingut cap 
problema...


Gràcies Miguel...

En/na Miguel Gea Milvaques ha escrit:

No exactament com a formulari, però amb el pdfedit pots editar el pdf i
posar el que necessites a cada camp. Encara no està a Debian, però no
tardarà, està en preparació.

-BEGIN PGP SIGNATURE-
  



--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Re: Protecció de dades

2006-12-04 Conversa Cubells
Gràcies a tots per la vostra paciència i més amb aquesta consulta un poc 
off-topic feta a la llista.


Amb les vostres contestacions i un poc de lectura addicional ho tinc 
solucionat!!


Salut!

En/na Pablo Braulio ha escrit:

Perdoneu la meua escritura, pero no soc molt dret a escriure en catalá
y/o valenciá.

No mes necesites fer un sistema d'autenticació dels usuaris, i en el cas
de que es guarden dades de nivel alt (salut, idelogía, inclinacions
sexual, origin racial i religió) tindríes que afellirle un registre
d'accesos (logs). De la resta no et preocupis.

La LOPD te molts punts a tindre en compte, pero per a les dades
automatitzades nomes s'ha de tindre en compte lo que establisc el R.D
994/1999, respecte a les medides de seguritat.



- --


 ¡¡Nos vemos!!  
 
\
 \
   .::!!!:.
  .!:..:
  !!. .:!UWWW$$$
  :$$NWX!!:   .:!!XUWW$P
  $##WX!:  .UW  #
  $  $$$UX   :!!UW$   4$*
  ^$$$B  \    d$$R
*$bd  '*$$$o+#
   
-BEGIN PGP SIGNATURE-
Version: GnuPG v1.4.5 (GNU/Linux)
Comment: Using GnuPG with Mozilla - http://enigmail.mozdev.org

iD8DBQFFc+uoO8HO9/Ii6x0RAg0FAJsEdyK5599knUt+fe269qBL6Ez63ACeL6h1
9qfBjGf1wGA+RKp5Y9kDQz4=
=d0Xb
-END PGP SIGNATURE-


  



--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



Protecció de dades

2006-12-03 Conversa Cubells

Hola a tots (i totes?):

Aquesta pregunta suposa abusar de la vostra paciència i llevar-vos un 
poc de temps.


La pregunta és senzilla (crec!):

en què afecta la protecció de dades als nostres programes i què hem de 
fer per seguir la normativa en aquest punt??


A grans trets, simplement per saber a què m'he d'atendre...

Salut!!




--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED]
with a subject of unsubscribe. Trouble? Contact [EMAIL PROTECTED]



  1   2   >