Re: [Internauta] Olives

2004-11-24 Conversa

Apreciats encurtidors!!! Je, je, je

La veritat com molt bé diu en Pere he estat molt liat!!!

Referent als encurtits, crec que jo dificilment puc aportar alguna cosa nova a lo que s'explica en les dues pàgines que ens ha enviat en Pere. No és el meu ram i tampoc tinc gaires més apunts entre els bolquers!

Referent a la consulta d'en Biel, com molt bé diu el meu colega Pere, fent el canvi de la segona salmorra i acidificant el medi al voltant de 3,8 tot arreglat. Hem de pensar que per sota de pH de 3,8 gairabé cap bacteri, i molt pocs fongs i llevats son capaços de desenvolupar-se.

Una abraçda a tots!









De:
[EMAIL PROTECTED]




Para:
[EMAIL PROTECTED]




Copia:





Fecha:
Tue, 23 Nov 2004 17:45:00 +0100




Asunto:
Re: [Internauta] Olives






 L'expert deu tenir feina (i algo mes  ), per fer boca he trobat això 
 sobre encurtits i ho explica força.
 
 http://www.monografias.com/trabajos15/encurtidos/encurtidos.shtml
 
 http://www.infoagro.com/conservas/fabricacion_encurtidos.htm
 
 Pel que he llegit val per les olives o dona idees de "el perquè de tot 
 plegat".
 
 Fins ara.
 
 - Original Message - 
 From: "Gabriel Àngel Vich i Martorell" <[EMAIL PROTECTED]>
 To: <[EMAIL PROTECTED]>
 Sent: Tuesday, November 23, 2004 3:51 PM
 Subject: Re: [Internauta] Olives
 
 
  Gràcies
  si el mestre expert no ens respon, ho provarem ;)
 
 
  Biel
 
 
  Pere Castells wrote:
 
  Hola Biel, a la espera del que digui el Dr. Willy ens contesti, dic la 
  meva
  per si he après algo del que ha dit (així veurà que hem fet els deures, 
  .. o
  no)
 
  Diria que el fet d'aparèixer el tel es degut al pH del líquid de govern,
  sent àcid no ho serà lo suficient (no se quin es el procés, potser fan un
  rentat abans d'envasar-ho, fins hi tot, m'ho invento, una darrera
  pasteurització i al moment d'obrir el pot dons ... ) ... ell ha
  recomanat afegir un àcid posteriorment a la fermentació (àcid cítric, suc 
  de
  llimona) per tan de "recuperar" i/o tamponar el pH en una xifra que
  impedeixi l'aparició de fongs o llevats.
 
  A mi, lo del tel, també em passa, ara, si ens contesta (WILLYY !!) en
  dirà si els tirs van per aquí o no.
 
  P.D.: Heu vist? tot ho te als bolqués .. normalment tots ho tenim en
  estanteries, en calaixos, al disc dur, normal, ... ell no, en bolqués, 
  
  es rar, però genial. (per cert, Willy, t'han preguntat sobre encurtits 
  !!!
  .. que estàs preparant un altre doctorat? potser en relacions 
  empresarials?
  amb 10 cèntims que ens facis en tenim prou, venga, que tu sabes mucho).
 
  Osti, quina salivera !!!
 
  - Original Message -
  From: "Gabriel Àngel"
  To: 
  Sent: Tuesday, November 23, 2004 9:35 AM
  Subject: Re: [Internauta] Olives
 
   Bon dia,
  
   perdonau que potser canviï una mica de tema, però ja
   que parlau d'olives...
   Algú em podria dir com guardar-les perquè no es formi
   un tel de fongs a la superfície de l'aigua?
   Jo sempre havia guardat les olives en l'aigua del seu pot,
   en un pot de vidre ben tancat... però al cap d'uns dies ja
   apareix el tel de fongs...
  
   gràcies!!!
  
   Biel
  
  
  
  
   Pere Castells wrote:
  
   Willy  felicitats !! de debó, ets un crack i no ho sap el 
   Florentino
   ...
   anem be.
  
   Partim de la base que el primer procés no hi ha sal, no mes aigua. La 
   sal
   l'incorporem en el moment del envasat i es on comença el procés (com 
   si
   fos
   un iogurt, tot dins l'envàs). M'explico, estem d'acord? (espero que 
   si).
  
   Ara be la pregunta: si afegim sal en aquest procés l'intercanvi 
   osmotic
   evidentment es de fora a dins (l'aigua portarà una concentració de sal
   superior a la de l'oliva i per tant  cap dins) a no se que l'oliva
   porti
   una concentració de sal coneguda i sigui alta ... es així? perquè sinó 
   no
   entenc lo de la migració de sal de dins a fora ... o m'he perdut
   algo.
  
   De un 9 a un 13% de sal hi ha molta diferencia, clar que en Josep M. 
   ha
   dit
   que eren per arbequines i sempre aquestes olives han estat un pel
   "fortes"
   de gust i mai he sabut si es per la pròpia oliva o, com s'ha dit ara, 
   per
   aquesta diferencia de concentració de sal.
  
   De totes maneres jo busco (es un gust particular) aquella amargor i
   aspresa
   de l'oliva, no els gustos "light" d'ara que com vaig dir tenen tots 
   els
   gustos menys els de l'oliva.
  
   Per cert fa dies vaig trobat olives farcides amb anxova de veritat, 
   amb
   "una" oliva hi havia prou, ja no m'en recordava del gust ... i del 
   preu
   ja
   no en parlem, podia competir amb les joies de Bagés. (lo de trobar a
   aquestes alçades del segle pot semblar ridícul, però es veritat, 
   costa).
  
   Apa, regira els bolques perquè segur que encara tens mes d'apunts.
  
   P.D.: Lo del "llenguometre" i el David potser que ho expliquis no 
   sigui
   que
   algú s'en vagi a un sex-shop i ho demani. ;-))
  
   - Original Message -
  
   

Re: [Internauta] olives (2)

2004-11-24 Conversa Jordi
El millor que podries fer és comprar una olivera petita, com les q
venen en moltes fires o ... en algun centre de jardineria. Si plantes
un pinyol i creix ... potser q no recullis la primera oliva fins
d'aqui 5 o 6 anys :) o més


On Wed, 24 Nov 2004 11:06:56 +0100, [EMAIL PROTECTED] [EMAIL PROTECTED] wrote:
 Hola,
 
 He decidit que vull menjar olives. El problema es que no
 hi entenc gaire d'agricultura, per plantar l'olivera i tal.
 Si enterro un pinyol ja es suficient o tambe s'ha de regar?
 
 --
 hrnzt
 ___
 llista de correu de l'Internauta
 [EMAIL PROTECTED]
 http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
 


-- 
Jordi Vergés

[EMAIL PROTECTED]

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] olives (2)

2004-11-24 Conversa Gabriel Àngel Vich i Martorell
Bon dia,

No sé per 'allà' on viviu com està la cosa, però per Mallorca
tenim molt de tràfic negre d'oliveres...  sobre  tot de les ja
grosses i ben formades.
Per aquí van caríssimes i hi ha moltíssima demanda. Això ha
generat tot un mercat 'negre' d'oliveres. Negre, perquè la immensa
majoria provénen de robatoris...  I com ho fan?  doncs amb
camions-grua, grans cadenes i arrabassades de soca-arrel.
Així que, si teniu oliveres, construiu-hi una bona paret al seu voltant...

Biel




Jordi wrote:

 El millor que podries fer és comprar una olivera petita, com les q
 venen en moltes fires o ... en algun centre de jardineria. Si plantes
 un pinyol i creix ... potser q no recullis la primera oliva fins
 d'aqui 5 o 6 anys :) o més

 On Wed, 24 Nov 2004 11:06:56 +0100, [EMAIL PROTECTED] [EMAIL PROTECTED] 
 wrote:
  Hola,
 
  He decidit que vull menjar olives. El problema es que no
  hi entenc gaire d'agricultura, per plantar l'olivera i tal.
  Si enterro un pinyol ja es suficient o tambe s'ha de regar?
 
  --
  hrnzt
  ___
  llista de correu de l'Internauta
  [EMAIL PROTECTED]
  http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta
 

 --
 Jordi Vergés

 [EMAIL PROTECTED]

 ___
 llista de correu de l'Internauta
 [EMAIL PROTECTED]
 http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] Batet

2004-11-24 Conversa juli salva
Joan Batet i a mi no em podries medicar que també estic força atropellat i
de cada dia més. Ara parlo sol

  Juli

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


Re: [Internauta] Olives

2004-11-24 Conversa Gabriel Àngel Vich i Martorell
hola,

cert, jo em referia a les comprades, no pas
les 'fabricades' en casa...  Un servidor no sap tant
d'olives com la resta de llistaires

Biel



Josep M Puig wrote:

 Hola,

 Potser m'equivoco, però crec que el Biel parla de pots d'olives
 comprats al super, i que un cop oberts les fica en un pot de vidre amb
 la seva mateixa aigua. És així Biel?

 Si aquest fos el cas, el problema és que no tenim medis per saber quin
 és el ph de l'aigua, i encara que poguessim saber-ho, modificar un ph
 fins a un punt tan exacte (3,8-4) resulta molt complicat si es fa amb
 medis totalment cassolans.

 Jo provaria a posar una capa d'oli en el pot on es volen conservar,
 amb la intenció d'aillar l'aigua de l'aire que hi ha a part superior
 del pot.

 Evidenment, s'accepten comentaris al respecte.

 Salutacions
 Josep Maria Puig

 On Wed, 24 Nov 2004 10:14:43 +0100, [EMAIL PROTECTED]
 [EMAIL PROTECTED] wrote:
 
 
  Apreciats encurtidors!!! Je, je, je
 
  La veritat com molt bé diu en Pere he estat molt liat!!!
 
  Referent als encurtits, crec que jo dificilment puc aportar alguna cosa nova
  a lo que s'explica en les dues pàgines que ens ha enviat en Pere. No és el
  meu ram i tampoc tinc gaires més apunts entre els bolquers!
 
  Referent a la consulta d'en Biel, com molt bé diu el meu colega Pere, fent
  el canvi de la segona salmorra i acidificant el medi al voltant de 3,8 tot
  arreglat. Hem de pensar que  per sota de pH de 3,8 gairabé cap bacteri, i
  molt pocs fongs i llevats son capaços de desenvolupar-se.
 
  Una abraçda a tots!
 
 
 
 
 
 
  De:[EMAIL PROTECTED]
 
  Para:[EMAIL PROTECTED]
 
  Copia:
 
  Fecha:Tue, 23 Nov 2004 17:45:00 +0100
 
 
 
  Asunto:Re: [Internauta] Olives
 
 
   L'expert deu tenir feina (i algo mes  ), per fer boca he trobat això
   sobre encurtits i ho explica força.
  
   http://www.monografias.com/trabajos15/encurtidos/encurtidos.shtml
  
   http://www.infoagro.com/conservas/fabricacion_encurtidos.htm
  
   Pel que he llegit val per les olives o dona idees de el perquè de tot
   plegat.
  
   Fins ara.
  
   - Original Message -
   From: Gabriel Àngel Vich i Martorell
   To:
   Sent: Tuesday, November 23, 2004 3:51 PM
   Subject: Re: [Internauta] Olives
  
  
Gràcies
si el mestre expert no ens respon, ho provarem ;)
   
   
Biel
   
   
Pere Castells wrote:
   
Hola Biel, a la espera del que digui el Dr. Willy ens contesti, dic la
meva
per si he après algo del que ha dit (així veurà que hem fet els deures,
.. o
no)
   
Diria que el fet d'aparèixer el tel es degut al pH del líquid de
  govern,
sent àcid no ho serà lo suficient (no se quin es el procés, potser fan
  un
rentat abans d'envasar-ho, fins hi tot, m'ho invento, una darrera
pasteurització i al moment d'obrir el pot dons ... ) ... ell ha
recomanat afegir un àcid posteriorment a la fermentació (àcid cítric,
  suc
de
llimona) per tan de recuperar i/o tamponar el pH en una xifra que
impedeixi l'aparició de fongs o llevats.
   
A mi, lo del tel, també em passa, ara, si ens contesta (WILLYY !!)
  en
dirà si els tirs van per aquí o no.
   
P.D.: Heu vist? tot ho te als bolqués .. normalment tots ho tenim
  en
estanteries, en calaixos, al disc dur, normal, ... ell no, en bolqués,

es rar, però genial. (per cert, Willy, t'han preguntat sobre encurtits
!!!
.. que estàs preparant un altre doctorat? potser en relacions
empresarials?
amb 10 cèntims que ens facis en tenim prou, venga, que tu sabes mucho).
   
Osti, quina salivera !!!
   
- Original Message -
From: Gabriel Àngel
To: 
Sent: Tuesday, November 23, 2004 9:35 AM
Subject: Re: [Internauta] Olives
   
 Bon dia,

 perdonau que potser canviï una mica de tema, però ja
 que parlau d'olives...
 Algú em podria dir com guardar-les perquè no es formi
 un tel de fongs a la superfície de l'aigua?
 Jo sempre havia guardat les olives en l'aigua del seu pot,
 en un pot de vidre ben tancat... però al cap d'uns dies ja
 apareix el tel de fongs...

 gràcies!!!

 Biel




 Pere Castells wrote:

 Willy  felicitats !! de debó, ets un crack i no ho sap el
 Florentino
 ...
 anem be.

 Partim de la base que el primer procés no hi ha sal, no mes aigua.
  La
 sal
 l'incorporem en el moment del envasat i es on comença el procés (com
 si
 fos
 un iogurt, tot dins l'envàs). M'explico, estem d'acord? (espero que
 si).

 Ara be la pregunta: si afegim sal en aquest procés l'intercanvi
 osmotic
 evidentment es de fora a dins (l'aigua portarà una concentració de
  sal
 superior a la de l'oliva i per tant  cap dins) a no se que
  l'oliva
 porti
 una concentració de sal coneguda i sigui alta ... es així? perquè
  sinó
 no
 entenc lo de la migració de sal de dins a fora ... o 

Re: [Internauta] Olives

2004-11-24 Conversa Benjamí Villoslada
On Wed, 24 Nov 2004 14:43:32 +0100, Gabriel Àngel Vich i Martorell
biel.vichauib.es wrote:
 cert, jo em referia a les comprades, no pas
 les 'fabricades' en casa...  Un servidor no sap tant
 d'olives com la resta de llistaires

Les de can Rosselló de Llubí no fan tel.

Diuen mallorquines a l'etiqueta (trencades, fonoll, coentes) però
estan fetes a forasterlandia :)


-- 
Benjamí
http://weblog.bitassa.net



.

___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


[Internauta] noalaconstitucioeuropea

2004-11-24 Conversa Bado
Benvolguts llistaires :-)
Si voleu mes informació sobre el moviment per el no en el referèndum  de 
la suposada constitució europea, podeu anar a  la  web.
http://noconstitucioeuropea.pangea.org/?q=node/view/29

scp
___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta


RE: [Internauta] Tauleta gràfica

2004-11-24 Conversa Shin Chan








Demano disculpes, un petit lapsus mental!!!.











De:
[EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] En nom de joan
Enviat: dimarts, 23 / novembre /
2004 23:02
Per a: [EMAIL PROTECTED]
Tema: Re: [Internauta] Tauleta
gràfica







29 euros a mi m'ha costat 33 













- Original Message - 





From: Shin
Chan 





To: [EMAIL PROTECTED]






Sent: Monday, November
22, 2004 10:37 PM





Subject: RE: [Internauta]
Tauleta gràfica









Al Aldi de Terrassa Avda. Bejar, 346.
(Polígon Industrial Nord). El vaig comprar el divendres per la tarda. 











De: [EMAIL PROTECTED]
[mailto:[EMAIL PROTECTED] En
nom de Josep M.
Enviat: dilluns, 22 / novembre /
2004 21:53
Per a: [EMAIL PROTECTED]
Tema: Re: [Internauta] Tauleta
gràfica
Importància: Alta







Ospa!!! Quin ALDI, per exemple? Demà hi vaig sens falta!!!
:D











Josep M.







- Original Message - 





From: Shin
Chan 





To: [EMAIL PROTECTED]






Sent: Monday, November
22, 2004 7:00 PM





Subject: [Internauta]
Tauleta gràfica









Si algú ha pensat mai en tenir una tauleta gràfica, en els
supermercats alemanys Aldi es pot trobar una per 29 euros, però atenció
això es el bo del cas: làrea de treball fa més de A4. Si volguéssim
quedar-nos una en una tenda informàtica com seria una de les que hi ha a tot
arreu, una WACOM Volito ens costaria aproximadament 49 euros i és una A6 i si
volguéssim una A5 shauria dafluixar uns 200.



És USB i no shan ni dinstal·lar drivers.
Encara que porta el software corresponent. Quan la connectes amb Windows XP o
Windows ME el sistema. et diu que ha trobat nou hardware i que busca els
drivers no et demana ni els disc del sistema. Porta el llapis i un mouse.







___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta









___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta








___
llista de correu de l'Internauta
[EMAIL PROTECTED]
http://zeus.internauta.net/mailman/listinfo/internauta