konverze properties file do excelu

2014-06-22 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Zdravím konferenci,
potřebuji předat jazykový lokalizační soubor (messages.properties)
překladateli na překlad, ideálně jako excelovou tabulku.

Základ je jednoduchá, načíst do excelu jako csv soubor, uložit jako xls.
Problém je s tím, že v tu chvíli bude obsahovat escapované znaky. Podobně
zpět - dostanu excelový soubor, kde budou zase jiné znaky na escapování,
budu potřebovat zkonvertovat zpět.

Jak toto řešíte vy? Přijde mi to jako obecná věc, která už musí být nějak
jednoduše vyřešená, nechci vymýšlet kolo...

Díky za nasměrování
Jirka


Autentizace uživatele v LDAP / Apache DS

2014-06-11 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Zdravím konferenci,
trápím se s autentizací uživatelů v Apache DS.

Rád bych tu našel člověka, který mi příslušnou funkcionalitu rozchodí - a
to tak, že ho posadím ke svému počítači a nechám ho problém vyřešit, a
následně mu za vyřešení zaplatím smluvenou odměnu. V danou chvíli si už
nejsem jistý, zda je problém v kódu, nebo v inicializaci LDAP serveru,
který je nainstalován pouze pro rozchození dané funkcionality.

Pokud máte někdo volnou kapacitu a chuť pomoci, prosím na soukromý mail -
jirka.chalou...@gmail.com

Díky, Jirka


Re: Autentizace uživatele v LDAP / Apache DS

2014-06-11 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Netvrdím že je to těžké, jen se už nějakou dobu nemohu dostat přes LDAP:
error code 34 - invalid DN while bind, přestože čtení přes search chodí.
A protože se potřebuji věnovat i něčemu jinému, rád bych to někomu zadal k
vyřešení a zaplatil za tu práci.

Jirka


Dne 11. června 2014 23:13 Josef Cacek josef.ca...@gmail.com napsal(a):

 Ahojte,

 jestli jde pouze o LDAP a nepotřebujete Kerberos, tak by to mělo být dost
 přímočaré - jednoduchý bind s danými credentials pro ověření hesla. Nebojte
 se toho. :-)

 Já pro testování s ApacheDS občas používám all-in-one JAR, který má sice
 hard-codované jméno partition dc=jboss,dc=org, ale je to tool, který se
 spustí a běží bez nějaké další konfigurace:
 https://github.com/kwart/ldap-server

 Jestli potřebujete ve vaší aplikaci i další funkcionalitu - jako např.
 načítání rolí, doporučuju mrknout na zdrojáky LDAP login modulů v JBossu:

 https://github.com/picketbox/picketbox/blob/master/security-jboss-sx/jbosssx/src/main/java/org/jboss/security/auth/spi/LdapLoginModule.java

 https://github.com/picketbox/picketbox/blob/master/security-jboss-sx/jbosssx/src/main/java/org/jboss/security/auth/spi/LdapExtLoginModule.java

 -- pepa cacek


 2014-06-11 21:30 GMT+02:00 Jiří Chaloupka k...@chalu.cz:

  Zdravím konferenci,
 trápím se s autentizací uživatelů v Apache DS.

 Rád bych tu našel člověka, který mi příslušnou funkcionalitu rozchodí - a
 to tak, že ho posadím ke svému počítači a nechám ho problém vyřešit, a
 následně mu za vyřešení zaplatím smluvenou odměnu. V danou chvíli si už
 nejsem jistý, zda je problém v kódu, nebo v inicializaci LDAP serveru,
 který je nainstalován pouze pro rozchození dané funkcionality.

 Pokud máte někdo volnou kapacitu a chuť pomoci, prosím na soukromý mail -
 jirka.chalou...@gmail.com

 Díky, Jirka





OT: support pro integraci opakovaných plateb u PayPal

2013-02-14 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Ahoj,
omlouvám se OT. Po pročtení materiálu od PayPalu mi zbývá řada otázek, na
které nemám odpověď.
Pokud jste někdo dělal integraci Paypalu ve smyslu opakovaných měsíční
plateb, rád bych ho mimo konferenci vyzpovídal - a za to že mi tím ušetří
čas, mu dle dohody zaplatil.

Prosím odpovědi na e-mail přímo

Díky Jirka


Re: Oracle JDBC - chyba ORA-00911: invalid character

2013-01-20 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Dobré nedělní odpoledne
nechci moc bořit iluze, jen v tom případě předpokládám, máte na úrovni JAAS
ošetřeno, že danou metodu může zavolat jen ta konkrétní aplikace ...

Jirka Chaloupka

Dne 20. ledna 2013 12:15 Dušan Rychnovský geraltzri...@gmail.comnapsal(a):

 Dobry den,

 dekuji za upozorneni na SQL injection. V tomto pripade se jedna o interni
 query, kdy uzivatel nema moznost parametr mid primo ovlivnit. Proto jsem
 pro jednoduchost zvolil prostou konkatenaci stringu.

 Dusan

 Dne 19. ledna 2013 23:01 Jiří Chaloupka k...@chalu.cz napsal(a):

 Ahoj,
 pravda, v uvedeném případě asi na nic, používám ho spíše ze zvyku všude
 tam, kde je předpoklad dalšího skládání stringů - tam se využije, zde se
 stringy neskládají.

 Jirka

 2013/1/16 msk.conf msk.c...@gmail.com

 Mozem sa opatrne opytat, k comu je ten StringBuffer?

 Dusan


  StringBuffer queryS = new StringBuffer();
 queryS.append(select a from pfa_audit a where a.mid = :value );
 Query query = entityManager.createQuery(queryS.toString());
 query.setParameter(value, valueint);
 return query.getResultList();







Re: Oracle JDBC - chyba ORA-00911: invalid character

2013-01-20 Tema obsahu Jiří Chaloupka
A nemáte tu metodu ve třídě objektu, který je vystavený v JNDI třeba s
remote interface, nebo nepoužívá / nedění tu metodu jiná třída vybavená
remote interface a publikovaná v JNDI? Pak by si ten objekt s metodou mohl
vzít a zavolat člověk třeba z jiného aplikačního serveru. Samozřejmě za
předpokladu splnění řady dalších předpokladů, z nichž ovšem sám jako
programátor můžete ovlivnit jen některé. Ale právě proto je třeba svoji
práci udělat co nejlépe, abyste se nemusel pouze spoléhat na to, že svoji
práci udělají co nejlépe jen ti ostatní...

Jirka Chaloupka

Dne 20. ledna 2013 12:26 Dušan Rychnovský geraltzri...@gmail.comnapsal(a):

 Tomu moc nerozumim (JAAS neznam), ale aby nekdo mohl danou metodu zavolat,
 musi nejprve instanciovat danou tridu a tedy predat ji connection do
 databaze. Aby ale mohl ziskat connection, musi znat pristupove udaje. A
 pokud zna pristupove udaje do DB, muze si nad ni spustit vlastni query.
 Nebo je v tom nejaky hacek?

 Dekuji,
 Dusan

 Dne 20. ledna 2013 12:18 Jiří Chaloupka k...@chalu.cz napsal(a):

 JAAS






Re: Oracle JDBC - chyba ORA-00911: invalid character

2013-01-20 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Pak se JAAS zatěžovat nemusíte, ale stále platí to co psal kolega před
chvílí přede mnou, lépe když to Vám přejde do krve ...

Jirka

Dne 20. ledna 2013 13:16 Dušan Rychnovský geraltzri...@gmail.comnapsal(a):

 Ten objekt pro vzdaleny pristup nikde vystaveny neni, aplikace je
 standalone (nebezi v aplikacnim serveru).

 Dusan


 Dne 20. ledna 2013 13:09 Ladislav Thon ladi...@gmail.com napsal(a):


 dekuji za upozorneni na SQL injection. V tomto pripade se jedna o interni
 query, kdy uzivatel nema moznost parametr mid primo ovlivnit. Proto jsem
 pro jednoduchost zvolil prostou konkatenaci stringu.


 Pokud jde o jednoduchost, tak naprosto nejjednodušší přístup je *vždycky* 
 používat
 parametry a *nikdy* neskládat dotaz ze stringů. Za to by měl být ve
 slušné firmě okamžitě vyhazov.

 LT

 P.S.: SQL je zlo. Rozumné databázové API by nic takového jako SQL
 injection z principu neumožňovalo.





Re: Oracle JDBC - chyba ORA-00911: invalid character

2013-01-19 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Ahoj,
pravda, v uvedeném případě asi na nic, používám ho spíše ze zvyku všude
tam, kde je předpoklad dalšího skládání stringů - tam se využije, zde se
stringy neskládají.

Jirka

2013/1/16 msk.conf msk.c...@gmail.com

 Mozem sa opatrne opytat, k comu je ten StringBuffer?

 Dusan


  StringBuffer queryS = new StringBuffer();
 queryS.append(select a from pfa_audit a where a.mid = :value );
 Query query = entityManager.createQuery(**queryS.toString());
 query.setParameter(value, valueint);
 return query.getResultList();





Re: Jak na vlákna v J2EE

2012-04-13 Tema obsahu Jiří Chaloupka
V J2EE se namísto toho využije aplikační server a pomocí message se pošle
pokyn k vykonání nějaké asynchronní operace.
Podívejte se třeba na
http://www.java2s.com/Code/Java/EJB3/EJBTutorialfromJBossdemoformessagedrivenbean.htm
Protože jste toto asi ještě nepoužil, ještě napovím, že zpráva může být
různých typů včetně java.lang.Object

Jirka Chaloupka

Dne 13. dubna 2012 14:33 Petr Franta petr.fra...@gmail.com napsal(a):

 Chtěl jsem se zeptat na váš názor nebo zkušenost s prací ve vláknech J2EE
 aplikací?
 Četl jsem doporučení, že by se vlákna neměla v J2EE vytvářet resp., že
 jsou doporučené metody jak to bezpečně dělat (pomocí různých implementací
 timerů atd.).

 Řeším problém, kdy vlákno (request) potřebuje udělat tři dotazy do třech
 různých databází a ty sloučit do jednoho výsledku. Je velmi pomalé čekat na
 doběh jednotlivých dotazů, které jsou na sobě nezávislé.
 Navrhl jsem pro začátek něco takového viz. níže, ale nejsem si jist jestli
 tam není nějaká záludnost:

 /** definice pracovní třídy pro práci s DB (obsahuje vše potřebné k
 načtení dat) */
 public class DbWorker implements CallableResult {
   ...
 }

 /** voláno z requestu */
 ExecutorService executor = Executors.newFixedThreadPool(MAX_THREADS);
 ListFutureResult res = new ArrayListFutureInteger();

 for (DbTask task : tasks) {
   // načtení dat
   res.add(executor.submit(new DbWorker(task, ...)));
 }

 // čekej na dokončení vláken

 // Zpracování načtených dat
 for (FutureInteger future : res) {
   System.out.println(future.get());
 }

 Petr



Re: Jak na vlákna v J2EE

2012-04-13 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Tu synchronizaci tam, kde potřebuji dělám tak, že mám informaci o nějakém
systémovém úkolu, jehož identifikátor posílám v message, a ve chvíli, kdy
se úkol dokončí, tak se k němu zapíše výsledek.

Jirka
2012/4/13 Ondra Medek xmed...@gmail.com

 No já myslím, že Petr bude ještě potřebovat nějakou synchronizaci až
 se data načtou.

 V Tvém případě v JEE prostředí můžeš použít vlákna, protože tvoje
 metoda je vlastně synchronní, jen jistá část kódu se kvůli výkonu volá
 asynchronně. Akorát v těch vláknech nemůžeš používat JEE věci, jako je
 např. přístup k DB. Ale i tak by bylo pravděpodobně lepší použít
 některý z navrhovných způsobů.

 2012/4/13 Jiří Chaloupka k...@chalu.cz:
  V J2EE se namísto toho využije aplikační server a pomocí message se pošle
  pokyn k vykonání nějaké asynchronní operace.
  Podívejte se třeba na
 
 http://www.java2s.com/Code/Java/EJB3/EJBTutorialfromJBossdemoformessagedrivenbean.htm
  Protože jste toto asi ještě nepoužil, ještě napovím, že zpráva může být
  různých typů včetně java.lang.Object
 
  Jirka Chaloupka
 
  Dne 13. dubna 2012 14:33 Petr Franta petr.fra...@gmail.com napsal(a):
 
  Chtěl jsem se zeptat na váš názor nebo zkušenost s prací ve vláknech
 J2EE
  aplikací?
  Četl jsem doporučení, že by se vlákna neměla v J2EE vytvářet resp., že
  jsou doporučené metody jak to bezpečně dělat (pomocí různých
 implementací
  timerů atd.).
 
  Řeším problém, kdy vlákno (request) potřebuje udělat tři dotazy do třech
  různých databází a ty sloučit do jednoho výsledku. Je velmi pomalé
 čekat na
  doběh jednotlivých dotazů, které jsou na sobě nezávislé.
  Navrhl jsem pro začátek něco takového viz. níže, ale nejsem si jist
 jestli
  tam není nějaká záludnost:
 
  /** definice pracovní třídy pro práci s DB (obsahuje vše potřebné k
  načtení dat) */
  public class DbWorker implements CallableResult {
...
  }
 
  /** voláno z requestu */
  ExecutorService executor = Executors.newFixedThreadPool(MAX_THREADS);
  ListFutureResult res = new ArrayListFutureInteger();
 
  for (DbTask task : tasks) {
// načtení dat
res.add(executor.submit(new DbWorker(task, ...)));
  }
 
  // čekej na dokončení vláken
 
  // Zpracování načtených dat
  for (FutureInteger future : res) {
System.out.println(future.get());
  }
 
  Petr
 
 



 --
 Ondra Medek



Re: tool pre sw project management

2012-01-23 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Mno... pokud pod projectmanagementem myslíte hlavně správu úkolů, pak
existuje spousta free udělátek včetně dotprojectu. Pokud myslíte Jiru, to
je fajn issue tracker.

Pokud myslíte project management jako takový včetně řízení financí, rizik,
generování reportů projektů a všeho ostatního co k tomu patří - používám
ten svůj - projectsforce.com, který si dále rozvíjím :-) a tímto se
omlouvám za reklamu, ale nedalo mi to :-)

Jirka

2012/1/21 Libor Jelinek ljeli...@virtage.com

 Můžu doporučit Redmine...

 Libor

 2012/1/21 Marek ma...@gmail.com

 Ahojte,
 chcem sa spytat, ktory tool odporucate (pouzivate) pre sw project
 management?
 Vsimol som si ze dost sa pouziva jira(moj znamy, ktory je proj.manager
 uvadzal ako nevyhodu jej zlozitost ), taktiez zaujimavo vyzera assembla.

 Taktiez dalsia otazka je niejaky pouzitelny pm tool ktory je pouzitelny
 pre sw projekty aj pre non sw projekty ? Jira vyzera byt zamerana vyhradne
 na sw projekty.







poptávka - jfreechart

2012-01-23 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Zdravím konferenci,
potřeboval bych udělat / respektive vylepšit pár grafů v jfreechartu, ovšem
sám na to teď nemám čas. Tedy poptávám někoho, kdo si chce přivydělat,
prosím reakce na mail chalou...@projectsforce.com

Omlouvám se za offtopic

Jirka


DMS modul pro zabudování do aplikace

2011-02-20 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Zdravím,
v rámci web aplikace bych chtěl pracovat s dokumenty - pro začátek základní
operace jako ukládat, listovat, stahovat, verzovat - nicméně do budoucna
předpokládám další rozšiřování této funkcionality. Proto se mi nechce psát
to sám (i když v této základní funkcionalitě by to bylo za chvíli hotové) a
raději bych použil nějaké hotové řešení, které bych zabudoval.

Proto bych se rád poptal na vaše zkušenosti s dostupnými systémy - vím o
Alfrescu, ale odrazuje mne 400 MB instalátor, narazil jsem na Jackrabbit z
rodiny Apache, jsou i další. Zajímá mne vaše doporučení, na co se podívat a
čemu se raději vyhnout - pokud někdo podobný modul zabudovával.

Asi nemá smysl dodávat, že vlastní aplikace, do které chci DMS zabudovat, je
v Javě, proto dotaz zde.

Díky, Jirka


Re: DMS modul pro zabudování do aplikace

2011-02-20 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Přistupovat bude pouze přes moji aplikaci.
S Alfrescem mám problém v tom, že je to full ECM. Moje představa 3rd party
DMS pluginu je jeden či několik JAR knihoven, kterým pomocí XML (nepo jinéh
konfiguráku) řeknu, jaký mají použít existující datasource stávajícího
aplikačního serveru a stávající databáze, kde má ukládat soubory (adresář -
cesta nebo databáze) a podobně.

Kdybych použil Alfresco, tak si vedle stávajícího AS budu instalovat ještě
samostatný Tomcat (který jinak nepoužívám a bude mi brát další systémové
zdroje) a mysql databázi (kterou také nepoužívám a bude mi brát další
systémové zdroje). Alternativně, budu trávit čas tím, že se budu snažit
alfresco rozchodit v prostředí stávajícího aplikačního serveru a případně
řešit konflikty verzí knihoven.

Takže, co hledám je DMS ve formě konfigurovatelných knihoven, ne samostatně
fungující systém. Je-li takový, prosím o hodnocení, máte-li si ním
zkušenosti. V opačném případě budem pro mě jednodušší si funkcionalitu
naimplementovat

Díky, Jirka

Dne 20. února 2011 20:24 Daniel Rezny dan...@rezny.eu napsal(a):

 Ahoj,

 Vyber zalezi aj od toho ci pouzivatelia budu pristupovat k dokumentom len
 cez tvoju aplikaciu alebo aj cez rozhranie DMS. Tiez je dolezite
 porozmyslat nad sposobom pridelovania pristupovych prav. Nie kazde DMS
 dokaze zvladnut zlozite pridelovanie prav uzivatelom a skupinam pre
 adresare, podadresare, ...
 Ak by pouzivatelia pristupovali aj cez rozhranie DMS tak by som asi
 odporucil ist do Alfresco. Poskytuje okrem ineho moznost pristupu cez
 WebDav.
 Liferay je ok ale ich DMS je vhodne nie na velke implementacie vzhladom na
 problemy s pridelovanim prav a dedenim prav.

 Jackrabbit nepoznam.

 Daniel

 -Original Message-
 From: konference-boun...@java.cz [mailto:konference-boun...@java.cz] On
 Behalf Of Rastislav Rehak
 Sent: Sunday, February 20, 2011 8:16 PM
 To: Java
 Subject: Re: DMS modul pro zabudování do aplikace

 Ahoj

 v podstate ides na to dobre. Alfresco je DMS aj uzivatelskym rozhranim.
 Ked ho nainstalujes a prepojis so svojou aplikaciou  tam mas vystarane.
 Jackrabbit je len repository to znamena, ze nema uzivatelske rozhranie,
 okrem par generickych JCR browserov/editorov. Takze UI si musis urobit
 sam. Hodi sa to vtedy, ked chces ukladat data s vlastnostami XML
 dokumentov. JCR interface sa velmi podoba DOMu.


 Za istych okolnosti sa da tiez uvazovat nad Liferay - ma zabudovane take
 light DMS a obstojne CMS.

 Rasto


 Dňa 20.2.11 7:45 PM, Jiří Chaloupka  wrote / napísal(a):
  Zdravím,
  v rámci web aplikace bych chtěl pracovat s dokumenty - pro začátek
  základní operace jako ukládat, listovat, stahovat, verzovat - nicméně
  do budoucna předpokládám další rozšiřování této funkcionality. Proto
  se mi nechce psát to sám (i když v této základní funkcionalitě by to
  bylo za chvíli hotové) a raději bych použil nějaké hotové řešení,
  které bych zabudoval.
  Proto bych se rád poptal na vaše zkušenosti s dostupnými systémy - vím
  o Alfrescu, ale odrazuje mne 400 MB instalátor, narazil jsem na
  Jackrabbit z rodiny Apache, jsou i další. Zajímá mne vaše doporučení,
  na co se podívat a čemu se raději vyhnout - pokud někdo podobný modul
  zabudovával.
  Asi nemá smysl dodávat, že vlastní aplikace, do které chci DMS
  zabudovat, je v Javě, proto dotaz zde.
  Díky, Jirka



Re: test volneho username ajaxem

2009-11-15 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Díky, večer se na to podívám.
S tím plaintextem - servlet mi vrací hodnotu yes/no, přičemž hodnota yes má
5 znaků a hodnota no 4 znaky. Tu hodnotu pak následně testuju (if
(result=='yes') ...). Když jsem na výsledek použil funkce trim() v
javascriptu, tak se zasekla- ať již jako result.trim() nebo
trim(result) (jít by mělo obojí) - čili předpokládám že je tam místo
obyčejného prázdného řádku nějaká potvora- bohužel se to špatně debuguje
Jirka
2009/11/15 Rodina Novotných novotn...@megasphera.cz

 Ahoj,

  servlet by měl v pohodě stačit, pokud tam máš prázdné znaky, tak si
 zkontroluj, co všechno vypisuješ do streamu. Já naprosto běžně vracím jQuery
 plain/text odpověď a s prázdnými znaky problém nemám. Píšeš vlastní servlet
 nebo používáš JSP? S JSP je uhlídání prázdných znaků v response daleko
 obtížnější.
  Jinak pro komunikaci s jQuery obvykle používáme JSON - k tomuto účelu můžu
 doporučit knihovnu http://json-lib.sourceforge.net/, na straně jQuery si
 potom sám určíš, jak chceš zpracovat odpověď (např. poslední parametr type
 http://docs.jquery.com/Ajax/jQuery.post#urldatacallbacktype) - jestli jako
 plaintext, nebo json, xml, html apod.

 Doufám, že jsem trošku pomohl,
 Honza


 --
 Ing. Jan Novotný
 @@
 http://blog.novoj.net
 Myšlenky dne otce Fura
 --



 Jiří Chaloupka napsal(a):

 Zdravím,
 snažím se najít řešení problému s otestováním volného username ajaxem.
 Našel jsem příklady na jquery, ale jsou dělané na PHP - v javě bych udělal
 servlet a zavolal jej, problém je že mi vrátí cosi co není jednoznačné
 (výsledekplus prázdné znaky, prázdné řádky a podobně).
  Na druhou stranu určitě někde bude existovat knihovna, která to řeší pro
 javu, jen ji nemůžu najít ...
  Prosím tedy o patřičné nasměrování.
 Díky Jirka




test volneho username ajaxem

2009-11-14 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Zdravím,
snažím se najít řešení problému s otestováním volného username ajaxem. Našel
jsem příklady na jquery, ale jsou dělané na PHP - v javě bych udělal servlet
a zavolal jej, problém je že mi vrátí cosi co není jednoznačné (výsledekplus
prázdné znaky, prázdné řádky a podobně).

Na druhou stranu určitě někde bude existovat knihovna, která to řeší pro
javu, jen ji nemůžu najít ...

Prosím tedy o patřičné nasměrování.
Díky Jirka


Re: otimalizace nemennych hibernetich entit

2009-10-19 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Ahoj,
no, záleží na zátěži. Pokud je to server s tisíci konkurentními přístupy,
možná by stálo za to katalogizovat a periodicky generovat statická html a
zobrazovat je jen apachem. Ale pokud se nejedná o OPRAVDU VELKOU zátěž,
nezabýval bys se tím a nechal práci servlet containeru a hibernate.

Jirka

Dne 19. října 2009 20:37 Karel Tejnora ka...@tejnora.cz napsal(a):

 Imho tohle - pamet a disk - resi databaze. Proc jinak pouzivat databazi?
 Zjistete si jak veliky ma vase databaze extent - to je minimalni
 mnozstvi nactenych dat, takze je mozne ze mate uz v pameti jeste vice
 dat nez pozadujete.

 Z pohledu java aplikace jde spis o to, ze se nemusi resit transakcni
 izolaci (zapis a cteni) a bylo by dobre rici databazi - ja ty data menit
 nechci (READ ONLY).

 Ale jak se to v hibernate udela?


 danisevsky píše v Mon 19. 10. 2009 v 17:55 +0200:
  Zdravím konferenci!
  Rovnou k věci, mám v DB několik desítek tisíc záznamů, které různě
  filtruji a zobrazuji na webu. Tyto záznamy jsou však neměnné, tak mě
  napadlo, zda by se nějak nedalo optimalizovat jejich čtení.





Ajax framework pro Javu / JSP

2009-06-20 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Zdravím,
vybírám si AJAX framework pro začlenění do JSP / Struts frontendu a nějak
stále nejsem spokojený, proto bych se rád zeptal fóra, kdo co používá.

AjaxTags se mi zdá sice dobré, ale ve verzi 1.2 má problémy s více tabpanely
na stránce, 1.5 je ještě ve vývoji.
GWT mi přijde jako kanón na vrabce, asi bych musel stávající frontend
zcela předělat.

Díky za názory / doporučení
Jirka


struts2 a tiles/ šablony

2009-02-10 Tema obsahu Jiří Chaloupka

Ahoj,
zkouším něco ve Struts 2 s Tiles poté, co jsem dlouho používal Struts 
1.2. Narazil jsem na pár problémů, které jsem snad pořešil, nicméně zdá 
se, že tiles se nyní ve Struts2 už tolik nepoužívají - kdo používáte 
Struts2, používáte šablony a pokud ano, jaké?


Díky Jirka


Re: Jaký webový framework?

2007-03-23 Tema obsahu Jiří Chaloupka
Jak tak koukám, debata se zvrtla trochu někam jinam :-)
Toto mi přijde jako taková na pohled krásná teorie, něco jako zahodíme
všechny zbraně a budeme se mít od těď všichni rádi :-)
Praxe je ale jiná, velká firma vám prakticky vždycky dá nějaké
mantinely, v jakých se musíte pohybovat, alespoň pokud je to něco
většího než webové stránky a pokud pro ně děláte něco, na čem závisí
jejich business, protože když na tom závisí jejich business, budou si
chtít být setsakramentsky jistí, že svůj business dávají do rukou firmy,
která jim nezpůsobí to že za rok zkrachují díky tomu, že někde někdo
bezejmenný udělal nějakou drobnou chybu ...

Říká se tomu ohodnocování a řízení rizik a v praxi to má daleko větší
váhu, než pár ušetřených milionů.

Jirka


Jiří Hradil napsal(a):
 Taková nezávislost je dle mého názoru pouze teoretická. Když zvolíte
 řešení a technologii, stáváte se jejím zajatcem. Třeba nakoupíte
 servery (Sun, IBM, HP) a pak samozřejmě kvůli podpoře a kompatibilitě
 zálohovací technologie od stejné firmy, přecházíte na podporovaný OS,
 platíte si oficiální SLA...

 Výběrová řízení, tendry, jsou také závislá na konkrétním dodavateli,
 měla by být dobře zdokumentována, posvěcena nezávislými expertními
 teamy, o jejichž nezávislosti se dá pochybovat (viz. Kapsch,
 Autocont+Internet do škol). Nepopírám, že je v zájmu zákazníka, aby
 nebyl závislý na jednom dodavateli. Chtějí to však dodavatelé?
 Zákazník i dodavatel vždy riskují, 100% stabilita neexistuje.

 Domnívám se, že základem není ani tak marketingově posvěcená
 technologie, aktuální následujících pár měsíců, než se objeví něco
 lepšího, rychlejšího a barevnějšího, ale spíše úplná a srozumitelná
 dokumentace. Dostatečně jednoduchá a funkční věc se jako standart
 prosadí sama. To, jaké se budou používat technologie si určí vývojáři
 sami. A zvítězí ta nejjednodušší (podívejte se třeba na PHP). Můžete
 své nebohé oběti marketingově krmit, proinvestovat obrovské peníze,
 ale nepřinutíte nikoho, aby používal složité věci. Vývojáři nejsou
 blbí a rádi hledají skulinky, jak mít volné víkendy. :)

 Jinak každá technologie je v době vydání za zenitem. Nemá smysl nad
 tím přemýšlet. Prostě zvolte si technologii, která vyhovuje, NEMĚŇTE
 JI, a dělejte jejím prostřednictvím systémy, jak nejlépe umíte.
 Technologie je prostředek, ne cíl. Cílem je pouze a jedině dobrý
 systém.

 On 3/23/07, Ladislav Nagy [EMAIL PROTECTED] wrote:
 Dovolim si nesouhlasit.

 V zajmu zakaznika je, aby nebyl zavisly na jednom dodavateli. Kdyby
 dodavatel vyvinul rozsahly system pomoci nejakych exotickych
 technologii,
 tak zavislost roste.

 Nekteri zakaznici chteji, aby pokud mozno vsechny jejich aplikace byly
 realizovany jednotnym zpusobem. To dava sanci jejich IT byt aspon
 trochu IN
 a opet to snizuje zavislost na jednom dodavateli.

 Zakaznik si je vedom, ze projekt obvykle nekonci vyvinutim systemu, ale
 pokracuje jeho dalsi udrzovani a vyvoj. Pokud se zvoli technologie,
 ktera je
 napr. v dnesni dobe jiz za zenitem, tak to pro nej v budoucnu muze
 znamenat
 vicenaklady.


 Zkuste se podivat na nasledujici citat napr. z pohledu Ceske republiky,
 ktera vypsala vyberove rizeni na vyber mytneho na ceskych silnicich ...

 Zákazníka má zajímat POUZE výsledek. V okamžiku, kdy klient začne
 řešit/vnucovat konkrétní technologii, tak to není dobré. Dodavatel má
 ručit za výsledek a břemeno volby technologie je na něm.

 S pozdravem

 Lada Nagy



 -Original Message-
 From: [EMAIL PROTECTED] [mailto:[EMAIL PROTECTED] On
 Behalf Of Jiří Hradil

 Zákazníka má zajímat POUZE výsledek. V okamžiku, kdy klient začne
 řešit/vnucovat konkrétní technologii, tak to není dobré. Dodavatel má
 ručit za výsledek a břemeno volby technologie je na něm.





Re: Jakarta Struts ?

2007-03-22 Tema obsahu Jiří Chaloupka




Souhlas, nicméně bych na to pohlížel ještě z jedné strany.
Pokud je nějaký projekt vyvíjen soukromou osobou mimo korporátní
podporu, hrozí Vám v případě, že ta osoba na projektu přestane pracovat
a nikdo její práci nepřevezme, že po čase budete muset přepisovat kus
aplikace jenom proto, že vyvstane nutnost přechodu na novější
platformu, přičemž starý kód na ní už nebude fungovat (příklad - IT
zákazníka se rozhodne přejít na novější verzi aplikačního serveru a dá
vám řekněme půl roku, aby jste aplikaci na nové verzi vyzkoušel a
případně upravil). Příklad kdy se něco takového stalo, byť tak trochu v
uvozovkách, je ReiserFS.

Na druhou stranu, pokud se přidržíte knihoven a postupů v oficiálních
větvích, je pravděpodobnost toho, že k něčemu podobnému dojde, znatelně
nižší. Kolega tu uváděl EJB2.0, konkrétně entity beany. Jasně že dnes
je Hibernate EJB3.0 podstatně dál, ale entity beany jsou přesto velmi
dobře použitelné a jsou podporovány všemi aplikačními servery dnes a
troufám si tvrdit, že ještě pár let podporovány budou.

Čili zvažoval bych to i z tohoto pohledu, ale v daném případě záleží
kdo je Váš zákazník a jestli záleží na Vás, na čem ta aplikace poběží,
nebo jestli v tom máte jen "doporučující slovo"

Jirka


Martin Kuba napsal(a):

  Jiří Hradil wrote:
  
  
Dobrý den Martine,

Stripes jsou velmi hezké a jednoduché-nasadil byste je však do
produkčního prostředí (stabilita, řešení problémů)? Obávám se trochu
dalšího vývoje, JSF od Sunu jsou sice složité, ale z dlouhodobého
pohledu se mi právě JSF jeví jako stabilní a podporovaná platforma.

  
  
Odpovědí se bohužel musím posunout do oblasti dojmologie.
Když je něco jednoduché, tak to taky má tendenci být stabilnější
a případné problémy jsou řešeny rychleji, než u složitých řešení.

Že je něco podporováno nějakou velkou firmou není záruka ničeho.
Hraju si s webovými aplikacemi touhle dobou deset let, a pamatuju
se například na dobu, kdy firma IBM propagovala svůj
webový server ICSS (IBM Internet Connection Secure Server)
jako ten správný server, a ostouzela Apache. A ejhle,
do dvou let IBM zahodila ICSS, a začala používat a propagovat
Apache, protože byl *lepší*.

Stejně tak si firma SUN vymyslela Entity Enterprise Java Beans,
a asi osm let je propagovala jako to správné řešení,
aby nakonec uznala, že to nikdo nechce používat a všichni používají
Hibernate, a EJB v poslední verzi místo Entity EJB používají
JPA, což je přejmenované API od Hibernate.

Co se týká webových aplikací, tak SUN vymyslela servlety, což
byla dobrá věc. Ale pak si vymyslela JSP se skriptlety,
což byla špatnost a reakce na vznik Mikrosoftích ASP,
a propagovala je dlouhá léta. Až nakonec musela uznat,
že skriptlety jsou špatnost a pod tlakem úspěšných Struts
vytvořila JSTL tagy (podle Strutsích JSP tag libraries)
a přidala EL jazyk, který IMHO převzala ze Strutsů,
které ho převzaly z Freemarkeru. V době, kdy SUN
propagovala JSP verze 1.0, bylo zdaleka nejlepší
používat Freemarker.

Čili věci podporované SUNem jsou možná stabilní v tom smyslu,
že z důvodů zpětné kompatibility budou použitelné
i v budoucnu, ale není pravda, že je proto dobré je používat i
když existují lepší řešení, protože ta lepší řešení se časem
prosadí a SUN je bude muset akceptovat.


Makub
  






pokladní terminály

2007-01-04 Tema obsahu Jiří Chaloupka

Zdravím,
nejsem si úplně jistý, zda to sem patří, ale je tu někdo kdo má zkušenosti s 
programováním pokladních terminálů?
Pokud ano, prosím o kontakt na [EMAIL PROTECTED]

Jirka