[Legacy-Nederlands] unsubscribe

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Ton van Heusden
 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Ton van Heusden
Beheer (anoniem) en Marjolijne,

Lees mijn mailtje nog maar eens goed door.

Aan de Engelse versie mankeert niets, maar de Nederlandse versie van de
rapportage in format .rtf  is volledig puin. Ik gebruik Legacy al vanaf
versie 4, dus ik draai al enige tijd mee.

Ja, ik heb een backup gemaakt voordat ik ben overgestapt.  Vervolgens met
het voorbeeld bestand de werking van L9 getest, inclusief boek-nazaten in
rtf formaat, maat niet in het Nederlands.

De verwachting dat dit in het Nederlands anders zou zijn, omdat het in L8 al
volledig in orde was, kwam als een complete verrassing. 

 

Maar ik ben altijd blij als er wijsneuzen zijn die iemand fijntjes weet te
wijzen op eventuele onvolkomenheden. Vooral anoniem is dat erg netjes.

Ik dacht dat deze gebruiksgroep er was om elkaar te helpen en niet om elkaar
af te plassen. Zelfs Beheer doet hier anoniem aan mee.

 

Hier heb ik geen zin meer in, ik schrijf mij uit. 

Ton van heusden

 

 

 

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens
beh...@oudsoetermeer.nl
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 16:45
Aan: 'Dutch User List' 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Is inderdaad slim, een goede back-up maken.

Wat wel enorm dom is, is een nieuwe versie van een programma installeren, en
dan meer dan 2000 personen toevoegen zonder eerst te testen of die nieuwe
versie wel goed werkt.

 

Dat is een van de basis regels die elk weldenkend mens aanhoud, eerst
uitzoeken of een nieuwe versie beter is dan een oude versie, inclusief
uitzoeken of er bugs in zitten.

 

 

 

Deze e-mail is verstuurd via Freedom Internet.

De enige provider die jouw veiligheid en privacy niet als doel heeft, maar
als uitgangspunt!

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 15:30
Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Marjolijne, wat ben jij slim zeg. Dat wij daar niet aan gedacht hebben.
Bedankt voor deze tip.

Dat is leuk als je een klein bestandje hebt, waaraan je een paar kinderen of
voorouders hebt toegevoegd.

Wat je niet verwacht in Legacy9 is dat een Nederlandse rapportage in .rtf
formaat dat in L8 perfect was in L9 volledig is opgekloot. 

Misformattering van tekst en nummering, gemengd gebruik van Ned en Eng
termen; voorbeeld: "de children uit this huwelijk" Hij overleed at age 78.,
om maar eens wat te noemen. 

Zo'n rapport maak je pas wanneer je een onderzoek van een familie hebt
afgerond. In mijn geval was dat na ruim een maand en iets meer dan 2000
personen verder inclusief notities etc,

Dan maar je L8 backup gebruiken en opnieuw beginnen??

Als jij er toch niet was.

Ton

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens Marjolijne via
Legacy-Nederlands
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 11:37
Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
CC: Marjolijne mailto:kalk...@ziggo.nl> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ik zou zeggen: voordat je je bestand overzet maak je toch een backup van 8?
Als je dan weer terug wilt dan die backup terugzetten. Dan hoef je alleen
maar opnieuw te doen wat je mogelijk al in 9 toegevoegd hebt.

 

Marjolijne

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:35
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd. 

Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy
8 blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.

Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

 

Mvg Ton 

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens A Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo, 

 

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

 

M.v.g.,

 

Ab Bootsma

 

 

 

Verzonden vanaf mijn Galaxy

 

 

 

 Oorspronkelijk bericht 

Van: Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> > 

Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00) 

Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> > 

Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 

 

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne via Legacy-Nederlands
Ton,

 

Regeren is vooruitzien, en daar gaat bij jou geloof ik iets mis..

 

Marjolijne

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 15:30
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Marjolijne, wat ben jij slim zeg. Dat wij daar niet aan gedacht hebben.
Bedankt voor deze tip.

Dat is leuk als je een klein bestandje hebt, waaraan je een paar kinderen of
voorouders hebt toegevoegd.

Wat je niet verwacht in Legacy9 is dat een Nederlandse rapportage in .rtf
formaat dat in L8 perfect was in L9 volledig is opgekloot. 

Misformattering van tekst en nummering, gemengd gebruik van Ned en Eng
termen; voorbeeld: "de children uit this huwelijk" Hij overleed at age 78.,
om maar eens wat te noemen. 

Zo'n rapport maak je pas wanneer je een onderzoek van een familie hebt
afgerond. In mijn geval was dat na ruim een maand en iets meer dan 2000
personen verder inclusief notities etc,

Dan maar je L8 backup gebruiken en opnieuw beginnen??

Als jij er toch niet was.

Ton

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens
Marjolijne via Legacy-Nederlands
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 11:37
Aan: 'Dutch User List' 
CC: Marjolijne 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ik zou zeggen: voordat je je bestand overzet maak je toch een backup van 8?
Als je dan weer terug wilt dan die backup terugzetten. Dan hoef je alleen
maar opnieuw te doen wat je mogelijk al in 9 toegevoegd hebt.

 

Marjolijne

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:35
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd. 

Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy
8 blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.

Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

 

Mvg Ton 

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens A
Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo, 

 

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

 

M.v.g.,

 

Ab Bootsma

 

 

 

Verzonden vanaf mijn Galaxy

 

 

 

 Oorspronkelijk bericht 

Van: Ton van Heusden  

Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00) 

Aan: 'Dutch User List'  

Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 

 

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp beheer
Is inderdaad slim, een goede back-up maken.

Wat wel enorm dom is, is een nieuwe versie van een programma installeren, en
dan meer dan 2000 personen toevoegen zonder eerst te testen of die nieuwe
versie wel goed werkt.

 

Dat is een van de basis regels die elk weldenkend mens aanhoud, eerst
uitzoeken of een nieuwe versie beter is dan een oude versie, inclusief
uitzoeken of er bugs in zitten.

 

 

 

Deze e-mail is verstuurd via Freedom Internet.

De enige provider die jouw veiligheid en privacy niet als doel heeft, maar
als uitgangspunt!

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 15:30
Aan: 'Dutch User List' 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Marjolijne, wat ben jij slim zeg. Dat wij daar niet aan gedacht hebben.
Bedankt voor deze tip.

Dat is leuk als je een klein bestandje hebt, waaraan je een paar kinderen of
voorouders hebt toegevoegd.

Wat je niet verwacht in Legacy9 is dat een Nederlandse rapportage in .rtf
formaat dat in L8 perfect was in L9 volledig is opgekloot. 

Misformattering van tekst en nummering, gemengd gebruik van Ned en Eng
termen; voorbeeld: "de children uit this huwelijk" Hij overleed at age 78.,
om maar eens wat te noemen. 

Zo'n rapport maak je pas wanneer je een onderzoek van een familie hebt
afgerond. In mijn geval was dat na ruim een maand en iets meer dan 2000
personen verder inclusief notities etc,

Dan maar je L8 backup gebruiken en opnieuw beginnen??

Als jij er toch niet was.

Ton

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens Marjolijne via
Legacy-Nederlands
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 11:37
Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
CC: Marjolijne mailto:kalk...@ziggo.nl> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ik zou zeggen: voordat je je bestand overzet maak je toch een backup van 8?
Als je dan weer terug wilt dan die backup terugzetten. Dan hoef je alleen
maar opnieuw te doen wat je mogelijk al in 9 toegevoegd hebt.

 

Marjolijne

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:35
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd. 

Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy
8 blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.

Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

 

Mvg Ton 

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens A Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo, 

 

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

 

M.v.g.,

 

Ab Bootsma

 

 

 

Verzonden vanaf mijn Galaxy

 

 

 

 Oorspronkelijk bericht 

Van: Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> > 

Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00) 

Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> > 

Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 

 

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Ton van Heusden
Marjolijne, wat ben jij slim zeg. Dat wij daar niet aan gedacht hebben.
Bedankt voor deze tip.

Dat is leuk als je een klein bestandje hebt, waaraan je een paar kinderen of
voorouders hebt toegevoegd.

Wat je niet verwacht in Legacy9 is dat een Nederlandse rapportage in .rtf
formaat dat in L8 perfect was in L9 volledig is opgekloot. 

Misformattering van tekst en nummering, gemengd gebruik van Ned en Eng
termen; voorbeeld: "de children uit this huwelijk" Hij overleed at age 78.,
om maar eens wat te noemen. 

Zo'n rapport maak je pas wanneer je een onderzoek van een familie hebt
afgerond. In mijn geval was dat na ruim een maand en iets meer dan 2000
personen verder inclusief notities etc,

Dan maar je L8 backup gebruiken en opnieuw beginnen??

Als jij er toch niet was.

Ton

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens
Marjolijne via Legacy-Nederlands
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 11:37
Aan: 'Dutch User List' 
CC: Marjolijne 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ik zou zeggen: voordat je je bestand overzet maak je toch een backup van 8?
Als je dan weer terug wilt dan die backup terugzetten. Dan hoef je alleen
maar opnieuw te doen wat je mogelijk al in 9 toegevoegd hebt.

 

Marjolijne

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:35
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd. 

Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy
8 blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.

Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

 

Mvg Ton 

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens A Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo, 

 

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

 

M.v.g.,

 

Ab Bootsma

 

 

 

Verzonden vanaf mijn Galaxy

 

 

 

 Oorspronkelijk bericht 

Van: Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> > 

Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00) 

Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> > 

Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 

 

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp A Bootsma
Die  overgang is vrij lang geleden gebeurd en het bestand is daarna behoorlijk 
uitgebreid. Vandaar de vraag.

Ab



Verzonden vanaf mijn Galaxy



 Oorspronkelijk bericht 
Van: Marjolijne via Legacy-Nederlands 
Datum: 28-07-22 11:37 (GMT+01:00)
Aan: 'Dutch User List' 
Cc: Marjolijne 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Ik zou zeggen: voordat je je bestand overzet maak je toch een backup van 8? Als 
je dan weer terug wilt dan die backup terugzetten. Dan hoef je alleen maar 
opnieuw te doen wat je mogelijk al in 9 toegevoegd hebt.

Marjolijne

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com] 
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:35
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn 
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd.
Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy 8 
blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.
Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen 
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

Mvg Ton

Van: Legacy-Nederlands  Namens A 
Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Hallo,

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

M.v.g.,

Ab Bootsma



Verzonden vanaf mijn Galaxy



 Oorspronkelijk bericht 
Van: Ton van Heusden 
mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl>>
Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00)
Aan: 'Dutch User List' 
mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com>>
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Hallo Els en Loek,

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.
Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd 
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs en 
nadelen ontdekt.
Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren.

Bedankt voor jullie antwoorden.
Groeten, Ton

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Marjolijne via Legacy-Nederlands
Ik zou zeggen: voordat je je bestand overzet maak je toch een backup van 8?
Als je dan weer terug wilt dan die backup terugzetten. Dan hoef je alleen
maar opnieuw te doen wat je mogelijk al in 9 toegevoegd hebt.

 

Marjolijne

 

Van: Legacy-Nederlands [mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com]
Namens Ton van Heusden
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:35
Aan: 'Dutch User List'
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd. 

Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy
8 blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.

Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

 

Mvg Ton 

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens A
Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo, 

 

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

 

M.v.g.,

 

Ab Bootsma

 

 

 

Verzonden vanaf mijn Galaxy

 

 

 

 Oorspronkelijk bericht 

Van: Ton van Heusden  

Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00) 

Aan: 'Dutch User List'  

Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 

 

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Ton van Heusden
Nee. Ik heb in ACCESS de legacy 8 en legacy 9 bestanden vergeleken. Er zijn
nieuwe tabellen toegevoegd en anderen verwijderd. 

Ik heb de gegevens van Legacy9 via ACCESS omgezet naar Legacy8, maar Legacy
8 blijft zeggen dat het nieuwer is en wil et niet openen.

Vandaar exporteren uit 9 en importeren naar 8 met gedcom. 283.000 personen
duurt maar een half uur, met redelijk wat fouten.

 

Mvg Ton 

 

Van: Legacy-Nederlands  Namens A
Bootsma
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 10:24
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Hallo, 

 

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

 

M.v.g.,

 

Ab Bootsma

 

 

 

Verzonden vanaf mijn Galaxy

 

 

 

 Oorspronkelijk bericht 

Van: Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> > 

Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00) 

Aan: 'Dutch User List' mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> > 

Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9 

 

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
en nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp A Bootsma
Hallo,

Kan Legacy8 een bestand van 9 wel lezen?

M.v.g.,

Ab Bootsma



Verzonden vanaf mijn Galaxy



 Oorspronkelijk bericht 
Van: Ton van Heusden 
Datum: 27-07-22 19:32 (GMT+01:00)
Aan: 'Dutch User List' 
Onderwerp: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

Hallo Els en Loek,

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.
Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd 
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs en 
nadelen ontdekt.
Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren.

Bedankt voor jullie antwoorden.
Groeten, Ton

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Ton van Heusden
Vanmorgen de tweelingen uitgezocht. Een levenloos geboren kind heeft meestal 
geen voornaam.

Daarna de tweelingen tussen de levenloze kinderen gevonden. 

Alle 283. 423 personen zijn weer compleet en correct in Legacy8. 

 

Ton

Van: Legacy-Nederlands  Namens Els 
den Hamer
Verzonden: donderdag 28 juli 2022 08:11
Aan: Dutch User List 
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Ton, wat een ellende.

 

 

 

Op do 28 jul. 2022 04:25 schreef Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> >:

Legacy9 wederom geïnstalleerd

Gedcom gemaakt

Legacy 8 geïnstalleerd

Gedcom importeren: ramp veel zaken worden niet herkend, datums worden 
verbasterd.

Pasop: gedcom maken vanuit Legacy9 met Nederlandse taal en dan in legacy8 met 
Engels importeren geeft een hoop ellende. 

Na het corrigeren van lle fouten - staan wel keurig in een lijstje – heb ik 
alle data weer in Legacy8. 

Ik moet alleen nog circa 22.000 (22 duizend) doodgeboren langslopen, want in 9 
en 8 is de kind status hetzelfde: dus ook twee- en drielingen zijn doodgeboren 
en moeten handmatig worden gecorrigeerd.

Zucht, ik ga nu slapen het is 04:25 en het wordt langzaam weer licht … J

Ton

 

Van: Legacy-Nederlands mailto:legacy-nederlands-boun...@legacyusers.com> > Namens Els den Hamer
Verzonden: woensdag 27 juli 2022 19:37
Aan: Dutch User List mailto:legacy-nederlands@legacyusers.com> >
Onderwerp: Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

 

Dank voor je reactie Ton. Voor mij is het duidelijk nu dat ik ongecompliceerd 
blijf stambomen met Lecacy 8. Heb nooit problemen. 

Succes Ton. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt.

 

Groeten,

Els. 

 

Op wo 27 jul. 2022 19:32 schreef Ton van Heusden mailto:heusde...@zeeuwengevonden.nl> >:

Hallo Els en Loek,

 

Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.

Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd 
upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs en 
nadelen ontdekt.

Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren. 

 

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten, Ton

 

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com  
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com  
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com

-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com


Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9

2022-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Els den Hamer
Ton, wat een ellende.



Op do 28 jul. 2022 04:25 schreef Ton van Heusden <
heusde...@zeeuwengevonden.nl>:

> Legacy9 wederom geïnstalleerd
>
> Gedcom gemaakt
>
> Legacy 8 geïnstalleerd
>
> Gedcom importeren: ramp veel zaken worden niet herkend, datums worden
> verbasterd.
>
> Pasop: gedcom maken vanuit Legacy9 met Nederlandse taal en dan in legacy8
> met Engels importeren geeft een hoop ellende.
>
> Na het corrigeren van lle fouten - staan wel keurig in een lijstje – heb
> ik alle data weer in Legacy8.
>
> Ik moet alleen nog circa 22.000 (22 duizend) doodgeboren langslopen, want
> in 9 en 8 is de kind status hetzelfde: dus ook twee- en drielingen zijn
> doodgeboren en moeten handmatig worden gecorrigeerd.
>
> Zucht, ik ga nu slapen het is 04:25 en het wordt langzaam weer licht … J
>
> Ton
>
>
>
> *Van:* Legacy-Nederlands  *Namens
> *Els den Hamer
> *Verzonden:* woensdag 27 juli 2022 19:37
> *Aan:* Dutch User List 
> *Onderwerp:* Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 9
>
>
>
> Dank voor je reactie Ton. Voor mij is het duidelijk nu dat ik
> ongecompliceerd blijf stambomen met Lecacy 8. Heb nooit problemen.
>
> Succes Ton. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt.
>
>
>
> Groeten,
>
> Els.
>
>
>
> Op wo 27 jul. 2022 19:32 schreef Ton van Heusden <
> heusde...@zeeuwengevonden.nl>:
>
> Hallo Els en Loek,
>
>
>
> Goed om te horen dat ik niet de enige ben met dit scherm opbouw probleem.
>
> Op een gegeven moment dacht ik dat ik ook mee wilde doen. Ik bijna altijd
> upgrades van Legacy gekocht, maar ik heb geen voordelen en allen maar bugs
> en nadelen ontdekt.
>
> Ik ga nu proberen Legacy 8 weer opnieuw te installeren.
>
>
>
> Bedankt voor jullie antwoorden.
>
> Groeten, Ton
>
>
>
> --
> ___
> Legacy-Nederlands mailing list
> Legacy-Nederlands@legacyusers.com
> http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
>
> --
> ___
> Legacy-Nederlands mailing list
> Legacy-Nederlands@legacyusers.com
> http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com
>
-- 
___
Legacy-Nederlands mailing list
Legacy-Nederlands@legacyusers.com
http://legacyusers.com/mailman/listinfo/legacy-nederlands_legacyusers.com