Re: [OSM-talk-nl] Vertaling van OSM labelnamen

2013-10-06 Thread Willem Sonke
Hallo Pander,

Dat is vreemd, want de OSM-website en de iD-editor zijn wel degelijk vertaald. 
Misschien zijn het de browser-instellingen? In Firefox bijvoorbeeld kan de 
voorkeurstaal ingesteld worden via de Voorkeuren  Inhoud  Talen.

Met vriendelijke groeten, Willem

Op zondag 6 oktober 2013 13:19:45 schreef Pander OpenTaal:
 Hoi allemaal,
 
 Dit is mijn OpenTaalgeweten dat de kop op steekt; is er een Nederlandse
 versie van OSM en van haar online editors? Zijn er i18n-bestanden voor
 beschikbaar? Ik kan me herinneren dat er wel vertaalinitiatieven zijn
 geweest maar geen idee hoe die aan te zetten. Preferred language 'nl' in
 profile settings OSM gaf geen verschil.
 
 Groeten,
 
 Pander
 
 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

signature.asc
Description: This is a digitally signed message part.
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Vertaling van OSM labelnamen

2013-10-06 Thread Willem Sonke
Op zondag 6 oktober 2013 16:30:03 schreef Pander OpenTaal:
 On 2013-10-06 14:23, Willem Sonke wrote:
  Hallo Pander,
  
  Dat is vreemd, want de OSM-website en de iD-editor zijn wel degelijk 
  vertaald. Misschien zijn het de browser-instellingen? In Firefox 
  bijvoorbeeld kan de voorkeurstaal ingesteld worden via de Voorkeuren  
  Inhoud  Talen.
 
 Mijn browser is idd Engelstalig maar ik verwacht aan dat de preferred
 langueage in mijn profile dit overschrijft. Is dit een bug?
 
 Tweede vraag, waa zijn de bronbestanden van de vertalingen te vinden?

Voor de iD-editor wordt de vertaling bijgehouden op Transifex:
https://www.transifex.com/projects/p/id-editor/

Voor de OSM-website weet ik het niet, eigenlijk...

 
  
  Met vriendelijke groeten, Willem
  
  Op zondag 6 oktober 2013 13:19:45 schreef Pander OpenTaal:
  Hoi allemaal,
 
  Dit is mijn OpenTaalgeweten dat de kop op steekt; is er een Nederlandse
  versie van OSM en van haar online editors? Zijn er i18n-bestanden voor
  beschikbaar? Ik kan me herinneren dat er wel vertaalinitiatieven zijn
  geweest maar geen idee hoe die aan te zetten. Preferred language 'nl' in
  profile settings OSM gaf geen verschil.
 
  Groeten,
 
  Pander
 
  ___
  Talk-nl mailing list
  Talk-nl@openstreetmap.org
  https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
 
 
  ___
  Talk-nl mailing list
  Talk-nl@openstreetmap.org
  https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
 
 
 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


signature.asc
Description: This is a digitally signed message part.
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Het IJ leeggepompt!

2011-12-27 Thread Willem Sonke
Het commentaar bij deze changeset is /MP repairs (OSMI)/. De OSM 
Inspector [1] geeft in deze regio inderdaad multipolygoonfouten, onder 
meer /touching inner rings/ en /invalid geometry/.
Deze gebruiker heeft overigens ook op andere plaatsen dergelijke 
veranderingen gedaan, waaronder in Den Haag, maar daar zie ik zo snel 
geen problemen op de kaart.


Willem Sonke

[1] 
http://tools.geofabrik.de/osmi/?view=multipolygonlon=4.83140lat=52.41107zoom=13overlays=invalid_geometry_hull,duplicate_ways,intersections,intersection_lines,ring_not_closed_hull,ring_not_closed,unconnected_end_nodes,touching_inner_rings_hull,touching_inner_rings,role_mismatch_hull,role_mismatch,duplicate_tags_hull,duplicate_tags,multipolygons_type_is_boundary,type_is_boundary,ways,role_markers,way_end_nodes,way_nodes



On 27-12-11 15:30, Piet Smits wrote:
Iemand heeft op 22 december deze way uit de relatie 1704  (die het 
zelfde lijkt als relatie Het IJ) gehaald. Wellicht had het daar iets 
mee te maken:


http://www.openstreetmap.org/browse/relation/1704/history

Bij de monding van de Ertshaven zie (of zag) je hetzelfde.

grtz,
Piet



Op 27-12-2011 15:15, Floris Looijesteijn schreef:

http://www.openstreetmap.org/browse/way/67559262

Ja, Willem1, die wijziging is te zien.
Op dit moment wordt ie ook weer goed gerenderd.

Renderbugje dus denk ik...

Thanks all!

Groet,
Floris

2011/12/27 Floris Looijesteijno...@floris.nu:

Volgens mij is die historie niet actueel.
De weg waar ik het in m'n andere mailtje over heb, heb ik net enorm
aan lopen trekken maar die staat nog steeds op de vorige editor z'n 
naam.


Groet,
Floris

2011/12/27 Maarten Deenmd...@xs4all.nl:

On 2011-12-27 14:03, Floris Looijesteijn wrote:


http://www.openstreetmap.org/?lat=52.37914lon=4.92726zoom=15layers=M 



Wie heeft er zin om even te kijken wat er aan de hand is?


Vreemd. Dat stukje IJ is sinds juli 2010 niet aangeraakt:
http://www.openstreetmap.org/browse/way/67559262

3dshapes:ggmodelk = 23
name = Het IJ
natural = water
source = 3dShapes

Lijkt ok. Ik kan in Potlatch alleen niet controleren of de way 
helemaal

correct is (closed en continuous).

Maarten


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Het IJ leeggepompt!

2011-12-27 Thread Willem Sonke

Hallo Floris,

In JOSM heb ik alleen een note-tag toegevoegd, en geloof ik dat dit 
geval nu opeens opgelost is, maar ik weet niet wat er eigenlijk fout 
was. Hij geeft mijn wijziging wel gewoon weer in de geschiedenis, als 
tweede.
In de omgeving zijn er overigens nog meer drooggevallen stukken: 
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.4179lon=4.841zoom=14layers=M
http://www.openstreetmap.org/?lat=52.4179lon=4.841zoom=14layers=MIs 
er iemand die weet wat hier aan de hand is?


Willem Sonke

On 27-12-11 14:38, Floris Looijesteijn wrote:

Volgens mij is die historie niet actueel.
De weg waar ik het in m'n andere mailtje over heb, heb ik net enorm
aan lopen trekken maar die staat nog steeds op de vorige editor z'n naam.

Groet,
Floris

2011/12/27 Maarten Deenmd...@xs4all.nl:

On 2011-12-27 14:03, Floris Looijesteijn wrote:

http://www.openstreetmap.org/?lat=52.37914lon=4.92726zoom=15layers=M

Wie heeft er zin om even te kijken wat er aan de hand is?

Vreemd. Dat stukje IJ is sinds juli 2010 niet aangeraakt:
http://www.openstreetmap.org/browse/way/67559262

3dshapes:ggmodelk = 23
name = Het IJ
natural = water
source = 3dShapes

Lijkt ok. Ik kan in Potlatch alleen niet controleren of de way helemaal
correct is (closed en continuous).

Maarten


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] BAG viewer

2011-10-30 Thread Willem Sonke

On 29-10-11 21:31, Stefan de Konink wrote:


Het probleem is juist het overzetten. Als ObjectIDs stabiel zijn, dan
is er geen probleem. Maar juist een systeem dat dat stukje monitort en
intelligent is om fouten op te sporen en te herstellen... dat ontbreekt.

Als het nou om data ging die 1x per jaar wordt geupdate... maar het
gaat om data die technisch gezien realtime geupdate kan worden.
Stel dat we nu al beginnen met kleinschalige imports van de BAG, dan 
wordt de kwaliteit van OSM beter in deze gebieden. Probleem is dan dat 
als OpenMetaMap of iets dergelijks klaar is, dat we dan de BAG weer uit 
OSM moeten halen en in de OMM moeten krijgen. Daarbij zou het wenselijk 
zijn om de reeds gemaakte aanpassingen door OSM'ers mee te kopiëren.


Alleen, stel dat we nu gewoon de 3dShapes laten staan. Als dan OMM klaar 
is, en we zetten de BAG daarin, hebben we dus twee verzamelingen 
gebouwen staan. Dat lijkt me ook onwenselijk en dan moeten de 
3dShapes-gebouwen dus waarschijnlijk ook weer uit OSM. Maar ook aan de 
3dShapes zijn reeds verbeteringen doorgevoerd door lokale mappers. Die 
zullen dus ook naar de OMM overgehaald moeten worden. Dan is er in feite 
toch geen verschil tussen het nu wel of niet importeren van gedeelten 
van de BAG, of begrijp ik het idee van OMM nu niet goed?


Willem Sonke

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] BAG viewer

2011-10-30 Thread Willem Sonke

On 30-10-11 12:58, Andre wrote:


De bestanden kunnen via 1 goedkoop abonnement van meen ik 160 euro
landelijk worden verkregen, waarom zou je dan niet landelijk
importeren? Per gemeente importeren vraagt om inconsistentie: de
actualiteit en verversingsfreqentie gaat dan per gebied afwijken en
daarmee is de kaart niet meet als referentie te gebruiken, want je
weet dan niet meer waar je naar lijkt.

Dat is nu, met de 3dShapes, ook niet het geval. Ik heb zelf het idee: 
als je exacte gebouwendata wilt, dan zul je toch naar de ruwe BAG moeten 
kijken.


Is het dan niet beter om de gehele BAG in 1 x landelijk te importeren
en dan in zijn geheel om de drie maanden te vervangen? Dus verwijderen
en opnieuw importeren. Er zullen weinig of geen mutaties nodig zijn
schat ik dan in. De huidige 3dshapes kunnen er dan uit. Blijven er dan
toch nog verschillen over, dan zouden die in een aparte laag kunnen,
die wel gemuteerd kan worden. Ik denk echter dat de meeste mutaties
dan even vooroplopen op de BAG, en na verloop van tijd wel weer eruit
kunnen. Ik denk dat de BAG alleen dan goed genoeg is. Eventueel kan de
verversings frequentue dan omhoog naar 1x per maand.

Bij iedere update van de BAG moet wel gekeken worden of er door OSM'ers 
geen updates gedaan zijn. Bij een massale landelijke import en 
landelijke updates loop je het risico dat gegevens van mensen die zelf 
veel moeite hebben gedaan ze toe te voegen zomaar verwijderd worden. Om 
dat te voorkomen moet er continu contact zijn met de lokale mappers. Dan 
kunnen die de import en updates toch net zo goed zelf doen?


De vraag is of het een probleem is dat de BAG niet letterlijk in OSM 
zit; ik vind van niet, sterker nog, ik vind het onwenselijk. De gegevens 
moeten kunnen worden aangepast, dat is juist het idee van OSM. We moeten 
dus voorkomen dat er iedere maand een landelijke update eroverheen komt 
die al je verbeteringen weer teniet doet. Ik zeg niet dat het onmogelijk 
is om landelijk goed te regelen, maar er moet wel veel aandacht aan 
worden besteed.


Daarnaast is het een idee om behalve de gebouwen ook de huisnummers
met daaraan gekoppeld de adresinformatie op te nemen in OSM op
zodanige wijze dat ook op adres gezocht kan gaan worden?

Dat lijkt me sowieso een goed idee, net zoals dat gedaan is in 
Gorinchem. Dan hebben we eindelijk fatsoenlijke deur-tot-deur-navigatie 
in heel Nederland :-)


Willem Sonke

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] BAG viewer

2011-10-29 Thread Willem Sonke

On 29-10-11 19:23, Stefan de Konink wrote:

Het heeft exact het zelfde probleem als een landelijke import, alleen
is de vervuiling lokaler. Als er regie gevoerd moet worden begin dan
gewoon goed; dat wil zeggen: implementeer openmetamap op een manier
dat het gebruikbaar is, en het geen grote geograbbelton wordt.
Ik heb even op de Wiki gekeken wat OpenMetaMap nu precies inhoudt, en 
het idee is erg goed. Ik vrees alleen dat een en ander in de praktijk 
heel lastig te implementeren is. Daardoor zal het nog wel een tijd duren 
totdat dit beschikbaar is.


Maar wat is het probleem als we in de tussentijd gecontroleerd de BAG al 
toevoegen? Op dit moment staat er 3dShapes die naar verwachting niet 
bijgewerkt gaat worden en van lagere kwaliteit is. Ik zie niet in waarom 
we niet ondertussen op kleine schaal de BAG zouden kunnen importeren. 
Als dan OpenMetaMap klaar is, dan kan alles toch nog overgezet worden?

Daarmee kunnen bronnen worden gerespecteerd, en data op een juiste
wijzen kan 'geciteerd' worden. Updates bijhouden en updates terug
laten vloeien naar gemeentes lijkt me dan erg goed. Daar is nu geen
infrastructuur voor, niet in OSM niet bij het Kadaster en al zeker
niet bij de gemeentes. Maar dit is wel de burgerparticipatie die we
nodig hebben.
Het terug laten vloeien van bijgewerkte gegevens naar de gemeenten lijkt 
me zinvol, maar ik vraag me af of de overheid daar zelf behoefte aan 
heeft. Ik denk dat ze vanwege de nauwkeurigheid alle gebouwen toch zelf 
willen opmeten -- OSM'ers zijn ten slotte geen landmeters die punten op 
de decimeter nauwkeurig kunnen inmeten.

Daarbij is het dus van belang dat als iemand in de Kadaster data edit,
hij expliciet toestemming geeft dat zijn data ook gebruikt mag worden
om verbetering door te voeren. Dat betekent weer dat daarop geen ODbL
kan zitten...
Dat weet ik niet, mijn juridische kennis is niet bepaald goed te noemen. 
:-)


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] OSM leren

2011-09-26 Thread Willem Sonke
Ik vind het wel leuk om het te vertalen, als er wat anderen meehelpen. 
Je hoort veel dat mensen het als een hindernis ervaren om in het Engels 
over OSM te moeten lezen, dus dit lijkt me een goed initiatief.


Met vriendelijke groeten, Willem

On 26-09-11 01:16, Martijn van Exel wrote:

Da's best een hoop werk, maar de auteurs hebben het ook opgeknipt in
handige hoofdstukken. Er is samengwerkt via Google Docs, waardoor het
extreem makkelijk is om samen aan zo'n klus te werken. Je kunt Jeff
Haack vragen om toegang tot de Engelse Master Docs en daar een
Nederlandse versie vanuit beginnen.

Succes,
Martijn

2011/9/25 Robert Elsenaarrob...@elsenaar.info:

http://www.learnosm.org/

Voelt iemand zich geroepen deze site eenmalig te vertalen en er voor te
zorgen dat de eigenaren ook een Nederlandse versie publiceren?

groet
Robert
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl








___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] OSM leren

2011-09-26 Thread Willem Sonke
Een dezer dagen zal ik een Google Doc beginnen; ik heb niet zo veel 
ervaring met Google Docs maar het zou moeten lukken. Als er anderen ook 
mee willen werken, laat het weten zodat ik een uitnodiging kan sturen.


Willem

On 26-09-11 22:18, Robert Elsenaar wrote:

Willem,

Als je een Google doc begint en als eerste alle pagina titels als 
hoofdstukken omzet. Dan kunnen we allemaal met een hoofdstuk beginnen. 
Ook ik heb zo door de dagen heen voldoende tijd om ook mijn bijdragen 
te leveren. Maar ik wil hiermee wel mee doen en niet het initiatief 
nemen.
Ik ben al bezig met een allesomvattende verkeersbordenpagina op te 
zetten. Ook hel veel werk.


Ik hoor van je.
Robert

-Oorspronkelijk bericht- From: Willem Sonke
Sent: Monday, September 26, 2011 9:45 PM
To: OpenStreetMap NL discussion list
Subject: Re: [OSM-talk-nl] OSM leren

Ik vind het wel leuk om het te vertalen, als er wat anderen meehelpen.
Je hoort veel dat mensen het als een hindernis ervaren om in het Engels
over OSM te moeten lezen, dus dit lijkt me een goed initiatief.

Met vriendelijke groeten, Willem

On 26-09-11 01:16, Martijn van Exel wrote:

Da's best een hoop werk, maar de auteurs hebben het ook opgeknipt in
handige hoofdstukken. Er is samengwerkt via Google Docs, waardoor het
extreem makkelijk is om samen aan zo'n klus te werken. Je kunt Jeff
Haack vragen om toegang tot de Engelse Master Docs en daar een
Nederlandse versie vanuit beginnen.

Succes,
Martijn

2011/9/25 Robert Elsenaarrob...@elsenaar.info:

http://www.learnosm.org/

Voelt iemand zich geroepen deze site eenmalig te vertalen en er voor te
zorgen dat de eigenaren ook een Nederlandse versie publiceren?

groet
Robert
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl








___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


--- 


Tekst ingevoegd door Panda GP 2011:

Als het hier gaat om een ongevraagde e-mail (SPAM), klik dan op de 
volgende link om de e-mail te herclasseren: 
http://localhost:6083/Panda?ID=pav_10073SPAM=truepath=C:\Windows\system32\config\systemprofile\AppData\Local\Panda%20Security\Panda%20Global%20Protection%202011\AntiSpam
--- 




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] vernielingen in belgie

2011-09-17 Thread Willem Sonke

Hallo Rob,

Volgens mij was het deze changeset: 
http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/9314641 door Melissa1982. 
Ik weet niet of het vandalisme is of een fout. Als we zeker weten dat 
het deze changeset betreft, dan kunnen we een bericht sturen.


Met vriendelijke groeten,
Willem

On 17-09-11 12:52, Rob wrote:

Hallo

Kan iemand eens met rollback faciliteiten eens kijken naar dit stukje 
kaart 
(http://www.openstreetmap.org/?lat=50.7517lon=5.7011zoom=14layers=M 
http://www.openstreetmap.org/?lat=50.7517lon=5.7011zoom=14layers=M)

Iemand heeft o.a de maas, A2 en de grenzen verwijderd zo te zien.

Groeten
Rob


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] vernielingen in belgie

2011-09-17 Thread Willem Sonke

Hallo Rob,

Melissa1982 heeft tot nu toe slechts twee changesets doorgevoerd met 
allebei alleen verwijderingen van nodes en ways. Het is wel opvallend 
dat beide changeset het commentaar /Stratenplan gemeente Voeren/ hebben. 
Xal ik met de Reverter-plugin van JOSM de wijzigingen terugdraaien?


Met vriendelijke groeten,
Willem

On 17-09-11 13:27, Rob wrote:

Hoi Willem

Dat zou best wel eens kunnen, Melissa1982 is pas sinds 15 sept actief, 
dus zal wel een beginners foutje zijn geweest.

Zal d'r eens mailen.

Rob

Op 17 september 2011 13:15 schreef Willem Sonke willemso...@planet.nl 
mailto:willemso...@planet.nl het volgende:


Hallo Rob,

Volgens mij was het deze changeset:
http://www.openstreetmap.org/browse/changeset/9314641 door
Melissa1982. Ik weet niet of het vandalisme is of een fout. Als we
zeker weten dat het deze changeset betreft, dan kunnen we een
bericht sturen.

Met vriendelijke groeten,
Willem


On 17-09-11 12:52, Rob wrote:

Hallo

Kan iemand eens met rollback faciliteiten eens kijken naar dit
stukje kaart
(http://www.openstreetmap.org/?lat=50.7517lon=5.7011zoom=14layers=M
http://www.openstreetmap.org/?lat=50.7517lon=5.7011zoom=14layers=M)
Iemand heeft o.a de maas, A2 en de grenzen verwijderd zo te zien.

Groeten
Rob


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org  mailto:Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org mailto:Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Commentaar bij een wijziging; verschillende sets aanmaken.

2011-07-05 Thread Willem Sonke

On 05-07-11 02:13, Andre Engels wrote:

2011/7/5 drek d...@drek.nl mailto:d...@drek.nl

Weet iemand misschien een antwoord op mijn vraag? Ik wil graag
commentaar bij een gedane wijziging wijzigen. Is dit mogelijk?


Nee, voorzover ik weet kan dat niet in Potlatch, heb zelf ook wel eens 
het probleem gehad. De enige oplossing die ik weet, is opslaan, en 
daarna op 'edit' klikken. Je krijgt dan hetzelfde beeld als voorheen, 
maar je wijzigingen vallen onder een nieuwe set.


--
André Engels, andreeng...@gmail.com mailto:andreeng...@gmail.com
___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl
In Potlatch 2 kun je op C drukken om de huidige changeset af te sluiten, 
en daarna kun je opnieuw op Opslaan klikken en een nieuw commentaar 
toevoegen. Is dat wat je bedoelt?

Zie http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Potlatch_2/Shortcuts

Met vriendelijke groeten, Willem Sonke

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Node en shape samenvoegen

2011-06-22 Thread Willem Sonke
Mij lijkt een handige manier: node selecteren, kopiëren met Ctrl+C, 
shape selecteren en tags plakken met Ctrl+Shift+V. Daarna kan de node 
verwijderd worden.


Met vriendelijke groeten,
Willem Sonke

On 22-6-2011 22:31, Frank Fesevur wrote:

Hoi,

Weet iemand een handige methode om een enkele node en een shape samen te voegen.

Na de 3dshapes-import zijn er veel plekken waar een oude poi-node
staat waar nu een gebouw ingetekend is. Vaak wil je die informatie nu
aan dat gebouw hangen en de losse node weghalen. Wat is de handigste
manier om dit te doen met JOSM?

Gegroet,
Frank

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl






___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


[OSM-talk-nl] Tileservers

2009-07-31 Thread Willem Sonke
Beste OpenStreetMappers,

 

Laat ik me eerst even voorstellen, omdat ik (bijna) nieuw ben op de
mailinglijst. Ik ben Willem, op OpenStreetMap is mijn account Willem1, ik
ben sinds september 2008 OSM-lid. Ik woon in Zuid-Limburg en ik ben daar
bezig met het mappen van gebouwen in de buurt van Sittard van de luchtfoto;
verder ben ik bezig om mijn omgeving te voorzien van GPS-tracks om de
AND-data te verbeteren. Ook heb ik enkele fietsroutes gemapt.

 

Ik heb direct een (beginners)vraag over de Nederlandse tileservers. Wat is
nu het verschil tussen nieuw.openstreet.nl en tile.openstreetmap.nl?

 

Met vriendelijke groet,

Willem1

___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] Tileservers

2009-07-31 Thread Willem Sonke
Ja, dat heb ik gemerkt ja. Jammer, het is leuk om je wijzigingen direct te
zien.

Met vriendelijke groet, Willem1

-Oorspronkelijk bericht-
Van: talk-nl-boun...@openstreetmap.org
[mailto:talk-nl-boun...@openstreetmap.org] Namens Floris Looijesteijn
Verzonden: vrijdag 31 juli 2009 15:23
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] Tileservers

oh ja, en ze liggen momenteel beide erg achter.
http://www.openstreetmap.org/ is momenteel actueler.

de beheerder van de .nl tileserver is geloof ik op vakantie.

groet,
floris

Willem Sonke wrote:
 Beste OpenStreetMappers,



 Laat ik me eerst even voorstellen, omdat ik (bijna) nieuw ben op de
 mailinglijst. Ik ben Willem, op OpenStreetMap is mijn account Willem1, ik
 ben sinds september 2008 OSM-lid. Ik woon in Zuid-Limburg en ik ben daar
 bezig met het mappen van gebouwen in de buurt van Sittard van de
 luchtfoto;
 verder ben ik bezig om mijn omgeving te voorzien van GPS-tracks om de
 AND-data te verbeteren. Ook heb ik enkele fietsroutes gemapt.



 Ik heb direct een (beginners)vraag over de Nederlandse tileservers. Wat is
 nu het verschil tussen nieuw.openstreet.nl en tile.openstreetmap.nl?



 Met vriendelijke groet,

 Willem1

 ___
 Talk-nl mailing list
 Talk-nl@openstreetmap.org
 http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl




___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl


Re: [OSM-talk-nl] klein taalfoutje op voorpagina openstreetmap.org

2009-07-06 Thread Willem Sonke
Beste Mark en Milo,

Ik heb de vertaling gemaakt, en hem gewoon in de trac gezet. Daar zijn
mensen die het kunnen updaten.

Met vriendelijke groeten,
Willem Sonke (Willem1)

-Oorspronkelijk bericht-
Van: talk-nl-boun...@openstreetmap.org
[mailto:talk-nl-boun...@openstreetmap.org] Namens Milo van der Linden
Verzonden: dinsdag 30 juni 2009 12:33
Aan: OpenStreetMap NL discussion list
Onderwerp: Re: [OSM-talk-nl] klein taalfoutje op voorpagina
openstreetmap.org

Beste Mark,

't koste me even wat moeite om uit te vinden wat je bedoelt. Ik moest
eerst mijn Engelstalige browser Nederlands leren praten  ;-) 

De fout is terug te vinden in de nl.yml (rails)

http://trac.openstreetmap.org/browser/sites/rails_port/config/locales/nl.yml

Heeft iemand svn schrijf-rechten en de mogelijkheid om de opmerkingen
van Mark te verwerken?



Mark Van den Borre wrote:
 Beste allemaal,

 Ik heb twee onnauwkeurigheden qua taal opgemerkt op de voorpagina van
 http://openstreetmap.org:
  OpenStreetMap is een vrij bewerkbare kaart van de hele wereld.
 =Hij= wordt gemaakt door mensen zoals jij.

 Met OpenStreetMap kun je geografische gegevens van de hele aarde zien,
 bewerken en gebruiken op een collaboratieve manier==

 zou moeten worden:

  OpenStreetMap is een vrij bewerkbare kaart van de hele wereld.
 =Ze= wordt gemaakt door mensen zoals jij.

 Met OpenStreetMap kun je geografische gegevens van de hele aarde zien,
 bewerken en gebruiken op een collaboratieve manier=.=

 Kan iemand met meer zicht op de achterliggende infrastructuur dat
 verder opvolgen?

 Alvast bedankt!

 Groeten,

 Mark
 vrijwilliger

 P.S. Zie o.a.
http://www.vandale.nl/vandale/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=kaart
   


___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl



___
Talk-nl mailing list
Talk-nl@openstreetmap.org
http://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-nl