Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-27 Tema obsahu Vladimír Semotán
Zdravím,
díky za reakci. Ano, to by bylo bývalo nejjednodušší, ale ty SHP nemají
potřebné atributy (výšky, patra..).

V.

Dne 26. září 2017 18:17 Jachym Cepicky  napsal(a):

> možná trochu pozdě, ale do qgis bych z geofabriky importoval shapefily, je
> to i mene narocnejsi a vic gos friendly
>
> j
>
> On Wed, 20 Sep 2017, 22:53 Vladimír Semotán  wrote:
>
>> Zdravím,
>> jo, počítám s tím, že tam ta obálka bude. Když ne, tak zkrátka smůla.
>> Tohle už mám zhruba naprogramované a zdá se, že funguje. Takže to je
>> happy-end a děkuji za rady:-). Teď jsem od geometrie trochu odbočil a
>> připravuju texturovací systém. To bude možná pro OSM premiéra. V těch 3D
>> generátorech alá f4map jsou jen prázdné zdi. Já naopak volím vždy nějakou
>> texturu... i kdyby to nebyla pravda :-).
>>
>> Stejně ale bohužel pořád nevím, jestli nakonec OSM data budu moct použít.
>> Ta ODbL licence je dost krutá :-(. Už jen umístění budov na terén podle
>> nějakého DEM, který není free, znamená pravděpodobně nepoužitelnost.
>> Používáme i jiné databáze vázané různými licencemi. Je to zkrátka komerční
>> produkt (byť bez masové distribuce).
>>
>> ..no trochu jsem se rozpovídal.
>>
>> Ještě jednou díky za reakce.
>>
>> V.
>>
>> Dne 20. září 2017 21:21 Jan Macura  napsal(a):
>>
>> Ahoj,
>>>
>>> 2017-09-20 15:24 GMT+02:00 jzvc :
>>>
 Jeste dodam, takhle nejak to pak vypada, kdyz tam ta relace neni ...

 http://demo.f4map.com/#lat=50.0871190=14.420=
 20=52.162=24.637

 je tam pekny - nonOSM model radnicni veze, a kolem visej ve vzduchu
 veze OSM modelu, ktery nema relaci.
>>>
>>>
>>> Musel jsem otevřít JOSM a projít všechny tagy okolních objektů, abych
>>> usoudil, že ten model s texturama si tam F4 přidali sami.
>>> Nijak neobhajuju neexistenci building relace, ale zrovna v tomhle
>>> případě ty věžičky, co lítaj vzduchem, mohli odstranit z výsledku během
>>> preprocessingu dat...
>>>
>>> H.
>>>
>>> ___
>>> Talk-cz mailing list
>>> Talk-cz@openstreetmap.org
>>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>>
>>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-26 Tema obsahu Jachym Cepicky
možná trochu pozdě, ale do qgis bych z geofabriky importoval shapefily, je
to i mene narocnejsi a vic gos friendly

j

On Wed, 20 Sep 2017, 22:53 Vladimír Semotán  wrote:

> Zdravím,
> jo, počítám s tím, že tam ta obálka bude. Když ne, tak zkrátka smůla.
> Tohle už mám zhruba naprogramované a zdá se, že funguje. Takže to je
> happy-end a děkuji za rady:-). Teď jsem od geometrie trochu odbočil a
> připravuju texturovací systém. To bude možná pro OSM premiéra. V těch 3D
> generátorech alá f4map jsou jen prázdné zdi. Já naopak volím vždy nějakou
> texturu... i kdyby to nebyla pravda :-).
>
> Stejně ale bohužel pořád nevím, jestli nakonec OSM data budu moct použít.
> Ta ODbL licence je dost krutá :-(. Už jen umístění budov na terén podle
> nějakého DEM, který není free, znamená pravděpodobně nepoužitelnost.
> Používáme i jiné databáze vázané různými licencemi. Je to zkrátka komerční
> produkt (byť bez masové distribuce).
>
> ..no trochu jsem se rozpovídal.
>
> Ještě jednou díky za reakce.
>
> V.
>
> Dne 20. září 2017 21:21 Jan Macura  napsal(a):
>
> Ahoj,
>>
>> 2017-09-20 15:24 GMT+02:00 jzvc :
>>
>>> Jeste dodam, takhle nejak to pak vypada, kdyz tam ta relace neni ...
>>>
>>>
>>> http://demo.f4map.com/#lat=50.0871190=14.420=20=52.162=24.637
>>>
>>> je tam pekny - nonOSM model radnicni veze, a kolem visej ve vzduchu veze
>>> OSM modelu, ktery nema relaci.
>>
>>
>> Musel jsem otevřít JOSM a projít všechny tagy okolních objektů, abych
>> usoudil, že ten model s texturama si tam F4 přidali sami.
>> Nijak neobhajuju neexistenci building relace, ale zrovna v tomhle případě
>> ty věžičky, co lítaj vzduchem, mohli odstranit z výsledku během
>> preprocessingu dat...
>>
>> H.
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-20 Tema obsahu Vladimír Semotán
Zdravím,
jo, počítám s tím, že tam ta obálka bude. Když ne, tak zkrátka smůla. Tohle
už mám zhruba naprogramované a zdá se, že funguje. Takže to je happy-end a
děkuji za rady:-). Teď jsem od geometrie trochu odbočil a připravuju
texturovací systém. To bude možná pro OSM premiéra. V těch 3D generátorech
alá f4map jsou jen prázdné zdi. Já naopak volím vždy nějakou texturu... i
kdyby to nebyla pravda :-).

Stejně ale bohužel pořád nevím, jestli nakonec OSM data budu moct použít.
Ta ODbL licence je dost krutá :-(. Už jen umístění budov na terén podle
nějakého DEM, který není free, znamená pravděpodobně nepoužitelnost.
Používáme i jiné databáze vázané různými licencemi. Je to zkrátka komerční
produkt (byť bez masové distribuce).

..no trochu jsem se rozpovídal.

Ještě jednou díky za reakce.

V.

Dne 20. září 2017 21:21 Jan Macura  napsal(a):

> Ahoj,
>
> 2017-09-20 15:24 GMT+02:00 jzvc :
>
>> Jeste dodam, takhle nejak to pak vypada, kdyz tam ta relace neni ...
>>
>> http://demo.f4map.com/#lat=50.0871190=14.420=20
>> =52.162=24.637
>>
>> je tam pekny - nonOSM model radnicni veze, a kolem visej ve vzduchu veze
>> OSM modelu, ktery nema relaci.
>
>
> Musel jsem otevřít JOSM a projít všechny tagy okolních objektů, abych
> usoudil, že ten model s texturama si tam F4 přidali sami.
> Nijak neobhajuju neexistenci building relace, ale zrovna v tomhle případě
> ty věžičky, co lítaj vzduchem, mohli odstranit z výsledku během
> preprocessingu dat...
>
> H.
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-20 Tema obsahu Jan Macura
Ahoj,

2017-09-20 15:24 GMT+02:00 jzvc :

> Jeste dodam, takhle nejak to pak vypada, kdyz tam ta relace neni ...
>
> http://demo.f4map.com/#lat=50.0871190=14.420=20
> =52.162=24.637
>
> je tam pekny - nonOSM model radnicni veze, a kolem visej ve vzduchu veze
> OSM modelu, ktery nema relaci.


Musel jsem otevřít JOSM a projít všechny tagy okolních objektů, abych
usoudil, že ten model s texturama si tam F4 přidali sami.
Nijak neobhajuju neexistenci building relace, ale zrovna v tomhle případě
ty věžičky, co lítaj vzduchem, mohli odstranit z výsledku během
preprocessingu dat...

H.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-20 Tema obsahu jzvc

Dne 20.9.2017 v 14:12 jzvc napsal(a):

Dne 6.9.2017 v 22:47 Jan Macura napsal(a):

Ahoj,

2017-09-06 15:37 GMT+02:00 Vladimír Semotán >:

Ale teď jsem narazil na tohle:

http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings#Building_outlines



(Building Outlines)..to bude asi ono. Budu muset prostě detekovat,
které "building:part" jsou uvnitř té či oné "building" a podle toho
se zařídit.


jistější je postup: detekovat, která building:part= je uvnitř které
building=, ale na některých místech existuje i relace typu building,
která to právě všechno drží pohromadě, zvlášť u případů, kdy třeba část
budovy z nějakého důvodu není uvnitř půdorysu (použito třeba zde:
http://www.openstreetmap.org/relation/6721018).

H.


Cus, spravne by tam v pripade, ze se budova sklada z vice prvku, ta
"obalova" relace mela byt vzdy. Jina vec je, zda i ve skutecnosti je,
ale pokud neni, je to chyba.



Jeste dodam, takhle nejak to pak vypada, kdyz tam ta relace neni ...

http://demo.f4map.com/#lat=50.0871190=14.420=20=52.162=24.637

je tam pekny - nonOSM model radnicni veze, a kolem visej ve vzduchu veze 
OSM modelu, ktery nema relaci.




A ad outline ... to je vpodstate primarne urceno pro 2D reneder = tohle
vykresli jako budovu, a na zbytek prvku kasli.




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-20 Tema obsahu jzvc

Dne 6.9.2017 v 22:47 Jan Macura napsal(a):

Ahoj,

2017-09-06 15:37 GMT+02:00 Vladimír Semotán >:

Ale teď jsem narazil na tohle:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings#Building_outlines

(Building Outlines)..to bude asi ono. Budu muset prostě detekovat,
které "building:part" jsou uvnitř té či oné "building" a podle toho
se zařídit.


jistější je postup: detekovat, která building:part= je uvnitř které
building=, ale na některých místech existuje i relace typu building,
která to právě všechno drží pohromadě, zvlášť u případů, kdy třeba část
budovy z nějakého důvodu není uvnitř půdorysu (použito třeba zde:
http://www.openstreetmap.org/relation/6721018).

H.


Cus, spravne by tam v pripade, ze se budova sklada z vice prvku, ta 
"obalova" relace mela byt vzdy. Jina vec je, zda i ve skutecnosti je, 
ale pokud neni, je to chyba.


A ad outline ... to je vpodstate primarne urceno pro 2D reneder = tohle 
vykresli jako budovu, a na zbytek prvku kasli.





___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-06 Tema obsahu Jan Macura
Také zdravím,

2017-09-05 16:35 GMT+02:00 Vladimír Semotán :

> Tedy:
> Rád bych využili OSM data v práci, ale nedaří se mi je správně importovat
> do QGisu. Viz: https://gis.stackexchange.com/questions/254282/importing-
> large-osm-data-to-qgis-failed-using-quickosm-spatiallite-
> layer-or-ad/254325#254325
>
>
Používám v QGISu postup: Vektor->OpenStreetMap->Stáhnout data OSM->uložený
soubor *.osm načtu přes Vrstvy->Přidat vrstvu->Přdat vektorovou vrstvu. Ono
to sice ukazuje "number of features: 0", ale když dám "vybrat vše" a
potvrdím načtení, tak tam je všechno, co očekávám. Ale používám to jen pro
malá území, samozřejmě netuším, jak se to bude chovat při zpracování celého
území státu.

H.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-06 Tema obsahu Jan Macura
Ahoj,

2017-09-06 15:37 GMT+02:00 Vladimír Semotán :

> Ale teď jsem narazil na tohle: http://wiki.openstreetmap.org/
> wiki/Simple_3D_buildings#Building_outlines (Building Outlines)..to bude
> asi ono. Budu muset prostě detekovat, které "building:part" jsou uvnitř té
> či oné "building" a podle toho se zařídit.
>


jistější je postup: detekovat, která building:part= je uvnitř které
building=, ale na některých místech existuje i relace typu building, která
to právě všechno drží pohromadě, zvlášť u případů, kdy třeba část budovy z
nějakého důvodu není uvnitř půdorysu (použito třeba zde:
http://www.openstreetmap.org/relation/6721018).

H.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-06 Tema obsahu Vladimír Semotán
Jo, to chápu, že záleží na tom, jak to kdo zmapoval. Spíš, když už to
jednou zmapované je, tak jak se "strojově" zjistí, co patří k sobě?

Ale teď jsem narazil na tohle:
http://wiki.openstreetmap.org/wiki/Simple_3D_buildings#Building_outlines
(Building Outlines)..to bude asi ono. Budu muset prostě detekovat, které
"building:part" jsou uvnitř té či oné "building" a podle toho se zařídit.

Opendata Prahy jsem vůbec neznal. Doufám, že tam nebude nic pužitelného,
jinak to zase bude strašně moc práce :-). Každopádně moc díky!

V.

Dne 6. září 2017 15:28 Petr Vejsada  napsal(a):

> Ahoj,
>
> to záleží, jak to kdo nakreslil. Tracer dělá relace, když je uvnitř budovy
> díra, pak dělá multipolygon inner/outer. Složitější věci jako části budov
> apod. je třeba zakreslit ručně a pak záleží na preciznosti mapera a také
> jeho místní znalosti.
>
> Co se týká výšek budov, tak v Praze by ti mohly pomoci pražské datasety 3D
> - http://www.geoportalpraha.cz/cs/opendata
>
> Dne St 6. září 2017 15:20:33, Vladimír Semotán napsal(a):
>
> > Zajímalo by mě, jestli jsou v OSM datech části budov nějak logicky
> spojeny,
> > nějakou relací, nebo nějakým tagem?
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-06 Tema obsahu Petr Vejsada
Ahoj,

to záleží, jak to kdo nakreslil. Tracer dělá relace, když je uvnitř budovy 
díra, pak dělá multipolygon inner/outer. Složitější věci jako části budov 
apod. je třeba zakreslit ručně a pak záleží na preciznosti mapera a také 
jeho místní znalosti.

Co se týká výšek budov, tak v Praze by ti mohly pomoci pražské datasety 3D 
- http://www.geoportalpraha.cz/cs/opendata

Dne St 6. září 2017 15:20:33, Vladimír Semotán napsal(a):

> Zajímalo by mě, jestli jsou v OSM datech části budov nějak logicky 
spojeny,
> nějakou relací, nebo nějakým tagem?

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-06 Tema obsahu Vladimír Semotán
Ještě bych se vrátil k tomu importu do gisu.

Zajímalo by mě, jestli jsou v OSM datech části budov nějak logicky spojeny,
nějakou relací, nebo nějakým tagem?

Řekněme třeba svato-Vítská katedrála. Vidím, že je složena z 18ti polygonů
(v příloze). Jsou tyto nějak logicky seskupeny? Zkusil jsem exportovat XML
data z mapy
, ale
nevidím ve struktuře žádnou relaci, která by katedrálu "držela pohromadě"
:-).

V těch F4mapách používají pouze barvy a výšky, já na budovách volím náhodné
textury a podobně, takže bych měl třeba v tomto případě každou věž jinou. V
horším případě by kus katedrály byl panelák a jiný kus třeba vila.

V.


Dne 6. září 2017 13:55 Miroslav Suchy  napsal(a):

> Dne 6.9.2017 v 12:59 Vladimír Semotán napsal(a):
> > Rád bych se ještě zeptal: viděl jsem, že v OSM jsou některé menší
> vesnice nezmapované (když porovnávám třeba s DMÚ
> > daty). Řeší se to, nebo existuje seznam takových míst?
>
>
> http://ruian.poloha.net/budovy/?sort=1
>
> Mirek
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-06 Tema obsahu Miroslav Suchy
Dne 6.9.2017 v 12:59 Vladimír Semotán napsal(a):
> Rád bych se ještě zeptal: viděl jsem, že v OSM jsou některé menší vesnice 
> nezmapované (když porovnávám třeba s DMÚ
> daty). Řeší se to, nebo existuje seznam takových míst?


http://ruian.poloha.net/budovy/?sort=1

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-06 Tema obsahu Vladimír Semotán
Prosek pěkný. Jo, umím si to představit, že to dá práci. Jsem programátor a
zabývám se generováním terénů pro letecké simulátory (z různých zdrojů dat,
i placených). Na GIS ale nikoho nemáme a tak se stane, že několik dnů řeším
něco v QGisu. Dá to skutečně dost práce a výsledek je vždy lepší jen fous.
Barvy střech jsem zkoušel získat automaticky podle ortofot. Ale to chce,
aby půdorysy dobře seděly, jinak je to takové +-.

Co se týče budov, OSM data jsou detailnější než ty, co máme teď. Proto bych
je chtěl zkusit. Jen trochu tápu v té licenci
.
Co jsou odovzená data a co ne, jestli je můžu míchat s jinými daty a
podobně (například doplnit chybějící vesnice z DMÚ).

V.

Dne 6. září 2017 13:25 r00t  napsal(a):

> Ahoj,
>
> > Překvapilo mě, kolik informací je v některých místech k dispozici (viz:
> > http://demo.f4map.com/#lat=50.0742640=14.4568753=
> 17=80=-151.157).
> > Přibývají stále? Je to z nějakých zdrojů dat, dělá se to ručně, či jak
> sběr těch výšek a barev budov probíhá?
> Pocet pater se importuje z RUIANu. Ale jakekoliv komplexnejsi tvary nebo
> parametry (smer strechy, barvy,...) jsou delane rucne. Vetsinou jde hlavne
> o nejake
> vyznamne budovy, pamatky atd., v Praze jich je celkem dost.
> Pred nejakou dobou jsem z fotek zmapoval barvy domu v polovine Proseka,
> stejne
> jako strechy atd. Prace na nekolik dnu a vysledek je jenom videt v F4map:
> http://demo.f4map.com/#lat=50.1192010=14.4822438=
> 18=69.4=-73.521
> ...dalo by se rict "tolik prace a pritom je to takova blbost"...
>
> J
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-06 Tema obsahu r00t
Ahoj,

> Překvapilo mě, kolik informací je v některých místech k dispozici (viz:
> http://demo.f4map.com/#lat=50.0742640=14.4568753=17=80=-151.157).
> Přibývají stále? Je to z nějakých zdrojů dat, dělá se to ručně, či jak sběr 
> těch výšek a barev budov probíhá?
Pocet pater se importuje z RUIANu. Ale jakekoliv komplexnejsi tvary nebo
parametry (smer strechy, barvy,...) jsou delane rucne. Vetsinou jde hlavne o 
nejake
vyznamne budovy, pamatky atd., v Praze jich je celkem dost.
Pred nejakou dobou jsem z fotek zmapoval barvy domu v polovine Proseka, stejne
jako strechy atd. Prace na nekolik dnu a vysledek je jenom videt v F4map:
http://demo.f4map.com/#lat=50.1192010=14.4822438=18=69.4=-73.521
...dalo by se rict "tolik prace a pritom je to takova blbost"...

J


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-06 Tema obsahu Jiří Komárek

Ahoj,


budovy se dnes importují z RÚIANu. Některé vesnice nejsou zmapované 
proto, že tam ještě není zdroj dat. Občas někdo obkresluje budovy ručně 
podle satelitních snímků, ale v ČR jde spíše o minoritní záležitost. 
Nové budovy přibývají s tím, jak je ČÚZK dává k dispozici (plán je, 
tuším, mít vše do roku ?2022?). Existuje vrstva, která ukazuje budovy v 
RÚIANu, které však nejsou z nějakého důvodu v OpenStreetMap (buďto 
budovu někdo pomocí pluginu či jinak nezmapoval nebo má ČÚZK chybu v 
datech - budova už neexistuje či nikdy ani neexistovala). Více viz 
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Cs:R%C3%9AIAN .



Barva a tvar budov se dělá ručně. V příkladu, který jsi posílal, je 
výška renderovaná nejčastěji pomocí hodnoty building:levels.



On 6.9.2017 12:59, Vladimír Semotán wrote:

Ahoj,
nakonec se něco podařilo importovat. Ještě laboruju s tím, že bych rád 
znal relace, nebo jak se tomu přesně říká. Zkrátka který polygon patří 
ke kterýmu (třeba věže kostelů a podobně). Uvidíme. Každopádně to 
vypadá nadějně.


Překvapilo mě, kolik informací je v některých místech k dispozici 
(viz: 
http://demo.f4map.com/#lat=50.0742640=14.4568753=17=80=-151.157). 

Přibývají stále? Je to z nějakých zdrojů dat, dělá se to ručně, či jak 
sběr těch výšek a barev budov probíhá?


Rád bych se ještě zeptal: viděl jsem, že v OSM jsou některé menší 
vesnice nezmapované (když porovnávám třeba s DMÚ daty). Řeší se to, 
nebo existuje seznam takových míst?



Děkuju za tip na OSGeo konferenci.

Vladimír.

Dne 6. září 2017 9:04 Marián Kyral <mky...@email.cz 
<mailto:mky...@email.cz>> napsal(a):


Ahoj,
pár lidí kolem GISů se tu pohybuje (Jáchym), ale nevím jak jsou na
tom s časem. Zkusil bych ještě OSGeo konferenci
http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz
<http://mailman.fsv.cvut.cz/mailman/listinfo/freegeocz>
Třeba bude někdo vědět.

Pokud bude nějaký problém OSM, jsme jedno velké ucho ;-)

Marián


-- Původní e-mail --
Od: Vladimír Semotán <semot...@gmail.com <mailto:semot...@gmail.com>>
Komu: talk-cz@openstreetmap.org <mailto:talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 5. 9. 2017 16:36:43
    Předmět: [Talk-cz] Import dat do QGisu


Zdravím,

přihlásil jsem se do této konference, protože hledám radu.
Pokud jsem přehlídl nějaká pravidla, nebo budu působit svým
prvním příspěvkem jako někdo, kdo jen bere, ale nic nedává,
omlouvám se předem. Na druhou stranu, pokud se mi podaří
problém vyřešit, budu mít pravděpodobně OSM data ČR na očích
řadu týdnů a třeba mohu být i něčím užitečný. Třeba. Jedná se
o 3D vizualizaci s použitím detailních ortofot.

Tedy:
Rád bych využili OSM data v práci, ale nedaří se mi je správně
importovat do QGisu. Viz:

https://gis.stackexchange.com/questions/254282/importing-large-osm-data-to-qgis-failed-using-quickosm-spatiallite-layer-or-ad/254325#254325

<https://gis.stackexchange.com/questions/254282/importing-large-osm-data-to-qgis-failed-using-quickosm-spatiallite-layer-or-ad/254325#254325>

Stáhl jsem balík z Geofabrik.de. Aktualizoval QGis i QuickOSM
plugin. Mám celkem dobré PC (core i7, 16GB RAM, SSD disky...,
Win 10 pro).

V první fázi se chystám importovat budovy:

- Mělo by fungovat "přidat vektorovou vrstvu" z menu. Ale to
ukazuje 0 prvků (linie, polygony i body)
- Měl by fungovalt import souboru přes QuickOSM plugin. Ale
ten, zdá se, skončí úspěšně pouze u menšího balíku dat.
- Import přes SpatialLite vrstvu sice importuje vše, ale díry
v polygonu (nádvoří domů) jsou špatně a krom toho chybí
atributy (tagy) z relací.
- Import přes PostGIS vrstvu imprtuje vše, dokonce nádvoří
domů jsou vpořádku, ale opět schází atributy jako
"building:levels" nebo ruian atributy.

Jsem z toho trochu zoufalý. Googlím již několik dnů, zkouším
importy přes noc, snaha by byla, úspěch nevalný. Nyní jsem se
rozhodl, že se zkusím ptát. Věděl-li by někdo, kudy do toho,
budu mu vděčný.


Díky a přeji pěkný den!

Vladimír.








___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org <mailto:Talk-cz@openstreetmap.org>
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
<https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org <mailto:Talk-cz@openstreetmap.org>
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
<https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz>




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


__

Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-06 Tema obsahu Vladimír Semotán
Ahoj,
nakonec se něco podařilo importovat. Ještě laboruju s tím, že bych rád znal
relace, nebo jak se tomu přesně říká. Zkrátka který polygon patří ke
kterýmu (třeba věže kostelů a podobně). Uvidíme. Každopádně to vypadá
nadějně.

Překvapilo mě, kolik informací je v některých místech k dispozici (viz:
http://demo.f4map.com/#lat=50.0742640=14.4568753=17=80=-151.157).

Přibývají stále? Je to z nějakých zdrojů dat, dělá se to ručně, či jak sběr
těch výšek a barev budov probíhá?

Rád bych se ještě zeptal: viděl jsem, že v OSM jsou některé menší vesnice
nezmapované (když porovnávám třeba s DMÚ daty). Řeší se to, nebo existuje
seznam takových míst?


Děkuju za tip na OSGeo konferenci.

Vladimír.

Dne 6. září 2017 9:04 Marián Kyral <mky...@email.cz> napsal(a):

> Ahoj,
> pár lidí kolem GISů se tu pohybuje (Jáchym), ale nevím jak jsou na tom s
> časem. Zkusil bych ještě OSGeo konferenci http://mailman.fsv.cvut.cz/
> mailman/listinfo/freegeocz
> Třeba bude někdo vědět.
>
> Pokud bude nějaký problém OSM, jsme jedno velké ucho ;-)
>
> Marián
>
>
> -- Původní e-mail --
> Od: Vladimír Semotán <semot...@gmail.com>
> Komu: talk-cz@openstreetmap.org
> Datum: 5. 9. 2017 16:36:43
> Předmět: [Talk-cz] Import dat do QGisu
>
> Zdravím,
>
> přihlásil jsem se do této konference, protože hledám radu. Pokud jsem
> přehlídl nějaká pravidla, nebo budu působit svým prvním příspěvkem jako
> někdo, kdo jen bere, ale nic nedává, omlouvám se předem. Na druhou stranu,
> pokud se mi podaří problém vyřešit, budu mít pravděpodobně OSM data ČR na
> očích řadu týdnů a třeba mohu být i něčím užitečný. Třeba. Jedná se o 3D
> vizualizaci s použitím detailních ortofot.
>
> Tedy:
> Rád bych využili OSM data v práci, ale nedaří se mi je správně importovat
> do QGisu. Viz: https://gis.stackexchange.com/questions/254282/importing-
> large-osm-data-to-qgis-failed-using-quickosm-spatiallite-
> layer-or-ad/254325#254325
>
> Stáhl jsem balík z Geofabrik.de. Aktualizoval QGis i QuickOSM plugin. Mám
> celkem dobré PC (core i7, 16GB RAM, SSD disky..., Win 10 pro).
>
> V první fázi se chystám importovat budovy:
>
> - Mělo by fungovat "přidat vektorovou vrstvu" z menu. Ale to ukazuje 0
> prvků (linie, polygony i body)
> - Měl by fungovalt import souboru přes QuickOSM plugin. Ale ten, zdá se,
> skončí úspěšně pouze u menšího balíku dat.
> - Import přes SpatialLite vrstvu sice importuje vše, ale díry v polygonu
> (nádvoří domů) jsou špatně a krom toho chybí atributy (tagy) z relací.
> - Import přes PostGIS vrstvu imprtuje vše, dokonce nádvoří domů jsou
> vpořádku, ale opět schází atributy jako "building:levels" nebo ruian
> atributy.
>
> Jsem z toho trochu zoufalý. Googlím již několik dnů, zkouším importy přes
> noc, snaha by byla, úspěch nevalný. Nyní jsem se rozhodl, že se zkusím
> ptát. Věděl-li by někdo, kudy do toho, budu mu vděčný.
>
>
> Díky a přeji pěkný den!
>
> Vladimír.
>
>
>
>
>
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-06 Tema obsahu Marián Kyral
Ahoj,
pár lidí kolem GISů se tu pohybuje (Jáchym), ale nevím jak jsou na tom s
časem. Zkusil bych ještě OSGeo konferenci http://mailman.fsv.cvut.cz/
mailman/listinfo/freegeocz
Třeba bude někdo vědět.

Pokud bude nějaký problém OSM, jsme jedno velké ucho ;-)

Marián


-- Původní e-mail --
Od: Vladimír Semotán <semot...@gmail.com>
Komu: talk-cz@openstreetmap.org
Datum: 5. 9. 2017 16:36:43
Předmět: [Talk-cz] Import dat do QGisu
"










Zdravím,




přihlásil jsem se do této konference, protože hledám radu. Pokud jsem
přehlídl nějaká pravidla, nebo budu působit svým prvním příspěvkem jako
někdo, kdo jen bere, ale nic nedává, omlouvám se předem. Na druhou stranu,
pokud se mi podaří problém vyřešit, budu mít pravděpodobně OSM data ČR na
očích řadu týdnů a třeba mohu být i něčím užitečný. Třeba. Jedná se o 3D
vizualizaci s použitím detailních ortofot.

Tedy:
Rád bych využili OSM data v práci, ale nedaří se mi je správně importovat do
QGisu. Viz: https://gis.stackexchange.com/questions/254282/importing-large-
osm-data-to-qgis-failed-using-quickosm-spatiallite-layer-or-ad/254325#254325
(https://gis.stackexchange.com/questions/254282/importing-large-osm-data-to-qgis-failed-using-quickosm-spatiallite-layer-or-ad/254325#254325)


Stáhl jsem balík z Geofabrik.de. Aktualizoval QGis i QuickOSM plugin. Mám
celkem dobré PC (core i7, 16GB RAM, SSD disky..., Win 10 pro).





V první fázi se chystám importovat budovy:




- Mělo by fungovat "přidat vektorovou vrstvu" z menu. Ale to ukazuje 0 prvků
(linie, polygony i body)

- Měl by fungovalt import souboru přes QuickOSM plugin. Ale ten, zdá se,
skončí úspěšně pouze u menšího balíku dat.



- Import přes SpatialLite vrstvu sice importuje vše, ale díry v polygonu
(nádvoří domů) jsou špatně a krom toho chybí atributy (tagy) z relací.


- Import přes PostGIS vrstvu imprtuje vše, dokonce nádvoří domů jsou
vpořádku, ale opět schází atributy jako "building:levels" nebo ruian
atributy.


Jsem z toho trochu zoufalý. Googlím již několik dnů, zkouším importy přes
noc, snaha by byla, úspěch nevalný. Nyní jsem se rozhodl, že se zkusím ptát.
Věděl-li by někdo, kudy do toho, budu mu vděčný.







Díky a přeji pěkný den!


Vladimír.

















 















 ___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
"___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Import dat do QGisu

2017-09-05 Tema obsahu Vladimír Semotán
Zdravím,

přihlásil jsem se do této konference, protože hledám radu. Pokud jsem
přehlídl nějaká pravidla, nebo budu působit svým prvním příspěvkem jako
někdo, kdo jen bere, ale nic nedává, omlouvám se předem. Na druhou stranu,
pokud se mi podaří problém vyřešit, budu mít pravděpodobně OSM data ČR na
očích řadu týdnů a třeba mohu být i něčím užitečný. Třeba. Jedná se o 3D
vizualizaci s použitím detailních ortofot.

Tedy:
Rád bych využili OSM data v práci, ale nedaří se mi je správně importovat
do QGisu. Viz:
https://gis.stackexchange.com/questions/254282/importing-large-osm-data-to-qgis-failed-using-quickosm-spatiallite-layer-or-ad/254325#254325

Stáhl jsem balík z Geofabrik.de. Aktualizoval QGis i QuickOSM plugin. Mám
celkem dobré PC (core i7, 16GB RAM, SSD disky..., Win 10 pro).

V první fázi se chystám importovat budovy:

- Mělo by fungovat "přidat vektorovou vrstvu" z menu. Ale to ukazuje 0
prvků (linie, polygony i body)
- Měl by fungovalt import souboru přes QuickOSM plugin. Ale ten, zdá se,
skončí úspěšně pouze u menšího balíku dat.
- Import přes SpatialLite vrstvu sice importuje vše, ale díry v polygonu
(nádvoří domů) jsou špatně a krom toho chybí atributy (tagy) z relací.
- Import přes PostGIS vrstvu imprtuje vše, dokonce nádvoří domů jsou
vpořádku, ale opět schází atributy jako "building:levels" nebo ruian
atributy.

Jsem z toho trochu zoufalý. Googlím již několik dnů, zkouším importy přes
noc, snaha by byla, úspěch nevalný. Nyní jsem se rozhodl, že se zkusím
ptát. Věděl-li by někdo, kudy do toho, budu mu vděčný.


Díky a přeji pěkný den!

Vladimír.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz