Re: [Talk-cz] Uživatel fell3: navrhuji nechat zablokovat

2017-11-08 Tema obsahu Marián Kyral
Zkus napsat na DWG. Mají různé možnosti, jak situaci řešit a uživateli
domluvit. Včetně nějaké možnosti banu a kompletního revertu.

Marián

-- Původní e-mail --
Od: majka <majka.zem+t...@gmail.com>
Komu: talk-cz@openstreetmap.org
Datum: 8. 11. 2017 12:32:59
Předmět: [Talk-cz] Uživatel fell3: navrhuji nechat zablokovat
"
Z mé strany závěrečný návrh:



- vzhledem k mechanickým editacím - například zastávky MHD
(http://overpass-turbo.eu/s/sQ8) - cca 400 ks 

- víceméně spamu (minimálně ty soukromé bazény
(http://overpass-turbo.eu/s/sQ9) - přes 5000 objektů s jediným tagem
swimming_pool)

- a těm nejasným zdrojům 




dát návrh na zablokování.




Bohužel netuším, jak to jde udělat pokud uživatel komunikuje.

Co s těmi jeho daty taky netuším, jako revert by to vzhledem k množství sad
byl docela průšvih.




Co vy na to?





Na výzvu, aby ty zastávky opravil, udělá jednu novou editaci na komentovaném
objektu. Chyba samozřejmě není u něj - my pořádáme hon na čarodějnice a JOSM
je blbě naprogramovaný.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
"___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Uživatel fell3: navrhuji nechat zablokovat

2017-11-08 Tema obsahu majka
Z mé strany závěrečný návrh:

- vzhledem k mechanickým editacím - například zastávky MHD
 - cca 400 ks
- víceméně spamu (minimálně ty soukromé bazény
 - přes 5000 objektů s jediným tagem
swimming_pool)
- a těm nejasným zdrojům

dát návrh na zablokování.

Bohužel netuším, jak to jde udělat pokud uživatel komunikuje.
Co s těmi jeho daty taky netuším, jako revert by to vzhledem k množství sad
byl docela průšvih.

Co vy na to?

Na výzvu, aby ty zastávky opravil, udělá jednu novou editaci na
komentovaném objektu. Chyba samozřejmě není u něj - my pořádáme hon na
čarodějnice a JOSM je blbě naprogramovaný.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Marián Kyral
Dne 7.11.2017 v 15:34 majka napsal(a):Plus (parafrázuji, a jen trochu
přeháním) ...Andere OSM Mitstreiter auch aus Tschechien fabrizieren viel
mehr falsche Einträge oder "nur" schlampig gezeichnete Wege und Flächen 
> Tedy: Ostatní i z Čech tam sypou mnohem víc špatných záznamů nebo
> "jen" mizerně zmapované cesty a plochy" - tedy můj překlad "já to
> dělám dobře, vy všichni ostatní v Čechách blbě".
>

Jména? Ať si na ně taky došlápnem.

Marián

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu majka
No, přítel na mailu mi vysvětlil, že problém máme jen my. Dovolila jsem si
napsat, že výhrady se netýkají jen jednoho changesetu, ale že považujeme ty
editace (i kvůli množství) za podivné a bylo by dobré se domluvit.

Odpověď:...Suspect ist, dass ihr dies hier anscheinend als Spiel, oder
Wettstreit seht...
Tedy: Podivné je, že to my vidíme jako hru nebo soutěž...

Plus (parafrázuji, a jen trochu přeháním) ...Andere OSM Mitstreiter auch
aus Tschechien fabrizieren viel mehr falsche Einträge oder "nur" schlampig
gezeichnete Wege und Flächen
Tedy: Ostatní i z Čech tam sypou mnohem víc špatných záznamů nebo "jen"
mizerně zmapované cesty a plochy" - tedy můj překlad "já to dělám dobře, vy
všichni ostatní v Čechách blbě".

K těm používaným podkladům mapování ani slovo.

2017-11-07 15:20 GMT+01:00 Jan Martinec :
>
> 2017-11-07 14:16 GMT+01:00 jzvc > >:
>>
>> A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet
>> changesetu? ;D
>>
> To není úplně od věci, třeba HDYC má typy mapperů podle počtu changesetů -
> třeba to někdo bere jako gamifikaci ;)
> http://hdyc.neis-one.org/?Piskvor
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Jan Martinec

On 11/07/17 14:33, Marián Kyral wrote:

Kde prosím tě mapuješ? Konflikt při nahrávání jsem už neviděl strašně
dlouho. Možná to bude i tím, že jsem si zvykl před odesláním na server
provést  aktualizaci dat ze serveru.

Marián


To není problém - stačí sáhnout na něco, co je v dlouhý relaci, a můžeš 
se dostat do konfliktu té relace, pokud ji edituje někdo na druhým 
konci: například ulice s trasami MHD: na pražské Nádražní visí v 
relacích bus linek až běda, a vedou skrz kraj třeba až do Příbrami. 
Jestli ten konflikt dostaneš při aktualizaci nebo nahrání, to je celkem 
buřt, ale preventivní aktualizace mi připadá psychologicky lepší (oproti 
"KONFLIKT KONFLIKT!!!" při nahrání).




-- Původní e-mail --
Od: majka <majka.zem+t...@gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 7. 11. 2017 14:29:09
Předmět: Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování


Ad JOSM - nastavení changesetů: používám vše podle chuti a nálady,
funguje to slušně ve všech nastaveních. Nahrávání po částech taky
používám, ale to má mouchy v konfliktech, kdy to pak víceméně spadne
do té metody ponechání otevřeného changesetu a postupného nahrávání.
Už jsem taky nahrávala každý objekt zvlášť, v changesetu o cca 6
tis. změnách (tedy nejprve po 1000 změnách -> neřešitelný konflikt,
po 100 objektech -> neřešitelný konflikt, po jednotlivých objektech
-> vyřešeno na objektu č. cca 70 + nutnost dohrát celý zbytek
jednotlivě). Docela mě to poučilo pro příště, že nahrávat častěji
bývá lépe. Právě, že konflikty s jinými lidmi u toho postupného
nahrávání nevzniknou tak snadno.

2017-11-07 14:16 GMT+01:00 jzvc <j...@tpfree.net
<mailto:j...@tpfree.net>>:

A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet
changesetu? ;D
To není úplně od věci, třeba HDYC má typy mapperů podle počtu changesetů 
- třeba to někdo bere jako gamifikaci ;)

http://hdyc.neis-one.org/?Piskvor



Jinak JOSM nema zadnej problem jednim vrzem nauploadovat klidne
10k+ zmen, jedinej problem je v tom, ze to bude nejspis delat
radove hodiny, a po tu dobu to bude vypadat ze vytuh. Proto mam
osobne nastaven upload po 1k, v takovym pripade aspon vidis,
kolik tech 1k casti to uz udelalo (fakt nechapu, proc to tak
trva, protoze tech dat je doslova par kB).

Kazdopadne s ponechanim changesetu otevrenyho nemam moc dobrou
zkusenost, to sem zkousel taky a dopadlo to tak, ze data
zmizela. V lepsim pripade sem pak narazil na nejaky konflikty s
dalsim editorem. Je to ale uz par patku.
To se mi ještě nestalo (ale musím uznat, že s otevřenými changesety 
pracuju jen poslední dva roky); maximálně se mi stalo, že timeoutnul API 
server a nenahrálo se nic - ale to taky nesouviselo s 
otevřeností/uzavřeností CS.


Uzavřený CS se teď v JOSM dělá tak, že se udělá POST /upload, a po něm 
PUT /close; netuším, jak by to chybějící zavření mohlo smazat data. 
Možná nějaká dávná chyba?

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/File:OSM_API0.6_Changeset_successful_creation_V0.1.png

Konflikty v editech se stavem changesetu taky nesouvisí, lze se jim z 
větší části vyhnout pomocí aktualizace dat ze serveru, jak píše Marián.


Zdar,
HPM

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Marián Kyral
Kde prosím tě mapuješ? Konflikt při nahrávání jsem už neviděl strašně
dlouho. Možná to bude i tím, že jsem si zvykl před odesláním na server
provést  aktualizaci dat ze serveru.

Marián

-- Původní e-mail --
Od: majka <majka.zem+t...@gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 7. 11. 2017 14:29:09
Předmět: Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
"
Ad JOSM - nastavení changesetů: používám vše podle chuti a nálady, funguje
to slušně ve všech nastaveních. Nahrávání po částech taky používám, ale to
má mouchy v konfliktech, kdy to pak víceméně spadne do té metody ponechání
otevřeného changesetu a postupného nahrávání. Už jsem taky nahrávala každý
objekt zvlášť, v changesetu o cca 6 tis. změnách (tedy nejprve po 1000
změnách -> neřešitelný konflikt, po 100 objektech -> neřešitelný konflikt,
po jednotlivých objektech -> vyřešeno na objektu č. cca 70 + nutnost dohrát
celý zbytek jednotlivě). Docela mě to poučilo pro příště, že nahrávat
častěji bývá lépe. Právě, že konflikty s jinými lidmi u toho postupného
nahrávání nevzniknou tak snadno.



2017-11-07 14:16 GMT+01:00 jzvc <j...@tpfree.net(mailto:j...@tpfree.net)>:"
A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet changesetu? ;D

Jinak JOSM nema zadnej problem jednim vrzem nauploadovat klidne 10k+ zmen,
jedinej problem je v tom, ze to bude nejspis delat radove hodiny, a po tu 
dobu to bude vypadat ze vytuh. Proto mam osobne nastaven upload po 1k, v 
takovym pripade aspon vidis, kolik tech 1k casti to uz udelalo (fakt
nechapu, proc to tak trva, protoze tech dat je doslova par kB).

Kazdopadne s ponechanim changesetu otevrenyho nemam moc dobrou zkusenost, to
sem zkousel taky a dopadlo to tak, ze data zmizela. V lepsim pripade sem pak
narazil na nejaky konflikty s dalsim editorem. Je to ale uz par patku.
"


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
"___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu majka
Ad JOSM - nastavení changesetů: používám vše podle chuti a nálady, funguje
to slušně ve všech nastaveních. Nahrávání po částech taky používám, ale to
má mouchy v konfliktech, kdy to pak víceméně spadne do té metody ponechání
otevřeného changesetu a postupného nahrávání. Už jsem taky nahrávala každý
objekt zvlášť, v changesetu o cca 6 tis. změnách (tedy nejprve po 1000
změnách -> neřešitelný konflikt, po 100 objektech -> neřešitelný konflikt,
po jednotlivých objektech -> vyřešeno na objektu č. cca 70 + nutnost dohrát
celý zbytek jednotlivě). Docela mě to poučilo pro příště, že nahrávat
častěji bývá lépe. Právě, že konflikty s jinými lidmi u toho postupného
nahrávání nevzniknou tak snadno.

2017-11-07 14:16 GMT+01:00 jzvc :
>
> A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet changesetu?
> ;D
>
> Jinak JOSM nema zadnej problem jednim vrzem nauploadovat klidne 10k+ zmen,
> jedinej problem je v tom, ze to bude nejspis delat radove hodiny, a po tu
> dobu to bude vypadat ze vytuh. Proto mam osobne nastaven upload po 1k, v
> takovym pripade aspon vidis, kolik tech 1k casti to uz udelalo (fakt
> nechapu, proc to tak trva, protoze tech dat je doslova par kB).
>
> Kazdopadne s ponechanim changesetu otevrenyho nemam moc dobrou zkusenost,
> to sem zkousel taky a dopadlo to tak, ze data zmizela. V lepsim pripade sem
> pak narazil na nejaky konflikty s dalsim editorem. Je to ale uz par patku.
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu jzvc

Dne 7.11.2017 v 14:07 majka napsal(a):

Tak zatím zpráva o stavu debaty pro ty, co německy nevládnou.

Uživatel fell3 zdárně komunikuje, stejně zdárně se vyhýbá konkrétní
informaci o tom, jaké zdroje používá (tedy podle mého kecá, údajně
tisíce záznamů cyklopřátel z Čech -> můj překlad: při troše štěstí
Strava, + to co je standardně v JOSM, což není pro všechny jeho editace
možné). Můj osobní dojem jsou jednoznačně nekompatibilní zdroje, místní
znalost to asi nebude vzhledem k nejnovější záměně zdi a plotu (zvrchu
nelze vždy rozeznat). Je to ale podivné, protože fotí a nahrává fotky
pro Mapillary. Ovšem zdá se, že pro mapování to nepoužívá, nechává to
asi na jiné.

Anglicky nemluví ani slovo, hlásí, že umí dost česky. Tož, je odkázaný
na prostudování českých standardů pro editaci předtím, než bude
pokračovat v editaci v Čechách.

Byl poučen o tom, jak v JOSM nechat changeset otevřený a nahrávat do něj
postupně, což by alespoň mohlo dovolit ty jeho editace mít po nějakou
dobu pod rozumným dohledem. Slibuje, že večer to zkusí, extra jsem si
kvůli němu přepínala JOSM do němčiny... Snad se zadaří, 13.766 sad změn
a 12.909 nových cest (highway) za poslední 2 měsíce jen v Čechách


A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet changesetu? ;D

Jinak JOSM nema zadnej problem jednim vrzem nauploadovat klidne 10k+ 
zmen, jedinej problem je v tom, ze to bude nejspis delat radove hodiny, 
a po tu dobu to bude vypadat ze vytuh. Proto mam osobne nastaven upload 
po 1k, v takovym pripade aspon vidis, kolik tech 1k casti to uz udelalo 
(fakt nechapu, proc to tak trva, protoze tech dat je doslova par kB).


Kazdopadne s ponechanim changesetu otevrenyho nemam moc dobrou 
zkusenost, to sem zkousel taky a dopadlo to tak, ze data zmizela. V 
lepsim pripade sem pak narazil na nejaky konflikty s dalsim editorem. Je 
to ale uz par patku.





je rána, to nikdo z nás nemá ani náhodou. A zrovna teď se strašně diví,
že jsem si dovolila napsat, ať dá vědět ty zdroje, protože to považujeme
za podivné, a v českých standardech nenašel nic, co by dělal špatně.



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu majka
Tak zatím zpráva o stavu debaty pro ty, co německy nevládnou.

Uživatel fell3 zdárně komunikuje, stejně zdárně se vyhýbá konkrétní
informaci o tom, jaké zdroje používá (tedy podle mého kecá, údajně tisíce
záznamů cyklopřátel z Čech -> můj překlad: při troše štěstí Strava, + to co
je standardně v JOSM, což není pro všechny jeho editace možné). Můj osobní
dojem jsou jednoznačně nekompatibilní zdroje, místní znalost to asi nebude
vzhledem k nejnovější záměně zdi a plotu (zvrchu nelze vždy rozeznat). Je
to ale podivné, protože fotí a nahrává fotky pro Mapillary. Ovšem zdá se,
že pro mapování to nepoužívá, nechává to asi na jiné.

Anglicky nemluví ani slovo, hlásí, že umí dost česky. Tož, je odkázaný na
prostudování českých standardů pro editaci předtím, než bude pokračovat v
editaci v Čechách.

Byl poučen o tom, jak v JOSM nechat changeset otevřený a nahrávat do něj
postupně, což by alespoň mohlo dovolit ty jeho editace mít po nějakou dobu
pod rozumným dohledem. Slibuje, že večer to zkusí, extra jsem si kvůli
němu přepínala JOSM do němčiny... Snad se zadaří, 13.766 sad změn a 12.909
nových cest (highway) za poslední 2 měsíce jen v Čechách
 je
rána, to nikdo z nás nemá ani náhodou. A zrovna teď se strašně diví, že
jsem si dovolila napsat, ať dá vědět ty zdroje, protože to považujeme za
podivné, a v českých standardech nenašel nic, co by dělal špatně.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu majka
Komunikuje, zrovna jsem psala další komentář.

Ovšem je značně ... buď nechápavý nebo to dělá schválně. Na dotaz, na
základě čeho to zmapoval, odpovídá "JOSM". Na výtku, že mapuje blbě (chybí
to označení jako soukromé), se k tomu "někdy" - rozuměj na svatého Nikdy,
podle jiných případů - vrátí.

2017-11-07 12:11 GMT+01:00 Michal Fabík :

> 2017-11-07 11:31 GMT+01:00 majka :
> > Na nekompatibilní zdroje map jsem ho taky upozornila.
> > Takže jediná možnost je zatím asi kontrolovat a prudit komentáři.
>
> Ahoj, nekompatibilní zdroje by určitě zajímaly Data Working Group
> (d...@osmfoundation.org), něco s nimi momentálně řeším a komunikují
> rozumně. Navíc pokud dotyčný nekomunikuje, tak myslím mají nějaký
> mechanismus jako "ban do odpovědi na komentář k changesetu XY" něbo
> něco takového.
>
> --
> Michal Fabík
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Michal Fabík
2017-11-07 11:31 GMT+01:00 majka :
> Na nekompatibilní zdroje map jsem ho taky upozornila.
> Takže jediná možnost je zatím asi kontrolovat a prudit komentáři.

Ahoj, nekompatibilní zdroje by určitě zajímaly Data Working Group
(d...@osmfoundation.org), něco s nimi momentálně řeším a komunikují
rozumně. Navíc pokud dotyčný nekomunikuje, tak myslím mají nějaký
mechanismus jako "ban do odpovědi na komentář k changesetu XY" něbo
něco takového.

-- 
Michal Fabík

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Jan Martinec
Jo takhle, už rozumím. Njn, to je všude, v Praze pro změnu turisti šoupou
adresní body nebo přejmenovávají ulice do svých jazyků ;)

Zdar,
HPM

Dne 7. 11. 2017 11:24 napsal uživatel "Janda Martin" <jan...@crcdata.cz>:

> Omlouvam se neumim se moc vyjadrovat.
>   At si edituje u sebe doma ma byt chapano tak ze nezna RUIAN a LPIS,
> dalsi ceske zdroje dat a postupy mapovani. Coz vede k tomu ze objekty z
> vyse zminenych dat spise poskodi nez vylepsi.
>
>   M
>
> --
> *From: *"Jan Martinec" <j...@martinec.name>
> *To: *"OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org>
> *Sent: *Tuesday, November 7, 2017 11:13:52 AM
> *Subject: *Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
>
> Jo, taky jsem s ním loni nějaké armchair-edity řešil, a chvilku se
> uklidnil. Když zase řádí, spíš bych to řešil na těch changesetech (pokud
> bude ochoten komunikovat - minule se tvářil dost všeznale), block je až
> krajní řešení.
>
> Co se mi vůbec nelíbí, je ten návrh "edituj jen tam, kde bydlíš" - edity
> by měly být posuzovány podle přínosu (tj. podle souladu s realitou, pořád
> fungujeme podle OTGR), ne podle nějakýho "Němec ať si edituje Někde Jinde."
> Edituju, kamkoli zavítám, odvetné "Tschechen, editiert hier nicht" by mě
> dost mrzelo: fakt nechci OSM rozpadlý na léna "místních" a na neudržované
> oblasti, kde není nikdo "doma." Jo, fakticky takhle nějaké oblasti
> spravujeme (a udržujeme kvalitu) - ale ani je nevlastníme, ani nebráníme
> před cizáky (ať geografickými nebo nově příchozími do OSM).
>
> Zdar,
> Honza Piškvor Martinec
>
> Dne 7. 11. 2017 10:23 napsal uživatel "Janda Martin" <jan...@crcdata.cz>:
>
>> Zdravim,
>>
>>   uzivatel fell3 se zde jiz resilt. Myslim ze jsem mu i neco psal do
>> komentare changesetu. Radeji bych ho zablokoval. Neni moc ochotny
>> spolupracovat. Je to nemec tak at si edituje u nich doma. Nejsem si jisty
>> mozna maji nejakou bandu cyklistu kteri "mapuji". Ve skutecnosti spis mazou
>> detaily a nesedi jim pozice.
>>
>>   M
>>
>> https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2017-July/017108.html
>>
>>
>> --
>> *From: *"majka" <majka.zem+t...@gmail.com>
>> *To: *talk-cz@openstreetmap.org
>> *Sent: *Tuesday, November 7, 2017 10:04:23 AM
>> *Subject: *[Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
>>
>> Raději samostatně.
>> Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi
>> by bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným
>> způsobem.
>>
>> Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova?
>> Changeset
>> <https://www.openstreetmap.org/changeset/53553646#map=19/50.76853/14.67969=N>
>>  jednoznačně
>> blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě
>> <https://mapy.cz/s/2bkIT>, navíc jednoznačně buďto podle ortofota na
>> mapy.cz nebo CUZK (což asi zmiňuje v jinak nic neříkajícím komentáři).
>>
>> Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat,
>> jestli mi někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní
>> znalosti.
>>
>> Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty
>> jeho změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro
>> žádné komentáře.
>>
>> Majka
>>
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>> ___
>> Talk-cz mailing list
>> Talk-cz@openstreetmap.org
>> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>>
>>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu majka
No, hodila jsem mu tam komentář včetně výzvy, ať pokud možno zvětší
changesety a dává lepší komentáře. Nedávno ho za to sprdnul i kolega
Germán.
Jestli to k něčemu bude, to netuším - i tomu zmiňovanému vysvětlil, že to
tak dělá údajně kvůli tomu, že mu při jeho hromadě editů JOSM padá.
Nahrávat to postupně do stejného changesetu se ho budu snažit případně učit
až příště...

Osobně by mě opravdu zajímalo, jestli na těch místech skutečně někdy byl -
protože jinak mapuje podle letecké mapy.cz, na ničem jiném ty jeho poslední
edity nejsou vidět dost zřetelně. Na nekompatibilní zdroje map jsem ho taky
upozornila.
Takže jediná možnost je zatím asi kontrolovat a prudit komentáři.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Janda Martin
Omlouvam se neumim se moc vyjadrovat. 
At si edituje u sebe doma ma byt chapano tak ze nezna RUIAN a LPIS, dalsi ceske 
zdroje dat a postupy mapovani. Coz vede k tomu ze objekty z vyse zminenych dat 
spise poskodi nez vylepsi. 

M 


From: "Jan Martinec" <j...@martinec.name> 
To: "OpenStreetMap Czech Republic" <talk-cz@openstreetmap.org> 
Sent: Tuesday, November 7, 2017 11:13:52 AM 
Subject: Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování 

Jo, taky jsem s ním loni nějaké armchair-edity řešil, a chvilku se uklidnil. 
Když zase řádí, spíš bych to řešil na těch changesetech (pokud bude ochoten 
komunikovat - minule se tvářil dost všeznale), block je až krajní řešení. 

Co se mi vůbec nelíbí, je ten návrh "edituj jen tam, kde bydlíš" - edity by 
měly být posuzovány podle přínosu (tj. podle souladu s realitou, pořád 
fungujeme podle OTGR), ne podle nějakýho "Němec ať si edituje Někde Jinde." 
Edituju, kamkoli zavítám, odvetné "Tschechen, editiert hier nicht" by mě dost 
mrzelo: fakt nechci OSM rozpadlý na léna "místních" a na neudržované oblasti, 
kde není nikdo "doma." Jo, fakticky takhle nějaké oblasti spravujeme (a 
udržujeme kvalitu) - ale ani je nevlastníme, ani nebráníme před cizáky (ať 
geografickými nebo nově příchozími do OSM). 

Zdar, 
Honza Piškvor Martinec 

Dne 7. 11. 2017 10:23 napsal uživatel "Janda Martin" < jan...@crcdata.cz >: 



Zdravim, 

uzivatel fell3 se zde jiz resilt. Myslim ze jsem mu i neco psal do komentare 
changesetu. Radeji bych ho zablokoval. Neni moc ochotny spolupracovat. Je to 
nemec tak at si edituje u nich doma. Nejsem si jisty mozna maji nejakou bandu 
cyklistu kteri "mapuji". Ve skutecnosti spis mazou detaily a nesedi jim pozice. 

M 

https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2017-July/017108.html 



From: "majka" < majka.zem+t...@gmail.com > 
To: talk-cz@openstreetmap.org 
Sent: Tuesday, November 7, 2017 10:04:23 AM 
Subject: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování 

Raději samostatně. 
Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi by 
bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným způsobem. 

Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova? Changeset 
jednoznačně blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě 
, navíc jednoznačně buďto podle ortofota na mapy.cz nebo CUZK (což asi zmiňuje 
v jinak nic neříkajícím komentáři). 

Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat, jestli mi 
někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní znalosti. 

Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty jeho 
změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro žádné 
komentáře. 

Majka 


___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 

___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 





___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Jan Martinec
Jo, taky jsem s ním loni nějaké armchair-edity řešil, a chvilku se
uklidnil. Když zase řádí, spíš bych to řešil na těch changesetech (pokud
bude ochoten komunikovat - minule se tvářil dost všeznale), block je až
krajní řešení.

Co se mi vůbec nelíbí, je ten návrh "edituj jen tam, kde bydlíš" - edity by
měly být posuzovány podle přínosu (tj. podle souladu s realitou, pořád
fungujeme podle OTGR), ne podle nějakýho "Němec ať si edituje Někde Jinde."
Edituju, kamkoli zavítám, odvetné "Tschechen, editiert hier nicht" by mě
dost mrzelo: fakt nechci OSM rozpadlý na léna "místních" a na neudržované
oblasti, kde není nikdo "doma." Jo, fakticky takhle nějaké oblasti
spravujeme (a udržujeme kvalitu) - ale ani je nevlastníme, ani nebráníme
před cizáky (ať geografickými nebo nově příchozími do OSM).

Zdar,
Honza Piškvor Martinec

Dne 7. 11. 2017 10:23 napsal uživatel "Janda Martin" <jan...@crcdata.cz>:

> Zdravim,
>
>   uzivatel fell3 se zde jiz resilt. Myslim ze jsem mu i neco psal do
> komentare changesetu. Radeji bych ho zablokoval. Neni moc ochotny
> spolupracovat. Je to nemec tak at si edituje u nich doma. Nejsem si jisty
> mozna maji nejakou bandu cyklistu kteri "mapuji". Ve skutecnosti spis mazou
> detaily a nesedi jim pozice.
>
>   M
>
> https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2017-July/017108.html
>
>
> --
> *From: *"majka" <majka.zem+t...@gmail.com>
> *To: *talk-cz@openstreetmap.org
> *Sent: *Tuesday, November 7, 2017 10:04:23 AM
> *Subject: *[Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
>
> Raději samostatně.
> Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi
> by bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným
> způsobem.
>
> Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova?
> Changeset
> <https://www.openstreetmap.org/changeset/53553646#map=19/50.76853/14.67969=N>
>  jednoznačně
> blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě
> <https://mapy.cz/s/2bkIT>, navíc jednoznačně buďto podle ortofota na
> mapy.cz nebo CUZK (což asi zmiňuje v jinak nic neříkajícím komentáři).
>
> Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat,
> jestli mi někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní
> znalosti.
>
> Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty
> jeho změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro
> žádné komentáře.
>
> Majka
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu majka
Primárně mi jde o to, že to mapuje patrně podle zdroje, který je
nekompatibilní - k něčemu kompatibilnímu (kromě návštěvy toho dotyčného) se
mi nepodařilo prohrabat a ta zeď vypadá jako překážka toho, aby tam bylo
vidět jinak.

2017-11-07 10:26 GMT+01:00 Marián Kyral :

> Ahoj,
> Nemyslím si, že to je apriori špatně. Taky někdy mapuji příjezdovky až k
> baráku. Fyzicky existují, takže to splňuje základní požadavek na
> ověřitelnost v terénu. To, že tam je soukromý přístup se dá ošetřit tagem
> access=private a následně třeba i přidáním tagu barrier=gate na cestu.
> Někdy se hodí vědět, kde je vchod. Jestli zepředu nebo zezadu. Ten dům
> sice vypadá jako rodinný, ale stejně tak tam může (už teď, nebo v budoucnu)
> sídlit nějaká firma nebo živnostník.
>
> Možná by ses ho mohla zkusit zeptat, proč právě toto zakreslil.
>
> Marián
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Marián Kyral

Ahoj,
-- Původní e-mail --
Od: majka <majka.zem+t...@gmail.com>
Komu: talk-cz@openstreetmap.org
Datum: 7. 11. 2017 10:07:38
Předmět: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování
"
Raději samostatně.



Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi by
bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným způsobem.




Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova? Changeset
(https://www.openstreetmap.org/changeset/53553646#map=19/50.76853/14.67969=N)
 jednoznačně blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na
zahradě(https://mapy.cz/s/2bkIT), navíc jednoznačně buďto podle ortofota na
mapy.cz(http://mapy.cz) nebo CUZK (což asi zmiňuje v jinak nic neříkajícím
komentáři).

"


Nemyslím si, že to je apriori špatně. Taky někdy mapuji příjezdovky až k
baráku. Fyzicky existují, takže to splňuje základní požadavek na
ověřitelnost v terénu. To, že tam je soukromý přístup se dá ošetřit tagem
access=private a následně třeba i přidáním tagu barrier=gate na cestu.
Někdy se hodí vědět, kde je vchod. Jestli zepředu nebo zezadu. Ten dům sice
vypadá jako rodinný, ale stejně tak tam může (už teď, nebo v budoucnu)
sídlit nějaká firma nebo živnostník.

Možná by ses ho mohla zkusit zeptat, proč právě toto zakreslil.

Marián

"






Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat, jestli
mi někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní znalosti.




Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty
jeho změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro
žádné komentáře.




Majka




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
"___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Miroslav Suchy
Dne 7.11.2017 v 10:04 majka napsal(a):
> Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova? Changeset
> 
>  jednoznačně blbě, protože aktivně
> zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě , 
> navíc jednoznačně buďto podle ortofota na
> mapy.cz  nebo CUZK (což asi zmiňuje v jinak nic neříkajícím 
> komentáři).

Tak nepristupne soukrome cesty mapovat muze (sam to obcas delam) ale ma tam byt 
tag access=private. A dle Panoramy je to
za zdi a za branou, takze jednoznacne soukrome.

Mirek

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Janda Martin
Zdravim, 

uzivatel fell3 se zde jiz resilt. Myslim ze jsem mu i neco psal do komentare 
changesetu. Radeji bych ho zablokoval. Neni moc ochotny spolupracovat. Je to 
nemec tak at si edituje u nich doma. Nejsem si jisty mozna maji nejakou bandu 
cyklistu kteri "mapuji". Ve skutecnosti spis mazou detaily a nesedi jim pozice. 

M 

https://lists.openstreetmap.org/pipermail/talk-cz/2017-July/017108.html 



From: "majka" <majka.zem+t...@gmail.com> 
To: talk-cz@openstreetmap.org 
Sent: Tuesday, November 7, 2017 10:04:23 AM 
Subject: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování 

Raději samostatně. 
Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi by 
bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným způsobem. 

Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova? Changeset 
jednoznačně blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě 
, navíc jednoznačně buďto podle ortofota na mapy.cz nebo CUZK (což asi zmiňuje 
v jinak nic neříkajícím komentáři). 

Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat, jestli mi 
někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní znalosti. 

Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty jeho 
změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro žádné 
komentáře. 

Majka 


___ 
Talk-cz mailing list 
Talk-cz@openstreetmap.org 
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu majka
Raději samostatně.

Procházela jsem editace uživatele fell3 a zdají se mi velmi podivné. Asi by
bylo dobře ho rychle zabrzdit, protože jich přibývá nepřiměřeným způsobem.

Není tu někdo, kdo by měl informace např. o Kunraticích u Cvikova? Changeset

jednoznačně
blbě, protože aktivně zmapoval někomu nepřístupnou cestu na zahradě
, navíc jednoznačně buďto podle ortofota na mapy.cz
nebo CUZK (což asi zmiňuje v jinak nic neříkajícím komentáři).

Případně na to prosím ještě někdo koukněte, než ho začnu kontaktovat,
jestli mi někde něco neušlo - je to moje hodnocení z gauče, bez místní
znalosti.

Zatím na něj všichni dost kašlou, na protože tím množstvím changesetů ty
jeho změny zapadají v množství a nedají se dohledat. Nemá na změnách skoro
žádné komentáře.

Majka
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] uživatel fell3

2017-07-11 Tema obsahu o...@kub.cz
Chtělo by to konkrétní příklad. Pokud má GPS za 3 roky a čas to konečně 
zanést, tak to může jít rychle. Zrovna něco podobnýho provozuju. Jsem 
pro to mu vytknout konkrétní chyby, ale za to že mapuje moc rychle bych 
ho nepopotahoval.



On 07/09/2017 10:02 PM, Martin Janda wrote:

Zdravim
   Myslim ze na uzivatele fell3 jsem jiz narazil. Provedl zmeny - zjednoduseni 
ktere neodpovidaji skutecnosti. Puvodni data byla trasovana z RUIAN. Naprosto 
zbytecna zmena. Na anglicky dotaz odpovedel nemecky. MUSIM OVERIT jestli je to 
skutecne on. Jeho zmeny mi prijdou nebezpecne. Pokud je to skutecne on jsem pro 
zablokovani na uzemi CR. Nemecko at si edituje jak se mu zlibi.

Martin

9. 7. 2017 v 20:47, Majka :


Dívala jsem se na komentáře ke změnám - asi Němec, a teoreticky by to mohlo být 
v pořádku, i když to seká jak Baťa cvičky.
Je tam všude cosi jako ... mapováno na základě záznamů mých cyklopřátel a 
podkladů Bing a CUZK...

Ten Bing je pochybný, v JOSM je neaktuální (a ten dotyčný JOSM používá), ale 
pokud to mapování není mimo, nechala bych to plavat. Mapovat na základě GPS 
záznamů za celou skupinu je možné. Svoje stopy taky nahrávám jen lokálně do 
editoru; přes OSM server je to zbytečná oklika.

Lepší komentáře sady změn by ale jednoznačně neškodily, z tohohle se nic 
nepozná.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] uživatel fell3

2017-07-09 Tema obsahu Martin Janda
Zdravim
  Myslim ze na uzivatele fell3 jsem jiz narazil. Provedl zmeny - zjednoduseni 
ktere neodpovidaji skutecnosti. Puvodni data byla trasovana z RUIAN. Naprosto 
zbytecna zmena. Na anglicky dotaz odpovedel nemecky. MUSIM OVERIT jestli je to 
skutecne on. Jeho zmeny mi prijdou nebezpecne. Pokud je to skutecne on jsem pro 
zablokovani na uzemi CR. Nemecko at si edituje jak se mu zlibi.

Martin

9. 7. 2017 v 20:47, Majka :

> Dívala jsem se na komentáře ke změnám - asi Němec, a teoreticky by to mohlo 
> být v pořádku, i když to seká jak Baťa cvičky.
> Je tam všude cosi jako ... mapováno na základě záznamů mých cyklopřátel a 
> podkladů Bing a CUZK...
> 
> Ten Bing je pochybný, v JOSM je neaktuální (a ten dotyčný JOSM používá), ale 
> pokud to mapování není mimo, nechala bych to plavat. Mapovat na základě GPS 
> záznamů za celou skupinu je možné. Svoje stopy taky nahrávám jen lokálně do 
> editoru; přes OSM server je to zbytečná oklika.
> 
> Lepší komentáře sady změn by ale jednoznačně neškodily, z tohohle se nic 
> nepozná.
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] uživatel fell3

2017-07-09 Tema obsahu Majka
Dívala jsem se na komentáře ke změnám - asi Němec,  a teoreticky by to mohlo 
být v pořádku,  i když to seká jak Baťa cvičky.
Je tam všude cosi jako ... mapováno na základě záznamů mých cyklopřátel a 
podkladů Bing a CUZK...

Ten Bing je pochybný, v JOSM je neaktuální (a ten dotyčný JOSM používá), ale 
pokud to mapování není mimo, nechala bych to plavat. Mapovat na základě GPS 
záznamů za celou skupinu je možné. Svoje stopy taky nahrávám jen lokálně do 
editoru; přes OSM server je to zbytečná oklika.

Lepší komentáře sady změn by ale jednoznačně neškodily, z tohohle se nic 
nepozná. ___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] uživatel fell3

2017-07-09 Tema obsahu jiri2

Dobrý den,

při úpravách lesních cest kolem Devíti skal a Čachnova jsem dnes narazil na
uživatele fell3 (https://www.openstreetmap.org/user/fell3
(https://www.openstreetmap.org/user/fell3)).

Znáte ho někdo? Nedá se říci, že by jeho editace byly špatně, ale zaráží mně
to množství. Přece nemůže všechno sám projít. Momentálně řádí v Jihlavě, už
od hluboké noci.

Jirka___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz