Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Hambuch Gabor

Farkas Gábor írta:

ipconfig /renew elvileg működik, gyakorlatban nem annyira (okát nem tudom)
hálókártya tiltás és engedélyezés nálam eddig mindig bejött


Úgy vettem észre, hogy az ipconfig /renew így magában azt a címet 
próbálja megújítani, ami már ki van osztva a gépnek, ezért nem szokott 
működni önmagában. Ha előtte még használok egy ipconfig /release -t is, 
akkor elengedi azt, ami eddig volt neki, és 'tiszta lappal' indul. Ez 
általában szokott működni.


--
Hambuch Gábor
hamb...@w5.hu
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Kelemen Mihály

Szalayné Tahy Zsuzsa írta:

Nem túlzás, mert:
szándékosan dugja be a wifi routert, ezzel szándékosan használja az
iskola eszközeit illetéktelenül. A diák a fejszét sem veheti el a
sufniból csak azért, mert otthon tüzelőfára van szüksége, nem gyújthat
gyufát, nem kötheti át az iskola villamoshálózatát, hogy otthon is
legyen áram, a konyhás nem árulhajta a maradékot a betérő
vendégeknek...
Épp azért kell kihirdetni, hogy tudatosuljon mindenkiben, hogy ez
komoly problémát okozhat és tilos. A wifi bedugása a rendszergazda
dolga, felelőssége.
  
Szerintem megadtad magadnak is a választ. Gondolom az általad 
felsoroltak egyike sincs sem házirendben, sem szmsz-ben így leírva.

Ergó a wifi-st sem kell.

--
Üdvözlettel: Kelemen Mihály



___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: XP és IP

2010-02-09 bef zés Somogyi László

Nem akartam eredetileg ismét szólni ez ügyben, de most unom:

Azon mit nem lehet érteni, idézem magam: magától nem kér
Ezek után jösztök a kioktatással!
???
sl

Dorozsmai Károly írta:

Még a DHCP démon újraindítása sem segített, a gépet kellett újraindítani,
hogy újra kapjanak IP címet a DHCP szervertől. WTF???
  


  

Az XP, ha már kapott, nem kér újat, boldogan vigyorog, hogy van neki, újra
kell indítani, ez ilyen, sőt ha timeout miatt nem kapott, akkor
belenyugszik, magától nem kér, ha jól tudom.
(bocs, hogy nem a problémára reagáltam, csak megnyugtatásul, hogy ez
természetes)



Ne maradjak tudatlan: és a konzolon kiadott ipconfig /release majd
ipconfig /renew parancsok...? Avagy félreértettem valamit?

[Mivel nem az eredeti segítségkérő levélre válasz, kicseréltem a
tárgyat hogy új thread legyen...]

  


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Re: Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Kovács Marietta
 kideriteni a gonosz dhcp szerver IP cimet
192.168.0.254

 arp tablaban megnezni a MAC addresset
sajnos ezt lekéstem, nem tudom, mennyi ideig tárolják, de már eltűnt belőle
egy dolog viszont eszembe jutott: mshome.net domain nevet osztogatott

 beuzemelni egy network scanner alkalmazast
 beuzemelni a netdisco-t: http://netdisco.org/

Köszönöm, utána fogok nézni.
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Re: Fix IP beallitasa scriptbol

2010-02-09 bef zés Kovács Marietta
Nem lenne egyszerűbb(ha mát MAC alapján vannak az IP-k) DHCP szerverben 
fixen MAC-hez rendelni az ip-ket? Szerintem sokkal egyszerűbb és 
gördülékenyebb lenne.

Most így csinálom. De épp apróbb problémám támadt a DHCP-vel (lásd tegnap 
indított szálat Idegen DHCP szerver... stb. témával). Egyelőre elmúlt (kop 
kop kop), de ha még egyszer előfordul, a saját lelki nyugalmam érdekében vissza 
fogok állni fix IP-kre, hogy legalább a gépek 80%-kát ne érintse. Ezért keresek 
egyszerű megoldásokat.
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Vista Windows mail

2010-02-09 bef zés Zsolt Nagy
Sziasztok!

Windows Vista - windows mail -  postázandóban van egy levél nem küldi el
és nem is törölhető!

Megpróbáltam a víruskergetőket, tűzfalat is lekapcsolni, nem engedi akkor
sem!

Ismeretlen hiba és ennyi!

Van megoldás?

Üdv
NZS
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Fix IP beallitasa scriptbol

2010-02-09 bef zés Pirity Tam�s G�bor
On Tue, Feb 09, 2010 at 11:22:30AM +0100, Alaksza Balazs wrote:
 Szia!

 Nem lenne egyszerűbb(ha mát MAC alapján vannak az IP-k) DHCP szerverben  
 fixen MAC-hez rendelni az ip-ket? Szerintem sokkal egyszerűbb és  
 gördülékenyebb lenne.

 Üdv, Alaksza Balázs

Hát igen, nálunk csupa dhcp szerver által kiosztott, de mégis ,,fix''
cím van. Nincs olyan tartomány, amelyből ,,magától jutna'' az ismeretlen
MAC addresszű eszközöknek.

-- 
PTG
A child is a person who can't understand why someone would give away a
perfectly good kitten.
-- Doug Larson
Debian Lenny
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


RE: Vista Windows mail

2010-02-09 bef zés Pinter Tamas

Udv!

 

Windows Vista - windows mail -  postázandóban van egy levél nem küldi el és 
nem is törölhető!


Teljes geprestart utan esetleg? Nem hibernal, keszenlet stb, hanem restart v 
kikapcs...





Üdv: Pintér Tamás

Web: http://pintertamas-tudastar.spaces.live.com/
E-mail/MSN-WLM: pintertamas-tudastar[KUKAC]hotmail[PONT]com
Skype: pintertamas-tudastar
  
_
Hotmail: Ingyenes, megbízható és sokoldalú e-mail szolgáltatás.
https://signup.live.com/signup.aspx?id=60969___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Webszerkesztő

2010-02-09 bef zés Zsolt Nagy
Sziasztok!

Kellene nekem egy olyan webszerkesztő amiben meg lehet nyitni a

XHTML 1.0 Strict

típusú html fileokat szerkesztésre, szeretném látni, hogy dolgozik a css
fileból!

ebben lenne az egésznek a váza!

Van erre program?

Mivel csinálják ezeket!

Ugye nem egyszerű notepadban!

Üdv:
NZS
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Webszerkesztő

2010-02-09 bef zés Sós Márton
Title: Re: Webszerkesztő




Ugyan ebben nem fogod látni, hogy hogy dolgozik a css-ből (de ha mellette nyitva van egy böngésző és frissítgeted, akkor igen), de nagyon ajánlom kódolásra a Notepad+ c. ingyenes programot.
PHP-t már egy ideje csak abban csinálok, dreamweaverről szoktam át.

Sós Márton - Rendszergazda (sos.mar...@razeneiskola.hu)
-
Rácz Aladár Zeneiskola (i...@razeneiskola.hu)
1165 Bp, Táncsics u. 7 Tel: (1)403-20-93/307

Eredeti üzenet, melynek kelte: Tuesday, February 9, 2010, 1:04:18 PM:






Sziasztok!

Kellene nekem egy olyan webszerkesztő amiben meg lehet nyitni a

XHTML 1.0 Strict

típusú html fileokat szerkesztésre, szeretném látni, hogy dolgozik a css fileból!

ebben lenne az egésznek a váza!

Van erre program?

Mivel csinálják ezeket!

Ugye nem egyszerű notepadban!

Üdv:
NZS







___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Fix IP beallitasa scriptbol

2010-02-09 bef zés Horváth Péter

Kovács Marietta írta:

Amikor telepítem az XP-ket, a klónozás után a wsname nevű programmal szoktam a 
nevüket megváltoztatni. Van valami hasonló IP címre is? Ami egy szövegfájlból 
mondjuk a MAC cím alapján tudna állítani IP-t, gatewayt, DNS-t stb.? Tudom, 
hogy írhatnék scriptet a netsh-ra, de hátha van valami kész megoldás. Megyek 
majd guglizni is, de hátha Tőletek gyorsabb választ kapok :-) És Win7-re is 
érdekelne, mert kaptam 17 db új gépet 2 GB memóriával! Itt van a Kánaán!
  



___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx
  


netsh.exe interface ip set address LAN static 192.168.1.10 
255.255.255.0 192.168.1.1 1

netsh.exe interface ip set dns LAN static 192.168.1.1

ahol a LAN a csatoló neve.

Péter



___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Webszerkesztő

2010-02-09 bef zés Kunci

Üdv!
Én is a notepad++ -t használom. 
http://notepad-plus.sourceforge.net/hu/site.htm


2010.02.09. 13:07 keltezéssel, Sós Márton írta:


Ugyan ebben nem fogod látni, hogy hogy dolgozik a css-ből (de ha 
mellette nyitva van egy böngésző és frissítgeted, akkor igen), de 
nagyon ajánlom kódolásra a Notepad+ c. ingyenes programot.


PHP-t már egy ideje csak abban csinálok, dreamweaverről szoktam át.


Sós Márton - Rendszergazda (sos.mar...@razeneiskola.hu 
mailto:sos.mar...@razeneiskola.hu)


-

Rácz Aladár Zeneiskola (i...@razeneiskola.hu 
mailto:i...@razeneiskola.hu)


1165 Bp, Táncsics u. 7  Tel: (1)403-20-93/307


Eredeti üzenet, melynek kelte: Tuesday, February 9, 2010, 1:04:18 PM:





Sziasztok!


Kellene nekem egy olyan webszerkesztő amiben meg lehet nyitni a


XHTML 1.0 Strict


típusú html fileokat szerkesztésre, szeretném látni, hogy dolgozik a 
css fileból!



ebben lenne az egésznek a váza!


Van erre program?


Mivel csinálják ezeket!


Ugye nem egyszerű notepadban!


Üdv:

NZS


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx
   


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Webszerkesztő

2010-02-09 bef zés Kunci


 vagy a notepad2 -t.
http://www.letoltokozpont.hu/letoltes_programok_reszletes.php?a=2512k=42
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


RE: Webszerkesztő

2010-02-09 bef zés Ambróz Zoltán
Szia,

pl.: Visual Web Developer 2010 Express. 

Udv, AZ

 

From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu 
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Zsolt Nagy
Sent: Tuesday, February 09, 2010 1:04 PM
To: techinfo@lista.sulinet.hu
Subject: Webszerkesztő

 

Sziasztok!

Kellene nekem egy olyan webszerkesztő amiben meg lehet nyitni a 
XHTML 1.0 Strict
típusú html fileokat szerkesztésre, szeretném látni, hogy dolgozik a css 
fileból!
ebben lenne az egésznek a váza!

Van erre program?
Mivel csinálják ezeket!
Ugye nem egyszerű notepadban!

Üdv:
NZS 

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Webszerkesztő

2010-02-09 bef zés Komoróczy Tamás

Zsolt Nagy wrote:

 Kellene nekem egy olyan webszerkesztő amiben meg lehet nyitni a

 XHTML 1.0 Strict

 típusú html fileokat szerkesztésre, szeretném látni, hogy dolgozik a css
 fileból!

Ajánlom figyelmedbe a Firfoxot a következő kiegészítésekkel:
Firebug(http://getfirebug.com/) és Webdeveloper
(http://chrispederick.com/)

További kiegészítőket is találhatsz amik hasznosak lehetnek a
https://addons.mozilla.org/hu/firefox/ oldalon.
Az aláírásomban szereplő oldalon össze is szedtem én milyen kiegészítőket
használok és természetesen ahogy már mondták előttem: Notepad++.

Üdv KT

-- 
http://www.yebo.eu
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Webszerkesztő

2010-02-09 bef zés CeLkA
Üdv
http://nusphere.com

2010/2/9 Komoróczy Tamás tho...@nyirszikszi.hu


 Zsolt Nagy wrote:

  Kellene nekem egy olyan webszerkesztő amiben meg lehet nyitni a
 
  XHTML 1.0 Strict
 
  típusú html fileokat szerkesztésre, szeretném látni, hogy dolgozik a css
  fileból!

 Ajánlom figyelmedbe a Firfoxot a következő kiegészítésekkel:
 Firebug(http://getfirebug.com/) és Webdeveloper
 (http://chrispederick.com/)

 További kiegészítőket is találhatsz amik hasznosak lehetnek a
 https://addons.mozilla.org/hu/firefox/ oldalon.
 Az aláírásomban szereplő oldalon össze is szedtem én milyen kiegészítőket
 használok és természetesen ahogy már mondták előttem: Notepad++.

 Üdv KT

 --
 http://www.yebo.eu
 ___
 Techinfo mailing list
 Techinfo@lista.sulinet.hu
 Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
 Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
 Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Administrator HMG
2010/2/8 Holló Dávid hollo.da...@verebelyszki.hu:

 Ezzel azert lehetne vitatkozni..

Persze hogy lehet vitatkozni - azert irtam, hogy vitassuk meg ;-)

 Azert  azt  ne  magyarazzuk  mar  meg,  hogy  egy kozepes-vagy nagyobb
 halozat  eseten  hudejo  fixip-t  osztogatni.. mekkora adminisztracios
 tobbletmunka  a  fix  ip  osztogatasa  , nem beszelve arrol, hogy ha a
 kiszolgalo kornyezet esetleg valtozik, akkor egyenkent kell vegigmenni
 teszemazt ~250 gepen?

Nem ezt magyaraztam .- hanem azt irtam hogy erdemes a halozatot szegmentalni
es hogy nalunk a hivatali szegmensben FIX IP van (ugye itt nincs 250 gepunk)
vedelmi okbol... kb 10 geprol van szo...
Az oktatasi szegmensben hasznalom a DHCP-t de ott a tantermekben
konnyu eszrevenni az idegen eszkozt. akar szabad szemmel is ;-)

- igy irtam.

 Dhcp-vel   is   tokeletesen  meg  lehet  oldani  a  TIPP-ben  szereplo
 szegmentalasi modozatokat, sot meg tobbet is.

Nem ketlem - de a tokeletes megoldas az ami sose letezik...
Majd ennek is megtalaljak a bokkenoit... stb...


 Ha a halozatot fizikailag nem tudod vedeni, mert nincsen erre alkalmas
 eszkozod  -  pl menedzselheto switchek, vlanok stb. - akkor a fix ip-s
 megoldas sem biztos a
  A FIX IP MAR MAGA = A VEDELEMMEL A DHCP TAMADAS ELLEN ;-)

Pedig jelent vedelmet, de termeszetesen nem mindenfajta hiba ellen!
Ettol nem talaltam meg az illetektelen eszkozt, de az uzembiztos
mukodes megmaradt stb.. Es ennek a megoldasnak is megvannak a gyengei.


 pl.  ha a dhcp tamado eszkoz ugyanazt a fix ip-t hasznalja amit a Te
 atjarod,  ns  szervered  vagy  barmi mas, akkor a fix ip semmit sem er
 mert ugyan ugy le tudja dogleszteni a szerveredet egy ip utkozes..


Hat igen ez mar egy masik problema... de nalam nem a szokasos
 192.168.0.1 az atjaro ;-) sot az x.y.z.1 jellegu IP-k altalaban nem kapnak
semmilyen kituntetett feladatot. En a cimtartomany kozepebol szoktam
szerver feladatokra IP-t kijelolni ;-) - De ezek mar az en modszereim...


 Es hogy az eredeti temahoz is hozzaszoljak:
 ha  nincsenek  menedzselheto  eszkozeid  ,  illetve  nem tudsz fizikai
 vedelmet  biztositani  a  halozatnak,  akkor  valoban  csak a nyomozas
 maradhat.

Sok sikert a megoldashoz, es termeszetesen szabad vitatkozni!
- azert irtam ;-)

Kis gepszamu es kiemelt feladatot ellato szegmensben a legegyszerubb
SZERINTEM a fix IP. Errol az eddigi hozzaszolasok meggyoztek :D
De gyozkodjetek - minden jo megoldas erdekel!!!
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Szalayné Tahy Zsuzsa
 Nem, de mért ne dughatná be a mobiltelefon-töltőjét egy szabad konnektorba?

Szerintem folytassuk a sort:
Hozzon be otthonról hűtőüszekrényt, mikrohullámú készüléket... Minden
osztályba betesznek 6 mikrohullámút, már nem is kell ebédlő. Csak az
iskola hálózata ég le.

Én nem engedem csak úgy a mobil töltőt sem bedugni diáknak.
Nem gondolom, hogy iskolai szolgáltatás a hajsütő/hajvasaló
használatának engedélyezése.
Nem hiszem, hogy az iskola diákjai regisztráció nélkül használhatják
az iskolai hálózatot (és egyetemeken, munkahelyeken sem ezt
tapasztalom).
Attól, hogy valamit állami pénzből finanszíroznak, még nem kell ebek
harmincadjára kerülnie.
Ha az iskolai hálózatot kontroll nélkül (a rendszergazda tudta és
beleegyezése nélkül) használja bárki, akkor az a bárki mindenki is
lehet és összeomlást okoz. Ebből következik, hogy NEM használhatja az
iskola konnektorát sem egy diák engedély nélkül.
És ezt ki kell hirdetni, és nagyon keményen kell szankcionálni, mert
támadás az iskolai rendszer ellen.

SzTZs
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re[2]: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Sós Márton
Nem személyeskedés, inkább általános jellegű észrevétel, hogy egy
stabilan működő és támadások ellen védett, biztonságos hálózatot nem
kellene, hogy egy wifi router factory default beállításokkal meg
tudjon akasztani...
Más intézményekben a diákok nem használhatják regisztráció nélkül a
hálózatot, de nem is tudják.
Az iskolai konnektor használatának tiltása pedig azért nem megoldható
dolog - de cserébe szvsz autoriter baromság -, mert rendszergazda
lévén Te csak az informatikai hálózatért felelsz, a 230V a gondnok
dolga.
Mondok neked egy szörnyű dolgot. A velünk szomszéd iskolában az egyik
teremben egy _teavízforraló_ van, engedély nélkül...

Sós Márton - Rendszergazda (sos.mar...@razeneiskola.hu)
-
Rácz Aladár Zeneiskola (i...@razeneiskola.hu)
1165 Bp, Táncsics u. 7  Tel: (1)403-20-93/307

Eredeti üzenet, melynek kelte: Tuesday, February 9, 2010, 3:18:56 PM:

 Nem, de mért ne dughatná be a mobiltelefon-töltőjét egy szabad konnektorba?

 Szerintem folytassuk a sort:
 Hozzon be otthonról hűtőüszekrényt, mikrohullámú készüléket... Minden
 osztályba betesznek 6 mikrohullámút, már nem is kell ebédlő. Csak az
 iskola hálózata ég le.

 Én nem engedem csak úgy a mobil töltőt sem bedugni diáknak.
 Nem gondolom, hogy iskolai szolgáltatás a hajsütő/hajvasaló
 használatának engedélyezése.
 Nem hiszem, hogy az iskola diákjai regisztráció nélkül használhatják
 az iskolai hálózatot (és egyetemeken, munkahelyeken sem ezt
 tapasztalom).
 Attól, hogy valamit állami pénzből finanszíroznak, még nem kell ebek
 harmincadjára kerülnie.
 Ha az iskolai hálózatot kontroll nélkül (a rendszergazda tudta és
 beleegyezése nélkül) használja bárki, akkor az a bárki mindenki is
 lehet és összeomlást okoz. Ebből következik, hogy NEM használhatja az
 iskola konnektorát sem egy diák engedély nélkül.
 És ezt ki kell hirdetni, és nagyon keményen kell szankcionálni, mert
 támadás az iskolai rendszer ellen.

 SzTZs
 ___
 Techinfo mailing list
 Techinfo@lista.sulinet.hu
 Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
 Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
 Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


tiop 1.1.1/07/1

2010-02-09 bef zés Molnar Peter
Hello!
Valoszinuleg egy jo hirt kozolhetek, de no comment.
Meg az nfu-s kepernyot is lementettem, hogy tudjam bizonyitani.
http://petersoft.hu/nfu.jpg

Az nfu-nak feltett kerdesemre a kovetkezoket valaszoltak:

Kérdés: Az igényelhető Iskolai PC csomagok számából le kell vonni a meglévő 
Multimédiás PC-k számát. A kérdésem az lenne, hogy az október 1-i állapot vagy 
a pályázat beadáskori aktuális állapot alapján kell számolni? A másik kérdésem, 
hogy ha egy gépben 256 MB memóra van, de az alaplapi videovezérlő elhasznál 
belőle 32 MB-t, így csak 224 MB marad, az ilyen gép multimédiás PC-nek számít-
e? 

Válasz: Az októberi adatokat kell figyelembe venni, de annál több eszközt nem 
igényelhetnek, mint 2008-ban. A műszaki specifikációban feltüntett minimális 
követelmények az irányadó adatok. 10/100 MB/s hálózati csatlakozás Intel Core 2 
Duo 1,8 GHz vagy azzal egyenértékű 400 W-os ATX, vagy branded termék esetén a 
gyártó által biztosított tápegység 2 GB DDR2-es RAM 8X DVD író +-RW 120 GB HDD 
– 7200 rpm 8MB SATA II nyelvi laborban használható mikrofonos fülhallgató 
(zajtompított) Optikai egér 101 gombos magyar billentyűzet 4db USB csatlakozó 
Videokártya 128 M (Integrált v. PCI Express csatlakozás) 3 év garancia Windows 
7 Home operációs rendszerrel (OEM) vagy azzal egyenértékű grafikus felületű 
operációs rendszerrel rendelkezik, továbbá irodai alkalmazás 
(szövegszerkesztés, táblázatkezelés, prezentáció) szoftverrel telepített. 
minimum 17 LCD TFT kijelző maximum 8 ms válaszidő képlátószög 160/160° 1440 X 
900 pixel vagy1280 X 1024 pixel  
Tisztelettel:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
moln...@petersoft.hu


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Re: Fix IP beallitasa scriptbol

2010-02-09 bef zés Administrator HMG
esetleg a login script -be tenni egy REG  fajl beimportalast???
(ami tartalmazza a halozati beallitasok modositasait...)
gondolom a gepeknek megvan a kulon loginja a serveren...
ha nincs akkor marad a korbejarasos modszer...

pl. En egy Win2000 serveren levo jelszoval vedett halozati nyomtatora
lovom ra ugy a VistaHome monkaallomasokat, hogy indulaskor a
linuxos file szerverrol betolti a megfelelo vbs (vagy js) fajlt es az
bejelentkezik az adott munkaallomasrol a win2000 szerverre... Igy tudok
tartomanyhoz hasonlo mukodest kicsikarni a VistaHome -bol, ami
erre keptelen.

2010/2/9 Kovács Marietta marg...@citromail.hu:
Nem lenne egyszerűbb(ha mát MAC alapján vannak az IP-k) DHCP szerverben
fixen MAC-hez rendelni az ip-ket? Szerintem sokkal egyszerűbb és
gördülékenyebb lenne.

 Most így csinálom. De épp apróbb problémám támadt a DHCP-vel (lásd tegnap 
 indított szálat Idegen DHCP szerver... stb. témával). Egyelőre elmúlt (kop 
 kop kop), de ha még egyszer előfordul, a saját lelki nyugalmam érdekében 
 vissza fogok állni fix IP-kre, hogy legalább a gépek 80%-kát ne érintse. 
 Ezért keresek egyszerű megoldásokat.

 ___
 Techinfo mailing list
 Techinfo@lista.sulinet.hu
 Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
 Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
 Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: tiop 1.1.1/07/1

2010-02-09 bef zés Fodor Zsolt
Üdv!

 ... A műszaki 
 specifikációban feltüntett minimális követelmények az 
 irányadó adatok. 10/100 MB/s hálózati csatlakozás Intel Core 2 
 Duo 1,8 GHz 

Tehát ez számít multimédiásnak?

Üdv: Fodor Zsolt

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: tiop 1.1.1/07/1

2010-02-09 bef zés Kunci
Szerintem valamit félreértett a válaszadó. Gondolom a min. spec. a most 
megrendelendő gépekre vonatkozik és nem ez számít multimédiásnak.
Hangsúlyozom szerintem. Inkább kérdezzetek rá, hogy mi számít - a már 
meglévők közül! - multimédiásnak
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Re[2]: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Kovács Marietta
Nem személyeskedés, inkább általános jellegű észrevétel, hogy egy
stabilan működő és támadások ellen védett, biztonságos hálózatot nem
kellene, hogy egy wifi router factory default beállításokkal meg
tudjon akasztani...

Várom a javaslatokat, hogy mit tegyek ellene. Egyenlőre 2 javaslat hangzott el 
itt a listán
1. Fix IP használata
2. Olyan switchek használata (Cisco, HP), amik képesek szűrni a DHCP szerver 
MAC címe alapján.

Nekünk a 2. nem jöhet szóba anyagi okok miatt. 1. viszont legtöbb gépnél 
megoldható, de pár helyen necces, mert van pár laptop, amit kollégák 
hoznak-visznek. Nem lenne szerencsés fix IP-re állítani őket.

Ezenkívül elhangzott még sok jó módszer a felderítésre, illetve a 
szankcionálásra, de én inkább megelőzni szeretném a problémát, mint 180-as 
vérnyomással rohangálni az iskolában és keresni a bűnöst. 

Szóval továbbra is várom nálam többet tudó kollégák javaslatait, hogy tehetném 
biztonságosabbá a hálózatot.
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Re[2]: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Takács István
Üdvözlet!

3.mint eszköz az eszközhasználat szabályozása.

 Tudom így nagyon light-osan hangzik de itt működik.
nincs pendrive portble cuccos dugdosgatás külön kérés/engedély
nélkül, mert szépen megvan egy tantermi rend, amit diák elfogad
aláírásával első infó órán a tűz és balesetvédelmi oktatás
után.Szmszben benne van elfogadva testületileg ig hitelesítve, tehát
nem szólhat hogy Őőő azt nem tudta. ^_^ 


Tudok olyan sulit, ahol benne van, hogyha olyan progit látunk futni ami
nem defult van fönt, akkor a dik köteles kifizetnie mindenkori
vírusellenörzés díját (óradíjban persze :) )

tényleg az it eszközök azok amiket Ők nagyban lesz**nak te pedig
szeretnéd használni még a köv osztállyal is.

szép napot: itakacs


ui:első ellenség az ifo tanár meg admin így, de szokják csak a
szabályokat 



On Tue, 9 Feb 2010 18:09:13 +0100, Kovács Marietta  marg...@citromail.hu
wrote:
Nem személyeskedés, inkább általános jellegű észrevétel, hogy egy
stabilan működő és támadások ellen védett, biztonságos
hálózatot
nem
kellene, hogy egy wifi router factory default beállításokkal meg
tudjon akasztani...
 
 Várom a javaslatokat, hogy mit tegyek ellene. Egyenlőre 2 javaslat
 hangzott el itt a listán
 1. Fix IP használata
 2. Olyan switchek használata (Cisco, HP), amik képesek szűrni a DHCP
 szerver MAC címe alapján.
 
 Nekünk a 2. nem jöhet szóba anyagi okok miatt. 1. viszont legtöbb
 gépnél megoldható, de pár helyen necces, mert van pár laptop, amit
 kollégák hoznak-visznek. Nem lenne szerencsés fix IP-re állítani
 őket.
 
 Ezenkívül elhangzott még sok jó módszer a felderítésre, illetve a
 szankcionálásra, de én inkább megelőzni szeretném a problémát,
mint
 180-as vérnyomással rohangálni az iskolában és keresni a bűnöst.

 
 Szóval továbbra is várom nálam többet tudó kollégák javaslatait,
 hogy tehetném biztonságosabbá a hálózatot.
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Re[2]: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Takács Zoltán
nekem az egészből az csapódott le, hogy senki nem kapcsolt semmi új eszközt 
a rendszeredre, hanem valaki a hálózat tulajdonságoknál engedélyete a 
hálókártya megosztását hogy mások is azon keresztül... persze csak 
össze-vissza nyomogatta, igy semmit nem ért el vele.

Az összes jel erre utal.

Ez ellen normális user jogosultságok használatával lehet védekezni. 
Feltétlezve, hogy nálad ez rendbe van (ha nem lenne, akkor már számtalan 
egyébb jele lenne), akkor sokkal valószínűbb hogy ott szúrtad el, hogy külső 
gépetket engedsz követlenül a hálóra dugni... ennek nagyon sok veszélye van. 
Nagy valószínűséggel valaki behozott otthonról egy olyan notebookot, amely 
az otthoni internet megosztásra volt beállítva - az is lehet, hogy otthon is 
csak próbaszinten... Na, ezt a gombot rádugva a hálódra máris kezdte osztani 
a rossz ip-ket stb...
Megoldásként én elvileg tiltom a hálóra való külsőgépek hálózatra való 
dugását pl. nálam nincs dhcp szerver - csak fix ip... (de ha lenne, akkor én 
is mac-hez kötném...) igy ha rádugja nem kap ip-t nem lesz netje... (persze 
kézzel beállíthatná, de azért nem kell mindent kizárni...) Szóval elvileg 
tiltom... gyakorlatilag a szabadon használható portok nálam egy teljesen 
külön álló switcre futnak be, amely egy pár ezer forintos gatyi routeren 
keresztül csatlakozik a 'nagy' hálóhoz - igy elvileg az ezekre csatlakozott 
külső gépek csak egymásnak okozhatnak gondot...


Persze nem állítom, hogy ez a tuti megoldás - de én mindig csak a veszély 
mértékével arányos ellenintézkedéseket hozok... ;)



- Original Message - 
From: Kovács Marietta  marg...@citromail.hu
To: Sós Márton  sos.mar...@razeneiskola.hu; Techinfo 
techinfo@lista.sulinet.hu

Sent: Tuesday, February 09, 2010 6:09 PM
Subject: Re: Re[2]: Idegen DHCP szerver a halon - HLP!



Nem személyeskedés, inkább általános jellegű észrevétel, hogy egy

stabilan működő és támadások ellen védett, biztonságos hálózatot nem
kellene, hogy egy wifi router factory default beállításokkal meg
tudjon akasztani...


Várom a javaslatokat, hogy mit tegyek ellene. Egyenlőre 2 javaslat 
hangzott el itt a listán

1. Fix IP használata
2. Olyan switchek használata (Cisco, HP), amik képesek szűrni a DHCP 
szerver MAC címe alapján.


Nekünk a 2. nem jöhet szóba anyagi okok miatt. 1. viszont legtöbb gépnél 
megoldható, de pár helyen necces, mert van pár laptop, amit kollégák 
hoznak-visznek. Nem lenne szerencsés fix IP-re állítani őket.


Ezenkívül elhangzott még sok jó módszer a felderítésre, illetve a 
szankcionálásra, de én inkább megelőzni szeretném a problémát, mint 180-as 
vérnyomással rohangálni az iskolában és keresni a bűnöst.


Szóval továbbra is várom nálam többet tudó kollégák javaslatait, hogy 
tehetném biztonságosabbá a hálózatot.








___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Horváth Péter

Kovács Marietta írta:

Nem személyeskedés, inkább általános jellegű észrevétel, hogy egy
stabilan működő és támadások ellen védett, biztonságos hálózatot nem
kellene, hogy egy wifi router factory default beállításokkal meg
tudjon akasztani...



Várom a javaslatokat, hogy mit tegyek ellene. Egyenlőre 2 javaslat hangzott el 
itt a listán
1. Fix IP használata
2. Olyan switchek használata (Cisco, HP), amik képesek szűrni a DHCP szerver 
MAC címe alapján.

Nekünk a 2. nem jöhet szóba anyagi okok miatt. 1. viszont legtöbb gépnél 
megoldható, de pár helyen necces, mert van pár laptop, amit kollégák 
hoznak-visznek. Nem lenne szerencsés fix IP-re állítani őket.

  

Szerintem lehet a dhcp-t mellőzni ilyen esetekben is.

1. az irodai/tantermi gépeknek fix IP címet lehet adni pl: 10.1.x.y/16 
stílusban, ahol x a szoba száma, y pedig hogy hanyadik gép a szobában.
Ez így jól követhető lesz. És csak az így kiosztott címeket engedélyezni 
a tűzfalnál.
2. a többi laptop, vagy ideiglenes gép pedig PPPOE-vel betárcsázik, mint 
otthon az ADSL-be, DIGI kábelbe, stb.


Persze a 2. ponthoz kell egy mikrotik router aminek a költsége kb10-20 e 
Ft. Van hardveres, vagy PC re installálható változat..
ehhez a feladathoz elég level3 licence 
http://wiki.mikrotik.com/wiki/License_levels ha nem akarjuk hogy AP is 
legyen.


PC-re:  http://www.wireless-bolt.hu/detailproduct.php?productid=40387 
(9375Ft)
vagy hardveres: 
http://www.wireless-bolt.hu/detailproduct.php?productid=439973 (9875 Ft)

A PC-s változat ingyen kipróbálható.





___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Kerdes -- EXCEl

2010-02-09 bef zés Mgr. Szokol Tamás

Sziasztok, Jo napot

Egy kerdesem lenne, 2003as Excel-t hasznalok, es olyan gondot talaltam hogy:

Eleg hosszu az excel allomany, tele adattal, ABC sorba rendeztem, amit 
szepen meg is csinall, majd raktam ra egy auto szurot, es itt mar az 
excel megadta magat, mert ahogy eszrevettem, csak 1000 sor kornyeki 
adatra mukodik, a tobbit egyszeruen valahogy nem latja...


A legordulo menuben is csak az addig szereplo ertekek vannak megadva..
Letezhet, hogy az excel regebbbi kiadasaiban, ez a problema mar nem all 
fent? Vagy esetleg valami mas trukkel kell probalkozni, hogy a megjelezo 
adatot mutassa...


Akkor sem mutatja, ha 100x sortol tovabbis sorokban lenne egyezes... a 
szuron kivalasztva, a 1000+ sorokon az is latszik, aminek alapbol nem 
kellene...


Tomi
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Mészáros Zsolt




Én nem engedem csak úgy a mobil töltőt sem bedugni diáknak.
Nem gondolom, hogy iskolai szolgáltatás a hajsütő/hajvasaló
használatának engedélyezése.
  
Egy mobil töltő az nem tudom mi vizet zavar, ha a diák bedugja. Manapság 
ennek természetesnek kellene lenni, hogy rendelkezésre állnak szabad 
230-as dugaljzatok. Nevetséges...
A hajsütő/hajvasalót meg nem hiszem, hogy iskolában használnák :) (max 
az öltözőben, ha van uszoda az intézményben... ezzel sem tudom mi a gond 
amúgy)

Nem hiszem, hogy az iskola diákjai regisztráció nélkül használhatják
az iskolai hálózatot (és egyetemeken, munkahelyeken sem ezt
tapasztalom).
  
Jobb helyeken vannak (és már minden iskolában illene, hogy legyen 
2010-ben) nyílt hozzáférésű AP-ok. Itt is lehet a YouTube és társait a 
torrenttel eggyütt tiltani. Tanulási célokra is szokták a diákok 
használni a netet... Van ahol a diákok lyukas órában az aulában közösen 
tanulnak és használják a notebookjaikkal a netet WIFI-n. (én is ilyen 
helyről jövök)

Attól, hogy valamit állami pénzből finanszíroznak, még nem kell ebek
harmincadjára kerülnie.
  
Állami pénzből. Pontosan! Amit a diákok szüleinek az adójából fizet az 
állam. Akkor mért is ne használhatná a diák az áramszolgáltatást az 
intézményben a tanulmányi előmenetele céljából.

Ha az iskolai hálózatot kontroll nélkül (a rendszergazda tudta és
beleegyezése nélkül) használja bárki, akkor az a bárki mindenki is
lehet és összeomlást okoz.
Ha a rendszergazda normálisan vézi a dolgát, akkor senki nem tudja a 
tudta és beleegyezése nélkül használni a hálózatot és az erőforrásokat...

 Ebből következik, hogy NEM használhatja az
iskola konnektorát sem egy diák engedély nélkül.
És ezt ki kell hirdetni, és nagyon keményen kell szankcionálni, mert
támadás az iskolai rendszer ellen.
  
Támadás az iskola ellen? Ha az intézményben nem használnak PowerLine 
Ethernet-et (amit nem hiszek) akkor hogyan jelentene támadást az 
iskolára nézve, ha valaki használ egy szabad konnektort? Ha meg 
használnak is és a rendszergazda jól végzi a dolgát akkor megint csak 
semmi probléma nincs.

SzTZs
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx

  


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Kerdes -- EXCEl

2010-02-09 bef zés Takács István
Üdvözlet!

Dobd át access be, ott lekérdezéssel  szűkítheted meg gropu by al
csoportosíthatod... nem tudom a legnagyonbb excel file amit kezeltem az
3400 sor volt valami mentő állomásra beérkező híváslista, de egyből
ment access-be mikor megláttam :)

szép napot:itakacs

On Tue, 09 Feb 2010 19:12:58 +0100, Mgr. Szokol Tamás
szok...@panelnet.sk wrote:
 Sziasztok, Jo napot
 
 Egy kerdesem lenne, 2003as Excel-t hasznalok, es olyan gondot talaltam
 hogy:
 
 Eleg hosszu az excel allomany, tele adattal, ABC sorba rendeztem, amit 
 szepen meg is csinall, majd raktam ra egy auto szurot, es itt mar az 
 excel megadta magat, mert ahogy eszrevettem, csak 1000 sor kornyeki 
 adatra mukodik, a tobbit egyszeruen valahogy nem latja...
 
 A legordulo menuben is csak az addig szereplo ertekek vannak megadva..
 Letezhet, hogy az excel regebbbi kiadasaiban, ez a problema mar nem all 
 fent? Vagy esetleg valami mas trukkel kell probalkozni, hogy a megjelezo 
 adatot mutassa...
 
 Akkor sem mutatja, ha 100x sortol tovabbis sorokban lenne egyezes... a 
 szuron kivalasztva, a 1000+ sorokon az is latszik, aminek alapbol nem 
 kellene...
 
 Tomi
 ___
 Techinfo mailing list
 Techinfo@lista.sulinet.hu
 Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
 Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
 Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Kerdes -- EXCEl

2010-02-09 bef zés Takács Zoltán

az excel2007be sokkal kintebb vannak a határok...


- Original Message - 
From: Mgr. Szokol Tamás szok...@panelnet.sk

To: Techinfo@lista.sulinet.hu
Sent: Tuesday, February 09, 2010 7:12 PM
Subject: Kerdes -- EXCEl



Sziasztok, Jo napot

Egy kerdesem lenne, 2003as Excel-t hasznalok, es olyan gondot talaltam 
hogy:


Eleg hosszu az excel allomany, tele adattal, ABC sorba rendeztem, amit 
szepen meg is csinall, majd raktam ra egy auto szurot, es itt mar az excel 
megadta magat, mert ahogy eszrevettem, csak 1000 sor kornyeki adatra 
mukodik, a tobbit egyszeruen valahogy nem latja...


A legordulo menuben is csak az addig szereplo ertekek vannak megadva..
Letezhet, hogy az excel regebbbi kiadasaiban, ez a problema mar nem all 
fent? Vagy esetleg valami mas trukkel kell probalkozni, hogy a megjelezo 
adatot mutassa...


Akkor sem mutatja, ha 100x sortol tovabbis sorokban lenne egyezes... a 
szuron kivalasztva, a 1000+ sorokon az is latszik, aminek alapbol nem 
kellene...


Tomi
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx 


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


mar nem: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés bendei

Üdvözletem!

Egy mobil töltő az nem tudom mi vizet zavar, ha a diák bedugja. Manapság 
ennek természetesnek kellene lenni, hogy rendelkezésre állnak szabad 
230-as dugaljzatok. Nevetséges...


Szépen eljutottunk egy ip ütközéses problémától addig , hogy mit is keres 
egy bekapcsolt mobil egy tanteremben?
Sőt, mit is keres a gyerek saját laptopja egy középfokú oktatási 
intézményben?


bende imre 


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: mar nem: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Fodor Zsolt
Üdv!

 Szépen eljutottunk egy ip ütközéses problémától addig , hogy mit is 
 keres egy bekapcsolt mobil egy tanteremben? Sőt, mit is keres a 
 gyerek saját laptopja egy középfokú oktatási intézményben?

Nálunk van kolléga, aki kifejezetten örül neki, ha azon jegyzetel...

Üdv: Fodor Zsolt

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Re: Re[2]: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Kovács Marietta

100%-ig egyetértek veled, DE

1. nem tudok minden fali csatlakozó mellé rendőrt állítani ;-) Sajnos vagy 
szerencsére van néhány hely, ahol elérhető a hálózat. 
2. DHCP szerver kell a laptopok miatt
3. már kértem munkaközösségi értekezletet, ahol javasolni fogom az ISZ 
megváltoztatását (jelenleg nem tiltja saját eszköz hálózatra kapcsolását) de 
nem vagyok nagy híve a jogi megoldásoknak. Jobban szeretnék egy jó kis 
műszaki-informatikai védelmet (ezt kerüld ki Öcsi!)
4. a kritikus gépeket fix ip-re fogom tenni. Sajnos a főnökség laptopjait nem 
lehet, most pedig nem akarok a rossz oldalukra kerülni :-(

Megoldásként én elvileg tiltom a hálóra való külsőgépek hálózatra való 
dugását pl. nálam nincs dhcp szerver - csak fix ip... (de ha lenne, akkor én 

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Re: Re[2]: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Takács Zoltán

az intézményi notebookoknak is lehet fix ip-je... vagy mac-es dhcp-je...
a problémát a külső gépek csatlakoztatása okozza...
azokat meg próbáld külön routerre rakni (annak lehet saját dhcp-je...) - nem 
nagy beruházás és megoldja a problémád.


Szabályzatba azt tiltanám, hogy a hálóra ne lehessen úgy gépet kapcsolni, 
hogy kihúzom a kábelt és bedugom az én gépembe.



1. nem tudok minden fali csatlakozó mellé rendőrt állítani ;-) Sajnos vagy 
szerencsére van néhány hely, ahol elérhető a hálózat.

2. DHCP szerver kell a laptopok miatt
3. már kértem munkaközösségi értekezletet, ahol javasolni fogom az ISZ 
megváltoztatását (jelenleg nem tiltja saját eszköz hálózatra kapcsolását) 
de nem vagyok nagy híve a jogi megoldásoknak. Jobban szeretnék egy jó 
kis műszaki-informatikai védelmet (ezt kerüld ki Öcsi!)
4. a kritikus gépeket fix ip-re fogom tenni. Sajnos a főnökség 
laptopjait nem lehet, most pedig nem akarok a rossz oldalukra kerülni :-(



Megoldásként én elvileg tiltom a hálóra való külsőgépek hálózatra való
dugását pl. nálam nincs dhcp szerver - csak fix ip... (de ha lenne, akkor 
én









___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Molnár Péter

Hello!

Ép ezért a wifi router üzembehelyezését azért cáfolnám, mert a wifi router
elvileg csak akkor tud wifizni (vagy nem??) ha wan-jába van kabel

Tevedsz.
Minden wifi router kepes switchkent mukodni, igy mivel a dhcp-ja a lan 
portokon mukodik, s a wifi is a lan portokhoz tartoik, igy ha a lan porton 
keresztul csatlakoztatjak a halozathoz, akkor bizony a DHCP-je mukodni es 
zavarni fog.



De mégegyszer mondom - én ezt nem nagyon tudom wifi router beüzemelésének
betudni. Max úgy, hogy valaki behozott egy routert és annak az egyik Lan
portjára dugta az eddig a gépébe lévő kábelt majd egy másikból táplálta a
gépét és egy harmadikkal meg az új gépet... és közbe elfelejtette a dhcp-t
kikapcsolni a routeren...
Pontosan ez tortenik! De ilyenkor a wifi-s router DHCP-je a helyi halo fele 
is szolgaltat, s igy kepes megzavarni az igazi dhcp szervert!


Udv:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
http://www.afg.hu 

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Mészáros Zsolt
A nyílt wifi lehet fizikailag teljesen más hálózaton, mint az intézmény 
többi gépe és a két hálózat között nincs átjárás semmilyen szinten. 
Ebben az esetben hogy mondok ellent magamnak?




Molnár Péter írta:

Hello!
Jobb helyeken vannak (és már minden iskolában illene, hogy legyen 
2010-ben) nyílt hozzáférésű AP-ok.
2004 ota teljes lefedettsegu sulink, de azok az intezmenyek, akik 
sulinet kapcsolattal rendelkeznek tilos a nyilt wifi-s halozat 
uzemeltetese.
Akiknek van mas kapcsolatuk is es technikailag meg tudjak oldani a ket 
rendszer szetvalasztasat, azokra ez termeszetesem nem vonatkozik.
Ha a rendszergazda normálisan vézi a dolgát, akkor senki nem tudja a 
tudta és beleegyezése nélkül használni a hálózatot és az 
erőforrásokat...

Itt ellentmodnasba kerultel onmagaddal.
A nyilt wifi-s halo ellentmond ennek.
Amugy ezt a temat kiveseztek mar korabban. Ha jol emlekszem, akkor a 
kovetkezokre jutottunk:

1. Draga eszkozokkel ezen problema elkerulheto. Ha erre nincs love, akkor
2. Fix ip segithet a dolgon, de maceras a rendszergazdanak, s nem ved 
az olyan gepek ellen, melyek szinten fix ip-re vannak beallitva, de 
pont egy szerver cimere.

3. DHCP hasznalata fix cimekkel+Arpwatch
Ez sem ved a dolgoktol, de a rendszergazda az Arpwatch miatt azonnal 
ertesitest kap a halozathoz csatlakoztatott uj eszkozokrol.

Esetleges mac hamisitasrol, stb.
Udv:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
http://www.afg.hu

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx



___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: mar nem: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Szalayné Tahy Zsuzsa

 Nálunk van kolléga, aki kifejezetten örül neki, ha azon jegyzetel...


Gondolom... Feltéve, hogy nem éppen dolgozatírásról van szó. Azaz a
laptopját (könyvét, füzetét) sem használhatja akármikor, akárhol. Az
iskolai hálózat, az iskola árama nem szabad préda.
Ha bárki szabadon bedughat egy wifi eszközt, szabadon, név nélkül kap
hozzáférést az iskolai hálózathoz, akkor egy éven belül torrentközpont
lesz a suliból, és a világ legnagyobb savszélessége is kevés lesz.
Arról ne is beszéljünk, hogy a kollégák mit szólnak, ha
mobilkészüléken, emailben küldik át a diákok egymásnak a
dolgozatválaszokat...

Sztzs
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Molnár Péter

Hello!
A nyílt wifi lehet fizikailag teljesen más hálózaton, mint az intézmény 
többi gépe és a két hálózat között nincs átjárás semmilyen szinten. Ebben 
az esetben hogy mondok ellent magamnak?

Ime:
Ha a rendszergazda normálisan vézi a dolgát, akkor senki nem tudja a 
tudta és beleegyezése nélkül használni a hálózatot és az 
erőforrásokat...
A nyilt wifi lenyege, hogy a beleeggyezesed nelkul lehet hasznalni a 
halozatot.
Vagy ugy ertetted, ha nyilt wifid van akkor elore beleggyezel a hasznalatba 
mint rendszregazda?

Szerintem egy iskolaban a nyilt halozatnak semmilyen indoka nem lehet!
Foleg azert nem, mert az iskola falain kivuli gepek is tudnak igy 
csatlakozni, s hasznalni az iskola internet kapcsolatat.
Ha igy, ezen keresztul kovet el valaki buncselekmenyt, akkor ki fog felelni 
erte?
Meg hat miert is szolgaltatna az iskola masnak is, mint a 
dolgozoinak,tanuloinak?

Magyarazza el nekem valaki a nyilt kapcsolat elonyeit.
Udv:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
http://www.afg.hu

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: mar nem: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Fodor Zsolt
On Tue, 9 Feb 2010 21:23:21 +0100, Szalayné Tahy Zsuzsa wrote
 
  Nálunk van kolléga, aki kifejezetten örül neki, ha azon jegyzetel
 
 Ha bárki szabadon bedughat egy wifi eszközt, 

Miért kellene bedugnia?

 szabadon, név nélkül kap
 hozzáférést az iskolai hálózathoz

Miért kapna név nélkül?
Van az egész mögött egy Radius server.

 is kevés lesz. Arról ne is beszéljünk, hogy a kollégák mit szólnak,
  ha mobilkészüléken, emailben küldik át a diákok egymásnak a 
dolgozatválaszokat...

Azt nem az iskolai hálózaton küldik. Szerintem ez egy másik, ettől független 
probléma.

Üdv: Fodor Zsolt

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Mészáros Zsolt

Molnár Péter írta:
A nyilt wifi lenyege, hogy a beleeggyezesed nelkul lehet hasznalni a 
halozatot.
Vagy ugy ertetted, ha nyilt wifid van akkor elore beleggyezel a 
hasznalatba mint rendszregazda?
Ha erre a célra egy teljesen különálló kapcsolatot tudok biztosítani,  
aminek köze nincs az intézmény hálózatához, csak szimpla netelérés, 
ebben az esetben nem használja a belső hálót a nyílt wifi-re kapcsolódó 
felhasználó. Mivel nem sulinetes vonal, így mehet a nyílt wifi. A 
szabadon hozzáférhető wifi-t pedig szűrhetem tartalom alapján. (nem 
videomegosztó és torrent oldalakra biztosítom, hanem tanuláshoz, 
információszerzéshez, IRC-hez) Erről a hálóról max a suli weboldala 
érhető el :)

Szerintem egy iskolaban a nyilt halozatnak semmilyen indoka nem lehet!
Újabban a Volános távolsági járatokon van szabadon használható 
netelérés... Akkor egy iskolában miért nincs semmi indok rá? És itt 
megint nyílt hálózat-ról írsz... Pedig nem a háló van megnyitva.

Biztonsági kockázata 0 az intézményre nézve.
Foleg azert nem, mert az iskola falain kivuli gepek is tudnak igy 
csatlakozni, s hasznalni az iskola internet kapcsolatat.
Egy iskola elég nagy kiterjedésű terület. Ha én pl csak az aulában vagy 
a clubszobában helyezek el AP-t onnan nem hiszem hogy a 200 méter + a 
3-4 50cm-es fal után is stabil jelerősséggel menne a wifi. Főleg G-s és 
35-50 mW adóteljesítmény között. Nagyrészt belső lefedésre szolgál az 
adott helyiségben. Ha esetleg más is használja a tanulókon kívűl sima 
böngészésre, mivel másra nem nagyon tudja legyen ez 4-5 fő a környéken 
azzal nem mondanám hogy nagy gondot okozott nekem, márha nem szakad neki 
ha elmegy 1 busz a suli meg a közte. Nem hiszem hogy ilyen kapcsolatot 
akarna valaki használni kívűről, ha mégis megérdemli, nyugodtan :D
Ha igy, ezen keresztul kovet el valaki buncselekmenyt, akkor ki fog 
felelni erte?
Ebben a helyzetben a város által nyílt wifi-vel lefedett helyek (pl Eger 
Dobó tér) vagy az éttermek stb esetén ki a felelős?
Meg hat miert is szolgaltatna az iskola masnak is, mint a 
dolgozoinak,tanuloinak?

95%-ban az iskola tanulói, dolgozói használják.

Magyarazza el nekem valaki a nyilt kapcsolat elonyeit.
Udv:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
http://www.afg.hu

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx



___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Molnár Péter

Hello!
Direkt nem irtam oda, hogy szerintem milyen elonyei vannak.
Ezert a kovetkezo kerdesem lenne:
Amennyiben egy intezmeny a tanuloinak es dolgozoinak biztosit wifi-s 
elerest, de nem nyilt wifi-t, hanem valamilyen jelszavasat, akkor az 
mennyiben rosszabb, mint az altalad emlitett nyilt wifi.

S persze a kerdes, hogy mennyiben jobb esetleg?
Az elerhetosegrol:
Epp a napokban telepitettem az egyik intezmenyunkben egy AP-t.
A diakokkal korbementunk egy laptoppal a suliban, hogy hol van meg terero.
Az iskolan belul viszonylag gyorsan elvereztunk, max 1-2 terem.
Am az iskolan kivul, meg a szomszedos jatszoter tavolabbi sarkaban is (kb 
100m) volt kapcsolat.

Kerdem en, akkor kinek is telepitettuk az AP-t?
A masik dolog, hogy lehet nyilt a kapcsolat, de akkor is legyen plussz 
valami azonositas, hogy jogosult-e a hasznalatra.

Udv:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
http://www.afg.hu 


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Alaksza Balazs
A jelszó kiszivároghat, jelszavas wifinél meg ugye valamilyen titkosítás 
 van, ez felvethet kompatibilitási problémákat is akár
Akkor már nem egyszerűbb ilyen szempontból nyílt, azonban pl egy 
radius-al megtámogatott wifi elérés? Akkor lehetne logolni is hogy ki 
mit csinál és userenként jogokat adni dolgokhoz, így mindenkinek saját 
érdeke lenne hogy ne adja ki a jelszavát hiszen saját felelőssége


Üdv, Alaksza Balázs



Molnár Péter írta:

Hello!
Direkt nem irtam oda, hogy szerintem milyen elonyei vannak.
Ezert a kovetkezo kerdesem lenne:
Amennyiben egy intezmeny a tanuloinak es dolgozoinak biztosit wifi-s 
elerest, de nem nyilt wifi-t, hanem valamilyen jelszavasat, akkor az 
mennyiben rosszabb, mint az altalad emlitett nyilt wifi.

S persze a kerdes, hogy mennyiben jobb esetleg?
Az elerhetosegrol:
Epp a napokban telepitettem az egyik intezmenyunkben egy AP-t.
A diakokkal korbementunk egy laptoppal a suliban, hogy hol van meg terero.
Az iskolan belul viszonylag gyorsan elvereztunk, max 1-2 terem.
Am az iskolan kivul, meg a szomszedos jatszoter tavolabbi sarkaban is 
(kb 100m) volt kapcsolat.

Kerdem en, akkor kinek is telepitettuk az AP-t?
A masik dolog, hogy lehet nyilt a kapcsolat, de akkor is legyen plussz 
valami azonositas, hogy jogosult-e a hasznalatra.

Udv:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
http://www.afg.hu


attachment: johnny1107.vcf___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Molnár Péter

Hello!
From: Alaksza Balazs johnny1...@gmail.com

Akkor már nem egyszerűbb ilyen szempontból nyílt, azonban pl egy
radius-al megtámogatott wifi elérés?

Ezt irtam:

A masik dolog, hogy lehet nyilt a kapcsolat, de akkor is legyen plussz
valami azonositas, hogy jogosult-e a hasznalatra.

Udv:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
http://www.afg.hu 


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Mészáros Zsolt

Molnár Péter írta:

Hello!
Direkt nem irtam oda, hogy szerintem milyen elonyei vannak.
Ezert a kovetkezo kerdesem lenne:
Amennyiben egy intezmeny a tanuloinak es dolgozoinak biztosit wifi-s 
elerest, de nem nyilt wifi-t, hanem valamilyen jelszavasat, akkor az 
mennyiben rosszabb, mint az altalad emlitett nyilt wifi.

S persze a kerdes, hogy mennyiben jobb esetleg?
Rosszabbnak nem rosszabb, abban az esetben, ha mindenki rendelkezik az 
intézményen belül a hozzáféréshez szükséges jelszóval. Ezzel a gond, 
hogy ha 1 jelszó van mindenkinek arra mi a garancia, hogy kívülálló nem 
jut hozzá?, majdnem mintha nyílt lenne.
A radius alapú hitelesítő szerver nem rossz dolog, ám szerintem iskolai 
körülmények közé való implementálása megleheto~sen körülményes. Mivel 
EAP protokolt használ így a 802.11x egyes régebbi mobilkészülékeken (b-s 
wifi a telefonban stb) nem mindig működne 100%-ban.



___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Molnár Péter

Hello!
Rosszabbnak nem rosszabb, abban az esetben, ha mindenki rendelkezik az 
intézményen belül a hozzáféréshez szükséges jelszóval.

Nem kell rendelkeznie.
Mint rendszergazdanak, minden a halozathoz csatlakoztatott eszkozt hozzam 
kell hozni.
Ha a jelszo kitudodik, akkor sincs gond, mert olyan ip-t kap, mely a 
tuzfalban tiltott.

Tehat csak akkor lesz elerese, ha nalam regisztral.
Szerintem ez igy kerek.
Persze lehet tovabb fokozni.
De visszaterve az eredeti problemara, egy nyilt halonal mi akadalyozza meg, 
hogy DHCP szervert uzemeltessen.
Meg akkor is gond ez, ha csak a wifi vonalat oli meg. Foleg akkor gond ha a 
fonok laptopja is oda csatlakozik.

:))
Amugy ez a DHCP szerver uzemeltetes nemcsak szandekos karokozasbol fordulhat 
elo.
Nalunk amikor a diakok virtualis szervert telepitenek, s ip konfigot kell 
beallitani, mar nemegyszer elofordult, hogy egy mukodo szerver ip cimet 
allitottak be. Az arpwatch azonnal ordibalt, hogy a mac-cime megvaltozott, 
ami alapjan azonnal tudtam melyik gep-diak a bunos.

Udv:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
http://www.afg.hu 


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés PJ

csak 'kézzel lehetséges beállítani..? (fix IP)
(az 'efféle védelem milyenségét most nem tekintve)

~ 'fotelből, nem a helyszínen ( - ahol a gépek vannak) nem lehet?

;-)

vagy mégiscsak a szerveren gondoltad a 'kézzel beállítást?

---



Nem hiszem, hogy a FIX IPcím (amit kézzel állít be) bármelyien komolyabb
védelmet adna.



___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


route WinXP Prof, kétkártyás gépen

2010-02-09 bef zés Dorozsmai Károly
Üdv!

A rendszegazdánk sehogyan sem boldogul a feladattal... :(

Az igazgatónk gépében kettő hálózati kártya van. Egyik az iskolai
hálozat felé forgalmaz, 10.2.1.valami az IP száma (mindig ugyanar, MAC
address alapján, legalább is annak állítottam be amíg az én dolgom
volt), és ezen keresztül érhető el az a gép, szerver, aminek ez a
szegmense a 10.2.1.1 című hálókártyát kapta, aminek a publikus IP-je
195.199.215.193 és ezen megy a Mercury, innen kellene a gépnek
leszednie és ide feladnia OutlookExpress használatával a leveleket.
(Az OE használata az fix, más program a levélkezeléssel kapcsolatban
nem jöhet szóba.) Az igazgató gépének van egy másik hálózati kártyája
is, ez nem Sulinet-es internet elérést használ, egy kis routerhez
kapcsolódik és annak DHCP-jétől kapja a kártxa a 192.168.255.valami IP
címet.

A net eléréssel nincs is baj, de ha mindkét kártya használatban van,
az OE nem találja meg a mail-boxot. Én sajnos nem értek hozzá, a
rendszegzadnánk sem (ez a nagyobb baj). Nekem a tippem az, hogy meg
kellene adni, az OE csak a 10.2.1.valami kijáérót használja az
igazgatói gépen, minden más net-e program meg a 192.168.255.valami IP
címet.

Két kérdés tehát:

1. Helyes-e ez a tipp a hiba _okára_; amennyiben nem, akkor hol merre
keressen a rg. kolléga?
2. Ha tényleg ez az ok, akkor a WinXP Prof op.r.-ben hogyan kell a
helyi route-olást beállítani, azaz miként lehet megadni, hogy egyes
alkalmazások ezt, mások viszont amazt a kijáratot használják a helyi
gépen?!

Előre is köszönök minden segítséget (és elnézést, ha a megfogalmazás amatőr...)

-- 
Dorozsmai Károly
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


RE: Kerdes -- EXCEl

2010-02-09 bef zés Ambróz Zoltán
Szia,
a kb. 1000. sor utan szvsz van egy (tobb) ures sor. Vedd ki, akkor vszinuleg 
menni fog.
Udv, AZ

-Original Message-
From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu 
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Mgr. Szokol Tamás
Sent: Tuesday, February 09, 2010 7:13 PM
To: Techinfo@lista.sulinet.hu
Subject: Kerdes -- EXCEl

Sziasztok, Jo napot

Egy kerdesem lenne, 2003as Excel-t hasznalok, es olyan gondot talaltam hogy:
Eleg hosszu az excel allomany, tele adattal, ABC sorba rendeztem, amit szepen 
meg is csinall, majd raktam ra egy auto szurot, es itt mar az excel megadta 
magat, mert ahogy eszrevettem, csak 1000 sor kornyeki adatra mukodik, a tobbit 
egyszeruen valahogy nem latja...

A legordulo menuben is csak az addig szereplo ertekek vannak megadva..
Letezhet, hogy az excel regebbbi kiadasaiban, ez a problema mar nem all fent? 
Vagy esetleg valami mas trukkel kell probalkozni, hogy a megjelezo adatot 
mutassa...
Akkor sem mutatja, ha 100x sortol tovabbis sorokban lenne egyezes... a szuron 
kivalasztva, a 1000+ sorokon az is latszik, aminek alapbol nem kellene...

Tomi

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


RE: Re: Re[2]: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Ambróz Zoltán
Szia,
jo kis thread lett a kerdesedbol :). 
De, ha mar itt tartunk, nem kell DHCP szervert tartanod csak a laptopok miatt 
(ha mar annyira elhajoltal fix IP fele). Gondolj az alternativ konfigra, pont 
erre talaltak ki, ha nem kap DHCP-tol, akkor beall az auto APIPA, vagy az 
altalad allitott fix. En igy csinalom a VIP gepeknel: altalaban kitiltom oket a 
DHCP aldasaibol MAC filterrel, aztan ha megis en akarom adni nekik a DHCP-n 
keresztul az IP-t, akkor kiveszem a MAC cimuket a tiltasbol.
Udv, AZ

-Original Message-
From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu 
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Kovács Marietta 
Sent: Tuesday, February 09, 2010 7:49 PM
To: techinfo@lista.sulinet.hu
Subject: Re: Re: Re[2]: Idegen DHCP szerver a halon - HLP!


100%-ig egyetértek veled, DE

1. nem tudok minden fali csatlakozó mellé rendőrt állítani ;-) Sajnos vagy 
szerencsére van néhány hely, ahol elérhető a hálózat. 
2. DHCP szerver kell a laptopok miatt
3. már kértem munkaközösségi értekezletet, ahol javasolni fogom az ISZ 
megváltoztatását (jelenleg nem tiltja saját eszköz hálózatra kapcsolását) de 
nem vagyok nagy híve a jogi megoldásoknak. Jobban szeretnék egy jó kis 
műszaki-informatikai védelmet (ezt kerüld ki Öcsi!) 4. a kritikus gépeket fix 
ip-re fogom tenni. Sajnos a főnökség laptopjait nem lehet, most pedig nem 
akarok a rossz oldalukra kerülni :-(

Megoldásként én elvileg tiltom a hálóra való külsőgépek hálózatra való 
dugását pl. nálam nincs dhcp szerver - csak fix ip... (de ha lenne, 
akkor én




__ ESET NOD32 Antivirus - Vrusdefincis adatbzis: 4851 (20100209) 
__

Az zenetet az ESET NOD32 Antivirus ellenrizte.

http://www.eset.hu

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: route WinXP Prof, kétkártyás gépen

2010-02-09 bef zés Bálint István

Nem próbáltam végig, ezért csak tipp, hogy én merre indulnék el:
Szerintem kliensprogram szinten nem tudod szabályozni. Az OExpress ilyet 
nem tud, de szerintem a többi kliens se.
Csak tipp: route print paranccsal ki kéne listázni a route-táblát és 
kézzel felvenni egy másik kijáratot a mail-szerver felé a route add 
paranccsal.
Ebben az esetben egy bizonyos alhálózat felé csak egy bizonyos átjárón 
mehet a kapcsolat.


Hasonlóan, de bonyolultabban lehet a netsh routing dump paranccsal 
kilistázni a lehetőségeket, majd netsh routing add/ip parancsokkal 
beállítani az átjárót.

Pár óra kísérletezgetéssel szerintem meg lehet oldani ..:))
Bálint István

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Kerdes -- EXCEl

2010-02-09 bef zés Bornemissza Zsigmond

Szia!

Mennie kell. Én a szűrést 1 sornyi adattal tanítom.

Zs

- Original Message - 
From: Ambróz Zoltán sysad...@rszi-zirc.hu

To: Techinfo techinfo@lista.sulinet.hu
Sent: Wednesday, February 10, 2010 7:02 AM
Subject: RE: Kerdes -- EXCEl


Szia,
a kb. 1000. sor utan szvsz van egy (tobb) ures sor. Vedd ki, akkor vszinuleg 
menni fog.

Udv, AZ

-Original Message-
From: techinfo-boun...@lista.sulinet.hu 
[mailto:techinfo-boun...@lista.sulinet.hu] On Behalf Of Mgr. Szokol Tamás

Sent: Tuesday, February 09, 2010 7:13 PM
To: Techinfo@lista.sulinet.hu
Subject: Kerdes -- EXCEl

Sziasztok, Jo napot

Egy kerdesem lenne, 2003as Excel-t hasznalok, es olyan gondot talaltam hogy:
Eleg hosszu az excel allomany, tele adattal, ABC sorba rendeztem, amit 
szepen meg is csinall, majd raktam ra egy auto szurot, es itt mar az excel 
megadta magat, mert ahogy eszrevettem, csak 1000 sor kornyeki adatra 
mukodik, a tobbit egyszeruen valahogy nem latja...


A legordulo menuben is csak az addig szereplo ertekek vannak megadva..
Letezhet, hogy az excel regebbbi kiadasaiban, ez a problema mar nem all 
fent? Vagy esetleg valami mas trukkel kell probalkozni, hogy a megjelezo 
adatot mutassa...
Akkor sem mutatja, ha 100x sortol tovabbis sorokban lenne egyezes... a 
szuron kivalasztva, a 1000+ sorokon az is latszik, aminek alapbol nem 
kellene...


Tomi

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx 


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Kerdes -- EXCEl

2010-02-09 bef zés Takács Zoltán

akkor marad az üres sor...

ennek kizárása: sorbarendezés - üressorok egy helyre kerülnek - törlés...

- Original Message - 

Mennie kell. Én a szűrést 1 sornyi adattal tanítom.


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: route WinXP Prof, kétkártyás gépen

2010-02-09 bef zés Gál Zoltán

Valóban a routolni kell, ez a megoldás. Nekünk is 2 kijárónk van,
és dolgozói gépeken (amik nem a sulinetet használjak) az SMTP küldés
a sulinet felé megy (bár itt egy hálókártya van a gépekben).

route ADD -p 195.199.255.35 MASK 255.255.255.255 x.x.x.x METRIC 3

- Az x.x.x.x éretlemszerűen az az IP, ahová akarod irányítani.
- A -p arra való (permanent), hogy állandó szabáy legyen.
  Ha enélkül adod meg, akkor a következő újraindítás után dobja.
- Csak rendszergazdai jogokkal tudod beírni a route táblába.

On 2010. 02. 10. 8:03, Bálint István wrote:

Nem próbáltam végig, ezért csak tipp, hogy én merre indulnék el:
Szerintem kliensprogram szinten nem tudod szabályozni. Az OExpress ilyet
nem tud, de szerintem a többi kliens se.
Csak tipp: route print paranccsal ki kéne listázni a route-táblát és
kézzel felvenni egy másik kijáratot a mail-szerver felé a route add
paranccsal.
Ebben az esetben egy bizonyos alhálózat felé csak egy bizonyos átjárón
mehet a kapcsolat.

Hasonlóan, de bonyolultabban lehet a netsh routing dump paranccsal
kilistázni a lehetőségeket, majd netsh routing add/ip parancsokkal
beállítani az átjárót.
Pár óra kísérletezgetéssel szerintem meg lehet oldani ..:))
Bálint István

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: vonalkodos leltar

2010-02-09 bef zés Sulek Szabolcs
On Tue, 9 Feb 2010 11:16:47 +0100, Kubanka Peter wrote
 Üdvözletem!
 
 A láltár ( év végén lesz ) közeledtével, a gazdaságival karöltve azon 
 gondolkozunk, hogy a leltárt egyszerűsíteni kellene és erre a legalkalmasabb
 a vonalkódos megoldás lenne. A beindítása nagy munka lenne, de utána 
 egyszerűbb és gyorsabb a leltározás.
 
 Kíváncsi lennék tapasztalatokra, illetve hogy melyik cégtől sikerült 
 megrendelni a szükséges eszközöket, milyen szoftverrel és az mit tud pontosan 
 ( ez utóbbikat reklám elkerülése véget leginkább magán levélben )
 
 Előre is köszönöm

Üdv!

Nálunk többé kevésbé működik ilyen. Minden eszköz kapott vonalkódot a következő 
felépítésben: nagy-/kisértékű eszköz;teremszám;eszközazonosító
lefordítva pl: 021102010  (021=nagyértékű,102=teremszám,010=eszközazonosító). 
Ez felkerül a kartonjára is, a vonalkódotokat öntapadós A4-es lapra nyomtattam, 
majd széles cellux szalaggal leragasztottam, kivágtam, eszközre felragasztottam 
(így a takarítás okozta súrolást jobban tűri). Linux alatt van ingyenes 
vonalkód generátor.
Vonalkódolvasót pedig az intézmény még régebben kapott vmi pályázat keretein 
belül. Ezt a felépítést a gazdaságin is könnyen értelmezik, nincs gond.
A leltározás= excel táblában laponként/helységenként a leltár, ez notira 
felrak amihez csatlakoztatva van a vonalkódolvasó. Ha csippan az olvasó, már 
vési is be a táblázatba
azt, amit talált. Mivel sorba van rendezve a vonakódsor, csak sorba kell 
rendezni a beolvasott kódokat... 
Nem tökéletes a módszer, de ez volt a leginkább költséghatékony.

Remélem valamelyest tudtam segíteni.

-- 
Sulek Szabolcs

Open WebMail Project (http://openwebmail.org) 
Debian Project (http://www.debian.org)

 
___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


netdisco

2010-02-09 bef zés Bálint István

A tegnapi levelek egyike hívta fel a figyelmemet  netdisco programra.
Ki szerettem volna próbálni,  Debianon telepítettem (nem forrásból), - 
nem nem találok rá leírást a beállításokra.

Használja valaki?
Hogyan érdemes telepíteni: forrásból (erre találtam leírást)  vagy 
csomagból (Debian Lenny)?

Köszönettel:
Bálint István

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Fodor Zsolt
On Wed, 10 Feb 2010 02:27:41 +0100, PJ wrote
 
 Nem hiszem, hogy a FIX IPcím (amit kézzel állít be) bármelyien komolyabb
 védelmet adna.

Szerintem ez csak amiatt került szóba, mert azok a gépek váltak kvázi 
használhatatlanná, amelyek DHCP szervertől kapták az ip-címet. Ha fix ip-
címmel rendelkezik a gépek jelentős része, akkor a galiba kisebb.

Üdv: Fodor Zsolt

___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: route WinXP Prof, kétkártyás gépen

2010-02-09 bef zés Horváth Péter

Dorozsmai Károly írta:

Üdv!

A rendszegazdánk sehogyan sem boldogul a feladattal... :(

Az igazgatónk gépében kettő hálózati kártya van. Egyik az iskolai
hálozat felé forgalmaz, 10.2.1.valami az IP száma (mindig ugyanar, MAC
address alapján, legalább is annak állítottam be amíg az én dolgom
volt), és ezen keresztül érhető el az a gép, szerver, aminek ez a
szegmense a 10.2.1.1 című hálókártyát kapta, aminek a publikus IP-je
195.199.215.193 és ezen megy a Mercury, innen kellene a gépnek
leszednie és ide feladnia OutlookExpress használatával a leveleket.
(Az OE használata az fix, más program a levélkezeléssel kapcsolatban
nem jöhet szóba.) Az igazgató gépének van egy másik hálózati kártyája
is, ez nem Sulinet-es internet elérést használ, egy kis routerhez
kapcsolódik és annak DHCP-jétől kapja a kártxa a 192.168.255.valami IP
címet.

  
Ha jól értem, akkor mindkét kártya DHCP-vel kap IP címet. Ez nagyon 
vicces helyzetet eredményez mivel a windowsban,
mint a legtöbb oprendszerben csak egy default GW aktív egy pillanatban. 
Vagyis a fenti helyzetben attól függ a default GW,
hogy melyik DHCP szerver a lassabb. Így szerintem a belső kártya címét 
fixre kellene állítani default GW megadás nélkül.

Így csak a soho routerhez lenne default gw.


A net eléréssel nincs is baj, de ha mindkét kártya használatban van,
az OE nem találja meg a mail-boxot. Én sajnos nem értek hozzá, a
rendszegzadnánk sem (ez a nagyobb baj). Nekem a tippem az, hogy meg
kellene adni, az OE csak a 10.2.1.valami kijáérót használja az
igazgatói gépen, minden más net-e program meg a 192.168.255.valami IP
címet.

  
Inkább IP címmel kellene megadni a POP3 és SMTP szervert az OE-ben, ha 
névfeloldási probléma van. Ha azonos alhálóban van a mail szerver,
mint a belső kártyára megadott cím, akkor azon a kártyán keresztül fogja 
elérni.
Ha a mail szerver csak a publikus címen dolgozik akkor meg kell nézni 
hogy a sulinet tűzfalban engedélyezve van-e a POP3 port elérése.


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: tiop 1.1.1/07/1

2010-02-09 bef zés Molnar Peter
Hello!
  ... A műszaki 
  specifikációban feltüntett minimális követelmények az 
  irányadó adatok. 10/100 MB/s hálózati csatlakozás Intel Core 2 
  Duo 1,8 GHz 
 Tehát ez számít multimédiásnak?
Hat ez az...
De a kovetkezo mondata lenyegtelenne teszi a multimedias PC fogalmat, mert 
tobbet ugy sem lehet rendelni, mint 2008-ban.
A gondom ezzel az, hogy
1. Semmifele utalas nincs a palyazati kiirasban a 2008-ban megjelolt 
darabszamok tulepesenek tiltasarol.
2. Ha en ezt megkerdeztem, en tudom, de mas palyazo honnan fogja tudni, hogy 
nem lepheto tul a darabszam? Vagy o tullepi, s jol jart?
Tenyleg hihetetlen kezd ez az egesz lenni...

Tisztelettel:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
moln...@petersoft.hu


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: Idegen DHCP szerver a halon - HEEEELP!

2010-02-09 bef zés Bajan Ferenc

Helló!

On Tue, 9 Feb 2010, Mészáros Zsolt wrote:

A hajsütő/hajvasalót meg nem hiszem, hogy iskolában használnák :) (max az 
öltözőben, ha van uszoda az intézményben... ezzel sem tudom mi a gond amúgy)
Nem voltál még fodrászokat képző szakiskolában 8-) Többször is le kellett 
állítanom a számtech terem fodrászműhelyként való használatát.
Mellesleg: ki felel, ha a diák valami olyan eszközt dug a konnektorba, ami 
mondjuk szállítás közben leesett, vagy más okból zárlatossá vált, és 
megcsapja az áram? A munkavédelmi szabályzat mit mond?


--
-
 Bajan Ferenc___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: tiop 1.1.1/07/1

2010-02-09 bef zés Molnar Peter
Hello!
 Szerintem valamit félreértett a válaszadó.
Semmit sem ertett felre szerintem.
A kerdesre valaszolt, s teljesen logikusan, szakerto modjara.
Ezt is irtak szakertonk valasza:
Amivel gond van, hogy szerintem a szakerto nem ismeri a palyazati kiirasban 
szereplo Multimedias PC fogalmat, ergo nem olvasta el a palyazatot, hanem 
szakmailag gondolta vegig, hogy a technikai spec-ben megjelent gepeknel 
jobbakat kelljen csak levonni, ami teljesen nyugodtan jogos szakmailag.

Tisztelettel:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
moln...@petersoft.hu


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: route WinXP Prof, kétkártyás gé pen

2010-02-09 bef zés Molnar Peter
Hello!
Ha a mercury a novell-n fut, akkor nemcsak a publikus kartyan erheto el, hanem 
a belso-n is.
Igy ha az OE-ben a szerverekhez a 10.2.1.1 kerul fogadni es kuldeni is fog 
szepen.
A masik, amit mar masok is irtak a kettos dhcp nem szerencses, a 10-es 
halokartyat fixre kellene allitani, default gateway-t meg uresen hagyni.
Tisztelettel:
Molnar Peter
http://www.petersoft.hu, Tel:36209149514
moln...@petersoft.hu


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


OFF: 55 345 01 kereskedelmi szakmenedzser

2010-02-09 bef zés Bornemissza Zsigmond
Sziasztok!

Elnézést a nem idetartozó témáért, de nincs valakinek vizsgafeladata?
Most kéne csinálnom 3 példányt, de egy minta jó lenne.

Előre is köszi.
Zs___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


Re: OFF: 55 345 01 kereskedelmi szakmenedzser

2010-02-09 bef zés Zoltán Kurucz
szerintem ezeket az oktatásvezetőknek kellene megcsinálni, aki szervezte az
okj-s képzést...
müsz infóból még tudok küldeni, de ehhez sajnos nem

2010/2/10 Bornemissza Zsigmond bor...@fov-nemet.sulinet.hu

  Sziasztok!

 Elnézést a nem idetartozó témáért, de nincs valakinek vizsgafeladata?
 Most kéne csinálnom 3 példányt, de egy minta jó lenne.

 Előre is köszi.
 Zs

 ___
 Techinfo mailing list
 Techinfo@lista.sulinet.hu
 Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
 Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
 Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx


___
Techinfo mailing list
Techinfo@lista.sulinet.hu
Fel- és leiratkozás: http://lista.sulinet.hu/mailman/listinfo/techinfo
Illemtan: http://www.1let.hu/illemtan.html
Ügyfélszolgálat FAQ: http://www.kozhalo2.hu/Faq.aspx