disc.
Gràcies novament
Ricard
El dia 16 de gener de 2016, 13:36, Alex Muntada <al...@caliu.cat> ha escrit:
> Normalment els inodes es gasten quan tens moltes versions del nucli i lws
> capçaleres corresponents. Purgant les més antigues s'alliberaran inodes:
>
> $ sudo apt-get
Normalment els inodes es gasten quan tens moltes versions del nucli i lws
capçaleres corresponents. Purgant les més antigues s'alliberaran inodes:
$ sudo apt-get autoremove --purge
Si et trobes que no pots fer-ho amb apt-get perquè intenta acabar alguna
actualització pendent, fes-ho directament
Hola,
Al intentar l'actualització rutinària de la meva jessie amb apt-get, em
dóna el següent error:
apt-get update
Ign http://ftp.es.debian.org jessie
InRelease
Bai:1 http://ftp.es.debian.org jessie Release.gpg [2373
B]
Ign http://security.debian.org jessie/updates InRelease
Ign http
alització rutinària de la meva jessie amb apt-get, em
> dóna el següent error:
> apt-get update
> Ign http://ftp.es.debian.org jessie
> InRelease
> Bai:1 http://ftp.es.debian.org jessie Release.gpg [2373
> B]
> Ign http://security.debian.org jessie/updates InRelease
> Ign ht
Hi ha diverses d'eines per fer el mateix. Amb avantatges i inconvenients
cadascuna, jo com tothom faig servir la que més m'hi he acostumat per
cada tasca en concret.
apt-get
apt-cache
apt-file
dpkg
dpkg-reconfigure
dpkg-query
aptitude
etc.
Jo faig servir tots aquests, cadascun en una situació
On 09/12/15 08:24, Àlex wrote:
> On 08/12/15 20:55, Pedro wrote:
>
>> Jo havia llegit que l'eina és "aptitude", ja que és més elaborada,
>> complexa, processa més. I que apt-get és més lightweight
>
> Però poc a poc han ant incorporant canvis i més canvis a apt.
Jordi Funollet:
> A la trobada de Girona (si la neurona no m'enganya) vam comentar que
> 'aptitude' havia deixat de ser l'eina de gestió de paquets recomanada a
> Debian, i ara les bones pràctiques diuen que cal fer servir 'apt-get'.
Com ja s'ha comentat, per l'upgrade a jessie es rec
On 09/12/15 08:24, Àlex wrote:
> On 08/12/15 20:55, Pedro wrote:
>
>> Jo havia llegit que l'eina és "aptitude", ja que és més elaborada,
>> complexa, processa més. I que apt-get és més lightweight
>
> Però poc a poc han ant incorporant canvis i més canvis a apt.
Jo crec que s'estan barrejant coses.
De totes les eines que es comenten la pregunta incial és apt-get vs
aptitude ja que són dues eines complementàries: fan el mateix de maneres
lleugerament diferents. apt (a seques) o dpkg o d'altres que s'han comentat
són eines que treballen amb paquetes però
Sergi Baila:
> El que he llegit fa poc és que aptitude ha quedat sense mantenidor, però
> imagino que és un problema temporal.
Segons es veu al tracker[0] el paquet té activitat recent, suposo
que la cosa es devia resoldre (també em sona que algun dels seus
mantenidors havia plegat però ara n'hi
A la trobada de Girona (si la neurona no m'enganya) vam comentar que
'aptitude' havia deixat de ser l'eina de gestió de paquets recomanada a
Debian, i ara les bones pràctiques diuen que cal fer servir 'apt-get'.
Buscant una mica em trobo això que diu just el contrari:
https://wiki.debian.org
Jo havia llegit que l'eina és "aptitude", ja que és més elaborada,
complexa, processa més. I que apt-get és més lightweight
recentment també he trobat aquesta
http://askubuntu.com/questions/481241/what-is-the-difference-between-sudo-apt-get-install-and-sudo-apt-install
sudo apt --
On Tue, Dec 08, 2015 at 08:55:10PM +0100, Pedro wrote:
> Jo havia llegit que l'eina és "aptitude", ja que és més elaborada,
> complexa, processa més. I que apt-get és més lightweight
>
> recentment també he trobat aquesta
> http://askubuntu.com/questions/481241/what-is-th
Jo sempre he pensat que "aptitude" es una comanda mes nova, i mes addient
que "apt-get" per persones com jo, es a dir, que tenim algun coneixement
d'anglès i fa entre 5 i 15 anys que fem servir distribucions ".deb" (jo
vaig començar amb Debian 4.0 "Etch").
Jo ho havia llegit a la guia d'actualització a jessie:
https://www.debian.org/releases/stable/i386/release-notes/ch-upgrading.en.html#minimal-upgrade
Aquí es recomana de fer servir apt en comptes d'aptitude
Salut!
2015-12- 8, 21:40 (+0100); Adrià escriu:
> Em penso (corregiu-me, si us plau) que la intenció és (o era) que
> «apt» acabés sent **el** frontal per treballar amb «dpkg». I
> mentrestant, anar usant «aptitude» en comptes d'«apt-get», però també
> he llegit el contrari.
És al revés. Ap
bones,
jo sempre faig servir apt-get, però quan trenca coses o he
d'instal·lar un paquet a saco o amb més cura tiro cap a aptitude o
dpkg.
aptitude molts cops arregla les xapusses que fa apt-get
quin és l'estandard, doncs no ho sé, però jo sóc una persona fora del corrent xD
- Blackhold
http
On 08/12/15 20:55, Pedro wrote:
> Jo havia llegit que l'eina és "aptitude", ja que és més elaborada,
> complexa, processa més. I que apt-get és més lightweight
Però poc a poc han ant incorporant canvis i més canvis a apt.
https://mvogt.wordpress.com/2014/04/04/
Hola,
El dia 08/12/2015 22:45, "Pedro" <pederi...@gmail.com> va escriure:
>
> deixeu-me afegir un comentari més,
>
> no és que sigui massa expert, però de les vegades que he utilitzat
> apt-get i aptitude:
> - apt-get va molt ràpid però a vegades pren males de
correcció: aptitude una mica més lent que apt-get
:)
2015-12-08 22:42 GMT+01:00 Pedro <pederi...@gmail.com>:
> deixeu-me afegir un comentari més,
>
> no és que sigui massa expert, però de les vegades que he utilitzat
> apt-get i aptitude:
> - apt-get va molt ràpid però
deixeu-me afegir un comentari més,
no és que sigui massa expert, però de les vegades que he utilitzat
apt-get i aptitude:
- apt-get va molt ràpid però a vegades pren males decisions en
dependències (o no té solucions), si fas algo malament ho has
d'arreglar a mà.
- aptitude és tot el contrari
/bugreport.cgi?bug=581950
Sembla ser que backuppc depen de suidperl que sembla que s'elimina en una
versió de Perl propera.
Si faig un 'apt-get -s dist-upgrade' em dóna això:
Reading package lists... Done
Building dependency tree
Reading state information... Done
Calculating upgrade... Done
The following
trobat que de repent tinc el sistema de paquets trencats. El
culpable... aquest bug:
http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=581950
Sembla ser que backuppc depen de suidperl que sembla que s'elimina en una
versió de Perl propera.
Si faig un 'apt-get -s dist-upgrade' em dóna això
Per als despistats com jo...
He vist que hi ha un howto en català, i molt ben explicat de com funciona
l'apt
us el podeu llegir fent apt-get install apt-howto-ca
val la pena :)
--
ID 0x834D5708
wget http://penedessensefils.net/clau_publica.asc
--
To UNSUBSCRIBE, email to [EMAIL PROTECTED
On Fri, 2005-09-16 at 10:16 +0200, Jordi Mallach wrote:
On Thu, Sep 15, 2005 at 08:27:16PM +0200, marc wrote:
Si executo locale em surt això :
locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_MESSAGES to default locale: No such file or
On Thu, Sep 15, 2005 at 08:27:16PM +0200, marc wrote:
Si executo locale em surt això :
locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_MESSAGES to default locale: No such file or
directory
locale: Cannot set LC_ALL to default locale: No
On Fri, Sep 09, 2005 at 02:06:36PM +0200, marc wrote:
Si executo locale em surt això :
locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_MESSAGES to default locale: No such file or
directory
locale: Cannot set LC_ALL to default locale: No such file
On Thu, 2005-09-15 at 09:19 +0200, Jordi Mallach wrote:
On Fri, Sep 09, 2005 at 02:06:36PM +0200, marc wrote:
Si executo locale em surt això :
locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_MESSAGES to default locale: No such file or
Hola:
A mi m'ha passat una cosa semblant al instalar sarge des de zero i agafant com
llenguatge de instalació l'espanyol. Després no hi ha forma de que el kde
agafi el català al instalar el paquet kde-i18n-ca (el català apareix a Centre
de Control | Regional | País/regió i Idioma |
Hola:
NO UTILITZO GNOME :) ...
Utilitzo l'enlightenment 17, que encara està sota desenvolupament, per
més informació : http://www.get-e.org, però això no té res a veure amb
la llengua del mozilla, de l'evolution, del gaim , de l'openoffice ... o
de qualsevol programa, no ??
Si crido la comanda
M'ho he estat mirant, ho he instal·lat, però si t'he de dir la veritat,
no sé ni com es fa servir ...
Suposo que fa falta buscar més a internet per saber com s'utilitza el
language-env ... per què ja et dic, el tinc instal·lat, però no sé com
s'usa aquesta aplicació.
On Fri, 2005-09-09 at 12:26
On Fri, 2005-09-09 at 12:46 +0200, marc wrote:
M'ho he estat mirant, ho he instal·lat, però si t'he de dir la veritat,
no sé ni com es fa servir ...
Suposo que fa falta buscar més a internet per saber com s'utilitza el
language-env ... per què ja et dic, el tinc instal·lat, però no sé com
El divendres 9/09/05, a les 12:42 (+0200), marc va escriure:
Utilitzo l'enlightenment 17, que encara està sota desenvolupament, per
més informació : http://www.get-e.org, però això no té res a veure amb
la llengua del mozilla, de l'evolution, del gaim , de l'openoffice ... o
de qualsevol
On Fri, 2005-09-09 at 12:56 +0200, Ernest Adrogué wrote:
El divendres 9/09/05, a les 12:42 (+0200), marc va escriure:
Utilitzo l'enlightenment 17, que encara està sota desenvolupament, per
més informació : http://www.get-e.org, però això no té res a veure amb
la llengua del mozilla, de
A veure
Et poso el meu exemple. Jo ho tinc configurat per que primer surti en
català, sinó està amb català amb castellà i sinó amb la llengua del
sistema (anglès):
La següent comanda mostra les locales instal·lades al teu sistema:
$ locale -a
C
ca_ES
[EMAIL PROTECTED]
ca_ES.iso88591
[EMAIL
El divendres 9/09/05, a les 14:06 (+0200), marc va escriure:
Si executo locale em surt això :
locale: Cannot set LC_CTYPE to default locale: No such file or directory
locale: Cannot set LC_MESSAGES to default locale: No such file or
directory
locale: Cannot set LC_ALL to default locale: No
En/na marc ha escrit:
On Fri, 2005-09-09 at 12:46 +0200, marc wrote:
M'ho he estat mirant, ho he instal·lat, però si t'he de dir la veritat,
no sé ni com es fa servir ...
Suposo que fa falta buscar més a internet per saber com s'utilitza el
language-env ... per què ja et dic, el tinc
Tens el paquet locales instal·lat? Si es que sí has generat les
locales en català? Proba:
$ dpkg-reconfigure locales
i mira si tens marcades les ca_ES*
2005/9/8, marc [EMAIL PROTECTED]:
No utilitzo cap Xdm ... no m'agrada ... prefereixo entrar a les X desde
la terminal que jo vulgui i quan
Tinc les locales instalades, mira :
Antimosquitos:/home/dats# dpkg -l | grep locales
ii locales 2.3.5-6 GNU C
Library: National Language (locale) da
He fet això que em dius, el dpkg-reconfigure locales, per
reconfigurar-les, i els menus em surten en
Hola marc:
Perquè tot el Gnome estiga en català jo faig el següent (distribució
Ubuntu):
$ sudo aptitude install language-pack-ca
Donam uns minuts i et dic com es fa a la Debian pura...
En/na marc ha escrit:
Tinc les locales instalades, mira :
Antimosquitos:/home/dats# dpkg -l | grep locales
Com està el tema del paquet aquest ?? suposo que això tan sols
funcionarà en escriptoris que no estan sota desenvolupament, no ???
Deixant de banda els escriptoris El que jo em trobo molts
problemes, és configurar l'openoffice en català ... la solució sempre
acaba sent configurar-lo en
Jo per catalanitzar sempre he fet el mateix:
$ cat .bashrc
export [EMAIL PROTECTED]
export LANGUAGE=ca:es (*)
I al gdm li dius que Language-Catalan.
* Així si alguna cosa no està traduïda al català t'ho mostra en
castellà i sinó en anglés.
Has de tenir el paquet locales instal·lat.
Tinc l'apt en català ... i no sé pk, però tinc problemes amb
l'openoffice al intentar posar-lo en català, i tinc el paket
corresponent instalat (el de la traducció de l'OO en català em
refereixo)
Però em surt tot en castellà!!! mozilla, oo, evolution ... i no sé com
posar-ho en català.
Això del
2005/9/7, marc [EMAIL PROTECTED]:
Tinc l'apt en català ... i no sé pk, però tinc problemes amb
l'openoffice al intentar posar-lo en català, i tinc el paket
corresponent instalat (el de la traducció de l'OO en català em
refereixo)
Però em surt tot en castellà!!! mozilla, oo, evolution ... i no
Ho has provat?
En/na Ernest Adrogué ha escrit:
Hola,
El divendres 22/04/05, a les 18:46 (+0200), Robert Garrigós va escriure:
apt-get no em connecta tot i que el pc té connexió i funcionant.
'dkpg-reconfigure apte-get' em diu que apt-get no està instal.lat
plenament. Com el reinstal.lo
Viernes, 22 de Abril de 2005 18:46, Robert Garrigs escribi:
Perdoneu una pregunta segurament de principiant...per s que sc
principiant i no he trobat la soluci encara:
apt-get no em connecta tot i que el pc t connexi i funcionant.
'dkpg-reconfigure apte-get' em diu que apt-get no est
És un gestor de continguts implantat en 'maquinari' (un cisco).
Llavors és més que probable que tingui alguna interfície web per
configurar-lo i molt probablement hi hagin restriccions per defecte a
nivell de extensions ( *.gz ... ) i tipus MIME ( application/gzip,
application/x-gzip ) amb el
Hola,
no sé si algú ha 'patit' la següent experiència.
Una mà quina les peticions http de la qual passen a través d'un gestor de
continguts (un proxy),
i el apt-get update, etc falla en les descà rregues indicant BAD
REQUEST, o bé falla la descompressió dels arxius.
Em feia grÃ
És un gestor de continguts implantat en 'maquinari' (un cisco).
En/na Lluís Gras ha escrit:
Hola,
no sé si algú ha 'patit' la següent experiència.
Una mà quina les peticions http de la qual passen a través d'un gestor de
continguts (un proxy),
i el apt-get update, etc falla en les descÃ
'patit' la següent
experiència.
Una màquina les peticions http de la qual passen a través
d'un gestor de
continguts (un proxy),
i el apt-get update, etc falla
en les descàrregues indicant BAD
REQUEST, o bé falla la descompressió
dels arxius.
Em feia gràcia plantejar-ho aquí, a la llista
Hola muzzol,
gràcies per la teva resposta. És la solució més
coherent que he vist, però no hem funciona.
He provat de fer aixó: apt-get --purge remove quake2
o apt-get --purge remove quake2-data i després
tornar-lo a instalar, però res... sembla que encara
queda algún paquet pel meu ordinador, ja
Hola bones,
vaig voler instal·lar el Quake2 amb apt-get. Vaig
escriure:
#apt-get install quake2-data quake2
i tot va anar bé, fins un punt que hem va preguntar si
volia descarregar l´executable d´una adreça FTP o una
HTTP. Vaig triar la HTTP i no funciona, el servidor
deu estar de baixa
no sé molt be com solventar això del quake, però això de reconfigurar
paquets a mi també m'ha duit problemes de vegades. no sempre funciona el
dpkg-reconfigure i no sé perqué. jo, com a solució bruta, te recoman que
facis un
apt-get --purge remove
això apart de desinstal·lar el paquet
* [15/07/04 14:39] joe vinilo:
#apt-get install quake2-data quake2
i tot va anar bé, fins un punt que hem va preguntar si
volia descarregar l´executable d´una adreça FTP o una
HTTP. Vaig triar la HTTP i no funciona, el servidor
deu estar de baixa.
Pots provar de buscar el paquet que
Hola
per fi ja sembla k funcionen amb normalitat les llistes (webs d'arxius,
inscripció, subscripció), però em segueixen donant errors els mirrors
ftp.es.debian.org. normal? és k encara no ho han solucionat o és problema
meu?
fins aviat!
guillem
--
Correu escrit amb l'M2, el revolucionari
A Dilluns 22 Setembre 2003 17:19, Guillem Jover va escriure:
Hola,
On Sun, 21 Sep 2003 23:51:05 +0200 Antoni Bella Perez wrote:
(has confós els dos termes):
No.
- Aquí trobareu una explicació dels conceptes
internacionalització (i18n) i localització (l10n):
Hola Jordi:
A Dissabte 20 Setembre 2003 17:54, Jordi Mallach va escriure:
On Fri, Sep 19, 2003 at 12:05:33AM +0200, Sim??? wrote:
Ningú havia demanat un paquet com aquest abans :)
Si la gent en general pensa que pot ser útil, puc fer un...
Simplement, seria genial. Gràcies. Pep Roca.
El Sun, 21 Sep 2003 23:57:39 +0200
Josep Mon i Teixidor [EMAIL PROTECTED] comentava:
On dg, 2003-09-21 at 12:27, Xavier Clotet wrote:
Jo també crec que podria ser interessant un paquet d'aquest tipus de
cara als novells (i no tant novells :P)
ànims, i gràcies pels altres paquets
Hola,
On Sun, 21 Sep 2003 23:51:05 +0200 Antoni Bella Perez wrote:
(has confós els dos termes):
No.
- Aquí trobareu una explicació dels conceptes
internacionalització (i18n) i localització (l10n):
http://www.debian.org/international/l10n/
RESUM: i18n = traduir, l10n = afegir el
Antoni Bella Perez wrote:
A Dissabte 20 Setembre 2003 17:54, Jordi Mallach va escriure:
On Fri, Sep 19, 2003 at 12:05:33AM +0200, Sim??? wrote:
Algú coneix algo semblant el paquet user-es (castellanizar) però en
català?
Ningú havia demanat un paquet com aquest abans :)
Si la
A Dissabte 20 Setembre 2003 23:13, Xavi Drudis Ferran va escriure:
El Sat, Sep 20, 2003 at 05:54:10PM +0200, Jordi Mallach deia:
On Fri, Sep 19, 2003 at 12:05:33AM +0200, Sim??? wrote:
Algú coneix algo semblant el paquet user-es (castellanizar) però en
català?
Ningú havia demanat un
Algú coneix algo semblant el paquet user-es (castellanizar) però en català?
Key:
wget -O - http://www.zona0k.hn.org/sim6_cataloniamail.com | gpg --import
Key fingerprint:
92B8 AEE6 2B9F 1BB0 1786 91CA 318B 8C10 1F08 D441
pgpT3sZynOEAw.pgp
Description: PGP signature
On Fri, Sep 19, 2003 at 12:05:33AM +0200, Sim??? wrote:
Algú coneix algo semblant el paquet user-es (castellanizar) però en català?
Ningú havia demanat un paquet com aquest abans :)
Si la gent en general pensa que pot ser útil, puc fer un...
Jordi
--
Jordi Mallach Pérez -- Debian developer
]
To: debian-user-catalan@lists.debian.org
Subject: apt-get
Date: Sat, 16 Aug 2003 22:59:41 +
Kada cop k vull instalar un paquet del kde em don aquest error, i no se
pas perquè, al sources.list tinc el servidor oficial del kde
Ja que no men surto instalant aquests paqutes be, i com que
-BEGIN PGP SIGNED MESSAGE-
Hash: SHA1
perdoneu, m'he deixat la resposta
dpkg --help
--force-...Override problems - see --force-help
Salut!
A Diumenge 17 Agost 2003 21:10, Jordi Valverde va escriure:
A Diumenge 17 Agost 2003 01:28, what's up va
Kada cop k vull instalar un paquet del kde em don aquest error, i no se pas
perquè, al sources.list tinc el servidor oficial del kde
Ja que no men surto instalant aquests paqutes be, i com que sempre em falla
al mateix arxiu, algu em pot dir si es pot instalar un .deb forçant-lo? tal
com
Hola,
crec que la opcio -f utilitzant-la quan fas l'apt-get install fa aixo.
Marcos
On Sun, 2003-08-17 at 00:59, what's up wrote:
Kada cop k vull instalar un paquet del kde em don aquest error, i no se pas
perquè, al sources.list tinc el servidor oficial del kde
Ja que no men surto
Moltes gràcies, i un --nodeps com seria amb un .deb?
**
http://www.lumgroup.tk
From: what's up [EMAIL PROTECTED]
To: debian-user-catalan@lists.debian.org
Subject: apt-get
Date: Sat, 16 Aug 2003 22:59:41 +
Kada cop k
Hola,
sóc un nou vingut a Debian i he intentat instal.lar algun paquet amb apt-get
i no ho he aconseguit. El tema està en les dependències. Ara venen les
preguntes :P
- Teòricament s'han de resoldre automàticament les dependències oi?
- On estan llistats els servidors de paquets per posar al
A Dilluns 11 Agost 2003 19:19, Marcos va escriure:
Hola,
sóc un nou vingut a Debian i he intentat instal.lar algun paquet amb
apt-get i no ho he aconseguit. El tema està en les dependències. Ara venen
les preguntes :P
- Teòricament s'han de resoldre automàticament les dependències oi
On dl, 2003-08-11 at 19:19, Marcos wrote:
Hola,
sóc un nou vingut a Debian i he intentat instal.lar algun paquet amb apt-get
i no ho he aconseguit. El tema està en les dependències. Ara venen les
preguntes :P
- Teòricament s'han de resoldre automàticament les dependències oi
L'apt és el millor que hi ha.
Bé, sí, tot i que per als nouvinguts (i no tan nouvinguts) ens va molt
bé tirar de dselect. El programet aquest et mostra les depenències, les
recomanacions i tu decideixes què hi entres i què no.
Els meus col·legues molt debianers diuen que no s'hi aclaren amb
On Tue, Aug 12, 2003 at 12:03:55AM +0200, Quim Gil wrote:
Els meus col·legues molt debianers diuen que no s'hi aclaren amb el
dselect i que és molt millor l'apt directe però jo durant el meu any de
debianer vocacional he tirat de dselect ben feliç. :)
Al menys, intenta-ho amb aptitude, que no
73 matches
Mail list logo