Re: [Legacy-Nederlands] Export Legacy to FamilyTreDNA

2015-09-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Als je een bepaalde test niet in Legacy vindt dan kun je beter contact opnemen met supp...@legacyfamilytree.com en aangeven dat jouw DNA gegevens uit FamilyFinder niet opgenomen kunnen worden in Legacy DNA. Dit staat op de Helppagina die op te roepen is door op Help te klikken op de DNA pagina (kl

Re: [Legacy-Nederlands] foutmelding

2015-09-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja klopt, rechtsklikken op het Legacy icon en eigenschappen kiezen (zie screenshot) en op de Engelstalige website staat ook iets over windows 10 en Legacy: http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-01021/12/Install-Uninstall/Windows-10-and-Legacy.html Evert Op 2 september 2015 17:48 schreef

Re: [Legacy-Nederlands] Onderzoek richting Duitsland

2015-09-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
op de website van familysearch staan veel Duitse gegevens www.familysearch.org Kijk ook eens op http://www.online-ofb.de/ Evert Op 2 september 2015 12:55 schreef Fred Kuipers : > Beste mensen, ik zit een beetje vast. > > > > Diverse voorouders van mij kwamen vanuit Duitsland naar Nederland. > > H

Re: [Legacy-Nederlands] klantnummer

2015-08-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Bij het opnieuw installeren op dezelfde computer gaat het licentiebestand niet verloren, ik vermoed dus dat je ook de map Legacy hebt verwijderd of dat het programma op een andere laptop of computer is geïnstalleerd, in het laatste geval kun je het klantnummer opzoeken in de Legacymap in het bestan

Re: [Legacy-Nederlands] Error melding onder Windows 10

2015-08-10 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
In de testgroep is dit probleem ook gemeld, omdat niet iedereen dit probleem ziet is het lastig om snel een oplossing te vinden. Het zal met rechten om te schrijven te maken hebben. Maar normaal gesproken schrijft legacy na de installatie alleen naar de documentenmap en daarvoor heb je geen adminst

Re: [Legacy-Nederlands] zelf aangemaakt feit-notitie verschijnt niet in nakomelingen verhalend rapportage Legacy 8 en wel in Legacy 7.5

2015-08-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het enige wat ik kan bedenken is dat het feit in versie 8 per ongeluk Privé is gemaakt, maar dan zou het ook in de andere rapporten niet zichtbaar moeten zijn. Ik heb geen idee wat hier aan de hand is, ook omdat andere zelfgemaakte feiten wel getoond worden in versie 8. Evert Op 7 augustus 2015 21

[Legacy-Nederlands] Test

2015-08-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Even een test voor mezelf, er hoeft niet op gereageerd te worden. Evert Nederlandse Legacy website: http://www.LegacyNederlands.com Downloadpagina (wachtwoord: legacy8): http://www.LegacyNederlands.com/download.html Om u af te melden van deze groep gaat u naar: http://www.legacyfamilytree.

Re: [Legacy-Nederlands] Openen legacy

2015-08-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Op de legayfamilytree.com website staat dit: http://support.legacyfamilytree.com/article/AA-00343/11/Error-Messages-Problems/Cannot-lock-file.html Je kunt dus proberen om het familiebestand te verplaatsen om te zien of het dan wel opent. Soms kan Legacy namelijk niet schrijven naar een netwerkdri

Re: [Legacy-Nederlands] Openen legacy

2015-08-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Na het openen van Legacy wordt er een bestand gemaakt met dezelfde naam als het familiebestand met de extensie .ldb dat vergrendeld is, dat vergrendelen lukt om de een of andere reden niet. Wat je kunt proberen: Sluit Legacy en je computer, start daarna je computer en open Legacy, misschien lukt he

Re: [Legacy-Nederlands] bestand exporteren

2015-07-31 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Alle personen opnemen bij een uitvoer naar internet is niet zo'n probleem, maar de afbeeldingen dat wordt heel wat lastiger. Legacy voert alleen de voorkeursafbeeldingen uit als ik naar de instellingen kijk. Bij de internetuitvoer heb je de keus uit Kwartierstaat, Gezinsblad of Persoonsbladstijl. J

Re: [Legacy-Nederlands] Versie 7.5: mogelijk probleem rapport "datum ongeveer"

2015-07-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
In de Help vind je hierover informatie. Zoek in de Helpindex op: Datums en kies dan Invoeren. Kijk ook eens bij Opties > Aanpassen > Datums 5.7 Evert Op 30 juli 2015 12:59 schreef Pieter van der Burg : > Dank Louise, > Ik gebruik "rond" en wordt ook geaksepteerd. Alleen duikt het dan wel op > in

Re: [Legacy-Nederlands] Automatisch sorteren van kinderen

2015-07-29 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Aanpassen Gegevensinvoer (2.2) Bij dat onderdeel staat ook een uitleg: klikken op "Geef aan hoe deze sortering werkt". Evert Op 29 juli 2015 19:25 schreef Pieter van der Burg : > Ik krijg in het "mogelijk probleem rapport" veel meldingen dat de kinderen > niet gesorteerd staan. > Is het mogelijk

Re: [Legacy-Nederlands] Re: Nieuw bestand aanmaken

2015-07-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Er kan natuurlijk ook in één keer gezocht worden op dopen en geboorten door Of te gebruiken. Evert Op 5 juli 2015 15:03 schreef Evert van Dijken : > Er zou gezocht moeten worden op dopen en geboorten (dus de zoeklijst niet > wissen als er gezocht word op geboorten) vanaf een bepaalde

Re: [Legacy-Nederlands] Re: Nieuw bestand aanmaken

2015-07-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, dat is bekend en zo staat het ook in Wikipedia: "De feitelijke invoering verschilt van plaats tot plaats". Ik begrijp niet goed waarom iederen zo uitgebreid ingaat op de invoering van de BS terwijl het in feite om het zoeken in Legacy gaat en daarop heb ik een antwoord gegeven. Als iemand een b

Re: [Legacy-Nederlands] Re: Nieuw bestand aanmaken

2015-07-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, dat is bekend. Het staat iedereen vrij een andere startdatum te kiezen. Mijn antwoord gaf aan hoe te zoeken in Legacy uitgaande van een bepaalde datum. Evert Op 5 juli 2015 13:39 schreef Marc vanden Daele : > Ter info:In België werd de Burgerlijke Stand ingevoerd bij decreet van > 29 Prairi

Re: [Legacy-Nederlands] Re: Nieuw bestand aanmaken

2015-07-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het gaat er toch om wat het meest juiste resultaat geeft bij een zoekactie in Legacy? Ik heb een gebruiker antwoord gegeven op een vraag en blijf erbij dat mijn antwoord correct is. Hier laat ik het verder bij. Evert Op 5 juli 2015 13:03 schreef Irma Lommen - Salden : > En wat in Wikipedia staat

Re: [Legacy-Nederlands] Nieuw bestand aanmaken

2015-07-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
ngegeven bij de BS > hebt! > > Gr, > > *Irma* > > irmalom...@home.nl > www.limburgemigrant.nl > > Op 4 jul. 2015, om 21:01 heeft Evert van Dijken het > volgende geschreven: > > Dat lukt alleen als of alle personen voor 1811 een geboorte- of doopdatum > hebben (w

Re: [Legacy-Nederlands] Nieuw bestand aanmaken

2015-07-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dat lukt alleen als of alle personen voor 1811 een geboorte- of doopdatum hebben (wat niet waarschijnlijk is) of als alle personen geboren na 1811 een geboortedatum hebben (al iets waarschijnlijker). Wat je dan zou kunnen doen is te zoeken op die personen en ze labelen en dan of de gelabelde person

Re: [Legacy-Nederlands] privé info niet exporteren naar gedcom file

2015-06-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Je zou Feiten Foto privé, Verhalen privé etc. kunnen maken en dan bij het maken van deze feiten aanvinken dat deze feiten privé zijn. Je kunt ook achteraf bij bepaalde feiten aangeven dat deze privé is door het vinkje te zetten, dan geldt dit alleen voor die ene aangevinkte feit niet voor alle ande

Re: [Legacy-Nederlands]

2015-06-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het is beter om via legacynederlands.com het installatiebestand te downloaden, want dan krijg je ook het Nederlandstalige helpbestand. In beide gevallen heb je alle talen beschikbaar. Wel opletten bij het wisselen van taal omdat dan o.a. de standaardfeiten teruggezet worden naar de standaardinstel

[Legacy-Nederlands] Re: Legacy Charting

2015-06-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, die optie is er wel, maar het is mij nog nooit gelukt om een bruikbaar bestand te versturen. Het kan zijn dat dit aan mijn computers ligt als het anderen wel lukt. Evert Op zaterdag 13 juni 2015 heeft Irma Lommen - Salden > het volgende geschreven: > Sorry eerste keer ging mis….. > > > > > Me

[Legacy-Nederlands] Re: Legacy Charting

2015-06-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Er is een optie om een chart via e-mail te versturen maar bij mij werkt dat niet. Je zult dus eerst een pdf bestand moeten maken via publish of print (wel opletten dat je de chart op één pagina krijgt dus een pdf printformaat kiezen dat groot genoeg is (ik moest A0 kiezen om 6 generaties op 1 pagin

Re: [Legacy-Nederlands] uitprinten gezinsblad

2015-06-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Klik op Zet terug (rechtsonder op het Gezin tabblad) om te zien of de standaardinstellingen voor dit rapport het probleem oplossen. Evert Op maandag 1 juni 2015 heeft Frans Troch het volgende geschreven: > Hallo, > > Als een gezinsblad wil uitprinten heb ik veel te veel marge bovenaan , hoe > ka

[Legacy-Nederlands] Legacy 8.0.0.499

2015-06-01 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja het Nederlands is onderdeel van Legacy. Updaten gaat het eenvoudigst via de Legacy Basis Tab in het programma. Niet updaten via de link in de mail want die gaat naar de Engelstalige update (het Nederlandse programma zit daar ook in maar niet het laatste Nederlandse helpbestand). Er kan ook geupd

Re: [Legacy-Nederlands] Eigen feiten

2015-04-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Passed with the limitations Dave stated. Custom sentences in English were a mixture of swedish for field substitutions and English where the user wrote his custom sentence in English. Reporter advised and advised of the limitation in translation. Op 28 april 2015 12:11 schreef Evert van Dijken : > Vol

Re: [Legacy-Nederlands] Eigen feiten

2015-04-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Volgens mij is dit al ooit als bug doorgegeven want ik zie geen reden waarom hier de standaard ode niet naar het Nederlands vertaald zou kunnen worden. Ships name kan natuurlijk niet vertaald worden, maar daar gaat het hier niet om. Gewoon een bugrapport insturen om meer kans te maken om dit gerepa

[Legacy-Nederlands] Fwd: Gedcom import - bug Format names and places option

2015-04-15 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
On 21/06/2014 2:03 PM, Brian/Support wrote: > Confirmed. Mantis Issue raised > http://www.legacytracking.com/Tracker/view.php?id=5301 > > Brian > Customer Support > Millennia Corporation > br...@legacyfamilytree.com > http://www.LegacyFamilyTree.com > > On 20/06/2

Re: [Legacy-Nederlands] Media bestanden in Gedcom

2015-04-09 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
donderdag 9 april 2015 heeft Evert van Dijken het volgende geschreven: > Eén van de testers schreef dat legacy altijd de volledige link in het > gedcom zet, dus ook in vorige versies. Hij schreef ook dat TNG (The Next > Generation) van deze link alleen de bestandsnaam gebruikt. Kan het zijn

Re: [Legacy-Nederlands] Media bestanden in Gedcom

2015-04-09 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Eén van de testers schreef dat legacy altijd de volledige link in het gedcom zet, dus ook in vorige versies. Hij schreef ook dat TNG (The Next Generation) van deze link alleen de bestandsnaam gebruikt. Kan het zijn dat er iets op de website is aangepast waardoor het nu niet meer goed gaat? Stuur in

Re: [Legacy-Nederlands] Media bestanden in Gedcom

2015-04-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
hreef Evert van Dijken : > Ook het Samplebestand geeft links met het volledige pad naar de > mediabestanden en dat lijkt me niet correct. > Dat zal een bug zijn vermoed ik. > Evert > > > Op 8 april 2015 16:01 schreef Frens Mepschen >: > >> Hallo genealogen.. >&g

Re: [Legacy-Nederlands] Media bestanden in Gedcom

2015-04-08 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ook het Samplebestand geeft links met het volledige pad naar de mediabestanden en dat lijkt me niet correct. Dat zal een bug zijn vermoed ik. Evert Op 8 april 2015 16:01 schreef Frens Mepschen : > Hallo genealogen.. > > > > Ik heb vandaag de laatste versie van Legacy geinstalleerd (8.0.0.473) en

Re: [Legacy-Nederlands] Aankoop 2 licenties om met twee bestanden te werken.

2015-04-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
ven verder. Mocht dat lukken, dan zal ik het melden. > > > > Met vriendelijke groet, > > > > Antje > > Voor info Zaanstreek zie WWW.Katerstede.nl > > > > *Van:* Evert van Dijken [mailto:evert...@gmail.com] > *Verzonden:* zondag 5 april 2015 9:34 >

Re: [Legacy-Nederlands] Aankoop 2 licenties om met twee bestanden te werken.

2015-04-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
onitor en vind ik (maar dat is persoonlijk) vaak verwarrend werken. > Ik hoor graag. > > Met vriendelijke groet, > > > > Antje > > Voor info Zaanstreek zie WWW.Katerstede.nl > > > > *Van:* Evert van Dijken [mailto:evert...@gmail.com] > *Verzonden:* vrijdag 3 april

Re: [Legacy-Nederlands] Aankoop

2015-04-03 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Legacy mag door een gebruiker op meerdere pc's of laptops geïnstalleerd worden er mag echter maar één exemplaar tegelijkertijd gebruikt worden. Je kunt natuurlijk altijd de standaard versie op meerdere computers installeren en de computer met een licentie gebruiken om rapporten te maken. Evert Op

Re: [Legacy-Nederlands] legacy 8

2015-03-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dit kan niet aan Legacy liggen. Ergens is er iets fout gegaan bij het uploaden en heb je geen leesrechten voor de legacybestanden bij je webhost (staan ze misschien in een verkeerde map?). Zie bijvoorbeeld hier: https://www.antagonist.nl/help/nl/webhosting/security/chmod, maar waarschijnlijk vind j

Re: [Legacy-Nederlands] Instelling

2015-03-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Een versie zonder problemen bestaat nooit, maar in versie 473 zijn diverse storende bugs uit de vorige versie gerepareerd. Evert Op 4 maart 2015 14:28 schreef Fred Kuipers : > Beste mensen, ik heb 2 vraagjes: > > 1. In het verleden is het me gelukt om bij de gezinskaart > “begraven” te vera

Re: [Legacy-Nederlands] From/Van

2015-02-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Er is nu een update beschikbaar (versie 473) Evert Op 26 februari 2015 20:39 schreef Peter : > Bedankt voor de info, Evert. > > Sent from Blue Mail <http://r.bluemailapp.com> > On 26 Feb 2015, at 19:37, Evert van Dijken wrote: >> >> Nee. >> In de Beta i

Re: [Legacy-Nederlands] From/Van

2015-02-26 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Nee. In de Beta is het gerepareerd, maar er wordt nog getest om te zien of het repareren van bugs ergens anders weer problemen geeft. Evert Op 26 februari 2015 16:57 schreef Peter Hendrickx : > Weet iemand al een oplossing voor dit probleem? > > Groet > > Peter Hendrickx > > On 22/02/2015 06:21,

Re: [Legacy-Nederlands] From/Van

2015-02-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
the Updates section of the > Legacy Home tab.* > > > > > > * Sincerely,SherryTechnical SupportLegacy Family Tree* > > Groet, Marcel > Verzonden met Windows Mail > > *Van:* Evert van Dijken > *Verzonden:* ‎zaterdag‎ ‎21‎ ‎februari‎ ‎2015 ‎18‎:‎18 > *Aan:* l

Re: [Legacy-Nederlands] From/Van

2015-02-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dit is een bekend probleem. Hopelijk komt er snel een nieuwe build. Evert Op zaterdag 21 februari 2015 heeft Ton van Heusden het volgende geschreven: > Geachte mede researchers, > > Gisteren de laatste update binnengehaald. Wat er precies is veranderd of > verbeterd weet ik niet. > Wel dat er ie

Re: [Legacy-Nederlands] Vraagje

2015-02-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Antje had daar al antwoord op gegeven. Die personen labelen en daarna exporteren naar een nieuw bestand. Als dat gebeurd is de gelabelde personen verwijderen. Of dat verstandig is? Ik denk het niet, waarom laat je ze niet gewoon in het bestand zitten? Het kan alleen maar problemen geven als je per

Re: [Legacy-Nederlands] Exporteren gegevens

2015-02-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik zou niet graag zien dat bij een export die personen uit mijn bestand verdwenen. Zoals jij al aangeeft doe je dat via verwijderen. Je doet dus niets verkeerd. Evert Op vrijdag 20 februari 2015 heeft Antje het volgende geschreven: > Ik heb door ze te labelen naar een nieuw bestand overgezet maa

Re: [Legacy-Nederlands] verwantschap

2015-02-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Welke versie gebruik je? Ik heb versie 7.5 en versie 8 bekeken en zie iets anders dan ik zie in de bijlagen die jij meestuurde. Volgens mij kunnen zowel versie 7.5 als versie 8 een schema maken zoals jij toont in de link (die trouwens niet werkt, maar via Google zoeken vond ik dat pdf bestand). Eve

Re: [Legacy-Nederlands] Enkele datums

2015-02-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Dit is een bekende fout de al diverse keren door betatesters is gemeld. We vonden het vreemd dat er toch een nieuwe versie is uitgekomen. Er zal vrij snel een nieuwe build komen verwacht ik en hopelijk is deze vervelende bug dan verholpen. De gebruikers die nog niet hebben geupdate kunnen dus beter

Re: [Legacy-Nederlands] lijn verbergen

2015-02-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Rob, Onze ervaring is dat gebruikers deze problemen beter zelf kunnen melden via de optie "Meld een fout" op de Legacy Basistab. Ik kan me vaag herinneren dat dit al in de testgroep gemeld is maar vind het niet in de bugtracker. Evert Op 7 februari 2015 21:15 schreef Rob Hubert : > Beste Irma,

Re: [Legacy-Nederlands] Samsung tablet

2015-02-02 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Families 2.0 werk goed samen met Legacy en is veel goedkoper. Ik heb het geïnstalleerd op mijn iPad maar ik neem aan dat de Androidversie net zo goed werkt. Evert Op 2 februari 2015 14:20 schreef Theo Zelders : > Er bestaat, via de Legacy site (onderaan) te vinden, een programma Pocket > Genealog

Re: [Legacy-Nederlands] Export naar PAF

2015-01-31 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Die gedcom kun je toch gewoon in PAF5 importeren en dan een schema maken. Als je PAF5 niet meer hebt dan kun je dit misschien nog downloaden: Een Duitse versie http://download.pcwelt.de/public/11200/11287/PAF5GermanSetup.exe Een Engelse versie: https://secure.zdnet.com/user/login/?appId=1100 Hier

Re: [Legacy-Nederlands] legacy koop versie

2015-01-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik zie het voordeel van zo'n prepaidcard niet. Je moet daar ook jaarlijks voor betalen, dan kun je toch net zo goed zo'n creditcard nemen bij je bank of bij de ANWB bijv. Dan wel instellen dat het bedrag op de creditcard in één keer terugbetaald wordt om te voorkomen dat je hoge rentes gaat betalen

Re: [Legacy-Nederlands] contact ivm versie 8.0

2015-01-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
De ondersteuning voor Legacy Family Search is uitgeschakeld in versie 7.5 omdat er na het uitkomen van Legacy versie 8 de manier van verbinden van Legacy met Familysearch is aangepast. Ik vermoed dat gebruikers van versie 7.5 hier een melding van te zien krijgen (kregen). Ik dacht dat die melding u

Re: [Legacy-Nederlands] contact ivm versie 8.0

2015-01-21 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Er is geen Nederlandse beheerder. Algemene vragen kun je in deze groep stellen aan andere gebruikers die dan zo goed mogelijk antwoord zullen proberen te geven. Lukt dat niet of heb je een klacht over het programma (bijvoorbeeld dat Legacy alleen via een creditcard kan worden aangeschaft) dan kun

Re: [Legacy-Nederlands] proband instellen

2014-12-20 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Theo, de Help is wel aangepast. Ik had geen enkele moeite om het te vinden. Zie mijn vorige mail. Omdat mails met bijlages niet in het archief komen hierbij nog een keer de tekst uit het helpbestand: Verwantschappen instellen Namen van verwantschappen worden opgebouwd vanaf een startpersoon, "Pro

Re: [Legacy-Nederlands] Genlines

2014-12-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Theo, Op de site van progeny vind ik geen Genlines, maar wel Genelines dus ik ga er maar vanuit dat dit programma bedoeld wordt, dan kan hier informatie gevraagd worden (wel in het Engels natuurlijk): http://progenygenealogy.com/customer-support/contact-us.aspx Evert Op 14 december 2014 19:03 schr

Re: [Legacy-Nederlands] Genlines

2014-12-14 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik begrijp niet goed om welke applicatie het gaat. Wat is een .HST bestand? Waar heb je die applicatie aangeschaft? Als ik op internet zoek vind ik geen informatie over een Genlines genealogieprogramma. Evert Op 13 december 2014 21:40 schreef Peter Jaspers Focks : > > Beste Legacy gebruiker, > > I

Re: [Legacy-Nederlands] Waar op mijn computer plaats ik Legacy.exe

2014-12-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
; > irmalom...@home.nl > www.limburgemigrant.nl > > Op 6 dec. 2014, om 16:42 heeft Evert van Dijken > het volgende > geschreven: > > Misschien is het ook handig om eens in de LUG archieven te zoeken ( > http://www.mail-archive.com/legacyusergroup@legacyusers.com ) op &quo

Re: [Legacy-Nederlands] Waar op mijn computer plaats ik Legacy.exe

2014-12-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Misschien is het ook handig om eens in de LUG archieven te zoeken ( http://www.mail-archive.com/legacyusergroup@legacyusers.com ) op "imac parallels" daar vind je meer berichten over de imac en parallels o.a.: http://www.mail-archive.com/legacyusergroup%40legacyusers.com/msg33379.html Evert Op 6 d

Re: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feiten

2014-12-06 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
feitcode aan vast zat. > > Vervolgens controleren/herstellen bestand. > > > > Toen kwam hij met de fout. > > > > Groet, > > > > Floris > > > > *Van:* Evert van Dijken [mailto:evert...@gmail.com > ] > *Verzonden:* Friday, December 5, 20

Re: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feiten

2014-12-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Floris, Ken, één van de programmeurs, wil graag weten wat je precies deed voordat je de fout ontdekte. Was het na het importeren van een bestand uit familysearch of gebeurde het na het synchroniseren van een bestand met familysearch. Als het gebeurde via Bestand > Nieuw familiebestand en dan kijken

Re: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feiten

2014-12-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
erlands@LegacyUsers.com > *Onderwerp:* RE: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feiten > > > > Hallo, > > > > Ja, ik gebruik 8.0.0.454 > > > > Morgen zal ik updaten naar 458. > > Daarna ga ik trachten de fout te herstellen. > > > > Jullie horen morg

Re: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feiten

2014-12-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Floris, Gebruik je de laatste versie van Legacy 8? Als dat niet het geval is dan kun je misschien beter eerst updaten om te voorkomen dat deze fout nog een keer terugkomt. Evert Op 4 december 2014 21:17 schreef Evert van Dijken : > Hierbij het antwoord van support, de vertaling van mij st

Re: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feiten

2014-12-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
m met ATTN; Jim in het onderwerp. Evert Op donderdag 4 december 2014 heeft Evert van Dijken het volgende geschreven: > > Eén van de testers schreef dat je dit feit gewoon kon verwijderen, maar > dat lijkt me niet juist want de tekst zegt dat je het moet repareren. Er > heeft nog nieman

Re: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feiten

2014-12-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Eén van de testers schreef dat je dit feit gewoon kon verwijderen, maar dat lijkt me niet juist want de tekst zegt dat je het moet repareren. Er heeft nog niemand van support gereageerd, maar als je kunt zien welk feit het zou moeten zijn dan kun je in de hoofdfeitdefinitielijst dit feit de juiste

Re: [Legacy-Nederlands] Verwijderen feiten

2014-12-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik heb deze vraag doorgestuurd naar de legacytestgroep. Evert Op 4 december 2014 17:58 schreef Floris van Ingen : > Hallo, > > > > Met het importeren van feiten vanuit Family/Search is wat fout gegaan. > > > > Ik heb nu bij een paar huwelijken als feit staan: > > > > !Repareer deze feitdefinitie

Re: [Legacy-Nederlands] Invullen bronnen

2014-12-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Bij het uitproberen van het bronklembord zag ik dat er wat verouderde teksten op de Laad- en Bewaarknop staan. Ik heb voorgesteld in de vertaalgroep om die aan te passen. Evert Op 4 december 2014 14:11 schreef Evert van Dijken : > Ja, door gebruik te maken van het bronklembord (zie Help).

Re: [Legacy-Nederlands] Invullen bronnen

2014-12-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, door gebruik te maken van het bronklembord (zie Help). Je kunt 10 verschillende bronklemborden opslaan en later weer laden. Via de Opties op het Bronklembordscherm kun je per bronklembord eventueel 5 bronnen gebruiken, maar wees hier voorzichtig mee want je vergeet heel snel dat er meerdere bro

Re: [Legacy-Nederlands] foutmelding error 91

2014-11-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
leg7, kreeg > ik ook de foutmelding. > > Dus ik denk dat het niet in het bestand zit. > > Met vriendelijke groet, > > > > Antje > > Voor info Zaanstreek zie WWW.Katerstede.nl > > > > *Van:* Evert van Dijken [mailto:evert...@gmail.com > ] > *Verzon

Re: [Legacy-Nederlands] foutmelding error 91

2014-11-05 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Exporteer eens naar een nieuw legacybestand om te zien of dat het probleem oplost. Daarna Verifieer/Repareer uitvoeren. Lukt dat niet dan een mail naar support sturen. Evert Op 5 november 2014 20:22 schreef Antje : > Legacy groep, > > Kunnen jullie mij helpen. Sinds vanmiddag krijg ik bij het sam

Re: [Legacy-Nederlands] Voorbeeld : Genealogie PRO-GEN

2014-10-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Nee zo'n rapport heeft Legacy niet. Ik denk dat een Nakomelingen (verhalend) rapport met Henry nummers hier het meest op lijkt. Via suggesties voor nieuw functies zou je kunnen vragen om zo'n rapport op te nemen onder Nakomelingen (verhalend). De vertalers hebben dat ook ooit gevraagd maar als gebr

Re: [Legacy-Nederlands] complete stamboom kwijt

2014-10-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
t wordt opnieuw zoeken. En dan constant backup maken. > > Gelukkig heb ik nog veel copien gemaakt van geboorte-, huwelijk- en > overlijdensaktes. > > En maar geen andere directories gebruiken dan dat Lecagy aangeeft. > > > > Dank voor je antwoord. > > Fred > > > >

Re: [Legacy-Nederlands] complete stamboom kwijt

2014-10-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
alles opnieuw in moeten voeren. Maak in het vervolg in ieder geval ook een backup die niet op dezelfde computer staat, bijvoorbeeld op Google Drive. Evert Op 19 oktober 2014 15:02 schreef Evert van Dijken : > Heb je al in de prullenbak gekeken daar zouden toch alle verwijderde > bestanden in

Re: [Legacy-Nederlands] complete stamboom kwijt

2014-10-19 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Heb je al in de prullenbak gekeken daar zouden toch alle verwijderde bestanden in moeten zitten? De databestanden staan trouwens niet in ProgramFiles maar in de Documentenmap, bij mij: C:\Users\Evert\Documents\Legacy Family Tree\Data Dus kijk even of er bij jou in de map ../Documenten/Legacy Family

Re: [Legacy-Nederlands] vraag

2014-10-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
1. Blijkbaar is op het huwelijksscherm voor dit paar (per ongluk?) de optie "Dit paar trouwde niet" aangevinkt. Oplossing: het vinkje weghalen. 2. In het Meer nakomelingenrapport bij de Rapportopties op de tab Opmaak de optie "Dubbele vermeldingen niet herhalen". Ik weet niet of dit het gewenste r

Re: [Legacy-Nederlands] afbeeldingen invoegen.

2014-10-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
s plakken kiezen het plaatje neerzetten, > ook als het venster leeg was. > Theo > > Op 7 oktober 2014 13:39 schreef Evert van Dijken : > >> Het lukt mij ook niet om een afbeelding te plakken bij een andere >> persoon, echter ook niet als er al een afbeelding staat.

Re: [Legacy-Nederlands] afbeeldingen invoegen.

2014-10-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
aoverzicht leeg was vóór het toevoegen, en je hebt een fout > gemaakt, kun je het plaatje niet meteen verwijderen, want eerst moet je het > opslaan en weer terug opzoeken, anders is de "Opties" knop waarmee je het > kunt verwijderen nog niet aanwezig. > > Theo > > > Op

Re: [Legacy-Nederlands] afbeeldingen invoegen.

2014-10-07 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
s komt het automatisch bij "Persoon". > Als het mediaoverzicht leeg was vóór het toevoegen, en je hebt een fout > gemaakt, kun je het plaatje niet meteen verwijderen, want eerst moet je het > opslaan en weer terug opzoeken, anders is de "Opties" knop waarmee je het > ku

Re: [Legacy-Nederlands] afbeeldingen invoegen.

2014-10-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik gebruik deze optie zelf nooit, maar in het mediacentrum (Hulpmiddelen > Mediacentrum) lukt me dit wel d.m.v. de Voeg toe knop (Wel eerst een afbeelding kiezen in de Afbeeldingenlijst natuurlijk). Evert Op 4 oktober 2014 10:08 schreef w.foederer : > Bij het invoeren van een afbeelding lukt h

Re: [Legacy-Nederlands] adresse

2014-09-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Voor de legacy-nederlandsgroep zelf afmelden met het oude adres en opnieuw aanmelden met het nieuwe adres. Evert Op dinsdag 30 september 2014 heeft vlaemynck.i...@gmail.com < vlaemynck.i...@gmail.com> het volgende geschreven: > > Bonjour à tous, le 6 octobre je déménage vers Koekelberg, de ce fai

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 7.5 de-installeren

2014-09-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
eb ik een kopie van install.log en een nog een > paar bestanden gevonden. Die heb ik naar "C:\Legacy\" gekopieerd en toen > ging de de-installatie door. > Ulrich > > Evert van Dijken wrote on 23.09.2014 19:28: > > Klinkt gek maar eerst legacy 7.5 opnieuw install

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 7.5 de-installeren

2014-09-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Klinkt gek maar eerst legacy 7.5 opnieuw installeren (er wordt opnieuw een install.log bestand gemaakt), en daarna legacy 7.5 deïnstalleren. Hierna kun je de 7.5 legacymappen verwijderen (eventueel nog een backup maken van een familiebestand gemaakt in versie 7.5) Evert Op dinsdag 23 september 201

Re: [Legacy-Nederlands] fouten in rapporten

2014-09-23 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Voordat je een rapport maakt in de rapport opties op Herstel klikken (dan opnieuw de juiste instellingen kiezen) dan gaat het waarschijnlijk wel goed. Evert Op dinsdag 23 september 2014 heeft Lou & Marie Huibregtsen < hui...@zeelandnet.nl> het volgende geschreven: > Goedemiddag, > > > > Ik ben me

Re: [Legacy-Nederlands] Legacy 7.5

2014-09-13 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Het is onmogelijk om tijdens een update alles kwijt te raken. Ik weet niet wat je gedaan hebt dus kan ook onmogelijk vertellen wat er verkeerd is gegaan. Installeer de update van versie 7.5 gewoon nog een keer via deze link (als er om een wachtwoord wordt gevraagd is dat legacy7): http://www.legac

Re: [Legacy-Nederlands] Bronnen

2014-09-12 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Bij de import van een gedcom bestand wordt de eigenaar/maker van dat bestand meestal ook toegevoegd als bron. Dat zou een verklaring kunnen zijn voor een extra bron. Evert Op vrijdag 12 september 2014 heeft Fred van Waard het volgende geschreven: > Beste mensen, > > > > Wie kan mij helpen. Zove

Re: [Legacy-Nederlands] rapporten samenstellen

2014-09-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
rinten zijn eigenlijk te veel om op te noemen. Ik heb in één van de groepen gelezen dat iemand van Support op dit moment bezig is om diverse Zoekinstructies te verzamelen om te publiceren op de Legacy website (Engelstalig). Evert Op 4 september 2014 11:55 schreef Evert van Dijken : > Een Naam

Re: [Legacy-Nederlands] rapporten samenstellen

2014-09-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Een Naamlijst met de juiste opties zou hier misschien kunnen helpen. Klik op Naamlijst kies daar Printen (handig is om bij de Printerinstellingen een PDF-printer te kiezen met een formaat waarbij je alle gegevens zoveel mogelijk naast elkaar kwijt kunt, daarmee wat experimenteren, ik zou zelf begi

[Legacy-Nederlands] Re: Gehele mannelijke vooroudertak ontbreekt

2014-08-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ja, dat begreep ik wel. Als 7.5 echter problemen geeft door de gedcom export uit versie 8 dan zou je versie 8 kunnen updaten en dan opnieuw een gedcom bestand maken en dat bestand importeren in versie 7.5 Evert Op donderdag 28 augustus 2014 heeft Pieter van der Burg > het volgende geschreven: > B

Re: [Legacy-Nederlands] Gehele mannelijke vooroudertak ontbreekt

2014-08-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Klinkt bekend, maar dat probleem zou inmiddels opgelost moeten zijn. Werk je met de laatste versie van 8? Als dat zo is dan het probleem doorgeven aaan support.Ik neem aan dat je nieuwe gegevens hebt toegevoegd in versie 8? Als dat er niet veel zijn kun je beter een backup van versie 7 terugzetten.

Re: [Legacy-Nederlands] gedcom

2014-08-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Legacy gebruikt ook de OCCU tag in het gedcombestand als je het feit Beroep gebruikt. Waarom dat met The Complete Master Genealogist niet goed gaat weet ik niet. Evert Op 16 augustus 2014 16:56 schreef Nicolette van der Veldt < nicolette.vanderve...@gmail.com>: > Goedendag, > Ik heb mijn ged com

Re: [Legacy-Nederlands] gedcom

2014-08-16 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Beste Han, Dit is een mailgroep van Legacy-Nederlands als je daar bent aangemeld dan ontvang je alle mails die naar de groep worden gestuurd. Indien je dit niet wenst dan graag afmelden d.m.v. de link die onder elke mail staat: Om u af te melden van deze groep gaat u naar: http://www.legacyfamilytr

Re: [Legacy-Nederlands] GenViewer2

2014-08-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik heb me aangemeld bij Genviewer yahoogroep en zie dat jij daar al lid bent, stel deze vraag daar nog een keer, daar heb je meer kans om antwoord te krijgen. Als ik het goed zie mag je daar ook bijlagen meesturen. Evert Op 4 augustus 2014 12:18 schreef Evert van Dijken : > Dat zul je

Re: [Legacy-Nederlands] GenViewer2

2014-08-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
een bepaalde naam! > > > > Kan deze optie niet vinden! > > > > Gr, > > > > *Irma* > > > > Irma Lommen - Salden > > irmalom...@home.nl > > www.limburgemigrant.nl > > > > [image: facebook3a] <http://www.facebook.com/LimburgEmigr

Re: [Legacy-Nederlands] GenViewer2

2014-08-04 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
m uitgeprobeerd. Niet uitgebreid, omdat de Help er nog niet in > zit en ik van sommige dingen niet snap hoe het te gebruiken. Maar wat ik > heb gezien was prettig snel en foutloos. > > Theo > > > > Op 28 juli 2014 15:22 schreef Evert van Dijken : > > Deze "Beta"

Re: [Legacy-Nederlands] Strepen om feiten in rapporten

2014-07-30 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik zie daar ook geen strepen, wel in het Gezinsblad maar dat is altijd zo geweest. Klik eens op Zet terug en kijk of dat het probleem oplost. Evert Op 30 juli 2014 17:48 schreef Irma Lommen - Salden : > Dit bedoel ik...zie bijlage > > Sinds laatste versie 8.0.0.439 > > Gr, > > Irma > > I

Re: [Legacy-Nederlands] Herinstaleren

2014-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Sorry, ik > zal niet meer mopperen J > > m.vr.gr. > > Ton van Heusden. > > > > > > > > > > *Van:* Evert van Dijken [mailto:evert...@gmail.com] > *Verzonden:* maandag 28 juli 2014 20:41 > *Aan:* Legacy-Nederlands@LegacyUsers.com > *Onderwerp:* Re: [L

Re: [Legacy-Nederlands] Herinstaleren

2014-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
439. > Zelf draaide ik nog op 427, maar na upgrade naar 439 ben ik dit probleem > kwijt. > > Groeten, > > Kees > > Op 28-7-2014 16:00, Evert van Dijken schreef: > > In versie 439 heb ik dit probleem niet. > > Evert > > Op maandag 28 juli 2014 heeft CMJ (Kees

Re: (Resend) [Legacy-Nederlands] Foutief KwartierstaatRapport

2014-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
In versie 439 heb ik dit probleem niet. Evert Op maandag 28 juli 2014 heeft CMJ (Kees) Pleeging het volgende geschreven: > Indien ik een Kwartierstaat rapport laat genereren met 6 generaties per > pagina blijkt het rapport niet juist te worden ingedeeld. > Dit is een rapport van 6 generaties (du

Re: [Legacy-Nederlands] GenViewer2

2014-07-28 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Deze "Beta" kan door iedereen gedownload worden: http://www.mudcreeksoftware.com/genviewer2Beta.htm Ik heb deze versie nog niet gebruikt en laat het testen aan anderen over. Evert Op maandag 28 juli 2014 heeft Irma Lommen - Salden > het volgende geschreven: > Hallo, > > > > Heeft iemand de nie

Re: [Legacy-Nederlands] stabiele versie

2014-07-25 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
De laatste versie lijkt redelijk stabiel. Evert Op vrijdag 25 juli 2014 heeft Sebas Verheul het volgende geschreven: > De afgelopen maanden heb ik de nodige meldingen over problemen met de > diverse updates van Legacy 8 langs zien komen. Wat is op dit moment de > versie die de minste (of geen) p

Re: [Legacy-Nederlands] Koppeling images en personen

2014-07-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
gevonden worden. Ik heb dat uitgeprobeerd met een foto van mezelf: Ontbrekend mediabestand in: C:\Users\Algemeen Evert\Documents\Legacy Family Tree\Data\evandijken-alle.fdb Mediabestand: Evert van Dijken [1] C:\Users\Algemeen Evert\Documents\Legacy Family Tree\Media\Pictures\Evert.jpg Mijn naam

Re: [Legacy-Nederlands] hoofdlijst plaatsen

2014-07-24 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik vermoed dat dit niet kan. Het standaardvoorzetsel is "in" en dat kan aangepast worden voor de plaatsen waar dit nodig is. Zie Help: *Voorzetsels* Het standaard voorzetsel voor een plaatsnaam is "in". Bijvoorbeeld "*in* Amsterdam, NL" of "*in* Vancouver, British Columbia, Canada". Sommige plek

Re: [Legacy-Nederlands] rapporten

2014-07-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
ersie mogelijk opgelost zou zijn . > > Met vriendelijke groet, > Rudie Aalders > > Op 17 jul. 2014 om 18:36 heeft Evert van Dijken het > volgende geschreven: > > Ik heb dit gemeld in de test groep. Daarna kwam de vraag van support of > die dochter misschien per onge

Re: [Legacy-Nederlands] rapporten

2014-07-17 Berichten over hetzelfde onderwerp Evert van Dijken
Ik heb dit gemeld in de test groep. Daarna kwam de vraag van support of die dochter misschien per ongeluk als vrouw gekoppeld is aan de vader, dat blijkt vaker voor te komen. De rapportinstellingen Herstellen (knop rechtsonder op het scherm) wil ook wel eens helpen. Evert Op donderdag 17 juli 2014

<    1   2   3   4   >