Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-15 Tema obsahu majka
2017-11-14 21:49 GMT+01:00 Petr Schönmann :

> A co napsat do té DWG ? Oni mají možnost revertnout větší sady změn. Když
> tu máme takové hovedo, není zbytí.
>
>
Na DWG je napsáno [Ticket#201711081021] - tedy je to tam z 08.11. Zatím
mi šlo o jeho zastavení, aby nám do dat nesypal další blbosti, než se s ním
nějak domluvíme. Jeho akce se mě dotkly jen okrajově. Do území, kde to
dobře znám, strčil tlapy až teď v listopadu, a hned po nich dostal, změny
jsem ho donutila vrátit.
Není problém dodatečně požádat o revert.

*Ale byla bych pro, si ten požadavek na revert tady na debatě nechat
potvrdit. Protože to bude poměrně slušná rána do dat. *

Jeho změny představují v Čechách, podle přehledu na OSMstats za poslední
dva měsíce: 50% všech changesetů, 43% všech nových cest (highways), 30%
nové landuse. Je tam i 15 relací, na které bych se radši podívala blíž.


A teď ještě obavy k tomu revertu: Podle mého DWG nemá nic moc jiného než
my, jen v případě "opisování" z jiných map můžou ty změny kompletně
vymazat, nejen revertnout jako normálně. Průšvih tady toho je to množství,
roztříštěnost a relativní stáří dat, protože jeho změn je tam 4x víc než
jen ty poslední 2 měsíce výše uváděné. Je rozdíl revertnout jeden nebo
několik velkých sad změn, a něco jiného je 40 tisíc sad změn, které jsou
potenciálně k revertnutí.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-14 Tema obsahu Petr Schönmann
A co napsat do té DWG ? Oni mají možnost revertnout větší sady změn. Když
tu máme takové hovedo, není zbytí.

po 13. 11. 2017 v 20:22 odesílatel Vladimír Slávik <
slavik.vladi...@seznam.cz> napsal:

> Ahoj,
> pokud je potřeba další munici, narazil jsem náhodou na "most" v parku
> který nám pan Fell vyrobil ze schodů se zábradlím. Víceméně to podporuje
> teorii že mastí cokoliv uvidí...
> V+
>
> Dne 13.11.2017 v 11:11 majka napsal(a):
>
> Nezastřelili, ale buď ho trefilo nebo jsem ho těžce urazila a na Čechy se
> vybodne, když ho tu nedokážeme ocenit. Poslední editace před 5 dny,
> opravený ten jediný bazén. Jedním okem pořád koukám, jestli se znovu
> nerozjede.
>
> Možná by stálo za to začít přemýšlet o tom, co s těmi jeho změnami. Sám to
> neopraví, protože podle mého neví jak a neví co (absolutně nebude mít
> přehled o tom, co kde všechno udělal). Jen tak se na to vybodnout se mi
> nechce.
> Jsou to extrémní čísla - počet změn (sad změn) jen ČR: 1 010 288 (40 532)
>
> Samozřejmě se to dá nějak vyselektovat přes overpass turbo, ale ani to
> není jednoduché řešení. Spíš to vidím na prohrabání se extraktem pomocí
> osmosis, rozdělit podle území a pak to po částech projít a zkontrolovat v
> JOSM.
>
> za mě je třeba prohlédnout:
> - ty bazény, rozhodnout co s nimi (pokud je to jediná značka, vymazat nebo
> nacpat všude private)
> - projít jím přidané cesty (tedy ulice), dost toho jsou také soukromé
> vjezdy za plotem
> - zastávky MHD - je třeba zkontrolovat Jihlavu + kdekoli odmazával
> highway=bus_stop
> - zjistit, co tam nacpal dalšího
>
> 2017-11-12 19:21 GMT+01:00 jzvc :
>
>> Cus, jen takovej dotaz, uz ste ho zastrelili? Prave sem narazil na
>> zeleznici se kterema sem se ... aby sedeli na metr a je to cely zmrveny.
>> A to predpokladam ze se da rict o vsech jeho editacich. Bylo by treba mu
>> nakopnout rit a to zcela in natura.
>
>
>
>
> ___
> Talk-cz mailing 
> listTalk-cz@openstreetmap.orghttps://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
>
> ___
> Talk-cz mailing list
> Talk-cz@openstreetmap.org
> https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
>
-- 
S pozdravem
Petr Schönmann
https://www.facebook.com/klikklakcz
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-13 Tema obsahu Vladimír Slávik

Ahoj,
pokud je potřeba další munici, narazil jsem náhodou na "most" v parku 
který nám pan Fell vyrobil ze schodů se zábradlím. Víceméně to podporuje 
teorii že mastí cokoliv uvidí...

V+

Dne 13.11.2017 v 11:11 majka napsal(a):
Nezastřelili, ale buď ho trefilo nebo jsem ho těžce urazila a na Čechy 
se vybodne, když ho tu nedokážeme ocenit. Poslední editace před 5 dny, 
opravený ten jediný bazén. Jedním okem pořád koukám, jestli se znovu 
nerozjede.


Možná by stálo za to začít přemýšlet o tom, co s těmi jeho změnami. 
Sám to neopraví, protože podle mého neví jak a neví co (absolutně 
nebude mít přehled o tom, co kde všechno udělal). Jen tak se na to 
vybodnout se mi nechce.

Jsou to extrémní čísla - počet změn (sad změn) jen ČR: 1 010 288 (40 532)

Samozřejmě se to dá nějak vyselektovat přes overpass turbo, ale ani to 
není jednoduché řešení. Spíš to vidím na prohrabání se extraktem 
pomocí osmosis, rozdělit podle území a pak to po částech projít a 
zkontrolovat v JOSM.


za mě je třeba prohlédnout:
- ty bazény, rozhodnout co s nimi (pokud je to jediná značka, vymazat 
nebo nacpat všude private)
- projít jím přidané cesty (tedy ulice), dost toho jsou také soukromé 
vjezdy za plotem
- zastávky MHD - je třeba zkontrolovat Jihlavu + kdekoli odmazával 
highway=bus_stop

- zjistit, co tam nacpal dalšího

2017-11-12 19:21 GMT+01:00 jzvc >:


Cus, jen takovej dotaz, uz ste ho zastrelili? Prave sem narazil na
zeleznici se kterema sem se ... aby sedeli na metr a je to cely
zmrveny.
A to predpokladam ze se da rict o vsech jeho editacich. Bylo by
treba mu nakopnout rit a to zcela in natura.




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-13 Tema obsahu majka
Nezastřelili, ale buď ho trefilo nebo jsem ho těžce urazila a na Čechy se
vybodne, když ho tu nedokážeme ocenit. Poslední editace před 5 dny,
opravený ten jediný bazén. Jedním okem pořád koukám, jestli se znovu
nerozjede.

Možná by stálo za to začít přemýšlet o tom, co s těmi jeho změnami. Sám to
neopraví, protože podle mého neví jak a neví co (absolutně nebude mít
přehled o tom, co kde všechno udělal). Jen tak se na to vybodnout se mi
nechce.
Jsou to extrémní čísla - počet změn (sad změn) jen ČR: 1 010 288 (40 532)

Samozřejmě se to dá nějak vyselektovat přes overpass turbo, ale ani to není
jednoduché řešení. Spíš to vidím na prohrabání se extraktem pomocí osmosis,
rozdělit podle území a pak to po částech projít a zkontrolovat v JOSM.

za mě je třeba prohlédnout:
- ty bazény, rozhodnout co s nimi (pokud je to jediná značka, vymazat nebo
nacpat všude private)
- projít jím přidané cesty (tedy ulice), dost toho jsou také soukromé
vjezdy za plotem
- zastávky MHD - je třeba zkontrolovat Jihlavu + kdekoli odmazával
highway=bus_stop
- zjistit, co tam nacpal dalšího

2017-11-12 19:21 GMT+01:00 jzvc :

> Cus, jen takovej dotaz, uz ste ho zastrelili? Prave sem narazil na
> zeleznici se kterema sem se ... aby sedeli na metr a je to cely zmrveny.
> A to predpokladam ze se da rict o vsech jeho editacich. Bylo by treba mu
> nakopnout rit a to zcela in natura.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-12 Tema obsahu jzvc



Cus, jen takovej dotaz, uz ste ho zastrelili? Prave sem narazil na 
zeleznici se kterema sem se ... aby sedeli na metr a je to cely zmrveny.


A to predpokladam ze se da rict o vsech jeho editacich. Bylo by treba mu 
nakopnout rit a to zcela in natura.


Dne 9.11.2017 v 23:03 majka.zem+t...@gmail.com napsal(a):

Máme opravené na soukromé!

... Ale jen ten jediný bazén,  u kterého probíhala debata.  Tak už jen těch 
5199 nebo kolik jich přesně zbývá, a můžeme pak začít kontrolovat ty zastávky a 
příjezdové cesty za plotem ;)

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-09 Tema obsahu majka . zem+talk
Máme opravené na soukromé! 

... Ale jen ten jediný bazén,  u kterého probíhala debata.  Tak už jen těch 
5199 nebo kolik jich přesně zbývá, a můžeme pak začít kontrolovat ty zastávky a 
příjezdové cesty za plotem ;) 

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-09 Tema obsahu Vladimír Slávik
Ahoj,
naopak, toto silně naznačuje že má v Německu problém - západní Čechy spadnou
do obdélníku pro Německo, tak tam hledí na sebe neupozorňovat, nebo dokonce
ani nemůže editovat. V téhle variantě by to byl skutečně exodus trolla na
nová loviště... drang nach osten... :-D
V.
-- Původní e-mail --
Od: Jan Macura <macura...@gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 8. 11. 2017 19:31:26
Předmět: Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné
mapování
"


2017-11-08 9:45 GMT+01:00 majka <majka.zem+t...@gmail.com
(mailto:majka.zem+t...@gmail.com)>:
"
A doprčic, těch jím zadaných bazénů je hromada (podle overpass turbo
(http://overpass-turbo.eu/s/sPR) přes 5000 v ČR) -  - z toho část jediný tag
leisure=swimming_pool, část nacpané na objekty Dibavod, případně koupaliště.

"



Podle toho dotazu to vypadá, že edituje po celém Česku vyjma západních Čech.
Trochu weird na to, že je z Německa...

To jen tak poznatek, který nám asi k ničemu není...




H.




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
"___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-09 Tema obsahu majka
Pavle,

situace je už někde úplně jinde, snad se s ním snaží domluvit Němci. Dočti
ty romány do konce :)

Nemá cenu za ním opravovat jeho mapování (sám na to kašle), když namátkou
1.10. stihnul poslat do dat nových 1680 sad změn, a v listopadu měl každý
den těch rádově změn stovky - nepřeháním, podívej se na jeho přehled
.

To spamování jsem nadhodila víceméně ze zoufalství - protože co jiného to
bude, pokud se ho budeš snažit stíhat a u každého blbě zadaného changesetu
ho na to upozorníš? Znovu zdůrazňuji, že těch jeho bazénů (patrně
soukromých, jediný tag amenity=swimming_pool) bylo při posledním pohledu v
Čechách cca 5200. Co není spam? Dávat to na každou stou sadu, na každou
tisící - když opraví jen to jedno jediné, a na ostatní se vybodne?
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-09 Tema obsahu Marián Kyral

-- Původní e-mail --
Od: Pavel Machek <pa...@ucw.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 9. 11. 2017 10:52:28
Předmět: Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné
mapování
"
> Detailně:
>
> V tom konkrétním komentáři dotyčný nevidí problém v tom, že tam "zatím"
chybí označení private - zatím jsou to cca 4 měsíce, takže to bez výslovného
upozornění neopraví a v plánu ani nikdy neměl. 
>
> Můj návrh řešení - hlavně ten aktivní uživatel fell3: začnu (pod
samostatným přihlášením) v podstatě spamovat výzvou k opravě - tedy dohledám
changesety a všude hodím stejnou výzvu k opravě. Dám tomu cca měsíc, a pak
hodím revert na všechny zahradní bazény.
>

To neni rozumne.

a) Spamovat lidi neni pekne. Nechcem ze "zvlastniho uzivatele" udelat
"opravdoveho vandala", ze?

b) Jestli tam ty bazeny jsou, neni dobry napad je
mazat. access=private by mel resit vsechny problemy.

"



No právě. Jestli tam jsou. Podle mně je většina těch bazénů aktuálně někde v
kůlně.





Marián


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-09 Tema obsahu Pavel Machek
Ahoj!

> >Podle mně má smysl tagovat jen ty bazény, které jsou zakopány do země.
> >Typicky u nějaké vily. A vždy důsledně tagovat access=private.
> >
> >Mapovat malé bazény je podle mně zbytečné. Ty tam můžou být jeden rok,
> >druhý
> >rok, pak se třeba přesunou jinam nebo vůbec nebudou. Úplně stejně
> >bychom
> >mohli začít mapovat jako dětské hřiště kdejakou houpačku na zahradě.
> 
> tl;dr:  Co s tím prakticky (fell3 + případně ostatní)?
> 
> 
> Detailně:
> 
> V tom konkrétním komentáři dotyčný nevidí problém v tom, že tam "zatím" chybí 
> označení private - zatím jsou to cca 4 měsíce,  takže to bez výslovného 
> upozornění neopraví a v plánu ani nikdy neměl. 
> 
> Můj návrh řešení - hlavně ten aktivní uživatel fell3: začnu (pod samostatným 
> přihlášením) v podstatě spamovat výzvou k opravě - tedy dohledám changesety a 
> všude hodím stejnou výzvu k opravě.  Dám tomu cca měsíc,  a pak hodím revert 
> na všechny zahradní bazény.
> 

To neni rozumne.

a) Spamovat lidi neni pekne. Nechcem ze "zvlastniho uzivatele" udelat
"opravdoveho vandala", ze?

b) Jestli tam ty bazeny jsou, neni dobry napad je
mazat. access=private by mel resit vsechny problemy.

Pavel

Pavel
-- 
(english) http://www.livejournal.com/~pavelmachek
(cesky, pictures) 
http://atrey.karlin.mff.cuni.cz/~pavel/picture/horses/blog.html


signature.asc
Description: Digital signature
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-08 Tema obsahu Jan Macura
2017-11-08 9:45 GMT+01:00 majka :

> A doprčic, těch jím zadaných bazénů je hromada (podle overpass turbo
>  přes 5000 v ČR) -  - z toho část jediný
> tag leisure=swimming_pool, část nacpané na objekty Dibavod, případně
> koupaliště.
>

Podle toho dotazu to vypadá, že edituje po celém Česku vyjma západních
Čech. Trochu weird na to, že je z Německa...
To jen tak poznatek, který nám asi k ničemu není...

H.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-08 Tema obsahu majka
A doprčic, těch jím zadaných bazénů je hromada (podle overpass turbo
 přes 5000 v ČR) -  - z toho část jediný
tag leisure=swimming_pool, část nacpané na objekty Dibavod, případně
koupaliště.

Co teď?

Samozřejmě můžu vyfiltrovat objekty s jediným tagem leisure=swimming_pool,
ale tohle už nevypadá na debatu, ale na naprášení na vyšší místa a reverty.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Marián Kyral

-- Původní e-mail --
Od: Martin Ždila <martin.zd...@freemap.sk>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 8. 11. 2017 8:14:55
Předmět: Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné
mapování
"


2017-11-08 8:01 GMT+01:00 Marián Kyral <mky...@email.cz
(mailto:mky...@email.cz)>:"

Se mi moc nechce věřit, že by v německu měli zmapované úplně všechny
soukromé bazény. Možná jen "emigroval" ;-) (a v dobré víře nám tu dělá
nepořádek).

"
Možno mu v Nemecku už zakázali editovať, tak migroval do čiech ;-)






"



Přesně tak jsem to myslel ;-)




Marián
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Martin Ždila
2017-11-08 8:01 GMT+01:00 Marián Kyral :
>
> Se mi moc nechce věřit, že by v německu měli zmapované úplně všechny
> soukromé bazény. Možná jen "emigroval" ;-) (a v dobré víře nám tu dělá
> nepořádek).
>
Možno mu v Nemecku už zakázali editovať, tak migroval do čiech ;-)

-- 
Ing. Martin Ždila 
OZ Freemap Slovakia
tel:+421-908-363-848
mailto:martin.zd...@freemap.sk
http://www.freemap.sk/
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Marián Kyral

-- Původní e-mail --
Od: majka <majka.zem+t...@gmail.com>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 8. 11. 2017 7:50:32
Předmět: Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné
mapování
"
8. listopadu 2017 7:19:47 CET, "Marián Kyral" <mky...@email.cz
(mailto:mky...@email.cz)> napsal:

>Podle mně má smysl tagovat jen ty bazény, které jsou zakopány do země.
>Typicky u nějaké vily. A vždy důsledně tagovat access=private.
>
>Mapovat malé bazény je podle mně zbytečné. Ty tam můžou být jeden rok,
>druhý
>rok, pak se třeba přesunou jinam nebo vůbec nebudou. Úplně stejně
>bychom
>mohli začít mapovat jako dětské hřiště kdejakou houpačku na zahradě.

Co s tím prakticky (fell3 + případně ostatní)?

"



Možná zkusit kontaktovat německou komunitu a zjistit jaké zkušenosti s ním
mají oni a případně domluvit společný postup. A pokud toho nenechá, tak se
obrátit na Data Working Group.




Se mi moc nechce věřit, že by v německu měli zmapované úplně všechny
soukromé bazény. Možná jen "emigroval" ;-) (a v dobré víře nám tu dělá
nepořádek).


Marián___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu majka
8. listopadu 2017 7:19:47 CET, "Marián Kyral"  napsal:

>Podle mně má smysl tagovat jen ty bazény, které jsou zakopány do země.
>Typicky u nějaké vily. A vždy důsledně tagovat access=private.
>
>Mapovat malé bazény je podle mně zbytečné. Ty tam můžou být jeden rok,
>druhý
>rok, pak se třeba přesunou jinam nebo vůbec nebudou. Úplně stejně
>bychom
>mohli začít mapovat jako dětské hřiště kdejakou houpačku na zahradě.

Co s tím prakticky (fell3 + případně ostatní)?

Detailně:
V tom konkrétním komentáři dotyčný nevidí problém v tom, že tam "zatím"
chybí označení private - zatím jsou to cca 4 měsíce, takže to bez
výslovného upozornění neopraví.

Můj návrh řešení - hlavně ten aktivní uživatel fell3: začnu (pod
samostatným přihlášením) v podstatě spamovat výzvou k opravě - tedy
dohledám changesety a všude hodím stejnou výzvu k opravě. Dám tomu cca
měsíc, a pak hodím revert na všechny zahradní bazény.

Jen mimo, aktivně "opravuje" zastávky ve starém schématu, a to blbě. Když
jsem požádala o revert s tím, ať nedělá automatické opravy, neví co to je.
Ale jedním dechem hlásí, že sice neví co dělá, ale protože ho JOSM
upozorňuje na staré schéma, tak to "nějak" opravuje. Konkrétně jsme ho
chytili v Českých Budějovicích a v Olomouci.
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Majka
8. listopadu 2017 7:19:47 CET, "Marián Kyral"  napsal:

>Podle mně má smysl tagovat jen ty bazény, které jsou zakopány do země.
>Typicky u nějaké vily. A vždy důsledně tagovat access=private.
>
>Mapovat malé bazény je podle mně zbytečné. Ty tam můžou být jeden rok,
>druhý
>rok, pak se třeba přesunou jinam nebo vůbec nebudou. Úplně stejně
>bychom
>mohli začít mapovat jako dětské hřiště kdejakou houpačku na zahradě.

tl;dr:  Co s tím prakticky (fell3 + případně ostatní)?


Detailně:

V tom konkrétním komentáři dotyčný nevidí problém v tom, že tam "zatím" chybí 
označení private - zatím jsou to cca 4 měsíce,  takže to bez výslovného 
upozornění neopraví a v plánu ani nikdy neměl. 

Můj návrh řešení - hlavně ten aktivní uživatel fell3: začnu (pod samostatným 
přihlášením) v podstatě spamovat výzvou k opravě - tedy dohledám changesety a 
všude hodím stejnou výzvu k opravě.  Dám tomu cca měsíc,  a pak hodím revert na 
všechny zahradní bazény.

Jen mimo, aktivně opravuje náhodné zastávky ve starém schématu, a to blbě.  
Když jsem požádala o revert s tím,  ať nedělá automatické opravy,  neví co to 
je. Ale jedním dechem hlásí,  že sice neví co dělá,  ale protože ho JOSM 
upozorňuje na staré schéma,  tak to "opravuje". Konkrétně jsme ho chytili v 
Českých Budějovicích a v Olomouci.

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Marián Kyral

-- Původní e-mail --
Od: Pavel Bokr <o...@kraluvdvur.cz>
Komu: OpenStreetMap Czech Republic <talk-cz@openstreetmap.org>
Datum: 8. 11. 2017 1:25:26
Předmět: Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné
mapování "




Ostatni jsem z automatickeho prekladu nepochopil. Kazdopadne me slo o to, ze
kdyz si data stahnu do GISu a chtel bych pro turisty udelat mapu bazenu, kde
se u nas mohou vykoupat, tak by se asi majitelum ani turistum nelibilo, ze
by je ta mapa vedla na zahradni bazeny.

 

 

Tak jestli nekdo navaze, ja s nemcinou koncim, ale to access private bych 
tam rad videl - bud zahradni bazeny uplne pryc nebo otagovane ze jsou
soukrome 




"



Podle mně má smysl tagovat jen ty bazény, které jsou zakopány do země.
Typicky u nějaké vily. A vždy důsledně tagovat access=private.

Mapovat malé bazény je podle mně zbytečné. Ty tam můžou být jeden rok, druhý
rok, pak se třeba přesunou jinam nebo vůbec nebudou. Úplně stejně bychom
mohli začít mapovat jako dětské hřiště kdejakou houpačku na zahradě.




Marián



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Pavel Bokr
Tak odpovedel nemecky, jsem mimo i s automatickym prekladacem. Klidne se toho 
nekdo ujmete s tim, ze ja nemcinu neovladam. A klidne se optejte na zdroj, je 
to zrovna ten bazen, ktery na bingu neni videt.


Z automatickeho prekladu teda vyletelo, ze to dela i kvuli hasicum. Hasici maji 
zdroje pozarni vody uvedeny v pozarnim radu mesta
http://www.kraluv-dvur.cz/assets/File.ashx?id_org=7294_dokumenty=97138
viz strany 12 a 13 a z nej to maji snad i nekde u nich, aby bez vahani vedeli 
kam jet a nemuseli nic hledat

nejsem hasic, ale pochybuju, ze se budou koukat na OSM, kam mohou jet jeste pro 
vodu. Kdyz u mista pozaru zjisti pristupny a naplneny bazen tak ho treba 
vycucnou, ale pochybuju ze budou podle OSM koukat kde by jeste mohly byt bazeny 
– na tohle neni OSM tak kvalitni ze vsechny bazeny existuji, navic je otazka 
jestli by se k nemu tak snadno dostali s potrebnou technikou a jestli by v nem 
zrovna byla voda. Taky je otazka jestli by se jim vyplatilo u bazenu zrizovat 
cerpani, ten vycerpaji relativne rychle a museli by se pak stehovat. U 
cerpacich stanovist tam maji mnohem vetsi jistotu nez u bazenu z OSM ze tam 
voda byt musi, kolik ji tam musi byt, musi tam byt pristup – normy rikaji jak 
daleko a jaka ma byt volna plocha, aby se tam otocilo auto apod. A kdyz je to 
velkej maler ze by nestacil rybnik tak snad prijede hasicu tolik, ze uz si 
zajisti dopravu treba trochu dal z reky. To jsou podle me vetsi priority v OSM.



Ostatni jsem z automatickeho prekladu nepochopil. Kazdopadne me slo o to, ze 
kdyz si data stahnu do GISu a chtel bych pro turisty udelat mapu bazenu, kde se 
u nas mohou vykoupat, tak by se asi majitelum ani turistum nelibilo, ze by je 
ta mapa vedla na zahradni bazeny.


Tak jestli nekdo navaze, ja s nemcinou koncim, ale to access private bych tam 
rad videl - bud zahradni bazeny uplne pryc nebo otagovane ze jsou soukrome 

PB



From: Pavel Bokr 
Sent: Wednesday, November 08, 2017 12:16 AM
To: OpenStreetMap Czech Republic 
Subject: Re: [Talk-cz]Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

Okomentoval jsem mu tohle 
https://www.openstreetmap.org/changeset/50255219#map=19/49.95643/14.03075 zacal 
jsem jednodussima vecma na zdroje jsem se zatim neptal, zkusil jsem anglictinu 
a cestinu (anglicky moc neumim tak me nekamenujte za chyby). Jestli odpovi muze 
se zkusit pridat nekdo dalsi – treba i dotazem na ten zdroj.

PB


From: majka 
Sent: Tuesday, November 07, 2017 6:18 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic 
Subject: Re: [Talk-cz]Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

Ano, správně, Korrekturen für OSM Inspector = opravy pro OSM Inspector. 

Podle mě automatická editace jak vyšitá - někde něco najde, a začne do toho 
hned vrtat. 

+ Přesně, ty zdroje co cituje ty změny jednoznačně neobsahují. U toho "mého" 
changesetu, kde se dohadujeme, se z něj konkrétní zdroj marně snažím dostat, 
"dálkově" to je zřetelně jen na mapy.cz, "na blízko" je na to zřejmě vidět jen 
přes vrata, nikde jinde, protože tam není plot, ale solidní zeď. Že by se 
přesně trefil do letecké mapy tímhle způsobem se předpokládat nedá. Ale na 
místě to neznám, jedu podle Panoramy.

@Marián + ostatní:
Později ho ještě popoženu, zrovna jsem na odchodu od PC. Ale nabízím 
"překladatelské služby", pokud by mu někdo nevládnoucí němčinou chtěl napsat v 
konkrétním místě - ať to nevypadá, že si sama vymýšlím. Kdybychom ho opravdu 
potřebovali zarazit, bylo by lepší, aby ty komentáře byly na víc místech a od 
víc lidí. Zatím to totiž na nějaké zamyšlení se nad sebou moc nevypadá.


2017-11-07 18:02 GMT+01:00 Pavel Bokr <o...@kraluvdvur.cz> 

  U changesetu https://www.openstreetmap.org/changeset/50255219 s takto 
uvedenym zdrojem “private Wegaufzeichnungen (GPS Tracks) Aufzeichnungen von 
meinen Radelfreunden und Bing Maps und Cuzk.cz” nemecky sice neumim, ale v 
bingu (ktery zrejme cituje) ten bazen jeste vubec neni, takze dalsi indicie - 
podnet k tomu co uz ude padlo - ze patrne obkresluje z neceho jineho, nez uvadi 
a mozna i nekompatibilniho.


  Akorat jsem nepochopil komentar zmen Korrekturen für OSM Inspector - neumim 
nemecky, ale je to "oprava pro OSM inspector"??? - co mu osm inspektor hlasi za 
ptakoviny, ze je treba dodavat IMHO zcela nadbytecne mezilehle (nikoliv krajni) 
body do geometrii, ktere neprinasi zadnou smysluplnou informaci navic apod.




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Pavel Bokr
Okomentoval jsem mu tohle 
https://www.openstreetmap.org/changeset/50255219#map=19/49.95643/14.03075 zacal 
jsem jednodussima vecma na zdroje jsem se zatim neptal, zkusil jsem anglictinu 
a cestinu (anglicky moc neumim tak me nekamenujte za chyby). Jestli odpovi muze 
se zkusit pridat nekdo dalsi – treba i dotazem na ten zdroj.

PB


From: majka 
Sent: Tuesday, November 07, 2017 6:18 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic 
Subject: Re: [Talk-cz]Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

Ano, správně, Korrekturen für OSM Inspector = opravy pro OSM Inspector. 

Podle mě automatická editace jak vyšitá - někde něco najde, a začne do toho 
hned vrtat. 

+ Přesně, ty zdroje co cituje ty změny jednoznačně neobsahují. U toho "mého" 
changesetu, kde se dohadujeme, se z něj konkrétní zdroj marně snažím dostat, 
"dálkově" to je zřetelně jen na mapy.cz, "na blízko" je na to zřejmě vidět jen 
přes vrata, nikde jinde, protože tam není plot, ale solidní zeď. Že by se 
přesně trefil do letecké mapy tímhle způsobem se předpokládat nedá. Ale na 
místě to neznám, jedu podle Panoramy.

@Marián + ostatní:
Později ho ještě popoženu, zrovna jsem na odchodu od PC. Ale nabízím 
"překladatelské služby", pokud by mu někdo nevládnoucí němčinou chtěl napsat v 
konkrétním místě - ať to nevypadá, že si sama vymýšlím. Kdybychom ho opravdu 
potřebovali zarazit, bylo by lepší, aby ty komentáře byly na víc místech a od 
víc lidí. Zatím to totiž na nějaké zamyšlení se nad sebou moc nevypadá.


2017-11-07 18:02 GMT+01:00 Pavel Bokr <o...@kraluvdvur.cz> 

  U changesetu https://www.openstreetmap.org/changeset/50255219 s takto 
uvedenym zdrojem “private Wegaufzeichnungen (GPS Tracks) Aufzeichnungen von 
meinen Radelfreunden und Bing Maps und Cuzk.cz” nemecky sice neumim, ale v 
bingu (ktery zrejme cituje) ten bazen jeste vubec neni, takze dalsi indicie - 
podnet k tomu co uz ude padlo - ze patrne obkresluje z neceho jineho, nez uvadi 
a mozna i nekompatibilniho.


  Akorat jsem nepochopil komentar zmen Korrekturen für OSM Inspector - neumim 
nemecky, ale je to "oprava pro OSM inspector"??? - co mu osm inspektor hlasi za 
ptakoviny, ze je treba dodavat IMHO zcela nadbytecne mezilehle (nikoliv krajni) 
body do geometrii, ktere neprinasi zadnou smysluplnou informaci navic apod.




___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Marián Kyral
Dne 7.11.2017 v 18:18 majka napsal(a):
>
> @Marián + ostatní:
> Později ho ještě popoženu, zrovna jsem na odchodu od PC. Ale nabízím
> "překladatelské služby", pokud by mu někdo nevládnoucí němčinou chtěl
> napsat v konkrétním místě - ať to nevypadá, že si sama vymýšlím.
> Kdybychom ho opravdu potřebovali zarazit, bylo by lepší, aby ty
> komentáře byly na víc místech a od víc lidí. Zatím to totiž na nějaké
> zamyšlení se nad sebou moc nevypadá.

Tak na severní moravu to má docela daleko, tady ještě nedorazil. A když
teda tvrdí, že umí česky, tak bych se do něj klidně pustil i česky.

(Ta editace co jsem říkal, to byl někdo od mapboxu. Taky opravoval
nějaké "chyby" a smazal kus třídy. Na komentář neodpověděl, tak jsem si
ji zase dokreslil a už to neřeším.)

Marián

___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


Re: [Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu majka
Ano, správně, Korrekturen für OSM Inspector = opravy pro OSM Inspector.

Podle mě automatická editace jak vyšitá - někde něco najde, a začne do toho
hned vrtat.

+ Přesně, ty zdroje co cituje ty změny jednoznačně neobsahují. U toho
"mého" changesetu, kde se dohadujeme, se z něj konkrétní zdroj marně snažím
dostat, "dálkově" to je zřetelně jen na mapy.cz, "na blízko" je na to
zřejmě vidět jen přes vrata, nikde jinde, protože tam není plot, ale
solidní zeď. Že by se přesně trefil do letecké mapy tímhle způsobem se
předpokládat nedá. Ale na místě to neznám, jedu podle Panoramy.

@Marián + ostatní:
Později ho ještě popoženu, zrovna jsem na odchodu od PC. Ale nabízím
"překladatelské služby", pokud by mu někdo nevládnoucí němčinou chtěl
napsat v konkrétním místě - ať to nevypadá, že si sama vymýšlím. Kdybychom
ho opravdu potřebovali zarazit, bylo by lepší, aby ty komentáře byly na víc
místech a od víc lidí. Zatím to totiž na nějaké zamyšlení se nad sebou moc
nevypadá.

2017-11-07 18:02 GMT+01:00 Pavel Bokr 
>
>
> U changesetu https://www.openstreetmap.org/changeset/50255219 s takto
> uvedenym zdrojem “private Wegaufzeichnungen (GPS Tracks) Aufzeichnungen von
> meinen Radelfreunden und Bing Maps und Cuzk.cz” nemecky sice neumim, ale v
> bingu (ktery zrejme cituje) ten bazen jeste vubec neni, takze dalsi indicie
> - podnet k tomu co uz ude padlo - ze patrne obkresluje z neceho jineho, nez
> uvadi a mozna i nekompatibilniho.
>
>
> Akorat jsem nepochopil komentar zmen Korrekturen für OSM Inspector -
> neumim nemecky, ale je to "oprava pro OSM inspector"??? - co mu osm
> inspektor hlasi za ptakoviny, ze je treba dodavat IMHO zcela nadbytecne
> mezilehle (nikoliv krajni) body do geometrii, ktere neprinasi zadnou
> smysluplnou informaci navic apod.
>
___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz


[Talk-cz] Soukrome bazeny - Re: Uživatel fell3 - podivné mapování

2017-11-07 Tema obsahu Pavel Bokr

Ahoj,

pres overpass turbo jsem si vytahl editace v mem okoli, na prvni pohled 
skace sem tam po mape a na malickych uzemich se soustredi na velike 
detaily - na takove, na ktere ani ja ve svem meste nedelam (dej prednost v 
jizde nebo primapoval bazeny na zahradach), protoze mi prijdou dulezitejsi 
veci. Take v mem okolil delal upravy geometrii jejichz smysl jsem 
nepochopil.



Soukrome bazeny na zahradach - je to sice pekny detail - pridavani detailu 
do mapy do urcite miry branit nechci, ale vymapovat soukromy bazen jen tagem 
leisure=swimming_pool mi neprijde stastne. Kdyz si budu chtit udelat mapu 
mist ke koupani, tak mi v tom vyjedou soukrome bazeny a vystup bude zcela k 
nepouziti a cela OSM mi bude na 2 veci (pokud nam jde o vyuzitelnost dat 
nejen na to, jak mame peknou detailni mapu v renderu). Bez access=private je 
to IMHO pro mapu vetsi skoda nez uzitek. Teda pokud se nechci nekde 
vytahovat kolik mame u nas moznosti se vykoupat - nemapoval je teda jen u 
nas, delal to i jinde.




U changesetu https://www.openstreetmap.org/changeset/50255219 s takto 
uvedenym zdrojem “private Wegaufzeichnungen (GPS Tracks) Aufzeichnungen von 
meinen Radelfreunden und Bing Maps und Cuzk.cz” nemecky sice neumim, ale v 
bingu (ktery zrejme cituje) ten bazen jeste vubec neni, takze dalsi 
indicie - podnet k tomu co uz ude padlo - ze patrne obkresluje z neceho 
jineho, nez uvadi a mozna i nekompatibilniho.



Akorat jsem nepochopil komentar zmen Korrekturen für OSM Inspector - neumim 
nemecky, ale je to "oprava pro OSM inspector"??? - co mu osm inspektor hlasi 
za ptakoviny, ze je treba dodavat IMHO zcela nadbytecne mezilehle (nikoliv 
krajni) body do geometrii, ktere neprinasi zadnou smysluplnou informaci 
navic apod.



Na to jak je akvitni je skoda, ze nemapuje vic smysluplne - to by byl pro 
OSM urcite hooodne velkym prinosem!



Pavel Bokr



From: majka
Sent: Tuesday, November 07, 2017 3:34 PM
To: OpenStreetMap Czech Republic
Subject: Re: [Talk-cz] Uživatel fell3 - podivné mapování

No, přítel na mailu mi vysvětlil, že problém máme jen my. Dovolila jsem si 
napsat, že výhrady se netýkají jen jednoho changesetu, ale že považujeme ty 
editace (i kvůli množství) za podivné a bylo by dobré se domluvit.


Odpověď:...Suspect ist, dass ihr dies hier anscheinend als Spiel, oder 
Wettstreit seht...

Tedy: Podivné je, že to my vidíme jako hru nebo soutěž...

Plus (parafrázuji, a jen trochu přeháním) ...Andere OSM Mitstreiter auch aus 
Tschechien fabrizieren viel mehr falsche Einträge oder "nur" schlampig 
gezeichnete Wege und Flächen
Tedy: Ostatní i z Čech tam sypou mnohem víc špatných záznamů nebo "jen" 
mizerně zmapované cesty a plochy" - tedy můj překlad "já to dělám dobře, vy 
všichni ostatní v Čechách blbě".


K těm používaným podkladům mapování ani slovo.


2017-11-07 15:20 GMT+01:00 Jan Martinec :  2017-11-07 
14:16 GMT+01:00 jzvc >:

   A neprobiha v germanii nejaka soutez na tema o nejvetsi pocet
   changesetu? ;D
To není úplně od věci, třeba HDYC má typy mapperů podle počtu changesetů - 
třeba to někdo bere jako gamifikaci ;)

http://hdyc.neis-one.org/?Piskvor


___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz 



___
Talk-cz mailing list
Talk-cz@openstreetmap.org
https://lists.openstreetmap.org/listinfo/talk-cz