radiokim.net
<http://www.radiokim.net/vesti/politika/promena-etnicke-strukture-u-srpskim-sredinama-albanski-plan-razradjen.html>

Promena etničke strukture u srpskim sredinama – albanski plan razrađen

| Politika | RTS | komentara: 0 | pregleda: 40

3-4 minutes

  _____

Promena etničke strukture u srpskim sredinama – albanski plan razrađen

07.04.2018 | 14:01

Zauzimanje severa Kosova i promena etničke strukture u sredinama južno od Ibra
najkraće, tako izgleda plan Prištine, koji je nedavno otkrio predsednik
Aleksandar Vučić. Plan Prištine je, kako je rekao, da do 2030. godine sve
srpske sredine, sem Štrpca budu sa većinskim albanskim stanovništvom.

*       Gračanica (Foto arhiva Kim)

Zbog toga, Beograd insistira da se što pre formira Zajednica srpskih opština.

"Izračunali su oni, video sam im ja studije i za Gračanicu i za drugo. U svima
piše u kojim godinama Albanci postaju većina, Novo Brdo već za godinu i po
dana. Njima je jedini cilj koji imaju zauzimanje Severa", rekao je predsednik
Aleksandar Vučić.

Krojenje takvog plana Prištine, za Srbe nije novina. Svedoče mu gotovo dve
decenije. U Ugljaru kod Kosova Polja do 1999. nije bilo nijednog Albanca, a
danas ih je više od Srba.

"Postoje grupe Albanaca koje su plaćene ne znam odakle i koje se pojave sa
nekom količinom novca i onda oni kada reše da kupe neku kuću, taj čiju su kuću
rešili da kupe taj će biti u žestokom problemu", kaže Živorad Lazić, profesor
iz Ugljara kod Kosova Polja.

"Ako uzmete Brđane - to je opština koju su počeli da nastanjuju Albanci tvrdeći
da pripadaju Mitrovici. Ili, uzmete Gračanicu ili Čaglavicu, tamo su Srbi
masovno prodali svoja imanja posle 2004. godine i tamo se hteli, ne hteli menja
struktutra u korist Albanaca", kaže Dušan Janjić iz Foruma za etničke odnose.

Konačna korist, kako RTS saznaje, krije se u nekoliko tačaka plana za opštine
južno od Ibra. Osim otkupa srpskih imanja, podrazumeva i plansku izgradnju
naselja za Albance, masovnu promenu prebivališta, upisivanje u biračke
spiskove, zastrašivanja, hapšenja.

Ostanak Srba upitan je i kada im se, primera radi, zbog izgradnje auto-puta
oduzme više od 200 hektara poljoprivrednog zemljišta.

"To su ljudi koji se bave poljoprivredom, ljudi koji žive od poljoprivrede i
kada mu oduzmete zemlju, vi ste njega ubili. Taj pritisak neko može, neko ne
može da izdrži. A mi to trpimo 18 godina", kaže Lazić.

Pomoć se očekuje od države. Predlog pojedinih analitičara je da se u južnoj
pokrajini primene inicijative iz centralne Srbije i demografske i ekonomske.

"Podržati investicije, rešiti problem univerziteta i ako treba motivisati
privrednike iz Srbije da prave univerzitete u srpskim sredinama jer školstvo
dovodi mlade. Razvojem zdravstva, prevencije, dizanja domova zdravlja i pre
svega zapošljavanjem. Nema druge politike i mislim da na tome treba
insistirati", kaže Janjić.

Strategijom kojom bi opštine promenile etničku strukturu upitan bi bio njihov
ulazak u ZSO u koju mogu samo one sa srpskom većinom. Otuda, Beograd želi što
skorije formiranje, a albanska strana ga odlaže već pet godina. Podstakla ga
je, konačno, EU – formiranje ZSO očekuje u naredna četiri meseca.

Да бисте постављали у овој групи, пошаљите е-поруку на siem@googlegroups.com.
Посетите ову групу на https://groups.google.com/group/siem.
https://groups.google.com/d/msgid/siem/086801d3ce7f%241b6070f0%24522152d0%24%40gmail.com.
За више опција посетите https://groups.google.com/d/optout.