PARLAMENTARCI SCG U STRAZBURU DOBILI ZNACAJNU PODRŠKU

Žižic: Bez Srba nema demokratije na Kosovu

    ~Ukazao sam da je Holkeri podržavao rušitelje od 17. marta, kada se
desilo novo etnicko cišcenje, istice Tomislav Nikolic
~Poslanik Zoran Žižic naglašava da je od 31 amandmana delegacije SCG deset
odbijeno

Parlamentarna skupština Savjeta Evrope juce je razmatrala stanje na Kosovu i
Metohiji nakon martovskog nasilja albanskih ekstremista nad Srbima.
Predstavnici delgacije SCG, zamjenik predsjednika radikala Tomislav Nikolic
i predsjednik parlamenta državne zajednice Zoran Šami, dobili su priliku da
za skupštinskom govornicom u Strazburu javno iznesu svoja videnja stanja u
južnoj srpskoj pokrajini.
Tomislav Nikolic je precizirao da je konacni status Kosova i Metohije
riješen Rezolucijom 1244, koja garantuje Srbiji i Crnoj Gori suverenost nad
ovom teritorijom.
Nikolic je u izjavi za "Dan" iz Strazbura rekao da je optužio šefa civilne
misije UN na Kosovu Harija Holkerija.
- Ukazao sam da je Holkeri vrlo mekano kritikovao albanske lidere, a odmah
potom im je nudio otvaranje kancelarije za medunarodnu saradnju, koja bi
lako mogla da preraste u neko Ministarstvo inostranih poslova. Javno sam
ukazao da je podržavao rušitelje od 17. marta, kada se desilo novo etnicko
cišcenje. Javno sam rekao da su Albanci slagali da su Srbi odgovorni za smrt
troje albanske djece da bi to iskoristili za nevideni teror nad srpsim
življem, što je priznao i Holkeri. Kod prijatelja smo naišli na
razumijevanje. Naš lobi je ipak u Strazburu bio jaci - istice Nikolic.
Poslanik Zoran Žižic, koji je i potpredsjednik Socijalisticke narodne
partije Crne Gore, naglašava da je od 31 amandmana delegacije SCG deset
odbijeno. Medu odbijenim amandmanima su i jedan koji govori o Kosovu i
Metohiji kao integralnim dijelom Srbije i odlaganje izbora koji su zakazani
za oktobar.
- Nema uslova za održavanje izbora, kao što nema uslova za primjenu
Holkerijeve formulacije "standardi prije konacnog statusa Kosova" - kaže za
"Dan" Žižic.
- Dok se ne vrate Srbi na Kosovo i Metohiju, nemoguce je govoriti o
demokratskim izborima i demokratskim standardima. Mislim da je i jedno i
drugo veoma daleko, tako da ne bi trebalo biti ni izbora, ali ni rješavanja
konacnog statusa - naglašava potpredsjednik SNP.
Clan Politickog komiteta Parlamentrane skupštine SE i funkcioner DSS LJubiša
Jovaševic tvrdi da je prošao najveci broj amandmana predstavnika SCG.
-Beograd je kritikovan da vrši pritisak i ne podržava paralelne institucije
na Kosmetu. Najglasniji u napadima na Srbe bio je predstanik delegacije iz
Albanije Sali Beriša, koji me je optužio za širenje snova o velikoj Srbiji,
kaže Jovaševic za "Dan".
Branko Ružic, clan parlamentrane delegacije SCG, ispred socijalista,
ocjenjuje reakciju ostalih paralmentarca na izlaganje Nikolica i Šamija kao
srednje zadovoljavajucu.
-Beriša je pokušao da ospori svaki naš amandman - tvrdi Ružic, isticuci da
je važno da je stvar krenula sa mrtve tacke. M.B. - M.P.

http://www.revijad.cg.yu/dan/