Uspesni i veliki ljudi iz sveta ne zaboravljaju prijatelje
Zahvalnost velikom lekaru i uzoru

Moje ime je dr Milan Jovanovic i radim kao lekar, urolog u Sidneju,
Australija. Emigrirao sam pocetkom sedamdesetih godina prosloga veka.
Poslednji put sam u Beogradu bio kasne 1986. godine. Tada nisam stigao da
zahvalim svom ucitelju i prijatelju dr Ivanu Rankovicu, urologu, hirurgu
koji je svojim radom i svojom strucnoscu ostavio na sve svoje kolege,
prijatelje i ucenike snazan utisak.

To su bile sezdesete godine prosloga veka, kada smo mi mladi, buduci
urolozi, s paznjom ucili ali i druzili se sa dr Ivanom Rankovicem. On nam
nije bio samo ucitelj koji je imao izvanrednu hirursku tehniku i veliko
znanje, vec i prijatelj. Cesto smo sa njim bili u drustvu van napornih
operacionih sala i bolesnickih vizita. Ucio nas je ne samo medicini vec i
zivotu.

Posebno mi je drago sto sam cuo da je i sin dr Ivana Rankovica, dr Vitomir
Rankovic, postao uspesan lekar, profesor Medicinskog fakulteta i jedan od
nasih najboljih anesteziologa.

Ovo pismo je i moj skromni pokusaj da zahvalim nasem Medicinskom fakultetu u
Beogradu, koji je dao generacije velikih lekara u zemlji ali i svetu. Nasa
skola je oduvek imala tradiciju i vrednost kojoj smo svi doprinosili. Cast
mi je sto sam diplomirao na beogradskom Medicinskom fakultetu. Moju
zahvalnost i misljenje deli i moja generacija, moje kolege koje su sada
uspesni lekari u svetu. Zivot nas je rastavio i svakog odveo svojim putem.

Iako se cujemo i vidamo koliko nam vreme i obaveze to dozvoljavaju,
najsrecniji smo kada se sretnemo u otadzbini, Srbiji. Privilegija nam je sto
pripadamo nasoj skoli i sto je svakodnevno predstavljamo u svetu. I u onim
najgorim trenutcima za nasu otadzbinu, mi smo se trudili da joj pomognemo,
jer da nije nje ni mi ne bismo bili tamo gde jesmo.
Dr Milan Jovanovic
Sidnej, Australija

http://www.glas-javnosti.co.yu/